Оцінювання навчальних досягнень учнів. Альтернатива тестуванню
У сучасному світі, особливо в умовах пандемії та дистанційного навчання, перед вчителями все частіше постає питання вибору засобів та методів оцінювання навчальних досягнень учнів. І найчастіше увага приділяється саме тестуванню.
Адже, за допомогою тестів можна здійснювати усі види контролю, а саме вхідний, поточний, рубіжний, підсумковий та оцінка залишкових знань.
Актуальність тестового методу пояснюється його перевагами перед іншими традиційними формами контролю:
Проте, незважаючи на таку кількість переваг, тестування має і свої недоліки:
Тож можна зробити висновок, що тести не можна робити єдиним вичерпним методом діагностики. Тому варто розглянути альтернативні методи оцінювання навчальних досягнень учнів:
Портфоліо (Portfolios)- Учень збирає ряд завдань та проектів і представляє їх у файлі. Потім файл використовується як основа для оцінки.
Самооцінка (Self-assessment)- Учні оцінюють себе. Критерії повинні бути ретельно вирішені заздалегідь.
Однохвилинна робота (Minute paper)– в кінці уроку учні протягом однієї хвилини мають написати, що вони вивчили за урок. Можна задати учням питання: «Що було найважливішим, що ти дізнався під час цього заняття? " і "Яке важливе питання залишається без відповіді?"
«Маю питання» (I have a question) - наприкінці уроку учні мають написати питання, яке вони не зрозуміли.
Вікторина (Quizzes) - вчитель готує вікторину з вивченої теми і учні виконують завдання у кінці уроку чи на початку наступного уроку.
Плакати (Posters) - в кінці теми або тижня учні в групах створюють плакати, щоб показати, які слова, речення, структури чи теми вони вивчили.
Журнали (Journals) - попросіть своїх учнів вести журнали навчання, щоб записувати свої думки та ставлення до того, що вони вивчили.
Особиста мета (Personal goals) - попросіть учнів встановити особисті цілі, наприклад, «Наступного тижня я прочитаю невелику книгу».
Намалюй обличчя (Draw a face)- попросіть учнів намалювати обличчя, щоб показати, як вони почуваються щодо уроку чи своєї роботи.
Ігрове оцінювання (Game-based assessment) - Це не лише Charades або Hangman, а комп'ютерні ігри, такі як SimCityEdu, які чітко окреслюють досягнення кожного гравця. Вони інтерактивні, веселі, спонукають гравців до творчості, роботи в команді та наполегливості.
Тож як бачимо, існує досить багато альтернативних методів оцінювання навчальних досягнень учнів. І який би метод Ви не обрали, завжди варто пам’ятати, що оцінювання не відбувається саме по собі – його слід ретельно спланувати. Важливо включати його як частину процесу планування всього навчального процесу – від планування навчальних цілей/навчальних результатів до планування окремих занять.