Оксана Сайко. «Гаманець». Біографічна довідка про письменницю. Драматизм сюжету оповідання «Гаманець». Розвиток подій у творі.

Про матеріал
Оксана Сайко. «Гаманець». Біографічна довідка про письменницю. Драматизм сюжету оповідання «Гаманець». Розвиток подій у творі.
Перегляд файлу

Тема: Оксана Сайко. «Гаманець». Біографічна довідка про письменницю.                          Драматизм сюжету оповідання «Гаманець». Розвиток подій у творі.

Мета: ознайомити учнів з біографією і змістом оповідання; розвивати зв’язне мовлення, навички виразного читання, уміння висловлювати власні думки, почуття, враження, давати оцінку зображуваному, передавати текст графічно та трансформувати графічну інформацію в текстову; виховати основні моральні цінності.

Обладнання: підручник (««Українська література» підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти  (авторський колектив:  Таміла Яценко, Василь Пахаренко, Олеся Слижук)), дошка, крейда, фото-портрет письменниці.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Формат роботи: фронтальна, індивідуальна.

Методи та прийоми: бесіда, слово вчителя, читання ланцюжком,  Опитування по ланцюжку.

 

Хід Уроку

І. Організаційний момент.

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Бесіда:

-         Як ви думаєте про що ми будемо сьогодні говорити?

-         Чи знайоме вам ім’я Оксана Сайко?

-         Чи читали ви її твори?

-         З чим у вас асоціюється назва оповідання «Гаманець»?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Вступне слово вчителя.

- На сьогоднішньому уроці ми познайомимося з творчістю Оксани Сайко, а саме з її мега цікавим оповіданням «Гаманець» з якого ви зможете почерпну багато корисного для себе.

2. Евристична бесіда:

- Як ви думаєте, які цінності повинна мати людина?

IV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

  1. Слово вчителя.

Оксана Сайко народилася 1 січня 1976 року у містечку Скалат, що на Тернопільщині.

Майбутня письменниця вже після закінчення школи мріяла опанувати фах журналіста. Батьки понад усе хотіли бачити доньку лікарем у майбутньому, то ж, дослухаючись їх порад, Оксана вступила до Львівського державного медичного коледжу.

Справно вивчившись та отримавши диплом медичного вишу, дівчина вирішила здійснити давню мрію і пішла здобувати другу вищу освіту до Львівського національно університету імені Івана Франка на факультет журналістики.

Раніше працювала у газеті "Літературний Львів", а у виданні "Арка" була редактором сторінки "Культура". Нині ж дописує у газети "Україна Молода", "Літературна Україна", співпрацює з журналом для підлітків "Сто талантів", публікується на офіційному сайті Української Греко-Католицької Церкви (рубрика "Визначні особи Церкви XXст.")

Оксана Сайко — дипломант літературного конкурсу "Гранослов-2006", переможець конкурсу на найкращу повість від журналу "Дніпро"2009 року (повість "Волоцюги").

У 2012 у "Видавництві Старого Лева" вийшла книга для підлітків "Новенька та інші історії", яка потрапила до довгого списку премії "Книга року БіБіСі 2012".

Зараз авторка підліткових оповідань працює над низкою нових творів, які, ймовірно, стануть продовженням попередньої книги.

  1.  Читання ланцюжком

Діти читають ланцюжком уривок з оповідання.

  1. Бесіда

-         Поділіться своїми враження від прочитаного.

V. Закріплення знань, умінь і навичок.

  1. Опитування по ланцюжку
  • Які почуття викликав у тебе весняний пейзаж, зображений у творі.
  • • Із якими героями та героїнями знайомить тебе письменниця? Як до них ставиться Іванка?
  • • Про що мріє Іванка? Як ти думаєш, чи здійсняться її задуми?
  • • Чи траплялися з тобою неприємності, подібні до тих, що відбулися з Іванкою?
  • • Чи обачно вона вчинила, погнавшись за злодійкою?
  • • Як ти оцінюєш учинок Ритки? Чи можна виправдати або ж принаймні зрозуміти її вчинок?
  • Чи змінилося твоє ставлення до Ритки після прочитання оповідання? Поясни свою думку.
  • • Чому Іванка вирішила віддати Ритці гроші?
  • • Що означають її слова про те, що вона витратила гроші на щось важливіше, ніж ролики?
  • • Як ти думаєш, чи зустрінуться ще Іванка і Ритка? Чи зможуть вони подружитися?

VІ.  Підсумок  уроку.

Отже, сьогодні на уроці ми ознайомилися з біографією Оксани Сайко і її цікавим оповіданням «Гаманець». Я надіюся, що ви для себе зробили висновки і взяли з цього твору щось корисне для себе.

VІІ. Домашнє завдання.

  1. Написати порівняльну характеристику Іванки і Ритки за допомогою інтерактивного методу «Кола Вена»

Шаблон до інтерактивної вправи" Кола Вена"

 

docx
Додано
18 травня
Переглядів
60
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку