Оцінювання навчальних досягнень учнів. Альтернатива тестуванню

Про матеріал
У сучасному світі, особливо в умовах пандемії та дистанційного навчання, перед вчителями все частіше постає питання вибору засобів та методів оцінювання навчальних досягнень учнів. І найчастіше увага приділяється саме тестуванню. Проте, незважаючи на велику кількість переваг, тестування має і свої недоліки. І саме тому, у цій роботі запропоновані альтернативні методи оцінювання навчальних досягнень учнів.
Перегляд файлу

Оцінювання навчальних досягнень учнів. Альтернатива тестуванню

 

У сучасному світі, особливо в умовах пандемії та дистанційного навчання,  перед вчителями все частіше постає питання вибору засобів та методів оцінювання навчальних досягнень учнів. І найчастіше увага приділяється саме тестуванню.

Адже, за допомогою тестів можна здійснювати усі види контролю, а саме вхідний, поточний, рубіжний, підсумковий та оцінка залишкових знань.

Актуальність тестового методу пояснюється його перевагами перед іншими традиційними формами контролю:

  • можливість перевірити результати навчальних досягнень водночас із багатьох тем і розділів програми;
  • об'єктивно оцінити рівень засвоєння навчального матеріалу;
  • здатність виявити не тільки те, що засвоєно, а й те, чого не засвоєно;
  • створити для всіх учасників тестування рівні умови складання тестів;
  • охопити тестуванням велику кількість учнів.

Проте, незважаючи на таку кількість переваг, тестування має і свої недоліки:

  • тест не дозволяє перевіряти і оцінювати високі, продуктивні рівні знань, пов'язані з творчістю, тобто імовірнісні, абстрактні і методологічні знання;
  • ймовірність випадкового вибору правильної відповіді;
  • небезпека "сліпих" (автоматичних) помилок;
  • у людей зі зниженою стресостійкістю виникає навіть певне порушення саморегуляції - вони починають хвилюватися і помилятися в елементарних для себе питаннях;
  • тести не сприяють розвитку мови;
  • широта охоплення тем у тестуванні має і зворотний бік. Учень при тестуванні, на відміну від усного або письмового іспиту, не має достатньо часу для скільки-небудь глибокого аналізу теми.

 

Тож можна зробити висновок, що тести не можна робити єдиним вичерпним методом діагностики. Тому варто розглянути альтернативні методи оцінювання навчальних досягнень учнів:

Портфоліо (Portfolios)- Учень збирає ряд завдань та проектів і представляє їх у файлі. Потім файл використовується як основа для оцінки.

Самооцінка (Self-assessment)- Учні оцінюють себе. Критерії повинні бути ретельно вирішені заздалегідь.

Однохвилинна робота (Minute paper)– в кінці уроку учні протягом однієї хвилини мають написати, що вони вивчили за урок. Можна задати учням питання: «Що було найважливішим, що ти дізнався під час цього заняття? " і "Яке важливе питання залишається без відповіді?"

«Маю питання» (I have a question) - наприкінці уроку учні мають написати питання, яке вони не зрозуміли.

Вікторина (Quizzes) - вчитель готує вікторину з вивченої теми і учні виконують завдання у кінці уроку чи на початку наступного уроку.

Плакати (Posters) - в кінці теми або тижня учні в групах створюють плакати, щоб показати, які слова, речення, структури чи теми вони вивчили.

Журнали (Journals) - попросіть своїх учнів вести журнали навчання, щоб записувати свої думки та ставлення до того, що вони вивчили.

Особиста мета (Personal goals) - попросіть учнів встановити особисті цілі, наприклад, «Наступного тижня я прочитаю невелику книгу».

Намалюй обличчя (Draw a face)-  попросіть учнів намалювати обличчя, щоб показати, як вони почуваються щодо уроку чи своєї роботи.

Ігрове оцінювання (Game-based assessment) - Це не лише Charades або Hangman, а комп'ютерні ігри, такі як SimCityEdu, які чітко окреслюють досягнення кожного гравця. Вони інтерактивні, веселі, спонукають гравців до творчості, роботи в команді та наполегливості.

Тож як бачимо, існує досить багато альтернативних методів оцінювання навчальних досягнень учнів. І який би метод Ви не обрали, завжди варто пам’ятати, що оцінювання не відбувається саме по собі – його слід ретельно спланувати. Важливо включати його як частину процесу планування всього навчального процесу – від планування навчальних цілей/навчальних результатів до планування окремих занять.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лукаш Наталія
    Дякую за співпрацю!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 серпня 2020
Переглядів
869
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку