Українська мова 26 вересня 2023 Безпрозванна Т.С.
Виразне читання/слухання тексту. Передбачення змісту твору за ілюстраціями, за заголовком, за ключовими словами. Споріднені слова. Робота з лексичним значенням слова.
«Дзвіночки» Оксана Лущевська |
- читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою/ 4 МОВ 2-2.1-2; - ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до читача/ 4 МОВ 2-2.1-4; - установлює послідовність дій персонажів художніх творів/ 4 МОВ 2-2.1-8; - зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом/ 4 МОВ 2-2.1-9; - обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених/ 4 МОВ 1-1.1-3; - установлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями, вчинками персонажів та їхніми стосунками з іншими персонажами/ 4 МОВ 2-2.2-8; - удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності/ 4 МОВ 5-4.1-3 |
Сценарій уроку
І Критичне мислення.
Передбачення змісту твору за ілюстраціями, за заголовком, за ключовими словами.
Робота в командах
1 команда - передбачення змісту твору за заголовком – «Дзвіночки»
Як ви розумієте значення цього слова ? Чи багатозначне це слово ?
2 команда - передбачення змісту твору за ключовими словами – «Калина Півник, село, квіти, подвір'я, базар, кошик».
3 команда ( діти з ООП ) - передбачення змісту твору за ілюстраціями.
Створення власного висловлення
Власне висловлення
Я думаю, що в цьому тексті буде розповідатися про _____________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ Робота з текстом.
1. Словникова робота
Манівці – обхідний шлях.
Хист – уміння що – небудь робити.
Приязний – дружелюбний, привітний.
Цеберко – дерев'яна посудина з дужкою для носіння і зберігання води та іншої рідини.
Оберемок – така кількість чого небудь, яку можна обхопити руками.
Грош – монета в давні часи чеського походження. Була поширена майже по всій Європі. Зараз існує тільки в Польщі. Найдрібніша монета.
Скористайся мережею Інтернет. Поясни значення слова.
Околиця – _______________________________________________________________
________________________________________________________________________
Ятка – __________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Околиця – віддалена від центру частина поселення, передмістя, куток населеного пункту. Поселення розташоване поблизу більшого села.
Ятка – легка будівля для тимчасового користування ( торгівлі, виставки ).
2. Виразне читання/слухання тексту.
3. Довгі та короткі запитання.
1 команда
Що _____________________________________________________________________?
Чому пані Калина _________________________________________________________?
2 команда
Де ______________________________________________________________________?
Чому пані Калина _________________________________________________________?
3 команда
Які _____________________________________________________________________?
Чому пані Калина _________________________________________________________?
4. Встановити відповідність.
Знайти назву квітки та її зображення.
Крокуси, примули, нарциси, тюльпани, фіалки, маргаритки, іриси, півонії, дзвіночки, чорнобривці. ( Дзвіночки, іриси, крокуси, маргаритки, нарциси, півонії, примули, тюльпани, фіалки, чорнобривці )
5. Записати назви квітів в алфавітному порядку.
ІІІ Дослідження тексту
1.Квадрат успіху ( знайти та зафарбувати слова з тексту )
1 пара
околиця |
гладіолуси
|
кульбаба |
тюльпани |
квіти |
троянди
|
іриси |
підсніжники |
садок |
півонії
|
лілії |
волошки |
місто |
фіалки
|
гвоздики |
конвалії |
насіння |
хризонтеми
|
дзвіночки |
жоржини |
сонечко |
ромашки
|
айстри |
крокуси |
околиця |
гладіолуси
|
кульбаба |
тюльпани |
квіти |
троянди
|
іриси |
підсніжники |
садок |
півонії
|
лілії |
волошки |
місто |
фіалки
|
гвоздики |
конвалії |
насіння |
хризонтеми
|
дзвіночки |
жоржини |
сонечко |
ромашки
|
айстри |
крокуси |
2 пара
айстри |
квітник |
мир |
конвалії
|
базар |
ромашки |
троянди |
фіалки
|
радість |
волошки |
кульбаби |
іриси
|
цибулинки |
нарциси |
крокуси |
тюльпани
|
вогонь |
жоржини |
майори |
півонії
|
село |
маки |
лілії |
дзвіночки
|
айстри |
квітник |
мир |
конвалії
|
базар |
ромашки |
троянди |
фіалки
|
радість |
волошки |
кульбаби |
іриси
|
цибулинки |
нарциси |
крокуси |
тюльпани
|
вогонь |
жоржини |
майори |
півонії
|
село |
маки |
лілії |
дзвіночки
|
3 пара
сумне небо |
добре слово |
лице кругле |
кучеряве волосся |
нове ліжко |
схожа на квітку |
гілка клена |
Калина Півник |
сині моря |
всіх зустрічає |
мішок борошна |
край села |
рівні сили |
безліч квітів |
смачний мед |
великий кошик |
наша земля |
очі чорні |
золота осінь |
рання весна |
найкраща квітникарка |
срібні дзвіночки |
народні танці |
все подвір'я |
сумне небо |
добре слово |
лице кругле |
кучеряве волосся |
нове ліжко |
схожа на квітку |
гілка клена |
Калина Півник |
сині моря |
всіх зустрічає |
мішок борошна |
край села |
рівні сили |
безліч квітів |
смачний мед |
великий кошик |
наша земля |
очі чорні |
золота осінь |
рання весна |
найкраща квітникарка |
срібні дзвіночки |
народні танці |
все подвір'я |
4 пара
крокуси |
олівець
|
примули |
нарциси |
дзеркало
|
тюльпани |
фіалки |
Калина Півник |
іриси |
півонії |
подорож
|
дзвіночки |
чорнобривці |
глечик
|
маргаритки |
крокуси |
олівець
|
примули |
нарциси |
дзеркало
|
тюльпани |
фіалки |
Калина Півник |
іриси |
півонії |
подорож
|
дзвіночки |
чорнобривці |
глечик
|
маргаритки |
5 пара
крокуси |
кульбаби |
конвалії
|
дзвіночки |
іриси |
примули |
ромашки
|
маргаритки |
троянди |
фіалки |
нарциси |
півонії
|
айстри |
волошки |
тюльпани |
крокуси |
кульбаби
|
конвалії
|
дзвіночки |
іриси |
примули |
ромашки
|
маргаритки |
троянди |
фіалки |
нарциси |
півонії
|
айстри |
волошки |
тюльпани |
Утворилося слово – КАЛИНА
2. Знайди у тексті та зафарбуй синім олівцем опис зовнішності пані Калини.
3. Знайди у тексті та зафарбуй червоним олівцем абзац, у якому йдеться про характер пані Калини.
4. Знайди у тексті та зафарбуй зеленим олівцем опис подвір'я пані Калини.
5. Встав пропущені букви ( для дітей з ООП )
Ж...ла, с...ла, ст...жками, п...р...лази, пр...ход...ть, насін...я, ц...бул...нки, щ...рою, щ...дро, ож...ває, пр...язн...х, в...ход...ть, подвір...я, в...сни, ро...пущ...ні, пуп...янки, б...зліч, д...вов...жної, пл...кає, п...шного, рум...ян...ць, куч...ряве, волос...я, п...р...повн...вався, ...б...ралася, в...л...ч...зн...й, насін...я, ц...б...рко, об...р...мком.
6. Досліди, які риси характеру притаманні пані Калини.
Заздрісність, щирість, доброта, жадібність, щедрість.
7. Досліди текст. Знайди та запиши споріднені слова. Познач корінь.
( Квітникарка, квіти, квітник ).
8. Мовні ігри.
При По На
Пере
Від
С казати
Роз
До
Під За
При По На
Пере
Від
С казати
Роз
До
Під За
9. Знайди та виправ помилки ( для дітей з ООП )
Пані Калина півник жила на самісінькій околиці сила. Але якщоби хто їшов до її по містя, то кожин би вибравшлях як найблищий - випоптаними стешками чи манівцями через перелази. Зказати по правді, таких стежок було вдосталь, адже пані калина - най краща квітникарка на весь край, має не просто хист, а як кажуть, іскру Божу. Тож і люду багато до неї преходить: хтось іде по насіня, хтось – по цебулинки, хтось – за порадами, а шче хтось – за для квітів.
10. Відновити послідовність.
____ Пані Калина всіх зустрічає щирою усмішкою.
____ Квітникарка приходила на базар подарувати квіти.
____ Калина Півник жила на околиці села.
____ Подвір'я пані Півник схоже на квітник.
11. Розвиток логічного мислення. Робота з LEGO. Знайти відповідне речення.
12. Хвилинка творчості.
Намалюй пані Калину, як ти її уявляєш.
Чек – лист
Моє ім'я _________________ Самооцінювання Українська мова 26 вересня |
|
|
|
|
|
Передбачення |
|
|
|
|
|
Власне висловлення |
|
|
|
|
|
Пошук в мережі Інтернет |
|
|
|
|
|
Довгі та короткі запитання |
|
|
|
|
|
Встановити відповідність |
|
|
|
|
|
Квадрат успіху |
|
|
|
|
|
Дослідження тексту. |
|
|
|
|
|
Мовні ігри |
|
|
|
|
|
Відновити послідовність |
|
|
|
|
|
Робота з LEGO |
|
|
|
|
|
( для дітей з ООП )
Моє ім'я _________________ Самооцінювання Українська мова 26 вересня |
|
|
|
|
|
Передбачення |
|
|
|
|
|
Власне висловлення |
|
|
|
|
|
Пошук в мережі Інтернет |
|
|
|
|
|
Довгі та короткі запитання |
|
|
|
|
|
Встановити відповідність |
|
|
|
|
|
Знайди та виправ помилки |
|
|
|
|
|
Дослідження тексту. Встав пропущені букви |
|
|
|
|
|
Мовні ігри |
|
|
|
|
|
Відновити послідовність |
|
|
|
|
|
Робота з LEGO |
|
|
|
|
|
ІV Рефлексія
Я можу похвалити себе _____________________________________________________
_________________________________________________________________________
Я спробував/спробувала допомогти __________________________________________
_________________________________________________________________________
Мене здивувало ___________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Мені треба повправлятися ще _______________________________________________
_________________________________________________________________________
Я можу похвалити себе _____________________________________________________
_________________________________________________________________________
Я спробував/спробувала допомогти __________________________________________
_________________________________________________________________________
Мене здивувало ___________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Мені треба повправлятися ще _______________________________________________
_________________________________________________________________________
Я можу похвалити себе _____________________________________________________
_________________________________________________________________________
Я спробував/спробувала допомогти __________________________________________
_________________________________________________________________________
Мене здивувало ___________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Мені треба повправлятися ще _______________________________________________
_________________________________________________________________________