Образотворче мистецтво
(1 годин на тиждень)
1семестр – 16 уроків
№ з/р |
Тема уроку |
Дата проведення |
Тема 1. Відтворення простих форм лінією, плямою, в об’ємі (8 годин). |
||
1. |
Загальне ознайомлення з поняттям «образотворче мистецтво», з матеріалами й інструментами, якими працює художник. Бесіда «Краса навколо нас». |
|
2. |
Різноманітність форм навколишнього світу. Прості геометричні форми: площинні – прямокутник, квадрат, трикутник, коло, овал; об’ємні – куб, циліндр, конус, куля. «Святкові прапорці». |
|
3. |
Лінія, пляма, крапка, штрих як засоби створення форми. Графічні матеріали та інструменти. Прийоми роботи графічними інструментами. «Пригоди Лінії та Крапки». |
|
4. |
Види і типи ліній. Виражальні можливості лінії. Створення (на елементарному рівні) виразного образу лінійними засобами на основі творчої уяви. Колективна форма роботи «Святковий салют». |
|
5. |
Елементарні засоби компонування простих форм на площині. Створення композиції з крапок, ліній, плям. Правила користування гуашевими фарбами та пензлем. «Танок повітряних зміїв». |
|
6. |
Виражальні можливості силуетної форми. Виготовлення силуетних форм за допомогою шаблонів. Правила роботи з ножицями та кольоровим папером. Значення раціонального використання паперу для екології Землі. «Овочі та фрукти». |
|
7. |
Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями. Послідовність дій у роботі при виготовленні аплікації з природних матеріалів. «Осінній акваріум». |
|
8. |
Передавання простих форм в об’ємі. Ліплення природної форми за зразком. Правила роботи з пластиліном. «Сімейка грибів». |
|
Тема 2. Елементарні засоби компонування простих форм (7 годин) |
||
9. |
Поняття композиції (на пропедевтичному рівні). Заповнення площини аркуша (велике зображення). «Хатинка під горою». |
|
10. |
Поняття про лінію горизонту. Розміщення елементів зображення з дотриманням їх просторового взаєморозташування (біля, над, під, зліва, справа, вгорі, внизу). «Осіннє дерево». |
|
11. |
Поняття про основні (жовтий, червоний, синій) та похідні (жовтогарячий, зелений, фіолетовий) кольори. Способи утворення похідних кольорів. Ознайомлення з прийомами користування гуашевими та акварельними фарбами, пензлями, палітрою. «Танок кольорів». |
|
12. |
Ознайомлення із спектральними кольорами та їхньою послідовністю. Розбіл та замутнення спектральних кольорів; відтінки кольорів (світло-зелений, темно-синій і т.п.). «Райдужні квіти». |
|
13. |
Ознайомлення з групами «теплих» та «холодних» кольорів. «Чарівна веселка». |
|
14. |
Поняття декору. Вирізування симетричної силуетної форми та її оздоблення простими елементами. Колективна форма роботи «Святкова ялинка». |
|
15. |
Витинанка як вид художньої роботи з папером. Вирізування симетричних форм із застосуванням однієї або декількох вісей симетрії. «Чарівні сніжинки». |
|
16. |
Урок узагальнення. Співвідношення силуетної форми та декору. Графічний малюнок. Аплікація. «Родина строкатих рибок». |
|
Образотворче мистецтво
(1 годин на тиждень)
2семестр – 19 уроків
№ з/р |
Тема уроку |
Дата проведення |
Тема 3. Зображення основних форм та їхніх частин у графіці та живописі (9 годин) |
||
17. |
Усвідомлення вибору положення аркуша паперу залежно від форми об’єкта зображення. «Веселий сніговик». |
|
18. |
Розмаїття форм. Взаємозв’язок основної форми та її частин. Малювання з натури. «Новорічна ялинка». |
|
19. |
Особливості зображення складної форми на основі простих форм. Порівняння розмірів форм та їх складових частин. Контраст та нюанс. «Синичка». |
|
20. |
Виражальні можливості ліній (актуалізація знань). Створення виразного образу графічними засобами на основі творчої уяви. «Родина хитрого їжачка». |
|
21. |
Закріплення знань про лінію горизонту. Поняття плановості. Ознайомлення з технікою набризку.«Снігопад». |
|
22. |
Поглиблення знань про колір, його виражальні можливості. Асоціативне сприйняття кольорів (веселий, легкий, ніжний тощо). Колективна робота «Весняне чудо-дерево». |
|
23. |
Створення засобами кольору певного за характером виразного образу. «Природа прокидається». |
|
24. |
Елементарні поняття про гармонію споріднених кольорів (наприклад, блакитний – синій – фіолетовий, світло-зелений – зелений – темно-зелений тощо). «Весняна галявина». |
|
25. |
Симетрія як засіб гармонізації форми. Ознайомлення з технікою монотипії. «Дивовижні метелики» |
|
Тема 4. Цілісність форми у скульптурі та архітектурі (4 години) |
||
26. |
Цілісність форми. Особливості створення складної форми на основі простих форм в об’ємі. «Кумедні пінгвіни». |
|
27. |
Зображення в об’ємі птахів, тварин з урахуванням пропорцій. Узгодження основної форми з елементами декору. «Домашні улюбленці».
|
|
28. |
Поняття про будову фігури людини (тулуб, голова, руки, ноги), порівняння цих частин за формою та розміром. «Веселий клоун» |
|
29. |
Складові частини будівлі. Визначення основного (геометричного) характеру форми будівлі. Колективна форма роботи «Чарівна країна».
|
|
Тема 5. Стилізування та орнаментальне оздоблення форм у декоративно-прикладному мистецтві (4 години) |
||
30. |
Розширення уявлень про декоративне прикрашання форм геометричними елементами. Поєднання силуетної форми та декору. «Прикрашаємо торт». |
ёёёёёёё |
31. |
Поняття візерунка та орнаменту (на елементарному рівні). Спрощення форм рослинного світу під час створення орнаменту. «Опішнянський глечик» |
|
32. |
Створення декоративного образу із суцільного шматка пластиліну. Елементарна узгодженість об’ємної форми та декору. «Українські іграшки». |
|
33. |
Поняття «оригамі» як виду художньої роботи з папером. «Журавлик» |
|
34. |
Урок узагальнення. Вікторина. |
|
35. |
|
|