Одиниці вимірювання часу – година, доба. Визначення часу за годинником.

Про матеріал
Урок математики для 1 класу ознайомить учнів з одиницями вимірювання часу, вчить учнів визначати час, формує вміння користуватися годинником, розвиває увагу, творчий підхід до розв’язання математичних завдань, виховує інтерес до математики.
Перегляд файлу

Тема. Одиниці вимірювання часу – година, доба. Визначення часу за годинником.

Мета. ФКК

  1. Уміння вчитися – вміння організовувати робоче місце, сформувати здатність сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати і оцінювати свої результати.
  2. Комунікативна – вміння налагоджувати взаємодію під час роботи.
  3. Соціальна – вдосконалювати вміння працювати в колективі.
  4. Здоров’язбережувальна – дотримання правил збереження зору та правильної постави під час роботи.

ФПК

Ознайомити учнів з одиницями вимірювання часу, вчити учнів визначати час, формувати вміння користуватися годинником, розвивати увагу, творчий підхід до розв’язання математичних завдань, виховувати інтерес до математики.

 

Хід уроку

I Емоційне налаштування

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок

 

Сьогодні до нас на урок завітало багато гостей. Поверніться обличчям до гостей і привітайтеся.

 Розпочнемо з математичної зарядки, бо ранкову, я гадаю, ви  робили.

 

II  Повторення вивченого матеріалу.

1.Усний рахунок

(На дошці розміщення картки із виразами. При правильному розв’язанні виразів, картка перевертається – на ній малюнок: пісок, вогонь, вода, квіти, сонце).

 

G:\1-Б\Відкритий урок\ogon.jpg  G:\1-Б\Відкритий урок\voda-krasivo.jpg G:\1-Б\Відкритий урок\vyvozit-krymskiy-pesok-k-sebe-v-sochi.jpg G:\1-Б\Відкритий урок\x1510216617-400.jpg.pagespeed.ic.R-hc2XCfqL.jpg G:\1-Б\Відкритий урок\depositphotos_9150302-stock-illustration-the-sun.jpg

  • Подивіться на ці малюнки та скажіть, що на них зображено?
  • Діти , а як ви думаєте , що може їх об’єднувати?
  • Мабуть , вам важко це зробити. Тому я запевняю вас, що наприкінці уроку ви зумієте розгадати цю загадку. Цікаво? Тож починаймо.

 

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

  • Відгадайте загадки (При відгадуванні загадки на дошці з’являється зображення)
    1. Махнула птиця крилом,
    Закрила півсвіту
    Чорним рядном (ніч)

 Картинки по запросу ночь

2. Всіх скликає на сніданок,
Прокидайтеся, вже…(ранок)

Картинки по запросу утро

3. звечора вмирає, вранці оживає (день)

Картинки по запросу день

- Якої картинки не вистачає на вашу думку? Так, правильно, це вечір.

Картинки по запросу вечер

  • Якщо розташуємо малюнки в правильному порядку, то прочитаємо слово
  • IV  Повідомлення  теми і завдань уроку.
  • Як ви думаєте, про що піде мова на уроці? Сьогодні ми познайомимося з предметом, що допомагає визначати час
  • Що таке доба? (Відповіді дітей. Доба це проміжок часу від сьогоднішнього третього уроку до завтрашнього третього уроку).
  • Може хтось із вас знає скільки в добі годин?
  • Яку частину доби ви проводите у школі? ранок

 

  • Скайп. Звернення дідуся Годинника.(Відеозапис)

 

Я сподіваюся, що ви уважно слухали дідуся і зможете відповісти, для чого ж потрібні годинники ? (Для визначення часу)

 

До дошки виходять 3 дитини. 1 – із зображенням циферблату, 2 – із годинною стрілкою, 3 – із хвилинною. Давайте порівняємо стрілки годинника

  • Поле з цифрами  називається циферблат .В центрі циферблату закріпленні дві стрілки: одна велика,  інша маленька. Велика стрілка йде по колу швидше маленької , показує хвилини, тому називають її хвилинною. Мала йде повільніше , показує скільки годин, називається годинною. (всі деталі годинника з’єднуються і отримуємо цілий годинник)

Хвилинна стрілка при показі цілої години  перебуває на числі 12, а маленька вказує котра година дня і ночі. 

- Отже, годинна стрілка робить 1 оберт навколо циферблату за 1 годину.

-  А якщо в добі 24 години, то скільки разів годинна стрілка зробить обертів за добу? (24)

Коли доба коротша влітку чи взимку?

 

Робота в парах

(повторення правил роботи в парах)

  • Зараз попрацюємо в парах. На партах перед кожним з вас лежать моделі годинників. Хвилинну стрілку поставте на число 12. Коли так стоїть стрілка, то це означає скільки годин рівно. Отже, приступаємо. Встаєте ви щодня о 7 годині ранку, значить годинну стрілку (меншу) рухаємо на число 7. Далі, не рухаючи хвилинну велику стрілку, вкажемо, що до школи ми приходимо о 8 годині.
  • А тепер попрацюйте разом у парах. Покажіть на годинниках:
  • Уроки закінчуються о 1 годині дня
  • Якщо у нас 4 уроки, вони закінчуються о 12 годині
  • Мама приходить з роботи о 6 годині вечора
  • Ви лягаєте спати о 9 годині вечора.

 

Зарядка для очей або хлоп бум

По класу розміщені різні моделі годинників. Відшукайте очима всі годинники.

  1. Скільки годинників ви нарахували?
  2. Яких геометричних форм є годинники? Назвіть їх.
  3. Якої форми і кольору годинник показує найменший, найбільший час?

 

Робота в групах «Що раніше, що пізніше»

Годинник допомагає у режимі дня. Складіть ранок першокласника

  •                           Розподіліть картинки у порядку, що раніше потрібно робити, а що пізніше.

 

       Картинки по запросу рисунок ребенок просыпается Картинки по запросу рисунок ребенок делает зарядку Картинки по запросу рисунок ребенок делает зарядку   Картинки по запросу ребенок одевается рисунок Картинки по запросу рисунок ребенок идет в школу Картинки по запросу рисунок ребенок идет в школу Картинки по запросу рисунок ребенок одевается в школу

  • Що робить першокласник о 7 годині а що о 8 годині

 

  • Діти, ми говоримо з вами про те, що час постійно йде, спливає. Змінюються частини доби. Але бувають моменти в нашому житті, що нам не вистачає часу.
  • Скажіть, будь ласка, чи траплялися у вас ситуації, коли було заплановано багато справ, але не вистачило часу на їх реалізацію?
  • То що ж це за «поглиначі часу» такі?
  •  Що забирає час на вашу думку?
  • Так, вірно, телевізор, комп’ютер та інші гаджети забирають дуже багато часу у нас щодня. Але не тільки гаджети є «поглиначами часу». Ще ними є і наша розсіяність, незібраність, а може у когось і неслухняність. На що можна витратити час доби, коли ми не спимо?(відповіді дітей) Закрийте очі і уявіть, скільки всього цікавого і різноманітного ви може зробити за цей час.
  • На екрані

  • Протягом доби можна зробити дуже багато цікавого та корисного.

 

Робота в змінних групах

 

Розв’язування логічних задач

А зараз розв задачі пов’язані з хобі

Діти розподілені на 4 групи по 6 осіб. Кожному з 6 учнів учитель готує назву на емблемці ранок, день, вечір, ніч. За командою учні розбирають емблеми з назвою групи і сідають у свою групку з певною назвою. Утворюється 4 групи: «Ранок», «День», «Вечір», «Ніч». Діти розв'язують задачу, записують її маркером на аркуші А4, пояснюють розв’язок і залишають її на парті.

Кінезіологічні вправи

Задачі.

  1. Надійка відвідує уроки танців. Урок розпочинається о 15 годині й триває 1 годину. Чи встигне дівчинка подивитися вдома улюблений мультфільм о 17 годині, якщо дорога додому з балетної студії займає 1 годину? О котрій годині вона буде вдома? (15+1+1=17 - встигає)

 

Звіт груп представники вийшли ранок потім умова потім розвязок

 

  1. Учні 1 класу вирішили поїхати до Києва подивитися лялькову виставу. Відомо, що на дорогу із Сміли вони витратять 3 години. О котрій годині діти повинні виїхати зі свого міста, якщо вистава розпочинається о 13 годині? (13-3=10)
  2. Максимко вирішив привітати друга, який живе в Німеччині, щойно той прокинеться, о 8 годині ранку. О котрій годині Максимко повинен подзвонити другові, якщо різниця між часом в Україні і Німеччині становить 1 годину?
    (8-1=7)

 

Робота в групах «Доміно часу»

Кожна група отримує конверти з наборами доміно. Потрібно з’єднати 2 частини. На одній частині доміно зображення годинника, а на іншій написано скільки це годин.

Наприклад,         C:\Users\User\Desktop\на урок\7e7ffa50-cdcb-11e7-9181-1402ec640cd5.jpeg

 

Підсумок уроку

Що нового ви дізналися сьогодні на уроці? Чим був корисним для вас урок? Як можна застосувати набуті вами знання?

  • А чи зможете тепер відповісти на мою першу загадку? Що ж об’єднувало всі ці малюнки (пісок, вогонь, вода, квіти, сонце ) Так правильно, люди визначали час за пісковим, квітковим, водяним, сонячним, вогняним годинником.
  •  Годинник  невтомний показує враз,

Що нашу роботу закінчити час.

  • Дякую вам, діти, за урок. Веселої перерви.

 

doc
Додано
3 квітня
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку