Образотворче мистецтво
Тема: зображення на площині "Чарівний світ метеликів"
Мета:
уміння вчитися: формувати здатність планувати, моделювати, прогнозувати і виконувати необхідні дії до поставленої мети ; контролювати й оцінювати свої результати, висловлювати рефлексивні та оцінні судження;
комунікативну: сприяти набуттю досвіду взаємодії між однокласниками, роботі в парі , учити адекватно оцінювати свій внесок у спільну роботу;
соціальну компетентність: продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, уміння шукати і знаходити компроміси, удосконалювати вміння контролювати та регулювати свою поведінку, ініціювати допомогу та підтримку іншому;
загальнокультурної: сприяти дотриманню норм правил поведінки на уроці.
Матеріали та інструменти: альбоми, фарби (на вибір), пензлі, простий олівець, ганчірка, ємкість для води, серветка.
Обладнання:демонстраційні таблиці, малюнки вчителя, матеріали для демонстрації послідовності та техніки виконання роботи, шаблони із зображенням метеликів,
відео: гімнастика для очей
фізкультхвилинка «Кольоровий світ»
Тип: комбінований урок.
Інтеграція з природознавством, українською літературою.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
1. Сьогодні у нас незвичайний урок.
У світ природи ми зробимо крок.
Це - творчості час, фантазії час.
Цікаві завдання чекають на вас.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
Погоризонтали: |
Повертикали: |
3. Картина 5. Олівець 6. Акварель 7. Пензлик 9. Мозаїка |
1. Ілюстрація 2. Мольберт 4. Художник 8. Ескіз |
3.Робота в парах. З’єднайте слова з їх значенням.
Відтінки кольору
|
колір, який утворюється при змішуванні його з іншими кольорами. |
Тони кольору
|
кольори, максимально віддалені один від одного на колірному колі |
Контрастні кольори
|
кольори, що близькі за кольором і силою світла. |
Нюансні кольори
|
це те, залежно від чого ми кажемо «світлий» чи «темний» колір. |
Світлота
|
(червоний – зелений, синій – оранжевий, жовтий – фіолетовий). |
ІІІ Основна частина
1.Оголошення теми і завдань уроку
1)Бесіда
Чи відчували ви перебуваючина природі захоплення,спокій,чудовий настрій? Зелене листя,різнобарвні квіті, блакитне небо— усе це зачаровує людину. Тому художники, намагаються відтворити свої враження у своїх творах.
2)Вправа "Очікування"
-Діти, чого ви очікуєте від уроку? (Учні по черзі розповідають про свої очікування).
2.Мотивація навчальної діяльності.
Загадки
Намалювати можна нею
Будинки, хмари і поля.
Зелену, затишну алею,
Високі гори і моря.
Зачарувати можна нею –
Така вона чудова й гарна!
Ти знаєш як зовуть цю фею?
Її зовуть, звичайно, …… (фарба)
Невелика деревина,
Із графіту середина,
Всім потрібна, щоб писати,
Щоб картини малювати.
(Олівець)
Вінкружляє і в’ється в саду,
За ним, зачарована, я побіжу.
А він веселиться, кружляє, злетить
І в поле, і в луки все далі спішить.
Чому ця комаха так мене цікавить?
Тому, що колір пречудовий має.
Тому що він, як квітка, тільки в небі… (Метелик)
4.Гімнастика для очей.
Що ви знаєте про цю комаху?
- Диво та загадка природи – як із некрасивої гусениці з’являється прекрасний метелик?
- Більш ніж сто видів метеликів у нашій країні занесені до Червоної книги.
ІV. Практична діяльність учнів
1)Інформація про характерні особливості будови комах
- Подивіться уважно на малюнок метелика.
- Яку форму має тулуб? (Два з'єднаних між собою витягнутих овали.)
- Яку форму мають крильця? (Овальну або округлу.)
- Скільки крил маєметелик? (4 — 2 великих і 2 маленьких.)
- Звідки починаються крила? (З середини тулуба, там де з'єднуються два овали.)
- Звернітьувагу, чи однакові за розміром крила метелика? (Так. Тіло метелика однакове з обох боків.)
- Це явище називають симетрією. Кажуть так: «Тіло метелика симетричне».
За допомогою симетрії людина намагалася пояснити та створити порядок, красу та досконалість.
Коли ми дивимося у дзеркало, ми спостерігаємо своє відображення. Це приклад дзеркальної симетрії.
2.Етап організації виконання плану діяльності.
Запам’ятай!
Відтінок = колір + колір. Тон = колір + біла чи чорна фарби.
1)Пояснення до творчого завдання
У вас є по 2 шаблони із зображенням силуетів метеликів. Щоб матрицю (робочу частину штампа) було зручно тримати, до неї приклеєна смужка-держак. Намалювати наших метеликів нам допоможе техніка відбитків на папері. Аркуш зеленого картону – це галявина. Підберіть до
зеленого кольору контрастний і нюансний кольори. Такими будуть ці
метелики.
2)Фізхвилинка «Кольоровий світ»
3)Послідовність виконання роботи
1. З лицьового боку нанесіть на шаблон гуаш чи акварельну фарбу такого кольору, щоб він був контрастним до зеленого.
2. Переверніть обережно на аркуш зеленого картону, притисніть.
3. Зніміть шаблон – відбиток готовий. Доопрацюйте зображення пензликом.
4.На другий шаблон нанесіть фарбу такого кольору, щоб він був нюансного кольору до зеленого. Зробіть відбиток на той самий аркуш зеленого картону. Доопрацюйте пензликом.
5. Домалюйте навколишнє середовище: траву, квіти, кущі, дерева, хмаринкитощо.
Танок метеликів готовий!
V.Рефлексія. Інтерактивний прийом «Мікрофон»
Завершіть речення:
• «Дужецікавим я вважаю...»;
• «Мені сьогодні вдалося...»;
• «Дуже складним для мене було...»;
• «Я навіть не здогадувався (-лася) про...»;
• «Мені найбільше сподобалося...»;
• «Найпростішим сьогодні виявилося...»
VІ. Підсумок уроку
Виставка, колективний аналіз дитячих робіт.