Образи фантастичних істот у казці Василя Королева –Старого «Мавка Вербинка»Учитель української мови та літератури Московець Валентина Василівна
Номер слайду 2
Прийом «Приваблива мета»День шкільний почався, діти. Ми зібрались на урок. Про що ми будемо розмовляти?Відповідь схована в ребусі. Знайдіть її.
Номер слайду 3
Визнач свій емоційний стан
Номер слайду 4
Очікувані результати навчання: - переказує зміст казки; - відповідає на запитання за змістом твору; - характеризує емоційний стан літературних персонажів, їх поведінку та вчинки, виявляючи толерантність; - творчо використовує мовні засоби; - висловлює власне враження від прочитаного.
Номер слайду 5
Епіграф уроку:... Слід сказати, що я виросла на казках, як тільки навчилась читати, казки стали моїм найвірнішим і найнезрадливішим другом – на довгі роки життя... Наталка Поклад Метод «Продовж речення»Для мене казка – це…
Номер слайду 6
Василь Королів-Старий(1879-1941) Старий - це не вік автора, а дібране прізвище (псевдонім), яким митець підписував свої твори. У дитинстві він мріяв стати художником, письменником і лікарем. Ці його мрії здійснилися. Щоправда, лікував Василь Костянтинович тварин - був ветеринаром
Номер слайду 7
Перегляд інтерактивного плакату за покликаннямhttps://www.thinglink.com/scene/1777799400806941540 Знайомство з істотами слов’янської міфології
Номер слайду 8
Робота над змістом казки « Мавка Вербинка»- Де відбуваються події казки В. Королева –Старого «Мавка Вербинка»?- Пригадаймо, дійових осіб казки, виконавши інтерактивну вправу https://learningapps.org/watch?v=pctfby2tj23 - Як дбають одне про одного лісові мешканці?
Номер слайду 9
Що є реальним, а що фантастичним у цій казці? Запишіть дійових осіб казки у дві колонки.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Реальні герої Фантастичні герої
Номер слайду 10
«Він був сумний, роздратований. Його світлі блакитні очі палали, як сині вогники в печі, кулаки було затято так, що аж довгі кігті впивалися в руки». Робота в групах. Хто такий лісовик, а хто лісник? Знайдіть їхні портретні характеристики у казці.«… ніколи не уражав звірів, поважав Лісовика, жалів і малих Хух, а її, Мавку, дуже любив. Навіть часом ставив для неї на пеньку у мисочці молочну кашку...»Робота в групах
Номер слайду 11
Прочитайте акровірш. Моя домівка — ліс густий,А все, що в нім, — моя сім'я;Вовки, лисиці, Хух малий,Коза, куріпки і змія,А відгадаєте, хто я? Саме про неї, Мавку, ми і почнемо розмову. Якою постає Мавка Вербинка перед вами? (прослуховування уривка з казки)
Номер слайду 12
Відтворити літературний портрет Мавки за допомогою опорних слів (робота з текстом твору)Робота в парах. Очі: Волосся: Руки: Голосок: «...темні очі, що були, як фіалки або фіалкова тінь...»«...її довге темно-синє волосся, що відблискувало, як гайвороняче крило...» «...ніжні, білі, як лілеї...»«...неначе задзвонили навколо сині дзвіночки...», «..ніжний...» Яких Мавок ще згадує письменник у казці? Чому вони мають такі імена?
Номер слайду 13
Розвиваємо компетентності: Прочитайте уривок з казки, де Мавка Вербинка лікувала Зайчика. Що ви знаєте про надання першої допомоги потерпілим?Які ви знаєте лікарські рослини?
Номер слайду 14
Хвилинка відпочинку. Серед карток із зображенням рослин знайдіть лікарські та прикріпіть на дошці. Липа. М’ята. Ромашка лікарська. Колендула. Кульбаба. Подорожник. Мати-й-мачуха. Деревій
Номер слайду 15
1. Хто допомагав лісовим звірятам справитися з бідою?2. Як саме Мавка Вербинка допомагала звірятам?3. Чому люди навіть добрі, коли беруть до рук зброю, стають лихими?4. Що було б, якби Мавка Вербинка не прийшла б на допомогу лісовим мешканцям?5. Як ви ставитися до дій Мавки Вербинки?6. Чого навчає нас ця казка?Ромашка Блума
Номер слайду 16
Прочитати уривок від слів: «... Вербинка знала, що він — добрий... до слів ...підштовхує їх до вбивства безневинних створінь».- Кому допоміг лісник?- Як покарав Вовків лісник?- Тож якою постала Мавка у казці «Мавка Вербинка»?
Номер слайду 17
Метод «Гронування»добралагіднадбайливатурботливатовариськанебайдужавірнасміливавідважна
Номер слайду 18
Лист до літературного героя Напишіть листа до Мавки, висловивши своє ставлення до героїні казки.
Номер слайду 19
Метод "Незакінчене речення ..."- На сьогоднішньому уроці мені найбільше сподобалося ...- Я не знав, а тепер знаю, що ...- Після сьогоднішнього уроку я буду ... Підсумок уроку
Номер слайду 20
Домашнє завдання. Створення малюнкового сюжету: вибравши один із запропонований епізодів, намалюйте до нього ілюстрацію. Епізоди: 1) Лісовик налітає на дерево і звалює його на яму; 2) Мавка Вербинка відкрилась перед лісником; 3) Лісник опиняється в ямі з Вовком; 4) Лісник готує молочну кашу з корицею; 5) Мавка Вербинка надає допомогу Зайчику; 6) Мавка Вербинка звертається до Хух за допомогою. 2. Виразно читати уривок, який найбільше сподобався.