Однорідні члени речення. Роздавальний матеріал.

Про матеріал
Даний роздавальний матеріал допоможе за короткий термін визначити рівень засвоєння восьмикласниками теорії і вміння застосовувати знання на практиці. Використано літературознавчий матеріал - поезію Г. Петрука - Попика, яка має високий виховний потенціал.
Перегляд файлу

Роздавальний матеріал

Тема. Односкладне речення

 

№1

1. Прочитайте речення з поеми Георгія Петрука-Попика «Антонівці», перепишіть, поставивши розділові знаки при однорідних членах речення. Однорідні члени підкресліть.

1. Старим-старе у зморшках і сивинах із давен-давніх мучилось  жило між горами в калинових долинах над лозами над водами село. 2. Цупкі діди й баби антоновецькі жили по сто а то й по більше літ. 3. Земля родила їм високе жито давала глини на гончарний круг. 4. Вишневим цвітом пахло тут і рястом. 5. В тій хаті стрілись вперше тато й мама,  звідкіль пішли стежиною удвох. 6. І враз: ця хата двір заговорили.  З’явились предки мами Стеблюки і дід Петро, і сестроньки, і браття…7. Харитонові Бог дарував багато синів Захарка Нестора, Романа Степана Федора.

2. Напишіть твір-мініатюру «Моє село»(5-6 речень), використовуючи однорідні члени.

№2

1. Прочитайте речення з поеми Георгія Петрука-Попика «Антонівці», перепишіть, поставивши розділові знаки при однорідних членах речення. Однорідні члени підкресліть.

 1. Ще мить: і все розтало десь у тінях віддаленіло, наче й не було. 2. Сидить Толейко на даху на хаті: здирає стріху розкида сніпки. 3 До нього плачуть мати і дитина, мої благають сестри і брати… 4. А в згадку гуси-лебеді летять мечем ключем і низкою стрункою. 5. Звучала вона у виконанні різних співочих колективів і самодіяльних і відомої хорової капели ім. Левка Ревуцького… 6. У церкві цій молилися діди і прадіди мої і прабабусі…7. Ні, не спалили орди її злі ні турки ні монголи ні татари.

2. Напишіть твір-мініатюру «Чи потрібно вивчати історію рідного краю?» (5-6 речень), використовуючи однорідні члени.

 

Толейко М.І. – тодішній голова Шумського райвиконкому на Тернопільщині.

 №3

1. Прочитайте речення з поеми Георгія Петрука-Попик «Полум’я Волині», перепишіть, поставивши розділові знаки при однорідних членах речення. Однорідні члени підкресліть. Визначте ряди однорідних членів.

1. Я йшов крізь рифи крізь віків пороги з-над рік Волині з древнього села – без каяття і без престороги – до тебе, славо – Хортице Мала. 2. …Тримаюсь руками за хмари і чую і бачу півсвіту. 3. А то уже ти – між пшеничними хвилями то в срібнім сідлі на баскому коні словами життя і суворими й милими диханням землі щось говориш мені. 4. А ти вже народжуєш мужніх отаманів і славних поетів ратаїв нових… 5. Навчаєш їх мови і звичаїв маминих і святиш мечі проти недругів злих… 6. Шевченкову думу даруєш народові полки гайдамаків стрільців січових і стяг синьо-жовтий – над нивами й водами у небі твоїм на вітрах степових. 7. Вони завжди приносили мені у подаруночок щось дерев’яне, яке вони змайстрували самі дудочку свистунчика тощо…

2. Напишіть твір-мініатюру «Моя Україна» (5-6 речень), використовуючи однорідні члени.

 

 

 

 

 

№4

1. Прочитайте речення з поеми Георгія Петрука-Попика «Антонівці» та збірки «Біль мертвого зуба», перепишіть, підкресліть однорідні члени речення, поставте розділові знаки..

