"Огляд програмних засобів для підтримки навчання фізики, хімії та біології."

Про матеріал

Урок №7. Огляд програмних засобів для підтримки навчання фізики, хімії та біології. Віртуальні лабораторії, інтерактивні моделі. Робота з наявними програмними засобами для підтримки навчання фізики, хімії та біології.

Перегляд файлу

 

11 клас  24.09.2018 р.

Урок №7. Огляд програмних засобів для підтримки навчання фізики, хімії та біології. Віртуальні лабораторії, інтерактивні моделі. Робота з наявними програмними засобами для підтримки навчання фізики, хімії та біології.

Цілі:

  • навчальна: познайомити учнів з віртуальними лабораторіями для підтримки навчання фізики, хімії та біології;
  • розвивальна:  розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку:

  • засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;

Обладнання та наочність: комп’ютери, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: Google Chrome

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання з класом

Доброго дня, діти! Урок ми почнемо з короткого інструктажа БЖД.(Слайд 1)

  • (Слайд 2). Завдання №1. Виконайте інтерактивну вправу «Відгадайте загадку» (хімія).
  • (Слайд 3). Завдання №2. Виконайте інтерактивну вправу на уважність та актуалізацію опорних знань.

Молодці!

Отже, сьогодні ми відправимось з вами в лабораторію.

  • Повідомлення теми і мети уроку

(Слайд 4)

Тема : Огляд програмних засобів для підтримки навчання фізики, хімії та біології. Віртуальні лабораторії, інтерактивні моделі. Робота з наявними програмними засобами для підтримки навчання фізики, хімії та біології.

І це буде не одна лабораторія, а цілих три та будуть вони віртуальними. Мета наша попрацювати в даних лабораторіях по проводженню дослідів з хімії, фізики, біології. Виконати завдання  за  інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки своєї роботи.

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Краще один раз побачити, ніж 100 разів почути, або прочитати в підручниках. Деякі з дослідів, які не можливі в навчальних шкільних умовах за різних причин, ми можемо провести самостійно в мережі Інтернет

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Повторення раніше вивченого матеріалу (Слайд5)
    1. Як ви здійснюєте пошук даних в мережі Інтернет?
    2. Які сайти самоосвіти Вам відомі?

IV. Вивчення нового матеріалу

Слайд6.   В допомозі нам стане сайт VirtuLab – віртуальна лабораторія. Плюси такої лабораторії є те, що вона безкоштовна, нам не потрібно витрачатись  на додаткові матеріали. Плюс при будь-яких експериментах ми на 100% знаходимось в безпеці. Відвідаємо перший блок лабораторії – фізику.

Слайд7.  Можна досліджувати електромагнітне явище самоіндукції. Одержання постійного струму за допомогою магнітного поля постійного магніту (електромагнітної індукції) зміг домогтись фізик та хімік Майкл Фарадей у 1831 році після 16 тисячі дослідів. Серед наявних елементів ми бачимо ключ замикання та розмикання ланцюга струму, джерела енергії, котушку в який поміщено магніт, дві лампочки та реостат. Як ми бачимо при замиканні ланцюга засвічується першою лампочка під’єднана напряму до джерела живлення, а пізніше та що отримує енергію за рахунок електромагнітної самоіндукції. При розірванні ланцюга сила індукційного струму на короткий термін збільшується (в результаті чого лампочки засвічуються сильніше) й далі слідує згасання.

Слайд8. Можемо спостерігати змішування променів світла. Як ми знаємо при рівномірному змішуванні  основних кольорів (синього, зеленого та червоного) ми отримуємо білий колір.

Слайд9. Перейдемо до ознайомлення дослідів для хімії.

Слайд10. «Витиснення одного металу іншим в розчині солі». В банках ми маємо сульфат міді, нітрат срібла та сульфат цинку. Додамо вміст банок в кожну з пробірок та додамо до пробірок (Fe) – залізо та(Cu) мідь. Спостерігаємо за процесами що відбуваються. Дістанемо метали та порівняємо їх.

Слайд11. Відвідаємо третій блок лабораторії – «Біологія».

Слайд12. Поспостерігаємо зміну екосистеми в акваріумі. Виберемо характеристики акваріуму, познайомимось з інструкцією та налаштуємо параметри акваріумних умов. Зачекаємо результат розрахунків.

Цікаво знати

Слайд13. Glowstone – інтелектуальна кружка для підігріву рідини.

V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок

  • Практичне завдання (Слайд14-15)

Завдання

  1. Відвідайте сайт http://www.virtulab.net/
  2. Виконайте лабораторну з біології «Аналіз гіпотез походження людини»

  1. Результат продемонструйте вчителю
  2. Виконайте лабораторну з хімії «Створення моделей вуглеводів»

  1. Результат продемонструйте вчителю
  2. Виконайте лабораторну з фізики «Вивчення капілярних явищ, зумовлених поверхневим натягом рідин»

  1. Результат продемонструйте вчителю.
  2. Додаткове завдання,  у папці «Ресур Fotor.com»

 

  • Слайд 16.     Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

Не працювати є причина –

Очам даємо відпочинок!

Мерщій рівнесенько сідаймо.

Очима кліпать починаймо.

Навіщо кліпать? Така зарядка-

Вже краще бачать оченятка!

VI. Підбиття підсумків уроку

  • Слайд 17.     Виконаймо  дві інтерактивні вправи, для закріплення отриманих   знань!

 

  • Бесіда за питаннями
    1. Що нового ви дізнались на уроці?
    2. Що таке віртуальні лабораторії та які їх переваги? А недоліки?

 

  • Оцінювання знань учнів.

VIІ. Домашнє завдання

Слайд 18.    

Підготуватись до практичної роботи з фізики, хімії та біології на сайті http://www.virtulab.net/

1

 

docx
До підручника
Інформатика (академічний, профільний рівень) 11 клас (Лисенко Т.І., Ривкінд Й.Я., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
25 вересня 2018
Переглядів
2416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку