Оксана Радушинська « Майже боксерський двобій» (Урок).

Про матеріал
Розробка уроку літературного читання,(4 клас) до підручника Вашуленко М.С., Васильківська Н.А., Дубовик С.Г. (Видавничий дім "Освіта", 2021.). Навчаю дітей мислити критично. Створюю ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, даю можливість кожному відчути радість досягнення, усвідомлення своїх здібностей, віру у власні сили.
Перегляд файлу

Літературне читання / 4 клас/

Тема: Оксана Радушинська « Майже боксерський двобій»

Мета:  познайомити учнів з твором  О. Радушинської «Майже боксерський двобій», розвивати вміння оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їхньої поведінки; виробляти навички виразного читання, відпрацювати навички роботи з текстом, визначати головну думку прочитаного, відбирати потрібну інформацію, розвивати творчу уяву, зв’язне мовлення, виховувати доброту і чуйність, віру в свої сили, бажання робити добрі справи.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: мультимедійний комплект, картки для ігрових завдань, цеглинки Lego.

● формування предметних компетентностей:

продовжити ознайомлення учнів із творчістю сучасної української письменниці Оксани Радушинської; розширити коло читання; вчити визначати головну думку твору; формувати навички правильного, виразного читання. Розвивати та поповнювати словниковий запас учнів; виховувати бажання робити добрі справи;

● формування ключових компетентностей:

  • спілкування державною мовою – вміння висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди; усвідомлювати роль ефективного спілкування;
  • навчання впродовж життя – визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, оцінювати власні результати навчання; потреба навчатися впродовж життя та значення книги в навчанні;
  • соціальні і громадські компетентності – уміння працювати в парах, групах на результат;
  • загальнокультурна грамотність – формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, почуття за допомогою слова.

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

    1. Кожен з вас приготувався

        Якнайкраще постарався.

        Перед вами цікаві завдання

        То ж бажаю вам успіхів у навчанні.

 

    2. Гра «Створюємо настрій».  СЛАЙД 2

- Ми прийшли  до школи (для чого?) …(вчитися).

- Треба бути (якими?)…(старанними).

- З нами (хто?) .. (наш друзі).

- Вони   (які?)… (доброзичливі, веселі).

- Нам (як?)… (приємно).

- Ми готові (до чого?)… (до роботи).

 

II. Мовленнєва розминка

  1. Робота над чистомовкою.  СЛАЙД 3

 

Єш-єш-єш – якщо  друзів справжніх маєш,

Ди- ди-ди – бережи  ти їх завжди.

Єш – єш – єш – ти і сам прекрасно знаєш,

Ти – ти – ти,  як важко  друга справжнього знайти.

 

  1. Гра «Телефоніст».  (Робота в групах)  СЛАЙД 4

Учитель роздає першому учаснику кожної групи текст скоромовки. За сигналом учителя перші учасники кожної групи мовчки читають скоромовку. Розказують пошепки наступному учаснику своєї групи і т. д. Яка команда швидше передасть скоромовку до останнього гравця, та й виграла. Останній учасник кожної групи повинен розказати скоромовку.

 

Сім дочок – сіроочок.

Вишивають сім сорочок.

 

III. Перевірка домашнього завдання

        СЛАЙД 5

  1. Метод «Крісло автора».

 

  • Зачитайте есе на тему: « Як можна проявити симпатію до людини, яка мені подобається».
  • Перекажіть оповідання від імені головного героя.

ІV. Повідомлення теми та завдань уроку

  • Сьогодні на уроці ми познайомимось з оповіданням Оксани Радушинської «Майже боксерський двобій»
  1.          Робота довідкового бюро.   СЛАЙД 6

         Біографічна довідка

 

C:\Users\25\Desktop\оксана радушинська.jpg    C:\Users\25\Desktop\3.jpg  C:\Users\25\Desktop\4.jpg

    Місто Старокостянтинів стало колискою Славка Хоробрика – казкового хлопця. «Матінкою» Славка стала мешканка Старокостянтинова, Оксана Радушинська - письменниця, поетеса, журналістка, теле- та радіоведуча, громадська діячка.

   Радушинська Оксана Петрівна народилась 27 вересня 1979 р. у місті Старокостянтинові, що на Хмельниччині. Середню освіту вона отримала в місцевій ЗОШ №8. Улюбленими шкільними предметами майбутньої письменниці були українська мова та література.

   Але невблаганна та страшна хвороба втрутилася у життя дівчинки, перетворила будні родини на постійну боротьбу з недугою. Ангелами-охоронцями юної Оксаночки стали її батьки. Їх підтримка, віра, терпіння стали запорукою того, що донька стала відомою в Україні письменницею, знаною журналісткою.

  1. Вправа «Квест-цікавинка»

 

Головна мета створення Славка Хоробрика — за допомогою вигаданого персонажу донести до дітей необхідну інформацію, аби вберегти їх від негативного впливу вулиці, з ранніх літ прищепити основи правового виховання, просто і доступно пояснити: які в кожного з нас є права, обов’язки і яка настає відповідальність, якщо порушити межі закону, який допомагає правоохоронцям легко й невимушено навчати наших дітей правилам дорожнього руху.

  1.  Стратегія передбачення. (Робота в групах).
  •              Прочитайте заголовок оповідання .
  •              Як ви гадаєте, про що піде мова в оповіданні?
  •              На картках вам потрібно  заповнити таблицю передбачень. Потім ми перевіримо чи справдилися ваші очікування.

СЛАЙД 7  

Таблиця передбачень

 

Що   Що відбуватиметься дал      далі?

 

 

Чо   Чому  ви так думаєте?

Що   Що   сталося насправді?

Зап Записати прогноз щодо роз        розвитку подій у

             тексті.

сті.

Зап    Записати факти, на яки         яких базується

 Пе           передбачення.

Ст         Стисло записати

            події, які сталися.

Розповідатиметься про бій  на боксерському ринзі.

Оповідання має назву « Майже боксерський двобій».

 Діти спостерігали за бійкою хлопців. Лише Славко звернувся по допомогу до дорослих, щоб розборонити розбишак.

V. Гімнастика для очей    СЛАЙД  8

VI. Робота над текстом

  1. Словникова робота. Стіна слів.  СЛАЙД 9

 

Лупцюва́ли                          Опі́сля                      Міліціонер

   Чу́бляться                            Споглядачі́́́́́́в

   Довгов’я́зий                         Пустири́щі

- Поясніть вирази.   СЛАЙД 10

Пилюка стояля стовпом. Збився цілий натовп.

Відмахнувся,  ніби від надокучливої мухи. Потекла з носа червона юшка.

  1. Комбіноване читання оповідання.

Спочатку текст читає вчитель.

  1. Перевірка таблиці передбачення.
  • Чи справдилися ваші передбачення? Чому ви так вважаєте?
  1. Продовження читання тексту дітьми ланцюжком.

VII. Фізкультхвилинка    СЛАЙД 11

VIIІ. Продовження роботи над  текстом

 

  1. Тестування з використанням цеглинок Lego.   СЛАЙД 12-13

 

1.Де відбувалися події, описані в оповіданні?

А) У школі.       Б) На пустирі.     В) В спортзалі.

                               

      2. Що побачив Славко на пустирі?

          А) Бійку.            Б) Змагання.        В) Танець «Бойовий гопак». 

                                     

      3. Що запропонував Славко?

          А) Взяти участь у бійці.   Б) Негайно розборонити. 

                                                      

          В) Мовчати і    дивитись.

          

    4. Хто допоміг розборонити  забіяк?

           А) Міліціонер.         Б) Вчителька.         В) Дорослі.

                                                

       5. Яка головна думка твору?

           А) Потрібно бути задеркуватим.   Б) Потрібно бути сором’язливим.

                                                     

           В) Потрібно бути доброзичливим, сміливим.

           

 

2. Вправа « Морський бій».   СЛАЙД 14

- Перед вами знаходиться поле словесного бою, де заховалося 3 слова. Завдання для нас називати по черзі колір і число по вертикалі, літеру по горизонталі. На перетині ліній відкриваємо віконечко. Виконуємо ці дії до тих пір, поки не знайдемо всі слова.

- Складіть із цих слів відповідь на  запитання: «Який висновок я зробив для себе?» ( Битися –це злочин).

ІХ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Вправа «Бінго».  СЛАЙД 15
  • Складіть аркуш паперу вертикально і способом відривання зробіть фігурку людини. «Бінго» - це силует дівчинки. Запишіть на різних частинках фігурки риси, що належать головному герою – Славкові, споглядачам, хлопцям – забіякам.

Сміливість, співчуття, доброта, повага, милосердя,   чуйність, доброзичливість.(Славкові)

Жорстокість, злість, агресивність, грубість, тупість, запальність.(Забіяк)

                       Байдужість, пасивність, боягузливість, недоброзичливість,   безініціативність. (Споглядачів)

 

  1. Використання стратегії «Сторітелінг».

- Уявіть, що ви можете поспілкуватись з одним із героїв. Які слова ви  захотіли б йому сказати?

 

Х.  Підсумок уроку

 1.  Рефлексійна вправа «»Попс – формула».  СЛАЙД 16

 

Твердження. Потрібно бути доброзичливим(сміливим).

П(позиція) – Я вважаю, що … (потрібно бути доброзичливим, сміливим).

О(обгрунтування) – Тому що…(добра, смілива людина користується повагою і шаноюінших людей).

П(приклад) – Я можу довести це на прикладі… (Доброзичлива людина має багато друзів ).

С(судження) – Зважаючи на це, я роблю висновок про те, що… (потрібно допомагати людям,не боятися ризикувати, щоб допомогти іншим ).

 

2. Домашнє завдання.

    Ст. 121-123, читання в особах; скласти ланцюжок відтворення подій у тексті.

  

docx
Додано
16 листопада 2021
Переглядів
3861
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку