Літературне читання / 4 клас/
Тема: Оксана Радушинська « Майже боксерський двобій»
Мета: познайомити учнів з твором О. Радушинської «Майже боксерський двобій», розвивати вміння оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їхньої поведінки; виробляти навички виразного читання, відпрацювати навички роботи з текстом, визначати головну думку прочитаного, відбирати потрібну інформацію, розвивати творчу уяву, зв’язне мовлення, виховувати доброту і чуйність, віру в свої сили, бажання робити добрі справи.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: мультимедійний комплект, картки для ігрових завдань, цеглинки Lego.
● формування предметних компетентностей:
продовжити ознайомлення учнів із творчістю сучасної української письменниці Оксани Радушинської; розширити коло читання; вчити визначати головну думку твору; формувати навички правильного, виразного читання. Розвивати та поповнювати словниковий запас учнів; виховувати бажання робити добрі справи;
● формування ключових компетентностей:
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
1. Кожен з вас приготувався
Якнайкраще постарався.
Перед вами цікаві завдання
То ж бажаю вам успіхів у навчанні.
2. Гра «Створюємо настрій». СЛАЙД 2
- Ми прийшли до школи (для чого?) …(вчитися).
- Треба бути (якими?)…(старанними).
- З нами (хто?) .. (наш друзі).
- Вони (які?)… (доброзичливі, веселі).
- Нам (як?)… (приємно).
- Ми готові (до чого?)… (до роботи).
II. Мовленнєва розминка
Єш-єш-єш – якщо друзів справжніх маєш,
Ди- ди-ди – бережи ти їх завжди.
Єш – єш – єш – ти і сам прекрасно знаєш,
Ти – ти – ти, як важко друга справжнього знайти.
Учитель роздає першому учаснику кожної групи текст скоромовки. За сигналом учителя перші учасники кожної групи мовчки читають скоромовку. Розказують пошепки наступному учаснику своєї групи і т. д. Яка команда швидше передасть скоромовку до останнього гравця, та й виграла. Останній учасник кожної групи повинен розказати скоромовку.
Сім дочок – сіроочок.
Вишивають сім сорочок.
III. Перевірка домашнього завдання
СЛАЙД 5
ІV. Повідомлення теми та завдань уроку
Біографічна довідка
Місто Старокостянтинів стало колискою Славка Хоробрика – казкового хлопця. «Матінкою» Славка стала мешканка Старокостянтинова, Оксана Радушинська - письменниця, поетеса, журналістка, теле- та радіоведуча, громадська діячка.
Радушинська Оксана Петрівна народилась 27 вересня 1979 р. у місті Старокостянтинові, що на Хмельниччині. Середню освіту вона отримала в місцевій ЗОШ №8. Улюбленими шкільними предметами майбутньої письменниці були українська мова та література.
Але невблаганна та страшна хвороба втрутилася у життя дівчинки, перетворила будні родини на постійну боротьбу з недугою. Ангелами-охоронцями юної Оксаночки стали її батьки. Їх підтримка, віра, терпіння стали запорукою того, що донька стала відомою в Україні письменницею, знаною журналісткою.
Головна мета створення Славка Хоробрика — за допомогою вигаданого персонажу донести до дітей необхідну інформацію, аби вберегти їх від негативного впливу вулиці, з ранніх літ прищепити основи правового виховання, просто і доступно пояснити: які в кожного з нас є права, обов’язки і яка настає відповідальність, якщо порушити межі закону, який допомагає правоохоронцям легко й невимушено навчати наших дітей правилам дорожнього руху.
СЛАЙД 7
Таблиця передбачень
Що Що відбуватиметься дал далі?
|
Чо Чому ви так думаєте? |
Що Що сталося насправді? |
Зап Записати прогноз щодо роз розвитку подій у тексті. сті. |
Зап Записати факти, на яки яких базується Пе передбачення. |
Ст Стисло записати події, які сталися. |
Розповідатиметься про бій на боксерському ринзі.
Оповідання має назву « Майже боксерський двобій».
Діти спостерігали за бійкою хлопців. Лише Славко звернувся по допомогу до дорослих, щоб розборонити розбишак.
V. Гімнастика для очей СЛАЙД 8
VI. Робота над текстом
Лупцюва́ли Опі́сля Міліціонер
Чу́бляться Споглядачі́́́́́́в
Довгов’я́зий Пустири́щі
- Поясніть вирази. СЛАЙД 10
Пилюка стояля стовпом. Збився цілий натовп.
Відмахнувся, ніби від надокучливої мухи. Потекла з носа червона юшка.
Спочатку текст читає вчитель.
VII. Фізкультхвилинка СЛАЙД 11
VIIІ. Продовження роботи над текстом
1.Де відбувалися події, описані в оповіданні?
А) У школі. Б) На пустирі. В) В спортзалі.
2. Що побачив Славко на пустирі?
А) Бійку. Б) Змагання. В) Танець «Бойовий гопак».
3. Що запропонував Славко?
А) Взяти участь у бійці. Б) Негайно розборонити.
В) Мовчати і дивитись.
4. Хто допоміг розборонити забіяк?
А) Міліціонер. Б) Вчителька. В) Дорослі.
5. Яка головна думка твору?
А) Потрібно бути задеркуватим. Б) Потрібно бути сором’язливим.
В) Потрібно бути доброзичливим, сміливим.
2. Вправа « Морський бій». СЛАЙД 14
- Перед вами знаходиться поле словесного бою, де заховалося 3 слова. Завдання для нас називати по черзі колір і число по вертикалі, літеру по горизонталі. На перетині ліній відкриваємо віконечко. Виконуємо ці дії до тих пір, поки не знайдемо всі слова.
- Складіть із цих слів відповідь на запитання: «Який висновок я зробив для себе?» ( Битися –це злочин).
ІХ. Закріплення вивченого матеріалу
Сміливість, співчуття, доброта, повага, милосердя, чуйність, доброзичливість.(Славкові)
Жорстокість, злість, агресивність, грубість, тупість, запальність.(Забіяк)
Байдужість, пасивність, боягузливість, недоброзичливість, безініціативність. (Споглядачів)
- Уявіть, що ви можете поспілкуватись з одним із героїв. Які слова ви захотіли б йому сказати?
Х. Підсумок уроку
1. Рефлексійна вправа «»Попс – формула». СЛАЙД 16
Твердження. Потрібно бути доброзичливим(сміливим).
П(позиція) – Я вважаю, що … (потрібно бути доброзичливим, сміливим).
О(обгрунтування) – Тому що…(добра, смілива людина користується повагою і шаноюінших людей).
П(приклад) – Я можу довести це на прикладі… (Доброзичлива людина має багато друзів ).
С(судження) – Зважаючи на це, я роблю висновок про те, що… (потрібно допомагати людям,не боятися ризикувати, щоб допомогти іншим ).
2. Домашнє завдання.
Ст. 121-123, читання в особах; скласти ланцюжок відтворення подій у тексті.