"Обстеження дітей з алалією"

Про матеріал
Обстеження дітей з алалією. Диференційна діагностика алалії та інших порушень психофізичного розвитку Обстеження з метою кваліфікації моторної алалії та визначення її форм має проводитися в кілька етапів: (Слайд 1) І - підготовчий, ІІ - первинне обстеження ІІІ - основне обстеження ІV – діагностичне навчання
Перегляд файлу

Вернигора Г. Я.

Тема. Обстеження дітей з алалією. Диференційна діагностика алалії та інших порушень психофізичного розвитку

Обстеження з метою кваліфікації моторної алалії та визначення її форм має проводитися в кілька етапів: (Слайд 1)

І - підготовчий,

ІІ - первинне обстеження

ІІІ - основне обстеження

ІV – діагностичне навчання.

Перший етап – підготовчий (Слайд 2)

1. Збір логопедом анамнестичних даних про дитину:

  • фактори, що можуть спричинити органічні ураження кори головного мозку в пренатальний, натальний період та в перші три роки життя дитини: асфіксії новонароджених,
  • інтоксикації плоду, родові травми, зокрема ті, що могли спричинити внутрішні гематоми в ділянках скроневих тім’яних та лобних відділів черепа,
  • черепно-мозкові травми,
  • вірусні захворювання,
  • нейроінфекції;

(Слайд 3)

2. Проведення бесід з батьками, педагогами, які працюють чи працювали з нею:

  • звернути увагу на фактори, що вказують на можливі локальні органічні ураження мовленнєвих зон кори головного мозку,
  • відставання у формуванні домовленнєвих реакцій дитини, передусім лепету, пізня поява або відсутність перших слів, відсутність фраз;
  • слід з’ясувати, чи немає в оточенні дитини обставин, які можуть затримувати її мовленнєвий розвиток: відсутність нормальних умов для життєдіяльності,);

(Слайд 4)

3. Проведення спостереження за діяльністю дитини в колективі або сім’ї:

  •  емоційні травми,
  • жорстке поводження з дитиною;

Другий етап первинне обстеження (Слайд 5)

Завдання І. З’ясувати стан розуміння дитиною мовлення:

  • показування картинок та іграшок;
  • виконання нескладних інструкцій з іграшками чи добре знайомими предметами;
  • завдання на розуміння слів, що виражають збірні та абстрактні поняття;
  • диференціацію граматичних значень слова;
  • розуміння речень та зв’язних текстів.

У разі виявлення труднощів розуміння зверненого мовлення та відсутності або недорозвитку експресивного мовлення слід провести диференційну діагностику сенсорної алалії та порушень розумового розвитку. За умови розуміння зверненого мовлення слід провести диференційну діагностику алалії та порушень розумового розвитку, диференційну діагностику алалії та складних форм дизартрії.

Завдання ІІ. Диференційна діагностика сенсорної алалії та глухоти (таблиця). (Слайд 6)

Завдання ІІІ. Диференційна діагностика алалії (моторної чи сенсорної) та порушень розумового розвитку (таблиця). (Слайд 7)

Завдання ІV. Диференційна діагностика моторної алалії та дизартрії (таблиця). (Слайд 8)

Третій етап – основне обстеження (Слайд 9)

Його метою є визначення форми алалії. До цього логопед вже має визначитись, з якою саме паталогією він має справу: сенсорною чи моторною алалією.

Під час обстеження мовлення та немовленнєвих функцій дітей використовують традиційні завдання, спрямовані на діагностику стану фонетико-фонематичної, лексичної та граматичної сторін мовлення, зв’язного мовлення, читання та письма, загальної моторики, гнозису, симультанного та сукцесивного аналізу і синтезу, пам’яті, уваги, мислення тощо.

Четвертий етап – діагностичне навчання

Враховуючи індивідуальні особливості розвитку дитини, логопед має розробити індивідуальний план подальшої корекційної роботи.

1

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Майстер-класи
Інкл
Додано
14 лютого
Переглядів
281
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку