Тема: Одночлен. Множення та піднесення до степеня одночленів
Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів про одночлен, його властивості, множення та піднесення до степенів одночленів; вдосконалити вміння та навички щодо застосування зазначених теоретичних відомостей для спрощення виразів та виконання обчислень.
Розвивати:логічне мислення; кмітливість; увагу; пам’ять; інтерес до вивчення математики; усне та письмове математичне мовлення; удосконалювати обчислювальні навички.
Виховувати доброзичливість, активність, дисциплінованість, культуру математичних записів; вміння раціонального використання часу.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів.
Обладнання: мультимедійна презентація, індивідуальні картки, фотографії визначних місць Волині
Методи та прийоми: Бесіда, розв’язування вправ біля дошки, запис у зошитах,фронтальне опитування, встановлення відповідностей, «Математичний переполох», «Дослідники»
Хід уроку
І. Організаційна частина
«Єдиний шлях, що веде до знання—це діяльність».
Б.Шоу
На сьогоднішньому уроці ми узагальнимо і систематизуємо ваші знання з теми «Одночлен. Множення та піднесення до степеня одночленів».У нас буде трішки незвичайний урок, а урок- подорож стежинками Волині. Наш клас перетвориться на експедицію і ми здійснимо уявну подорож.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Перш ніж розпочати нашу подорож перевіримо домашнє завдання.
2m3; 0,6p4q5; -2c3; 10c2m4
Перевіримо вправу 171:
1)5mn5; 2)-3x6;
3)-1/3a2b; 4) -24;
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Кожен народ має своє найдорожче та найсвятіше. Не можна бути справжнім громадянином своєї країни, коли ти не знаєш історії, визначних місць своєї малої Батьківщини. Тож сьогодні ми поговоримо про наш рідний край - Волинь.
Зміст нашої роботи на сьогоднішньому уроці можна передати словами:
Люби і знай свій рідний край
і батькову стежину.
Шануй і дбай про рідний край
І нашу Україну
Властивості степеня, правила множення одночленів, зведення до стандартного вигляду допоможуть нам мандрувати.
IV.Актуалізація опорних знань.
1.Фронтальне опитування (Слайд 5)
1.Що називається степенем?
2.Сформулюйте властивість, яку треба застосувати,щоб спростити вираз b²∙b³ ?
3.Яку властивість треба застосувати, щоб спростити вираз b²:b³ ?
4.Яку властивість треба застосувати, щоб спростити вираз ( b²) ³ ?
5.Що називається одночленом?
2. Обчисліть (слайд 6):
1) 2) 3)
Молодці! Ви правильно виконали всі завдання , тому придбали білети. Отже, вирушаємо у подорож! Перша зупинка
Музей-садиба Лесі Українки
У Колодяжному Ковельського району Волинської області засновано в 1949 музей - садибу, в якій Леся Українка прожила дитячі й юнацькі роки.У 1991 р. експозицію оновлено і сьогодні вона складається з таких розділів: «Волинськими стежками Лесі Українки »;
«Колодяжне — колиска Лесиного таланту »;
" Крізь все житія — до «Лісової пісні »;
«Історія музею. Трагедія родини Косачів».
В експозиції представлено меморіальні речі Лесі Українки та її родини, прижиттєві видання творів поетеси та її матері — Олени Пчілки , фотографії, речі побуту та етнографії Волині , відтворені фрагменти робочого кабінету і сільської хати.
V. Узагальнення та систематизація знань
1. Обчисліть:
а)
Відповіді: 100; -8; 12; 412
б) 1) сума куба числа 5 і квадрата числа (–8);
2) куб різниці чисел 8 і 9
Відповіді: 1) 53 +(-8)2 =189
2)(8-9)3 =1;
Молодці! Ви чудово справились із завданням.
Наступна наша зупинка Замок Любарта.
Замок Любарта, або Луцький замок — верхній замок Луцька , один із двох (частково) збережених замків, пам'ятка архітектури та історії національного значення . Один з найбільших, найдавніших і найкраще збережених в Україні замків. Головний об'єкт історико-культурного заповідника «Старий Луцьк» , культурний осередок та найстаріша споруда Луцька.Будівництво Верхнього замку розпочалося у 1350-ті роки і в основному було завершене у 1430-ті, хоча деякі елементи (наприклад, висота веж) ще змінювалися протягом наступних століть. Окольний замок почали реконструювати у цеглі з 1502 року. Від часу побудови замки були резиденцією Великого князя, а після Люблінської унії — резиденцією королівської влади, де були зосереджені політичні, адміністративні, судові, оборонні, релігійні функції центрВолинського воєводства
2.Для того щоб вирушити до наступної зупинки нам потрібно виконати такі завдання:
1) « Математичний переполох»
Відновіть записи:
4) 8x6 y
2) встановіть відповідність:
1) (3cx)3
2) (2a2m)3
3) ас3 · (-6с2)
Молодці, ви справилися із завданням! Тому вирушаємо до наступної зупинки «Озеро Світязь»
Озеро Світязь знаходиться на Волині поблизу міста Шацьк. Воно є найглибшим озером на Україні. За свою неповторну красу воно було вибране одним із семи чудес України. Його вік понад 10 тисяч років. Місцеві жителі говорять, що Світязь має дивовижну силу. Достатньо увійти в його кришталеву воду, щоб відчути, як душа наповнюється світлою радістю, а тіло здоров’ям.
3. Щоб вирушити до наступної зупинки, вам потрібно виконати завдання які підготував козак
1) 1.Перетворіть вираз, використовуючи властивості степеня:
Відповіді:1) 2) 3) 0
Святогорський Успенський Зимненський ставропігійський монастир на Волині є одним з найвизначніших святинь України. У цій обителі мов закарбувалася історія нашої держави, її душа.Створена трудами хрестителя Русі і державотворця князя Володимира. Як припускають, великий князь заклав монастир у 992-993 рр. у с. Зимне. В Зимненському монастирі проживали перші волинські святі- Стефан(1091-1094) і Амфілохій(1105-1121). Побував у монастирі і Нестор-літописець
4.Робота з підручником
Наступна зупинка «Дослідники»
Клас поділений на 3 групи. Завдання виконуємо в зошитах
Подайте у вигляді одночлена стандартного вигляду
1 група |
2 група |
3 група |
1) (-4x²y)³ 2)(2m³)²(2m)3 3) -2ab · 0,5a7 |
1) (0,2m³)2 2) a3b(ab²c)2 3) 2xy(-4x²) |
1) (2ab²)² 2) 2ab(-ab)2 3) 0,5ax∙4bx |
Відповіді: 1 група 1)-64x6y3 2) 32m9 3) –a8b
2 група 1) 0,04m6 2) a5b5c 3) -8x3y
3група 1)4a2b4 2)2a3b3 3) 2abx2
М. Берестечко є пам'яткою історії нашої країни. Тут відбувалася знаменита битва під Берестечком, яка тривала з 1648 по 1654 рік в якій полягло безліч воїнів Б. Хмельницького. Георгіївська церква-мавзолей увічнила пам'ять про загиблих, а згодом за цим місцем закріпилася назва «Козацькі могили».
Сучасний комплекс заповідника включає дерев'яну Михайлівську церкву, Георгіївська меморіальна церква, на нижньому ярусі цього храму розташований саркофаг з останками, кам'яна стіна і келії монастиря, які були побудовані ще в 1914 році.Сьогодні також на території заповідника розташований Свято-Георгіївський чоловічий монастир УПЦ.
Фізкультхвилинка
3. Робота за підручником
вправа №172, 175 – розв’язати з коментуванням біля дошки
№172: 1)240m8 ;
2)-8m17
3)a13b19
4)-5 1/3a8c13
№175: 1)8a11 b9
2)6, 75m20n24
3) - 49m14n14
4)-32x15c50
Ви чудово справились із завданям. Тому наступна зупинка Свято-Стрітенський Михнівський монастир
Монастир був заснований в 1642 р., як чоловічий. Засновник монастиря - православний козацький старшина Філон Яловецький. Проте, коли Яловецького отруїла його власна дружина, підкуплена фанатична католичка, монастир був захоплений католиками. В 1795 р. він був повернутий православним, але монастир не був відроджений.
Рішенням Священного Синоду Української Православної Церкви від 3 травня 1996 р. відкритий Свято-Стрітенський Михнівський жіночий монастир. Настоятелькою монастиря призначена ігуменія Серафима (Селеверстова).В монастирі діє Св.-Стрітенська церква - пам’ятка архітектури 1642 р.
V. Підведення підсумків уроку (у формі бесіди)
На сьогоднішньому уроці ми з вами повторили:
Завершіть речення:
VI. Домашнє завдання
1. Повторити п. 3-6
2. Впр 176, 178 ст. 38-39
3. Додаткове завдання 181