Односкладне речення. Роздавальний матеріал.

Про матеріал
Даний матеріал допоможе за короткий час протестувати восьмикласників, визначити прогалини у знаннях з метою їх подальшої корекції.
Перегляд файлу

Роздатковий матеріал з використанням літератури рідного краю (поезії  Георгія Петрука-Попика).

8 клас. Українська мова. Тема: Односкладне речення.

 

 

Вид

№ картки

А

Б

В

Г

Д

 Е

1.

1,5

 4

 

3, 8

6,7

2

2.

2, 4

3,

7

6

5, 8

1

3.

3, 8

1

6

5

4, 7

2

4.

2,7,8

3

6

5

4,

1

5.

1, 3,7

8

 

5

2,6

4

6.

5, 7

2

8

1,4

3

6

7.

5,7

 8

9

3

4

1, 2, 6

8.

2,2

3,

9

5, 6, 8

1

4, 7

 

 

 

                                                      


А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

  

№ 1

1. Прочитай речення із творів Г. Петрука-Попика, визнач їх типи і запиши у зошит тільки коди речень .

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. Дивлюсь у віки крізь ментреги історії , в глибокі степи над Славутич-ріку, шукаю тебе на блакитному обрії в ряснім вишитті й золотому вінку. 2. А ти все народжуєш мужніх отаманів, і славних поетів, ратаїв нових, навчаєш їх мови і звичаїв маминих і святиш мечі проти недругів злих. 3. Стало маково й крилато. 4. … З мене творять голубий папір. 5. Ні, не шукай людських душевних копій,- не знайдеш їх і в таємниці гена. 6. Хабаровськ. 7. Вулиця Шевченка. 8. Тільки їх не було…

 2. Розкажи, що відомо тобі про Г. Петрука-Попика, використовуючи односкладні речення.

 

№ 2

1. Прочитай речення із творів Г. Петрука-Попика, визнач їх типи і запиши у зошит тільки коди речень .

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1.А то уже ти між пшеничними хвилями, то в срібнім сідлі на баскому коні словами життя і суворими й милими, диханням землі щось говориш мені. 2. Лечу до твого, Україно, народження, долаючи мряку рясну й снігопад, і бачу зорі наддніпровської сходження і сяйво її на вершинах Карпат. 3. І судять без суду, як хочуть, ганьблять арештанта з презирством. 4. І не майструй даремно душескопів, не збурюй крові в променях рентгена. 5. Непевна гатка. 6. А там… шурхоне, прогримить. 7. Переможно тримай символ віри в руках. 8. Земля.             

 2. Чого вчить нас поезія Г. Петрука-Попика? Склади 5-6 речень, використовуючи односкладні.

 

№ 3

1. Прочитай речення із творів Г. Петрука-Попика, визнач їх типи і запиши у зошит тільки коди речень .

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. Загнали нас в імперію – мов ятір. 2. А він продає булаву цю Москві. 3. З віків повертаюся втомленим поглядом… 4.  Така ж сльота. 5. Було без хліба і було без солі. 6. І ніколи не зрадь Україні і стягу – краще знову згори, спопелися, умри. 7. Україна.  8. Зірви метал неблагородний,.. і вийди сам на суд народний, на суд онуків і синів.

 3. Склади твір-мініатюру (5-6 речень) на тему «Образ України у творчості Г. Петрука-Попика», використовуючи односкладні речення.

 

№ 4

1. Прочитай речення із творів Г. Петрука-Попика, визнач їх типи і запиши у зошит тільки коди речень .

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. І знову твій образ пливе за туманами. 2. Шевченкову думу даруєш народові, полки гайдамаків, стрільців січових. 3. Загнали нас в імперію – мов ятір.  4.  Сирітство раннє, і вдовина доля, і дві війни, і спалений поріг. 5. Мене нема.  6. Підносьте прапор Богуна й Мазепи. 7. Співаємо гучно. 8. Чепіги берем.

 2. Напиши твір-мініатюру (5-6 речень) « У музеї поета-земляка», використовуючи односкладні речення.

 

№ 5

1. Прочитай  речення із творів Г. Петрука-Попика, визнач їх типи і запиши у зошит тільки коди речень .

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. З віків повертаюся втомленим поглядом… 2. Грудей обвітрених жага. 3. Юначе мужній, чарівне дівча – мій українцю добрий, українко: чи з-над Дінця ти, Пруту  чи Збруча – вспівайся в пісню українську дзвінко.  4. І Всесвіт кружляє в моїй голові. 5. Вже нема ворогів. 6. Трибунний бій… дебати…  7. Ніяк по-газдівськи обліг не зорем. 8. Од гиді й себе не змогли вберегти.

 2. Напиши твір-роздум про роль поета у суспільстві, використовуючи односкладні речення.

 

№ 6

1. Прочитай  речення із творів Г. Петрука-Попика, визнач їх типи і запиши у зошит тільки коди речень .

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. І стало – високосно. 2. … З мене творять голубий папір. 3. Плечей обпалених засмага. 4. Немає ставу.5. Освячуй на подвиг Павличка, Драча…6. А ти – невмирущо стоїш на землі. 7. Тобі, чекісте – чорна тіне, кістляво згорблена маро, стоклятий кате України, пишу й ламається перо. 8. Беріться за мітли, як сила ще є, рятуйте од бруду Вкраїну й серця. 

 2. Напиши твір-мініатюру (5-6 речень) про землю, де народився Г.Петрук-Попик, використовуючи односкладні речення.

 

№ 7

1. Прочитай речення із творів Г. Петрука-Попика, визнач їх типи  і запиши у зошит тільки коди речень .

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. …Україна, вставши після сну, у вишиванці, в синьо-жовтій стрічці зайшла у повінь на великій річці, лаштує човен у свою весну. 2. Тож будь, мій сину, ти одним із них.  3. Мій Кременцю, так солодко мені. 4. Блакитно-райдужна юга. 5. Мовчу. 6.  Іловицьке літо мене гріє сонячними вщерть іловичанами.   7. Хитаюсь на халузній гаті. 8. Кричать пекельним криком – верещать. 9. Беріться за мітли, як сила ще є, рятуйте од бруду Вкраїну й серця.

2. Чого вчить нас поезія Г. Петрука-Попика? Напиши роздум( 5-6 речень), використовуючи односкладні .

 

№ 8

1. Прочитай речення із творів Г. Петрука-Попика, визнач їх типи і запиши у зошит тільки коди речень

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. Дика спрага. 2. Пробач мені, моя безсонна мамо.  Пробач, мій рідний дубе біля брами. 3. З собою брали душі і споруди, вогні світанків і вогні пожеж. 4. Вона від нього тисячу мелодій бере в пташину пісню й розсипа. 5. О скільки ними спалено святинь скривавленому ідолу в догоду, повалено духовності гординь, понищено скарбів мого народу. 6. Задушливо стало од чудь-москалів. 7. Іловицьке літо мене гріє сонячними вщерть іловичанами.    8. Так вже сталось. 9. Беріться за мітли, як сила ще є, рятуйте од бруду Вкраїну й серця.

2. Чим подобається тобі поезія Г. Петрука-Попика? Напиши твір-роздум (5-6 речень), використовуючи односкладні речення.

      

Вид

№ картки

А

Б

В

Г

Д

 Е

1.

1, 6, 7,9

5

 

3

4

2, 8

2.

6, 3

1

 2

8, 4

5

 7

3.

2, 5

4

1, 3

7

8,8

6

4.

3, 4

2

7, 8

1

6,6

5

5.

1. 7

9

5, 5

4

2

3, 6, 8

6.

5

3

4

 1, 8

7

2, 6

7.

7

2

4

5

3, 6

1, 8

8.

4

7

6

5, 8

2

1, 3

                                

 

 

 

  

 

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

 

№ 1

1. Прочитай речення із збірки Г. Петрука-Попика « В обіймах блискавиць», визнач їх типи  і запиши у зошит тільки коди речень.

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. Через ніщо влітаю в антисвіт, перевертаюсь і вертаюсь знову. 2. Ще на горбку дрімає сон-трава. 3. Їй видно сонце…4. І сосни, сосни… 5. З собою брали душі і споруди, вогні світанків і вогні пожеж.  6. Тож вставаймо і ступаймо владно. 7. Ні, не шукай людських душевних копій,- не знайдеш їх і в таємниці гена. 8. І йдуть до нас легендами віки – і в душах наших птаху- пам’ять будять. 9. Зірви метал неблагородний, що весь давно вже почорнів, і вийди сам на суд народний, на суд онуків і синів.

2. Напиши, на які роздуми тебе наштовхує поезія Г. Петрука-Попика, використовуючи односкладні речення.

 

№ 2

1. Прочитай речення із збірки Г. Петрука-Попика « В обіймах блискавиць», визнач їх типи і запиши у зошит тільки коди речень .

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. Та не впали – вірили у Бога. 2. Вірмо в Матір, у вербу над ставом, вічність сліду од свого порога, в шлях чумацький, кобзареву славу… 3. Спинімось тут, прислухаймось до тиші. 4. Так вже сталось. 5. Одвічні знаки пам’яті й любові, одвічний смуток і одвічний страх. 6…. На сніп зіпершись в полі горілиць, лежу і житній колос розминаю. 7. Та вже не спить маленька сіра пташка – злетіла під хмарину і співа. 8. А скільки нам запльовано землі, дерев правічних вирвано з корінням, джерел дзвінких замулено й полів засіяно отруєним насінням.

2. Напиши своє звернення до сучасників (5-6 речень), використовуючи односкладні речення.

 

№ 3

1. Прочитай  речення із збірки Г. Петрука-Попика « В обіймах блискавиць», визнач їх типи і запиши у зошит тільки коди речень .

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. І ніколи не зрадь Україні і стягу – краще знову згори, спопелися, умри. 2. Сестро моя, волинянко, виший сорочку мені. 3. Тож наречи її (Україну) своєю, і не лукав, і не ганьби.                      4. 1. Та не впали – вірили у Бога 5. Тільки маки рву, як навіжений, мов чужі жбурляю прапори. 6. …Тиша переджнив’я колосками обважніло хилиться на серп. 7. Страшно аж мені. 8. Знамена. Гасла.

2. Напиши про те, що тебе найбільше хвилює у творчості Г. Петрука-Попика, використовуючи односкладні речення.

 

№ 4

1. Прочитай речення із збірки Г. Петрука-Попика « В обіймах блискавиць», визнач їх типи і запиши у зошит тільки коди речень .

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. Так було вже. 2. Та з вітрами, як льоди скресали, повставали – вірили у себе. 3. Нічого вже не чую і не бачу. 4. О, роде мій, рятуймося!.. 5. Бо нас земля ця проклене і не пробачить. 6. Трибуна. Трубний антураж.7. І ніколи не зрадь Україні і стягу – краще знову згори, спопелися, умри.   8. Беріться за мітли, як сила ще є, рятуйте од бруду Вкраїну й серця.

2. Напиши про те, які проблеми суспільства тебе найбільше хвилюють, використовуючи односкладні речення.

 

№ 5

1. Прочитай  речення із збірки Г. Петрука-Попика « В обіймах блискавиць», визнач їх типи  і запиши у зошит тільки коди речень.

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. Прости мені, моя дружино. 2. Холод. 3. Вона від нього тисячу мелодій бере в пташину пісню й розсипа. 4. Ледь-ледь світає…5. Тож пильним будь!.. Ні в хату, ані в сіни кістлявих знову не пускай смертей. 6. Старенький мисник у моїй кімнаті стоїть, мов гість, зіпершись при стіні. 7. Люба дружино- вкраїнко, виший сорочку мені. 8. Я знову у рідній блакиті думками скупався, мов птах. 9. Та з вітрами …повставали – вірили у себе.

2. Напиши про те, що тебе найбільше тривожить у сучасному світі, використовуючи односкладні речення.

 

№ 6

1. Прочитай  речення із збірки Г. Петрука-Попика « В обіймах блискавиць», визнач їх типи і запиши у зошит тільки коди речень .

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. Замліло на сонці. 2. Тужила пісня за городом, у синім лузі край села. 3. Будять за містом вколисану даль. 4. Тож наречи її своєю(Україну), і не лукав, і не ганьби. 5. Не муч себе, облиш, мій сину. 6. Сонцем випещена, гарбузинням заклечана, веде стежина батьківська додому. 7. Свербиус, папороть, ожина… 8. Видніє вже.

2. Напиши твір-роздум про рідне місто/село (5-6 речень), використовуючи односкладні речення.

 

№ 7

1. Прочитай речення із збірки Г. Петрука-Попика « В обіймах блискавиць», визнач їх типи і запиши у зошит тільки коди речень .

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1.  Ой лягли тумани круто на всю Буковину. 2. З собою брали душі і споруди, вогні світанків і вогні пожеж. 3. Земля Подільська, Галицькі горби, Волинські хащі, Крем’янецькі схили, Дністрові кручі… 4. Тож пильним будь!.. Ні в хату, ані в сіни кістлявих знову не пускай смертей. 5. А було. 6. Берізка, вограба, дубок…7. З тобою в муках засинаю і задивляюсь на зорю. 8. Босоніж пісня із дитинства вийшла.

2. Напиши твір-роздум про українську пісню (5-6 речень), використовуючи односкладні речення.

 

№ 8

1. Прочитай  речення із збірки Г. Петрука-Попика « В обіймах блискавиць», визнач їх типи і запиши у зошит тільки коди речень .

.

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. А мати з глечиком радісно всміхається з-під вишні. 2. Переднівки… 3. Стоїть поет над вирвою під Бродами між сон-трави та посивілих віт. 4. Знімаю ціпа і мовчу: літа у думці молочу і вимолочую з них жито. 5. Та вже нема містка між берегами. 6. Тож пильним будь!.. Ні в хату, ані в сіни кістлявих знову не пускай смертей. 7. Півроку очей жіночих не бачили взагалі. 8. Стежками травня можна йти і на дороги вийти літа, а не помітить, не знайти своєї барви, свого літа.

2. Напиши твір-опис «Краса рідної землі», використовуючи односкладні речення.

 

Вид

№ картки

А

Б

В

Г

Д

 Е

1.

1

5, 8

6,6

2

4,4

3,7

2.

 2, 8

6

1,7

2, 3

5

4

  3.

3, 7

9

8

2, 4

1, 6

5

4.

7

2, 3 

 

1, 4, 8

5,5,5,5,

6

5.

1

8

3,7

4

5.6

2

6.

6

1

4

7

3, 8

2, 5

7.

 4

1

3, 7

8

2, 5

6

8.

 

 2, 8

4,4

7

1, 6

3, 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

 

№ 1

1. Прочитай  речення із збірки Г. Петрука-Попика « В обіймах блискавиць», визнач їх типи і запиши у зошит тільки коди речень .

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. Люба дружино вкраїнко, виший сорочку мені. 2. Людині рухатися ж треба, людині треба конче йти. 3. Як всі дерева, стоїш на місці кревнім ти. 4. Чорний Краків…Чорні круки… 5. Будять за містом вколисану даль. 6. Тож наречи її (Україну) своєю, і не лукав, і не ганьби. Під синім небом разом з нею твори державу й полюби: і степ, і море і Дніпрову високу кручу, і гаї, і пісню, й виспівану мову… 7. А, зрадівши синій волі-птиці і торкнувшись золотого пір’я, разом з нею у серця й світлиці ми впустили і змію зневір’я. 8.  І несли їх на стрілах, багнетах і списах із Варшави, Стамбула… та й з різних сторін.

2. Напиши твір-роздум про українську вишиванку (5-6 речень), використовуючи односкладні речення.             

 

 № 2

1. Прочитай  речення із збірки Г. Петрука-Попика « В обіймах блискавиць», визнач їх типи  і запиши у зошит тільки коди речень.

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. Вірмо в розум, невмирущість роду,- і братаймось, і кохаймось вірно,- в дух козацький, у могуть народу…2. Сестро моя волинянко, виший сорочку мені. 3. Але зрости було непросто тобі із жолудя колись. 4. Тривожать сни і вдалині твої, принесені вітрами, зелено-сонячні пісні. 5. Спекотний липень. 6. На перехрестях стоять і мовчать. 7. Переможно тримай символ віри (прапор) в руках. 8. На материнській лиш зумію відкрить до матері уста.

2. Напиши твір-роздум про найвищі людські цінності (5-6 речень), використовуючи односкладні речення.

 

№ 3

1. Прочитай речення із збірки Г. Петрука-Попика « В обіймах блискавиць», визнач їх типи  і запиши у зошит тільки коди речень.

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. Погоня чи шалена втеча? Початок шляху чи кінець, чи голий пагін, чи предтеча, химерна поза чи творець? 2. Тоді нема у мене слів, нема тобі поради. 3. Люблю тебе, зелений сину, і як до рідного іду. 4. Нам слів не треба. 5. До мене листя промовля.      6. Ельбрус… Домбай… 7. Спинися на хвилечку, водо…? 8. Тож наречи її (Україну) своєю, і не лукав, і не ганьби. Під синім небом разом з нею твори державу й полюби: і степ, і море, і Дніпрову високу кручу, і гаї, і пісню, й виспівану мову…

2. Напиши твір-роздум про природу рідного краю (5-6 речень), використовуючи односкладні речення.

 

№ 4

1. Прочитай речення із збірки Г. Петрука-Попика « В обіймах блискавиць», визнач їх типи  і запиши у зошит тільки коди речень.

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. Немає тут коштовних монументів…2….Бо не ховали знатних, ні святих. 3. Узимку, на Водохреща, хреста вирубували в товщі синій льоду. 4. Жувалось хлібно, а коли – й безхлібно. 5. Хрести камінні і хрести дубові. Старі могили в травах і корчах. Одвічні знаки пам’яті й любові. Одвічний смуток і одвічний страх. 6. Між гілля мені твоя співає пташка. 7. Не консервуйте нам чужинські мови – плекайте ту, що заповів Тарас. 8. Без неї не було б і нас.

2. Напиши твір-роздум про рідну мову (5-6 речень), використовуючи односкладні речення.

 

№ 5

1. Прочитай речення із збірки Г. Петрука-Попика « В обіймах блискавиць», визнач їх типи  і запиши у зошит тільки коди речень.

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. Шуми над шляхом біля брами. 2. А народ, навали витерпівши орд, підняв увись нові споруди. 3. Порвіть на ній валуївські окови. 4. Ганебно й ницо у своїй святині молитись Богу за чужих вождів. 5. Сирітство раннє, і сирітська доля, і дві війни, і спалений поріг…6. Сини, дружина, спохмурнілі друзі. 7. Переможно тримай символ віри (прапор) в руках. 8. І несли їх (чужі прапори) на стрілах, багнетах і списах із Варшави, Стамбула… та й з різних сторін.

2. Напиши твір-роздум про рідну землю (5-6 речень), використовуючи односкладні речення.

 

 № 6

1. Прочитай речення із збірки Г. Петрука-Попика « В обіймах блискавиць», визнач їх типи і запиши у зошит тільки коди речень .

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. Везли Вас… 2. І яблуні над вами вже цвітуть. 3. І заснулі садки з солов’ями й шпаками…4. З ним (прапором) до волі іди – на велику звитягу. 5. Закохана у берег свій, вона міркує щось, як жінка потайна, і добра, як Волинь голубоока. 6. О, зупинімось! 7. Нема ні фарб, ні слів, щоб відтворити всю красу Кавказу. 8. Гусятин-місто і село Гусятин.

2. Напиши твір-опис про красу рідної землі (5-6 речень), використовуючи односкладні речення.

 

 № 7

1. Прочитай речення із збірки Г. Петрука-Попика « В обіймах блискавиць», визнач їх типи і запиши у зошит тільки коди речень .

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. …Його вже випили давно. 2. Та й усі Білики з голубими хатками. 3. І, як долю свою, піднімай догори (прапор). 4. Іду й тремчу над пащею безодні. 5. Діброва. Гай. Веселий лісу сміх. 6. У зелено-білім квітні народила мене мама. 7. І не шукайте їм земного бога з чужим кадилом в ризах золотих. 8. Було без хліба і було без солі.

2. Напиши твір-опис про краєвиди рідної землі (5-6 речень), використовуючи односкладні речення.

 

№ 8

1. Прочитай речення із збірки Г. Петрука-Попика « В обіймах блискавиць», визнач їх типи  і запиши у зошит тільки коди речень.

А – означено-особове,

Б – неозначено-особове,

В – узагальнено-особове,

Г – безособове,

Д – називне,

Е – двоскладне.

1. Синя хата… Синь од вікон. Дзвін-криниця синьоока. 2.  І несли їх на стрілах, багнетах і списах із Варшави, Стамбула… та й з різних сторін. 3. Тож я сію-засіваю на добро, на щастя людям, а не висіяне - сину, ніби долю, передам. 4. Тож наречи її  (Україну) своєю, і не лукав, і не ганьби. Під синім небом разом з нею твори державу й полюби: і степ, і море , і Дніпрову високу кручу, і гаї, і пісню, й виспівану мову…5. Минулось ячання хвиль, зітхання вартових. 6. Місяця бронзова кругла печать. 7. Немає. 8. Не чекали? – Ні, чекали все ж: інакше б тут не вишили майдану.

2. Напиши твір-роздум про любов до рідної землі (5-6 речень), використовуючи односкладні речення.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 лютого 2021
Переглядів
588
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку