Однорідні члени речення

Про матеріал
Розробка уроку "Однорідні члени речення" Мета: 1) дати поняття про однорідні члени речення як такі, що поєднуються між собою сурядним зв`язком; 2) формувати вміння визначати їх у реченнях, ставити до них питання, визначати слово, до якого вони відносяться, розставляти коми в реченнях з однорідними членами, правильно інтонувати речення, ускладнені однорідними членами; розвивати логічне мислення, увагу, пам`ять; 3) виховувати культуру мовлення, бережливе ставлення до природи, захоплення її красою.
Перегляд файлу

Тема: Однорідні члени речення.

 

Мета:

1) дати поняття про однорідні члени речення як такі, що поєднуються між собою сурядним зв`язком;

2) формувати вміння визначати їх у реченнях, ставити до них питання, визначати слово, до якого вони відносяться, розставляти коми в реченнях з однорідними членами, правильно інтонувати речення, ускладнені однорідними членами; розвивати логічне мислення, увагу, пам`ять;

3) виховувати культуру мовлення, бережливе ставлення до природи, захоплення її красою.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Оголошення теми, мети уроку.

 

- Мова – це найбільший скарб. Сьогодні на уроці ми познайомимось з одним із скарбів – однорідними членами речення, навчимось їх визначати, ставити коми в реченнях із однорідними членами речення.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 

1. Вправа – спостереження.

 

- На які питання відповідають виділені слова?

- До якого слова відносяться?

- Яким членом речення виступають виділені слова?

- Як називаються такі члени речення?

Зробіть висновки.

 

Тонкостеблі василечки, і любисток, і шавлію коло хатнього крилечка до схід сонця я посію.

 

Легко дише вітер, колише мак червоний.

 

2. Робота в групах.

Ознайомлення з теоретичним матеріалом:

І група – «Однорідні члени речення, способи їх вираження».

ІІ група – «Кома між однорідними членами реченнями».

ІІІ група – «Поширення речень однорідними членами».

IV група – «Добір речень із однорідними членами».

 

3. Пояснювальний диктант.

 

-Поясніть розділові знаки при однорідних членах речення. Використайте метод «ПРЕС», доведіть, що речення мають  однорідні члени.

 

День – сонячний та прозорий. Немає краю безмежному палахкотінню блакиті, вінценосному сяйву сонця, смолоскипам дерев на просторах землі, кривавим спалахам калини по байраках, замисленій течії води. Немає краю білому, заупокійному, елегійному летінню павутинок бабиного літа.

 

4. Творча робота.

 

Складання твору – мініатюри «Ліс навесні».

Робота в групах.

 

5. Гра «Знайди відповідність»

 

- Якій схемі відповідає кожне речення, поєднайте схеми з відповідними реченнями.

1) Сонце обзолотило промінням груші і вишні, квітки.

2) Б`ються з сонцем водограї, дзвони, пахощі.

3) Чують спів той мелодійний і зорі, і квіти, і сад, і вода.

4) Навесні світить яскраве сонце, проте не гріє.

5) Квітчасте море таке всевладне й чарівне, таке блискуче і прозоре.

 

6. Вправа

«Стоп -контроль»

 

1) Однорідними членами речення називаються такі, що граматично пов`язані з тим самим членом речення й відповідають на те саме питання.

2) Однорідні члени речення залежні одне від одного.

3) Однорідними членами можуть бути будь-які члени речення.

4) Однорідні члени речення бувають тільки непоширеними.

5) Між однорідними членами речення ставиться кома, якщо вони не з`єднані сполучниками.

6) Якщо однорідні члени речення поєднані протиставним сполучником, то перед ним ставиться кома.

 

IV. Підсумок уроку.

 

1. Опитування «Закінчити речення»

(Використовується інтерактивний метод «Мікрофон»)

- На уроці справдились мої очікування…

- Я навчився…

- Вивчений матеріал застосую…

 

2. Самооцінка роботи на уроці. (Заповнення таблиці)

 

 

 

V. Домашнє завдання.

 

Вивчити теоретичний матеріал, скласти твір – мініатюру «Перший сніг», використовуючи однорідні члени речення.

doc
Додано
22 березня
Переглядів
74
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку