Оцінювання результатів навчання учнів
та заповнення сторінок класного журналу в 5, 7 класах НУШ
з курсів громадянської та історичної освітньої галузі
Основними видами оцінювання зі вступу до історії та громадянської освіти (5 клас), історії України та всесвітньої історії (7 клас) є формувальне та підсумкове оцінювання.
Формувальне оцінювання, або оцінювання в процесі навчання, передбачає використання на уроках історії різних форм: робота в групах, самостійна робота, вікторини, тестування, ментальні карти, робота з історичними джерелами та документами, розв’язування хронологічних задач, орієнтування на карті, заповнення таблиць, визначення причинно-наслідкових зв’язків. Ці форми робіт спрямовуються на відстеження особистісного розвитку учня / учениці під час вивчення теми.
Завдання для оцінювання добираються так, щоб можна було отримати об’єктивну інформацію про рівень досягнень учнями обов’язкових результатів навчання певної групи результатів (далі – ГР) освітньої галузі:
Виставлення тематичної оцінки (тематичне оцінювання) після вивчення кожної теми чи блоку тем не відбувається.
Підсумкові роботи (ПР) з вступу до історії та громадянської освіти, історії України та всесвітньої історії охоплюють одну або декілька груп результатів громадянської та історичної освітньої галузі, що відображено в календарно-тематичному плануванні.
Під час виставлення підсумкової оцінки за групу результатів (ГР1/ГР2/ГР3) в кінці семестру враховується оцінка за підсумкову роботу за певною групою результатів та динаміка особистих досягнень учня/учениці протягом семестру: ПО = ПР ГР1+ ПО ГР1.
Комплексна підсумкова робота за всіма групами результатів не проводиться.
Оцінка за семестр виставляється на основі оцінок за групи результатів.
Річна оцінка з предметів громадянської та історичної освітньої галузі виставляється на основі оцінок за семестри і не обов’язково є середнім арифметичним, а враховує динаміку навчання учнів.
На сторінках класного журналу в графі «Зміст уроку» в дужках після теми уроку зазначається група результатів, оцінка за яку буде виставлятися під час даного уроку, а при проведенні підсумкового оцінювання за групу результатів робиться запис «Підсумкова робота за групою результатів 1/2/3», що повинно бути відображено в календарно-тематичному плануванні.
Зразок заповнення лівої сторінки класного журналу «Облік навчальних досягнень учнів»
ПІБ учня |
... |
... |
... |
... |
30 |
... |
10 |
... |
... |
24 |
... |
... |
07 |
... |
... |
ГР1 |
ГР2 |
ГР3 |
І |
.....Марія |
8 |
|
7 |
8 |
8 |
9 |
8 |
|
8 |
7 |
|
9 |
9 |
|
7 |
8 |
8 |
7 |
8 |
.....Микола |
9 |
7 |
7 |
7 |
9 |
10 |
9 |
|
8 |
7 |
|
9 |
10 |
|
8 |
9 |
8 |
7 |
8 |
|
ГР1 |
ГР2 |
ГР3 |
ГР1 |
ГР3 |
ГР2 |
ПР ГР1 |
ГР2 |
ГР3 |
ПР ГР3 |
ГР4 |
ГР1 |
ПР ГР2 |
ГР1 |
ГР2 |
|
|
|
|
Зразок заповнення правої сторінки класного журналу «Зміст уроку»
№ уроку |
Дата |
Зміст уроку |
Домашнє завдання |
3 |
10.09. |
Велике розселення слов’ян не території України. Етапи розселення та його значення. (ГР1) |
Опрацювати сторінки 12-15, скласти хронологічну таблицю |
4 |
15.09 |
Утворення Київської держави. «Повість минулих літ» як історичний документ. (ГР2) |
Повторити параграф 1-6, підготуватися до підсумкової роботи |
5 |
17.09 |
Підсумкова робота за групою результатів 1 |
|
Оцінювання результатів навчання учнів
та заповнення сторінок класного журналу в 5, 7 класах НУШ
з предметів інформативної освітньої галузі
Основними видами оцінювання з інформатики в 5, 7 класах є формувальне та підсумкове оцінювання.
Формувальне оцінювання, або оцінювання в процесі навчання, передбачає використання на уроках інформатики різних форм роботи: робота в групах, самостійна робота, робота за комп’ютером, виконання практичних робіт, робота з комп’ютерними програмами, вікторини, тестування, знання теоретичного матеріалу тощо. Ці форми робіт спрямовуються на відстеження особистісного розвитку учня / учениці під час вивчення теми.
Завдання для оцінювання добираються так, щоб можна було отримати об’єктивну інформацію про рівень досягнень учнями обов’язкових результатів навчання певної групи результатів (далі – ГР) освітньої галузі:
- ГР1 - працює з інформацією, даними, моделями;
- ГР2- створює інформаційні продукти;
- ГР3- працює в цифровому середовищі;
- ГР4- безпечно та відповідально працює з інформаційними технологіями.
Виставлення тематичної оцінки (тематичне оцінювання) після вивчення кожної теми чи блоку тем відсутнє.
Підсумкові роботи (ПР) з інформатики охоплюють одну або декілька груп результатів інформатичної освітньої галузі, що відображено в календарно-тематичному плануванні.
Під час виставлення підсумкової оцінки за групу результатів (ГР1/ГР2/ГР3/ГР4) в кінці семестру враховується оцінка за підсумкову роботу за певною групою результатів та динаміка особистих досягнень учня/учениці протягом семестру: ПО = ПР ГР1+ ПО ГР1.
Комплексна підсумкова робота за всіма групами результатів не проводиться.
Оцінка за семестр виставляється на основі оцінок за групи результатів.
Річна оцінка з предметів інформатичної освітньої галузі виставляється на основі оцінок за семестри і не обов’язково є середнім арифметичним, а враховує динаміку навчання учнів.
На сторінках класного журналу в графі «Зміст уроку» в дужках після теми уроку зазначається група результатів, оцінка за яку буде виставлятися під час даного уроку, а при проведенні підсумкового оцінювання за групу результатів робиться запис «Підсумкова робота за групою результатів 1/2/3/4», що повинно бути відображено в календарно-тематичному плануванні.
Зразок заповнення лівої сторінки класного журналу «Облік навчальних досягнень учнів»
ПІБ учня |
... |
... |
... |
... |
30 |
... |
10 |
... |
... |
24 |
... |
... |
07 |
... |
... |
ГР1 |
ГР2 |
ГР3 |
ГР 4 |
І |
.....Марія |
8 |
|
7 |
8 |
8 |
9 |
8 |
|
8 |
7 |
8 |
9 |
9 |
|
7 |
8 |
8 |
7 |
8 |
8 |
.....Микола |
9 |
7 |
7 |
7 |
9 |
10 |
9 |
|
8 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
8 |
9 |
8 |
7 |
8 |
8 |
|
ГР1 |
ГР2 |
ГР3 |
ГР4 |
ГР3 |
ГР2 |
ПР ГР1 |
ГР2 |
ГР3 |
ПР ГР3 |
ГР4 |
ГР1 |
ПР ГР2 |
ГР1 |
ГР2 |
|
|
|
|
|
Зразок заповнення правої сторінки класного журналу «Зміст уроку»
№ уроку |
Дата |
Зміст уроку |
Домашнє завдання |
3 |
10.09. |
Комп’ютерні пристрої. Безпека пр роботі з ними. (ГР4) |
Опрацювати сторінки 12-15, виконати пр завд. 2. |
4 |
15.09 |
Навчання в Інтернеті. Переваги та недоліки цифрових платформ (ГР1, ГР4) |
Повторити параграф 1-6, підготуватися до підсумкової роботи |
5 |
17.09 |
Підсумкова робота за групою результатів 1, 4. |
|