Один із пріоритетних напрямків процесу інформатизації сучасного суспільства
Сучасний період розвитку цивілізованого суспільства характеризує процес інформатизації.
Інформатизація суспільства — це глобальний соціальний процес, особливість якого полягає в тому, що домінуючим видом діяльності в сфері суспільного виробництва є збір, нагромадження, продукування, обробка, зберігання, передача й використання інформації, здійснювані на основі сучасних засобів мікропроцесорної й обчислювальної техніки, а також на базі різноманітних засобів інформаційного обміну. Інформатизація суспільства забезпечує:
• активне використання інтелектуального потенціалу, що постійно розширюється, суспільства, сконцентрованого в друкованому фонді, і науковому, виробничому й іншому видах діяльності його членів,
• інтеграцію інформаційних технологій з науковим, виробничим, ініціюючим розвитком всіх сфер суспільного виробництва, інтелектуалізацію трудової діяльності;
• високий рівень інформаційного обслуговування, доступність будь-якого члена суспільства до джерел достовірної інформації, візуалізацію представленої інформації, істотність використовуваних даних.
Застосування відкритих інформаційних систем, розрахованих на використання всього масиву інформації, доступної в цей момент суспільству в певній його сфері, дозволяє вдосконалити механізми керування суспільним устроєм, сприяє гуманізації й демократизації суспільства, підвищує рівень добробуту його членів. Процеси, що відбуваються у зв'язку з інформатизацією суспільства, сприяють не тільки прискоренню науково-технічного прогресу, інтелектуалізації всіх видів людської діяльності, але й створенню якісно нового інформаційного середовища соціуму, що забезпечує розвиток творчого потенціалу індивіда.
Одним із пріоритетних напрямків процесу інформатизації сучасного суспільства є інформатизація освіти — процес забезпечення сфери освіти методологією й практикою розробки й оптимального використання сучасних або, як їх прийнято називати, нових інформаційних технологій (НІТ), орієнтованих на реалізацію психолого-педагогічних цілей навчання, виховання.
Цей процес ініціює:
• удосконалювання механізмів керування системою навчання на основі використання автоматизованих банків даних науково— педагогічної інформації, інформаційно-методичних матеріалів, а також комунікаційних мереж;
• удосконалювання методології й стратегії відбору змісту, методів й організаційних форм навчання, виховання, що відповідають завданням розвитку особистості того, кого навчають, у сучасних умовах інформатизації суспільства;
• створення методичних систем навчання, орієнтованих на розвиток інтелектуального потенціалу того, кого навчають, на формування вмінь самостійно здобувати знання, здійснювати інформаційно-навчальну , експериментально - дослідницьку діяльність , різноманітні види самостійної діяльності по обробці інформації;
• створення й використання комп'ютерних тестуючих, діагностуючих методик контролю й оцінки рівня знань учнів.
Інформатизація навчання як процес інтелектуалізації діяльності вчителя й учня, що розвивається на основі реалізації можливостей засобів нових інформаційних технологій підтримує інтеграційні тенденції процесу пізнання закономірностей предметних областей і навколишнього середовища (соціальної, екологічної, інформаційної й ін.), сполучаючи їх з перевагами індивідуалізації й диференціації навчання, забезпечуючи тим самим синергізм педагогічного впливу.
Список використаних джерел
1. Шолохович В.Ф. Информационные технологии обучения//
Информатика и образование. — 1998. — J& 2. — С. 5—13.
2. Основи нових інформаційних технологій навчання: Посіб. для
вчителів / Авт. кол.; За ред. Ю. І. Машбіца. — К.: ТЗМН, 1997. —
264 с.
3. https://nkrzi.gov.ua/ - офіційний вепортал
4.https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F – вільна енциклопедія