Одержуємо половину
Мета: актуалізувати суть арифметичної дії ділення на рівні частини, створити проблемну ситуацію у випадку коли не існує можливості розділити предмет порівну на дві частини; ввести поняття про дріб як одну часину з кількох рівних частин цілого; Вчити отримувати половини геометричних фігур різними способами, дослідити кількість половин у цілому. Формувати вміння складати ускладнені рівняння за умовою; формувати вміння розв’язувати складені задачі, удосконалювати обчислювальні навички при знаходженні значень числових виразів, які містять кілька арифметичних дій. Розвивати логічне мислення. вдосконалювати обчислювальні навички табличного множення та ділення; актуалізувати розуміння конкретного змісту ділення на рівні частини; ознайомити учнів із дробами з чисельником 1 — частинами, із практичним утворенням половини, половиною як однією із двох рівних частин цілого, кількістю половин у цілому; вчити записувати половини двома цифрами; формувати уявлення про чисельник і знаменник; розвивати вміння розв’язувати задачі на знаходження частини від числа. розвивати наочно-образне мислення, формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, узагальнення.
Хід уроку
І Актуалізація опорних знань
Завдання: розв’язати приклади в парах і за допомогою шифрувальника прочитати слово
А |
Б |
В |
Г |
Ґ |
Д |
Е |
Є |
Ж |
З |
и |
І |
Ї |
Й |
К |
Л |
М |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Н |
О |
П |
Р |
С |
Т |
У |
Ф |
Х |
Ц |
Ч |
Ш |
Щ |
ь |
Ю |
Я |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
І варіант |
|
|
(35 – 25) · 2 = |
(35-25) ∙ 2 = |
80 : 8 · 2 = |
72 : 9 + (13 – 2) = |
9 ∙ 3 – 8 = |
13 – 10 + 16 = |
|
4 ∙ 4 + 0 = |
45 : 9 + 11= |
100 – 54 - 3·9= |
31- 3 ∙ 4 = |
63 : 7 + 90 : 9 = |
10 · 9 – 87= |
27 : 3 : 3 = |
8 · 5 – 37 = |
67 + 2·2 – 60 = |
1 + 5 ∙2 = |
100: 10 +1= |
3·6 = |
6 ∙ (12-9) = |
4 · 5 – 2 = |
100 : 100 = |
6 – 10 : 2 = |
14 : 7 - 1·1 = |
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
Яке слово у вас отрималося? (половина)
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
Задача про яблуко
2 дівчинки розділили порівну 1 яблуко. Скільки яблук отримала кожна дівчинка? (відповіді дітей)
ІІІ. Формування нових знань та способів дії
1. Ознайомлення з дробами з чисельником 1,
1. _ Отже, На скільки частин розділили грушу? ( на 2)
-Скільки таких частин отримала кожна дівчинка? (1)
- Як можна назвати кожну частину? (половина)
- Як отримати половину? (ціле число розділити на дві рівні частини і взяти одну частину)
Це число називається одна друга 1 і записується ось так
2
У зошитах запишіть число, класна робота.
Записується число вертикально у двох клітинках. Риска під верхнім числом – це знак ділення.
Запишіть цілий рядок числа одна друга.
Практичні завдання
Учні перегинають круг навпіл так, щоб контури співпали, розгладжують лінію згину, розгортають і бачать: лінією згину цілий круг поділено на дві рівних частини; учні заштриховують одну з таких частин і показують розфарбовану половину круга. З’ясовуємо, що у крузі дві половини.
Наочність –дерев’яна модель круга і його половин
Кожен день ви стикаєтеся з таким числами, але й не знали, що вони називаються дробовими
2
Інколи учням важко запам’ятати, де писати знаменник, а де чисельник. Я вам підкажу. Подивіться на цей малюнок.
ІV. Самостійна робота ( у зошиті)
задача
Перевірка
V. Рефлексія
Покажіть кубиком лего
Якщо зрозуміли урок – червоний ,
не дуже - зелений
не зрозуміло – синій