Урок з образотворчого мистецтва для 2 класу за методикою Л. Шульги «Розвиток творчих здібностей на заняттях з малювання.»
Тема «Малювання зимового килиму»
Вчитель-дефектолог Кордик І.В.
Таврійський НРЦ
Урок з образотворчого мистецтва за методикою Л. Шульги «Розвиток творчих здібностей на заняттях з малювання.»
Тема «Малювання зимового килиму»
Мета: Вчити зображувати навколишнє після емоційних зустрічей з ним у процесі спостереження, розгляду картин, слухання музики, читання, розповідання;
розвивати поняття про холодну гамму кольорів, образне мислення,
композиційні навички, зорову пам'ять, уяву, фантазію, почуття гармонії і краси;
виховувати охайність, самостійність, любов до природи і до мистецтва.
Обладнання: ілюстративний матеріал, мультимедійна презентація, записи музичних творів, зразок роботи,відео фрагменти різних технік малювання зими,репродукції картин.
Хід уроку
І .Організація класу.
Психогімнастика «Усміхніться»
На столі — різнокольорові смужки паперу. Дітям пропонують узяти смужку, що їм подобається.
— А тепер утворімо коло, порадіймо кожному кольору зими.
— Порадійте зимовому дереву! (Діти посміхаються й піднімають угору смужку коричневого кольору.)
— Усміхніться небу! (Сірий, синій колір.)
— Усміхніться ялиночці! (Зелений колір.)
— Усміхніться снігу! (Білий колір.)
— Порадійте горобині! (Червоний колір.)
Гра «Яка зима?»
Учитель по черзі кожному кидає «снігову кулю» (м’яч) і запитує: «Яка зима?». Діти ловлять м’яч, називають ознаки зими (біла, пухнаста, сніжна, морозна, тріскуча, святкова, весела, грайлива тощо).
Оксанка і мороз
Мороз малій Оксанці натер густі рум`янці –
Гадав: вона замерзне й додому утече.
А дівчинка гуляє, весь день у сніжки грає
Ще й весело сміється: - ого, мороз пече!
Вчитель пропонує учням посміхнутися і весело, з радістю промовити «Ого! Мороз пече!»
Вчитель читає вірш, а учні демонструючи посмішку і радість, промовляють: «Ого, мороз пече!»
Вступна бесіда
Послухайте уважно загадку:
1. Чудо-сани прилетіли
Скакуни в тих санях білі.
В санях тих сидить цариця -
Білокоса, білолиця.
Рукавом махає -
Сріблом все вкриває.(Зима). Скільки поетів оспівали зимову красу у своїх віршах! Композитори - у піснях!Художники-в картинах
Слово вчителя з елементами бесіди.
А зараз пропоную відвідати картинну галерею, де розміщені репродукції картин відомих художників. Зверніть увагу на кольори використані художниками. Вони завжди уважно стежать за природою і все, що помічають, передають у своїх творах.
- Назвіть казки про зимову пору року.
А хто пам ятає, про кого або про що розповідається в казці «Снігурочка»?
Фізкультхвилинка. («Музична ялинка» см. додаток)
Повідомлення теми і мети уроку.
У далекій зимовій країні
Де мороз і до неба сніги
Тче снігуронька килим чарівний
Щоб зігріти поля і луги.
Починаємо створювати килим снігуроньки, але спочатку повторимо правило техніки безпеки під час малювання.
VI. Практична робота
Бесіда про техніку безпеки
Повторення техніки безпеки
1.фарбу набирай обережно.
2.не забрудни одяг
3.користуйся серветкою
4.якщо хочеш замінити колір фарби, помий пензлик
5.малюнок виконуй старанно, охайно
Практична робота.
- На аркуші паперу ми маємо намальований прямокуник. Це і буде наш килим. Для зображення зимового килима використовуємо холодні відтінки кольорів. Покриваємо тло відтінками блакитної фарби. При виконанні орнаменту використовуємо елементи зображення, характерні для зими.
СНІЖИНКИ
Ми добре попрацювали?
Вам сподобався урок? Що саме сподобалося?
Що таке опера? Додаткове завдання- розфарбувати Снігуроньку.