Оксана Лущевська "Дзвіночки"

Про матеріал
Конспект уроку. Дослідження тексту. Робота в парі та в групі. Цікаві завдання з LEGO. Критичне мислення. Розвиток зв'язного мовлення. Власне висловлення. Пошук в мережі Інтернет. Мовні ігри. Самооцінювання.
Перегляд файлу

Українська мова                         26 вересня 2023                         Безпрозванна Т.С.

Виразне читання/слухання тексту. Передбачення змісту твору за ілюстраціями, за заголовком, за ключовими словами.  Споріднені слова. Робота з лексичним значенням слова.

 

 

«Дзвіночки» Оксана Лущевська

-  читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою/ 4 МОВ 2-2.1-2;

-  ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до читача/ 4 МОВ 2-2.1-4;

-  установлює послідовність дій персонажів художніх творів/ 4 МОВ 2-2.1-8;

-  зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом/                          4 МОВ 2-2.1-9;

-  обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених/ 4 МОВ 1-1.1-3;

-  установлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями, вчинками персонажів та їхніми стосунками з іншими персонажами/ 4 МОВ 2-2.2-8;

-  удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності/ 4 МОВ 5-4.1-3

 

Сценарій уроку

І Критичне мислення.

Передбачення змісту твору за ілюстраціями, за заголовком, за ключовими словами.

 

Робота в командах

 

1 команда - передбачення змісту твору за заголовком – «Дзвіночки»

Як ви розумієте значення цього слова ? Чи багатозначне це слово ?

 

2 команда - передбачення змісту твору за ключовими словами – «Калина Півник, село, квіти, подвір'я, базар, кошик».

 

3 команда ( діти з ООП ) - передбачення змісту твору за ілюстраціями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Створення власного висловлення

Власне висловлення

Я думаю, що в цьому тексті буде розповідатися про _____________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІІ Робота з текстом.

 

1. Словникова робота

Манівці – обхідний шлях.

Хист – уміння що – небудь робити.

Приязний – дружелюбний, привітний.

Цеберко – дерев'яна посудина з дужкою для носіння і зберігання води та іншої рідини.

Оберемок – така кількість чого небудь, яку можна обхопити руками.

Грош – монета в давні часи чеського походження. Була поширена майже по всій Європі. Зараз існує тільки в Польщі. Найдрібніша монета.

Скористайся мережею Інтернет. Поясни значення слова.

Околиця – _______________________________________________________________

________________________________________________________________________

Ятка – __________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Околиця – віддалена від центру частина поселення, передмістя, куток населеного пункту. Поселення розташоване поблизу більшого села.

Ятка – легка будівля для тимчасового користування ( торгівлі, виставки ).

 

2. Виразне читання/слухання тексту.

3. Довгі та короткі запитання.

 

1 команда

Що _____________________________________________________________________?

Чому пані Калина _________________________________________________________?

2 команда

Де ______________________________________________________________________?

Чому пані Калина _________________________________________________________?

3 команда

Які _____________________________________________________________________?

Чому пані Калина _________________________________________________________?

 

4. Встановити відповідність.

Знайти назву квітки та її зображення.

Крокуси, примули, нарциси, тюльпани, фіалки, маргаритки, іриси, півонії, дзвіночки, чорнобривці. ( Дзвіночки, іриси, крокуси, маргаритки, нарциси, півонії, примули, тюльпани, фіалки, чорнобривці )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Записати назви квітів в алфавітному порядку.

 

ІІІ Дослідження тексту

 

1.Квадрат успіху ( знайти та зафарбувати слова з тексту )

1 пара

 

околиця

гладіолуси

 

кульбаба

тюльпани

квіти

троянди

 

іриси

підсніжники

садок

півонії

 

лілії

волошки

місто

фіалки

 

гвоздики

конвалії

насіння

хризонтеми

 

дзвіночки

жоржини

сонечко

ромашки

 

айстри

крокуси

 

околиця

гладіолуси

 

кульбаба

тюльпани

квіти

троянди

 

іриси

підсніжники

садок

півонії

 

лілії

волошки

місто

фіалки

 

гвоздики

конвалії

насіння

хризонтеми

 

дзвіночки

жоржини

сонечко

ромашки

 

айстри

крокуси

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 пара

 

 

айстри

квітник

мир

конвалії

 

базар

ромашки

троянди

фіалки

 

радість

волошки

кульбаби

іриси

 

цибулинки

нарциси

крокуси

тюльпани

 

вогонь

жоржини

майори

півонії

 

село

маки

лілії

дзвіночки

 

 

 

айстри

квітник

мир

конвалії

 

базар

ромашки

троянди

фіалки

 

радість

волошки

кульбаби

іриси

 

цибулинки

нарциси

крокуси

тюльпани

 

вогонь

жоржини

майори

півонії

 

село

маки

лілії

дзвіночки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 пара

 

сумне

небо

добре

слово

лице

кругле

кучеряве

волосся

нове

ліжко

схожа на

квітку

гілка

клена

Калина

Півник

сині

моря

всіх

зустрічає

мішок

борошна

край

села

рівні

сили

безліч

квітів

смачний

мед

великий

кошик

наша

земля

очі

чорні

золота

осінь

рання

весна

найкраща

квітникарка

срібні

дзвіночки

народні

танці

все

подвір'я

 

сумне

небо

добре

слово

лице

кругле

кучеряве

волосся

нове

ліжко

схожа на

квітку

гілка

клена

Калина

Півник

сині

моря

всіх

зустрічає

мішок

борошна

край

села

рівні

сили

безліч

квітів

смачний

мед

великий

кошик

наша

земля

очі

чорні

золота

осінь

рання

весна

найкраща

квітникарка

срібні

дзвіночки

народні

танці

все

подвір'я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 пара

 

 

крокуси

олівець

 

примули

нарциси

дзеркало

 

тюльпани

фіалки

Калина

Півник

іриси

півонії

подорож

 

дзвіночки

чорнобривці

глечик

 

маргаритки

 

 

крокуси

олівець

 

примули

нарциси

дзеркало

 

тюльпани

фіалки

Калина

Півник

іриси

півонії

подорож

 

дзвіночки

чорнобривці

глечик

 

маргаритки

 

5 пара

 

крокуси

кульбаби

конвалії

 

дзвіночки

іриси

примули

ромашки

 

маргаритки

троянди

фіалки

нарциси

півонії

 

айстри

волошки

тюльпани

 

крокуси

кульбаби

 

конвалії

 

дзвіночки

іриси

примули

ромашки

 

маргаритки

троянди

фіалки

нарциси

півонії

 

айстри

волошки

тюльпани

 

Утворилося слово – КАЛИНА

 

2. Знайди у тексті та зафарбуй синім олівцем опис зовнішності пані Калини.

 

3. Знайди у тексті та зафарбуй червоним олівцем абзац, у якому йдеться про характер пані Калини.

 

4. Знайди у тексті та зафарбуй зеленим олівцем опис подвір'я пані Калини.

 

5. Встав пропущені букви ( для дітей з ООП )

Ж...ла,    с...ла,    ст...жками,    п...р...лази,    пр...ход...ть,    насін...я,    ц...бул...нки,    щ...рою,    щ...дро,    ож...ває,    пр...язн...х,    в...ход...ть,    подвір...я,    в...сни,    ро...пущ...ні,    пуп...янки,    б...зліч,    д...вов...жної,    пл...кає,    п...шного,    рум...ян...ць,    куч...ряве,    волос...я,    п...р...повн...вався,    ...б...ралася,    в...л...ч...зн...й,    насін...я,    ц...б...рко,    об...р...мком.

 

6. Досліди, які риси характеру притаманні пані Калини.

Заздрісність, щирість, доброта, жадібність, щедрість.

 

7. Досліди текст. Знайди та запиши споріднені слова. Познач корінь.

( Квітникарка, квіти, квітник ).

 

 

8. Мовні ігри.

 

При                    По                  На

 

Пере

 

Від

 

С                                                                         казати

 

Роз

 

До

 

Під                     За

 

 

 

При                    По                  На

 

Пере

 

Від

 

С                                                                         казати

 

Роз

 

До

 

Під                     За

 

 

9. Знайди та виправ помилки ( для дітей з ООП )

 

Пані Калина півник жила на самісінькій околиці сила. Але якщоби хто їшов до її по містя, то кожин би вибравшлях як найблищий  - випоптаними стешками чи манівцями через перелази. Зказати по правді, таких стежок було вдосталь, адже пані калина  - най краща квітникарка на весь край, має не просто хист, а як кажуть, іскру Божу. Тож і люду багато до неї преходить: хтось іде по насіня, хтось – по цебулинки, хтось – за порадами, а шче хтось – за для квітів.

 

10. Відновити послідовність.

____ Пані Калина всіх зустрічає щирою усмішкою.

____ Квітникарка приходила на базар подарувати квіти.

____ Калина Півник жила на околиці села.

____ Подвір'я пані Півник схоже на квітник.

 

11. Розвиток логічного мислення. Робота з LEGO. Знайти відповідне речення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. Хвилинка творчості.

Намалюй пані Калину, як ти її уявляєш.

 

Чек – лист

 

Моє ім'я _________________

Самооцінювання

Українська мова

26 вересня

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Передбачення

 

 

 

 

 

Власне висловлення

 

 

 

 

 

Пошук в мережі Інтернет

 

 

 

 

 

Довгі та короткі запитання

 

 

 

 

 

Встановити відповідність

 

 

 

 

 

Квадрат успіху

 

 

 

 

 

Дослідження тексту.

 

 

 

 

 

Мовні ігри

 

 

 

 

 

Відновити послідовність

 

 

 

 

 

Робота з LEGO

 

 

 

 

 

 

( для дітей з ООП )

 

Моє ім'я _________________

Самооцінювання

Українська мова

26 вересня

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Передбачення

 

 

 

 

 

Власне висловлення

 

 

 

 

 

Пошук в мережі Інтернет

 

 

 

 

 

Довгі та короткі запитання

 

 

 

 

 

Встановити відповідність

 

 

 

 

 

Знайди та виправ помилки

 

 

 

 

 

Дослідження тексту. Встав пропущені букви

 

 

 

 

 

Мовні ігри

 

 

 

 

 

Відновити послідовність

 

 

 

 

 

Робота з LEGO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV Рефлексія

 

 

Я можу похвалити себе _____________________________________________________

_________________________________________________________________________

Я спробував/спробувала допомогти __________________________________________

_________________________________________________________________________

Мене здивувало ___________________________________________________________

_________________________________________________________________________

Мені треба повправлятися ще _______________________________________________

_________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я можу похвалити себе _____________________________________________________

_________________________________________________________________________

Я спробував/спробувала допомогти __________________________________________

_________________________________________________________________________

Мене здивувало ___________________________________________________________

_________________________________________________________________________

Мені треба повправлятися ще _______________________________________________

_________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Я можу похвалити себе _____________________________________________________

_________________________________________________________________________

Я спробував/спробувала допомогти __________________________________________

_________________________________________________________________________

Мене здивувало ___________________________________________________________

_________________________________________________________________________

Мені треба повправлятися ще _______________________________________________

_________________________________________________________________________

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Матеріали для друку
НУШ
Інкл
Додано
30 вересня 2023
Переглядів
536
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку