Охорона природних ресурсів

Про матеріал
В презентації є інтерактивні завдання на повторення матеріалу; цікаві завдання для закріплення матеріалу. Також є інформація про Червону Книгу, заповідні території України.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Охорона природних ресурсів6 клас. Пізнаємо природу. Вчитель біології: Оксана Хараїм

Номер слайду 2

Актуалізація знань. Назвіть корисну копалину: добре горить, називають чорним золотом. А. Торф. Б. Нафта. В. Кам'яне вугілля Г. Природний газ. Які з корисних копалин використовують у будівництві? А. Пісок, глина. Б. Граніт, вапняк. В. Кам'яне вугілля, поварена сіль. До горючих корисних копалин належать: А. Вугілля. Б. Глина. В. Торф. Г. Нафта. Д. Природний газ. Ж. Граніт. Корисні копалини, з яких видобувають метали: А. Вугілля. Б. Мідна руда. В. глина Г. Алмаз. Д. Марганцева руда. Відповідь: БВідповідь: БВідповідь: Б,ДВідповідь: А,В,Г,Д

Номер слайду 3

«Так» чи «Ні»Всі мінерали є корисними копалинами. Граніт – це гірська порода. Більшість корисних копалин перебувають у твердому стані. До вичерпних природних ресурсів Землі відноситься внутрішнє тепло Землі. Так. НіТак. НіКам’яне вугілля відноситься до магматичних гірських порід. НіТак. Алмаз – найбільш тверда речовина.

Номер слайду 4

Поміркуйте!Чому необхідно охоронятиприродні ресурси? Назвіть природні ресурси Землі.

Номер слайду 5

Вода – найціннішій природній ресурс. Вона відіграє виняткову роль у процесах обмінуречовин,що становлять основу життя. Величезне значення вода має в промисловому ісільськогосподарському виробництві. Загальновідома необхідність її для побутових потреб людини, всіх рослин і тварин. Для багатьох живих істот вона служить середовищем існування.

Номер слайду 6

Для того, щоб нагадати всім жителям планети про значення і важливість води, привернути увагу до проблем якості питної води, необхідності охорони водних ресурсів та їх раціонального використання, Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй в 1993 році ухвалила офіційне рішення про щорічне відзначення 22 березня Всесвітнього дня водних ресурсів. В цей день в різних країнах проводяться заходи, присвячені підвищенню інформованості громадськості стосовно важливості збереження та освоєння водних ресурсів. Мета цієї роботи – привернути увагу до проблем якості питної води, необхідності охорони водних ресурсів та їх раціонального використання.

Номер слайду 7

Кожен з нас має можливість внести свій вклад до цієї справи. Наприклад у нашому повсякденному житті ми можемо виконувати прості, але важливі і ефективні дії, які допоможуть в вирішенні проблеми раціонального використання та зменшення рівня забруднення води. Поміркуйте!вчасно закривати кран на кухні чи у ванній кімнатівіддавати перевагу душу замість ванноївимикати воду під час чищення зубівне засмічувати водойми побутовими відходамине змивати ліки та сміття в каналізацію

Номер слайду 8

Поміркуйте!Назвіть причини забруднення водних ресурсів. Забруднення природних джерел – це перш за все зниження біосферних функцій води в них, тобто погіршення її стану і придатності до використання. Причин забруднень досить багато.

Номер слайду 9

Вчені припускають, що через 30 років кількість води, придатної для пиття, зменшиться в два рази. З кожним роком потреби в прісній воді зростають, а її кількість зменшується. Вона не встигає відновлюватися. Як вирішити проблему дефіциту прісної води?Економити воду, що може робити кожна людина на землі. Проблема прісної води в світіФормувати водосховища з прісної води. Вдосконалювати технологіїочищення та переробки води, що дозволить її економити. Можливість солону воду переробляти в прісну. Це є найбільш перспективним способомвирішення проблеми дефіциту води.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Поміркуйте!Для чого нам потрібно повітря?Яку роль відіграє повітря в житті тварин?Навіщо повітря рослинам? Чи можливе життя на землі без повітря?

Номер слайду 12

Розгляньте зображення і напишіть 5 умов, які мають виконати люди задля єдиної спільної мети – збереження повітря чистим.

Номер слайду 13

Збереження біорізноманіття З кожним роком зникає все більше видів рослин і тварин з лиця Землі. Перед людством постала проблема – як зберегти вразливі і зникаючі види? Людина створила природоохоронні території – заповідники, заказники, національні парки. А види, чисельність яких мала занесла до Червоної книги.

Номер слайду 14

Червона Книга Вразливі тварини та рослини. Охорона тварин. Зникаючі тварини. Рідкісні рослини. Перелік тварин і рослин, які необхідно охороняти. Офіційний державний документузагальнені відомості про сучасний станрослин і тварин, які охороняються. Програма дій спрямованих на охорону та відтворення рідкісних видів. Асоціативний кущ

Номер слайду 15

Червона книга — це затверджений на державному рівні перелік видів флори і фауни та закон, що визначає порядок їхньої охорони. Сама ж книга — лише друковане видання, оновлена версія якої видається один раз на 10 років. Уперше Міжнародну Червону книгу з метою захисту від знищення представників тваринного та рослинного світу видав Міжнародний союз охорони природи 1966 року у Франції. Робота над Червоною книгою України почалася в 1975 році. Червона книга України — це основний документ, у якому узагальнено матеріали про сучасний стан рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тварин і рослин, які постійно або тимчасово перебувають чи зростають у природних умовах на території України, у межах її територіальних вод, континентального шельфу та виняткової (морської) економічної зони та є під загрозою зникнення й перебувають на території України.

Номер слайду 16

Наразі готується четверте видання Червоної книги, основою для якого слугують переліки видів рослин та грибів і тварин, підготовлені науковцями та затверджені Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України. У ці, затверджені у 2021 році переліки, потрапили 687 видів тварин та 858 видів рослин і грибів.

Номер слайду 17

Вправи для очей

Номер слайду 18

Природоохоронні території — території, створені з метою охорони природних ландшафтів від надмірних змін внаслідок господарської діяльності людини. Біосферний заповідник – одна з категорій природно-заповідного фонду України, установа міжнародного значення, що займається природоохоронною та науково-дослідною діяльністю. Біосферний заповідник “Асканія-Нова”;Дунайський біосферний заповідник;Карпатський біосферний заповідник;Чорнобильський радіаційно-екологічний біосферний заповідник;Чорноморський біосферний заповідник.

Номер слайду 19

Добрі справи для природи. Виробництво паперу є затратною справою, що потребує чимало води та електроенергії. Через використання для виробництва паперу великої кількості деревини зменшуються площі лісів, тоді як їхнє відновлення потребує десятки років. Щоб урятувати від вирубки одне дерево, досить 80 кілограмів переробленої макулатури. У кожній родині серед сміття завжди присутній використаний папір чи виготовлені з нього пакувальні матеріали. Якщо ви виробите в себе екозвичку збирати і здавати макулатуру, то за життя врятуєш від вирубки чимало дерев.

Номер слайду 20

Виконайте завдання. Запишіть у два стовпчики зміни в оболонках Землі,до яких призводить використання людиною природнихресурсів. Позитивні для природи зміни. Негативні для природи зміни

Номер слайду 21

Висновки. Природні ресурси необхідні для життя людини, забезпечення її фізіологічних потреб. Проте людині потрібні повітря й вода певної якості, а сьогодні в зв'язку з антропогенним забрудненням і повітря, і вода в багатьох ділянках Землі вже втратили свою первісну чистоту, а то й стали малопридатними чи й зовсім непридатними для життя. Завдання охорони навколишнього природного середовища, природніх ресурсів наразі стоїть перед усім людством. Кожен з нас може змінити свій спосіб життя, щоб допомогти природі. Почати можна з малого, поступово переходячи до більш серйозних кроків, і ви внесете свій внесок у спільну справу – захист навколишнього середовища.

Номер слайду 22

Найбільший мій успіх – це…Найбільше труднощі я відчув (ла)…Я не вмів, а тепер умію…Я змінив(ла) своє ставлення до …На наступному уроці я хочу…«Відкритий мікрофон»

Номер слайду 23

Домашнє завдання. Повторіть пар.14,16. Підручник Крошевнюк Т. Пізнаємо природу. 6 клас. Додаткові завдання.1. Створіть лепбук на одну із тем:«Природа рідного краю»«Червона Книга Україна. Одеська область»2. Намалюйте малюнок на тему «Земля – наш спільний дім».

Номер слайду 24

pptx
Додано
6 червня 2023
Переглядів
894
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку