Оцінювання та фіксація результатів навчальних досягнень учнів 3 класу НУШ з математики

Про матеріал
У даній презентації представлені роз'яснення щодо нових методичних рекомендацій оцінювання учнів 3 класу НУШ з математики. У презентації розглянуто загальні цілі, загальні очікувані результати навчальних досягнень з математики, критерії оцінювання учнів, зразок заповнення журналу
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Оцінювання тафіксація результатів навчальних досягнень учнів 3-х класів з математики. Підготувалавчитель початкових класів. КЗО «Миколаївське НВО»Біла А. А.

Номер слайду 2

Наказ МОН України №1146 від 16 вересня 2020року«Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи»

Номер слайду 3

Основний документ

Номер слайду 4

Навчальні досягнення учнів 3-4 класів підлягають формувальномупідсумковому (тематичному, семестровому та річному) оцінюванню

Номер слайду 5

Формувальне оцінювання здійснюється через

Номер слайду 6

Результати формувального оцінювання Відображаються в оцінних судженнях учителя / учнів / батьків, що характеризують процес навчання та досягнення учнів. Оцінні судження вчителя мають бути об’єктивними, конкретними, чіткими, лаконічними, доброзичливими, слугувати зразком для формулювання оцінних суджень учнями. В оцінному судженні відображають прогрес учнів та поради щодо подолання утруднень, за їхньої наявності, у досягненні очікуваних результатів навчання відповідно до програмових вимог.

Номер слайду 7

Підсумкове оцінювання. Підсумкове оцінювання (тематичне, семестрове і річне) у третіх та четвертих класах здійснюється за рівневою шкалою. Результати позначаються словами або відповідними літерами: «початковий (П)», «середній» (С), «достатній» (Д), «високий (В)».

Номер слайду 8

Підсумкове оцінювання. Під час проведення підсумкового (тематичного, семестрового та річного) оцінювання визначається рівень сформованості кожного загального навчального результату, визначеного Державним стандартом початкової освіти, у відповідності до логіки та послідовності його формування згідно з навчальною програмою. Загальні цілі математичної галузі освіти (МАО)Аналізує ситуації і виокремлює проблеми, які можна розв’язувати із застосуванням математичних прийомів; розмірковує, висуває гіпотези, обґрунтовує, логічно їх доводить або спростовує; (МАО 1)Моделює процеси і ситуації, що відбуваються в природі і суспільстві; використовує різні джерела інформації; (МАО 2)Розробляє стратегії (плани) розв’язання і розв’язує різні проблемні завдання, використовуючи, зокрема, і засоби інформаційно-комунікаційних технологій; (МАО 3)Оцінює необхідність та пізнає форми об’єктів, просторові відношення у навколишньому світі для розв’язання життєвих проблем та завдань. (МАО 4)1234

Номер слайду 9

Змістовні лінії математичної галузі

Номер слайду 10

Загальні очікувані результати (ЗОРи)Загальні очікувані результати (ЗОРи) вказують на рівень розвитку кожного вміння на завершення циклу навчання (1-2 клас і 3-4 відповідно). ЗОРи є життєво важливими вміннями та навичками, які вчитель розвиває інструментами своєї галузі. Вони є орієнтирами для вчителя у навчальному процесі. Загальні очікувані результати містяться в Державному стандарті початкової освіти

Номер слайду 11

Як читати індекс конкретних очікуваних результатів?Приклад: 3 МАО 1.2 Цифра на початку індексу вказує на порядковий номер року навчання (класу). У цьому разі – третій клас. Скорочений буквений запис означає освітню галузь (у цьому разі – математична). Перша цифра після буквеного запису до крапки означає порядковий номер загальної цілі, на реалізацію якої спрямований конкретний очікуваний результат. У нашому випадку – 1. Загальна ціль у математичній галузі номер 1 така: “Аналізує ситуації і виокремлює проблеми, які можна розв’язувати із застосуванням математичних прийомів; розмірковує, висуває гіпотези, обґрунтовує, логічно їх доводить або спростовує”. Цифра після крапки означає порядковий номер загального очікуваного результату, з яким співвідноситься конкретний очікуваний результат. У нашому випадку це 2. У Стандарті цей ЗОР виглядає так: “Моделювання процесів і ситуацій, що відбуваються у природі і суспільстві; використання різних джерел інформації”.

Номер слайду 12

Підсумкове оцінюванняздійснюється за результатами виконання діагностичних робіт; Діагностичні роботи з математики усні письмовіПеревагу варто надавати письмовій формі робіт. Завдання для діагностичних робіт з математики спрямовані на перевірку володіння учнямиматематичною грамотністю, умінням здійснювати системну математичну діяльність, умінням застосовувати математику у конкретних життєвих ситуаціях. Форми і види оцінювання, зміст завдань учитель обирає самостійно з урахуванням особливостей учнів класу.

Номер слайду 13

Діагностичні роботи. Тривалість виконання5 хв - інструктаж, 35 хв – виконання. Проводяться як підсумкові наприкінці вивчення теми для перевірки групи умінь за певний період часу. Мають бути спрямовані на перевірку певних загальних результатів (свідоцтво досягнень) у вимірах конкретних умінь (освітні та навчальні програми). Мають містити практикоорієнтовані (компетентнісні) завдання. Результати оцінювання кожного конкретного уміння фіксуються в рівнях (на окремому бланку та зберігаються в учнівському портфоліо).

Номер слайду 14

Орієнтовна кількість діагностичних робіт з математики у 3 класі(програма О. Я. Савченко, 5 годин на тиждень){35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}№ з/п. Тема діагностичної роботи1 Повторення вивченого у 2 класі.2 Таблиця множення чисел 6 і 7 та ділення на 6 і 7.3 Таблиця множення чисел 8 і 9 та ділення на 8 і 9.4 Нумерація трицифрових чисел.5 Додавання і віднімання круглих трицифрових чисел.6 Письмове додавання і віднімання. Розв’язування нерівностей.7 Множення і ділення в межах 1000.8 Множення і ділення в межах 1000. Ділення з остачею.

Номер слайду 15

Як оцінювати діагностичні та тематичні роботи? У діагностичних роботах слід залишати коментарі, що пояснюють учневі/учениці його/її помилки та вказують на досягнення. Рівні оцінювання зазначаються у бланках оцінювання за кожним результатом навчання, який оцінювався в цій роботі. У щоденники та журнал ці рівні не вносяться. Бланк оцінювання результатів навчання з усіх предметів (інтегрованих курсів) обов'язково має бути у кожного учня. Це може бути один бланк для всіх предметів. Зберігатися він має в учнівському портфоліо. Окрім цього, у портфоліо зберігаються роботи, які вчитель вважає важливими для відстеження навчального поступу учня.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Приклад діагностичної контрольної роботи з математики

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Середня оцінка за тематичне, семестрове та річне оцінювання не виводиться. У журнал та свідоцтво досягнень виставляється рівень за кожен результат навчання з навчальних предметів/інтегрованих курсів наприкінці кожного навчального семестру та навчального року. Річним оцінюванням є результати навчання учнів за останній семестр.

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Свідоцтво досягнень учня 3 класу. У свідоцтві досягнень учитель фіксує розгорнуту інформацію про сформованість наскрізних умінь учнів та рівні результатів їх навчання. Наскрізні уміння позначаються словами: «має значні успіхи», «демонструє помітний прогрес», «досягає результату за допомогою дорослих», «потребує значної уваги і допомоги». Рівень сформованості наскрізних умінь учнів визначає вчитель на основі педагогічних спостережень та аналізу учнівського портфоліо. Під час заповнення свідоцтва досягнень учитель може використовувати графічні позначки на власний розсуд. Документ підписують учитель і батьки (особи, які їх замінюють). Оригінал свідоцтва досягнень надається батькам, а його завірена копія зберігається в особовій справі учня в закладі освіти.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Кадук Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Неверова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Люцько Наталія Олександрівна
    Скажіть будь ласка. Якщо в контрольній з математики в 1 завданні є декілька прикладів і в одиному прикладі дитина зробила помилку. При цьому всі інші приклади вірні і всі інші завдання виконано вірно. То яку рівневу оцінку повинен поставити вчитель. Високий чи достатній рівень.? Вчитель за одну помилку з математики в школі завжди знімає 3 бали, чи правомірні її дії. Якщо 5-6 завдань і в кожному завдані по декілька виразів, плюс задача і логічне завдання. Буду вдячна за відповідь.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Вітряченко Тетяна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Наталенко Віталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Юрченко Наталія Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Пасічник Тетяна Василівна
    Дякую за корисну інформацію, яка зараз дуже на часі.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Гончаренко Алла Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
pptx
Додано
24 жовтня 2020
Переглядів
81437
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку