Урок математики в 1 класі.Тема: "Будуємо відрізки"

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку з математики в 1 класі за програмою О.Я.Савченко на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ, за підручником С.О.Скворцової
Перегляд файлу

Тема уроку. Будуємо відрізки.

Мета: формувати уявлення про довжину та її вимірювання, вміння будувати відрізки заданої довжини; здійснювати підготовчу роботу до ознайомлення з поняттям задачі.

Дидактична задача: актуалізувати поняття доданок, сума, зменшуване, від’ємник, різниця, збільшити на кілька одиниць, зменшити на кілька одиниць; формувати вміння вимірювати довжину відрізка за допомогою лінійки; ознайомити учнів із процесом креслення відрізків заданої довжини; ознайомити із позначенням відрізків буквами латинського алфавіту; формувати вміння: будувати відрізки заданої довжини; знаходити невідомий доданок; виконувати схему до розповіді-ситуації; обчислювати значення виразів.

Розвивальна задача: розвивати логічне мислення учнів шляхом виконання завдань на зіставлення, визначення істотних ознак тощо.

Обладнання: підручники, зошити, лінійки, олівці, відеоролик, мультимедійна дошка.

 Хід уроку

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

- Як можна дізнатися про відстань між двома об’єктами? (Виміряти її)

- За допомогою чого вимірюють довжину відрізків?

- Люди яких професій проводять вимірювання?

- Чи можна обійтися без вимірювання під час будівництва споруд, пошиття одягу? Чому?

Сьогодні ми будемо вдосконалювати свої вміння вимірювати відрізки та вчитися їх будувати.

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

1.Геометрична хвилинка.

1. Назвіть фігури червоного кольору.

2. Продовжіть послідовність.

3. Назвіть ознаку, що змінюється.

4. Побудуйте геометричну фігуру з цеглинок або трубочок.

2. Усне опитування.

1. Назвіть попереднє число : 5,8,6,2,9.

2. Назвіть наступне число : 1,4,7.8,2.

3. Що означає збільшити число? Зменшити?

4. Сформулюйте переставний закон додавання.

3. Порівняння чисел. (учні виконують біля дошки)

2…4                 3…3                10….6

5…1                 6…2                5…..5

8…0                 9…7                9…3

4. Актуалізація знань учнів про відрізок, вміння вимірювати його довжину. Робота з підручником.

Завдання № 1.

Якого кольору відрізок? Виміряємо його довжину. Як прикласти лінійку до відрізка?

ІІІ. Формування нових знань і способів дії

Ознайомлення з процесом креслення відрізків заданої довжини.

1.Перегляд відеоролика « Вчимося будувати відрізки».

2. Який відрізок побудований неправильно? Чому? (Другий відрізок починається від поділки 1 см)

3. Робота з підручником.

Завдання № 2 виконується з коментарем.

- Якої довжини буде побудовано відрізок?

Первинне закріплення вміння креслити відрізки заданої довжини

4. Робота в зошитах.

Завдання № 1. Учитель керує діями учнів або учні коментують свої дії за поданим вище алгоритмом. Відрізки позначаються латинськими буквами.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ІV. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок

Формування вмінь підбирати  схему до розповідей-ситуацій

1.Робота в підручнику.

Завдання № 4. (виконується колективно)

2. Закріплення знання переставного закону додавання , взаємозв’язку дій додавання та віднімання.

Робота в зошитах

Завдання № 2 (виконується учнями самостійно). Знаходження суми чисел зручним способом.

2+8=8+2= 10             2+7=

1+9=                          1+8=

Перевірка завдання.

Завдання № 3 виконується учнями самостійно. З прикладу на додавання складають два приклади на віднімання.

5+3=…                 6+2             9+1

…-…=…

…-…=…

Перевірка завдання.

3. Формування вмінь знаходити невідомий доданок. Робота в зошитах.

Завдання № 4 ( виконується учнями самостійно)

1+=8           9-=8             1+=2

 (У завданні є «пастка»: не всі пропущені числа є доданками. Учитель звертає увагу учнів на ознаку, на яку слід орієнтуватися при виборі: між числами має стояти знак додавання, адже доданками називаються числа, які додають.)

4. Формування вмінь знаходити суму та різницю чисел. Робота в групах

Завдання №5

І група – записують значення сум червоним олівцем

ІІ група – записують значення різниць синім олівцем.

Перевірка завдання.

5. Вправа «Наведи та домалюй» (виконується учнями самостійно)

V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

Чому ви вчилися сьогодні на уроці? Як треба креслити відрізки заданої довжини? Коли ви зможете використати вміння креслити відрізки? Що у вас виходить добре? Над чим ще слід попрацювати?

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 квітня 2019
Переглядів
10468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку