Вимоги до оцінювання результатів навчання учнів з фізичної культури 5-6 класи НУШДержстандартом передбачено, що учні 5-6 класів НУШ мають опанувати базові знання освітньої галузі фізичної культури за такими напрямами:здоровий спосіб життя; безпека у процесі занять фізичними вправами;техніко-тактична підготовка;історія фізичної культури; формування особистості засобами фізичного виховання.
Вимоги до оцінювання результатів навчання учнів з фізичної культури 7-11 класи. Оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках фізичної культури здійснюється за такими видами діяльності: 1. Засвоєння техніки виконання фізичної вправи (може здійснюватися окремо від прийому навчального нормативу). 2. Виконання навчального нормативу (з урахуванням динаміки особистого результату). 3. Виконання навчальних завдань під час проведення уроку. 4. Засвоєння теоретико-методичних знань.
Інструментарій формувального оцінюванняпрактичний (оцінка динаміки розвитку фізичних якостей та використання техніки фізичних вправ, виконання освітніх завдань під час урочної та позаурочної діяльності)цифровий (онлайн-тестування, використання учнями технологічних гаджетів (фітнес трекерів, навігаторів тощо) для самоконтролю і самооцінки, популяризація школярами фізичної активності в соціальних мережах, створення електронного портфоліо, використання різних комп’ютерних програм та гаджетів для вирішення різних дидактичних завдань тощо)усний (індивідуальне, групове та фронтальне опитування)письмовий (тестування тощо)
Використання технік формувального оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках фізкультуридостовірно покращує їх рівень теоретичної і технічної підготовкидопомагає скоригувати або спланувати індивідуальну фізкультурно-оздоровчу діяльність, здійснити взаємоперевірку (самоперевірку) та самооцінювання (взаємооцінювання)
проводиться декілька разів упродовж навчального року. Час та зміст тестування вчитель обирає самостійно. Для контролю фізичної підготовленості учнів та оцінки динаміки використовуються персональні таблиці, які заповнюють на початку, всередині та кінці навчального року. Лист контролю складається з таких показників: 1. Довжина тіла (см).2. Маса тіла (кг).3. Швидкість:- біг 30 м (с);- витривалість: рівномірний біг без урахування часу (м).4. Гнучкість: нахил тулуба вперед із положення сидячи (см). Ці показники є орієнтовними та змінюються на розсуд вчителя. Поточне оцінювання
Підсумкове оцінювання. Тематичне оцінювання здійснюється на підставі поточного оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти за певний період, як правило за чверть чи семестр. Для проведення підсумкового оцінювання рекомендується застосовувати 6 компонентів, кожен із яких має свою міру у відсотках (їхня загальна сума – 100%). Знання та їх застосування на практиці (основні поняття, правила ігор, розуміння процесів, що відбуваються в організмі під час виконання вправ тощо) – 15%Особистий прогрес школяра у показниках підготовленості – 20 %Навички і вміння, визначені навчальною програмою, здатність їх застосовувати у повсякденному житті, в ігрових та змагальних ситуаціях – 20 %Розвиток фізичних якостей (сила, витривалість, швидкість, гнучкість) – 20 %. Ставлення до уроків, відвідування, активність при підготовці до уроку – 10%. Поведінка (соціальна поведінка, участь у змаганнях, дотримання правил безпечної поведінки і збереження здоров’я) – 15%
Самооцінювання. Самооцінювання є невід’ємним умінням сучасної людини в процесі пізнання і самопізнання та альтернативним способом оцінки досягнень учнів. Самооцінювання є здатністю до саморефлексії, що сприяє зростанню самостійності в організації процесу навчання. Самооцінювання може бути спрямоване на:інтерес до навчання;результати навчання;навчальний поступ;поведінку;особистісні досягнення