1. Дописують і трави і вітри. 2. Немає тут коштовних монументів, бо не ховали знатних ні святих ані панів тим більше – президентів а гречкосіїв смертних і простих. 3. Не впали у відчай антонівчани хребтів не заламали, як раби. 4. Вінки і квіти несуть Гандрей Петро Іван…     5. Я так вірив у світ журавля і калини у кохання своє, що злочинець убив. 6. Я не вірю тепер ні у що і нікому милосердя уже ні від кого не жду. 7. Сьогодні Малинщина знов живе будується і сіє.

2. Напишіть твір-мініатюру «Найбільша перемога – перемога над собою» (5-6 речень), використовуючи однорідні члени.

 

 

№5

1. Прочитайте речення з поеми Георгія Петрука-Попика «Антонівці» та збірки «Біль мертвого зуба», перепишіть, поставивши розділові знаки при однорідних членах речення. Однорідні члени підкресліть.

1. Тримаю руку непорушну сина тамую подих зупиняю зір: поперед нас біжить сумна стежина - у рідний сад запрошує у двір… 2. Траурна музика в душу грає в кров мою болем пече серце роз’ятрює серце крає жаром печалі пече. 3. В її пелінці – то дзвінкі горіхи то жовті груші – запашні як мед а то калина палахка з-під стріхи а то як осінь золотий ренет. 4. А в ньому – вічна туга журавлина летить у вирій у далекий світ мені лишивши долю України і рідну землю й мамин заповіт. 5. Ні… - впали ми Орел Юнак Данило…             6. Були вони не лише дбайливими господарями землі та здібними майстрами тутешніх ремесел а й хоробрими захисниками рідного краю. 7. Підкопували та розкопували Уніяс археологи Московії Польщі…

2. Напишіть твір-мініатюру «Мамина любов» (5-6 речень), використовуючи однорідні члени.

 

 

№6

1. Прочитайте речення з поеми Георгія Петрука-Попика «Антонівці» та збірки «Біль мертвого зуба», перепишіть, поставивши розділові знаки при однорідних членах речення. Однорідні члени підкресліть.

1. Усе мовчало трави ясени і верхоляк і горлиця і білка… 2. Носила хліб для косарів відтак – повстанцям Соснам Кленам йому… востаннє в Чорний ліс. 3. Минуло в дощах у кривих блискавицях у стогоні й кашлі в риданні… з тих пір, коли, прилетівши із пекла чужинця, глумивсь тут кремлівський лихий Змієзвір. 4. Переранені перемучені перетюрмлені в таборах дротом-тереном перекручені подолали ви смерть і страх. 5. Вінки і квіти несуть Гандрей  Петро Іван… 6. Не чекайте мене ні живі  ані мертві – все одно я до вас не вернусь не прийду. 7. Не ятріть моїх ран не лічіть їх у жертві – вони врізались в душу мою молоду.

2. Напишіть твір-мініатюру «Герої України» (5-6 речень), використовуючи однорідні члени.

 

 

 

 

№7

1. Прочитайте речення зі збірки Георгія Петрука-Попика «В обіймах блискавиць»; перепишіть, поставивши розділові знаки при однорідних членах речення. Однорідні члени підкресліть. Визначте ряди однорідних членів.

1. Вернувся з ночі під веселку дня – того святого, до якого мчав ти на синьогривім буйнім скакуні через неволю через тюрем грати через бори суворі і сумні і через прірву мовчазну могили і через шлях до волі наш увесь… 2. Хоч під зливами хуртовинами сплять рої в земних куренях, ви ж стрічаєтесь з побратимами в буреснах своїх і піснях. 3. Я так вірив у світ журавля і калини у кохання своє, що злочинець убив. 4.  Через ніщо влітаю в антисвіт перевертаюсь і вертаюсь знову. 5. З собою брали душі і споруди вогні світанків і вогні пожеж. 

2. Напишіть твір-мініатюру «Чого мене вчить історія України?» (5-6 речень), використовуючи однорідні члени.

 

 

№8

1. Прочитайте речення з поеми Георгія Петрука-Попик «Полум’я Волині», перепишіть, поставивши розділові знаки при однорідних членах речення. Однорідні члени підкресліть. Визначте ряди однорідних членів.

1. Україна, вставши після сну, у вишиванці в синьо- жовтій стрічці зайшла у повінь на великій річці лаштує човен у свою весну. 2. Але бува, що у житті ми їх (слова) повторюєм бездумно в кафе на вулиці в авто жонглюєм ними нерозумно… 3. Вернувся з ночі під веселку дня – того святого, до якого мчав ти на синьогривім буйнім скакуні через неволю через тюрем грати через бори суворі і сумні і через прірву мовчазну могили і через шлях до волі наш увесь… 4. . Вірмо в Матір у вербу над ставом вічність сліду од свого порога в шлях чумацький кобзареву славу…

2. Напишіть твір-мініатюру «Яким я бачу майбутнє України?» (5-6 речень), використовуючи однорідні члени.

 

 

 

№9

1. Прочитайте речення із книги Георгія Петрука-Попика  «У кігтях білого орла», перепишіть, поставивши розділові знаки при однорідних членах речення. Однорідні члени підкресліть. Визначте ряди однорідних членів.

 

1. А то уже ти – між пшеничними хвилями то в срібнім сідлі на баскому коні словами життя і суворими й милими диханням землі щось говориш мені. 2. Брудні прапори й вороння над столицею… 3. Шевченкову думу даруєш народові полки гайдамаків стрільців січових… 4.  Дивлюсь у віки крізь ментреги історії  в глибокі степи над Славутич-ріку шукаю тебе на блакитному обрії в ряснім вишитті й золотому вінку. 5. А ти все народжуєш мужніх отаманів і славних поетів ратаїв нових навчаєш їх мови і звичаїв маминих і святиш мечі проти недругів злих. 6. .  Сирітство раннє і вдовина доля і дві війни і спалений поріг.

2. Напишіть твір-мініатюру «Звернення до депутатів Верховної Ради України» (5-6 речень), використовуючи однорідні члени.

 

№10

1. Прочитайте речення із книги  Георгія Петрука-Попика  «У кігтях білого орла», перепишіть, поставивши розділові знаки при однорідних членах речення. Однорідні члени підкресліть. Визначте ряди однорідних членів.

 1. Проте, погладжуючи блискучі перса буланого, він раз по раз повертався очима  до вікна до порога… 2. На жовті селянські стріхи на розбубнявілі брості садів розплюскалася квіткова ранкова повінь. 3. Околиця (села Іловиця) дуже багата на археологічні та палеонтологічні знахідки. 4. Пропоную читачеві дещо детальнішу історичну довідку не лише про це село (Антонівці) а й про навколишні хутори й урочища. 5.Славилися вироби місцевих гончарів горшки глечики гладушки миски макітри близнюки-горнята.

2. Напишіть твір-мініатюру від імені дослідника історії рідного села «Що нового я хочу дізнатися про минуле свого рідного села» (5-6 речень), використовуючи однорідні члени.

 

 

 

№11

1. Прочитайте речення із книги Георгія Петрука-Попика  «У кігтях білого орла», перепишіть, поставивши розділові знаки при однорідних членах речення. Однорідні члени підкресліть. Визначте ряди однорідних членів.

1. Вирізнялися досконалістю предмети, виготовлені з дерева ткацькі верстати коловертки веретена качалки рублі нецьки коцюби діжки терниці лави столи крісла скрині колиски сани вози…2. З цієї нагоди (народження сина Данила) князь (Роман Мстиславович) не тільки звелів бенкет влаштувати у таборі а й заснував село Данилів на честь свого княжати. 3. І не стало граду-гори з іншими замками  Крем’янецьким Стожецьким Луцьким Львівським…  І сталася ця трагедія у 1261 році. 5. Кам’яні стіни храму обросли не лише мохом а й вічними легендами переказами… 6. Підкопували та розкопували Уніяс археологи Московії Польщі… 7. Вишневим цвітом пахло тут і рястом.

2. Напишіть твір-мініатюру від імені дослідника історії рідного краю «Від знавців історії до творців долі України» (5-6 речень), використовуючи однорідні члени.

 

 

 

 

docx
Додано
23 лютого 2021
Переглядів
696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку