Оксиген. Кисень, склад його молекули, фізичні властивості.

Презентація до уроку "Оксиген. Кисень, склад його молекули, фізичні властивості. "Матеріал викладений просто, у доступній формі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Прості речовини – це речовини, молекули яких складаються з атомів одного хімічного елементу. Складні речовини – речовини, молекули яких складаються з атомів двох і більше хімічних елементів.

Номер слайду 2

Оксиген як хімічний елемент. Кисень як проста речовина. Кисень в природі.

Номер слайду 3

Повторити класифікацію речовин. Закріпити знання учнів про елементи метали та неметали та прості речовини на прикладі Оксигену і кисню. Дати поняття про Оксиген – хімічний елемент і кисень – просту речовину. Ознайомити учнів з історією відкриття кисню, поширенням у природі, фізіологічною дією. Вчити використовувати ПК на уроці та знаходити відповідну інформацію в інтернеті. Сприяти формуванню вмінь складати опорні конспекти. Активізувати пізнавальні інтереси. Розвивати вміння класифікувати речовини, порівнювати, аналізувати, робити висновки; інформаційну компетентність учнів. Розвивати мову, пам’ять, логічне мислення. Виховувати творчий підхід до навчання, вміння нестандартно мислити.

Номер слайду 4

Обладнання Періодична система хімічних елементів. Картки з завданнями. Відеослайди у вигляді презентації. Комп’ютери. Мультимедійна дошка.

Номер слайду 5

Природні сполуки Оксигену: кисень — О2 озон — О3 вуглекислий газ — СО2 вода — Н2О; пісок — SiО2 глина — Аl2О3 крейда — СаСO3

Номер слайду 6

Основні хімічні елементи земної кори Масова частка % В літосфері― 47,4 %

Номер слайду 7

Масова частка % Основні хімічні елементи атмосфери В атмосфері― 23 %

Номер слайду 8

Масова частка % Основні хімічні елементи гідросфери В гідросфері― 85,9 %

Номер слайду 9

Масова частка % Основні хімічні елементи біосфери В біосфері ― 70,0 %

Номер слайду 10

Масова частка % Основні хімічні елементи, що входять до складу організму людини В організмі людини ― 47,4 %

Номер слайду 11

1772 р. Джозеф Пристлі  англійський хімік виявив, що у присутності зелених рослин “зв’язане повітря”, яке не підтримує дихання, знову стає звичайним повітрям Так уперше було встановлено виділення кисню рослинами. 2

Номер слайду 12

1773 р. Карл Вільгельм Шеєлє  шведський хімік описав кисень під назвою “вогняне повітря”. Він добув його в результаті нагрівання деяких речовин. Термічний розклад гідраргірум (ІІ) оксиду (оксиду ртуті): 2HgO= 2Hg + 02; 1774 р. Джозеф Пристлі відкрив кисень, досліджуючи газоподібні речовини, що виділялися під час розжарювання різних речовин сонячним промінням з допомогою лінзи

Номер слайду 13

1775 р Атуан Лоран Лавуазьє показав, що кисень — основний компонент кислоти, і у зв’язку з цим запропонував називати цей газ “оксиген”, що означає “утворювач кислот” (від грецького оксис  кислий і геннао  народжувати).

Номер слайду 14

Яка відносна молекулярна маса озону? 48

Номер слайду 19

Яка відносна молекулярна маса кисню? 32

Номер слайду 20

Яке основне джерело одержання кисню в природі? фотосинтез

Номер слайду 21

“Кисень – це речовина, навколо якої обертається земна хімія”

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Застосування: Для прискорення хімічних реакцій у металургії. Для зварювання і різання металів. Рідкий кисень у ракетних двигунах. Фотосинтез. Фізичні властивості КИСЕНЬ – газ без кольору і запаху. Погано розчиняється у воді, підтримує горіння і дихання. Міститься у повітрі. Хімічна формула О2 Важчий за повітря.

Номер слайду 24

Гра «Так чи ні» Молекулярна формула кисню О2 Відносна молекулярна маса - 8 - При нормальних умовах кисень - тверда речовина - Кисень підтримує подих і горіння. - Кисень ця речовина, без якого людина може прожити кілька хвилин. Основний компонент повітря - кисень? - Озон це модифікація Оксигена.

Номер слайду 25

Порядковий номер 8 Назва елемента Оксиген Відносна атомна маса 16 Період 2 Група V Визначте «місце» Оксигена у Періодичній системі

Номер слайду 26

Було цікаво! Все зрозуміло! Мені не сподобався урок!

ppt