Олександр Олесь "Наші предки слов'яни"

Про матеріал
Анотація План – конспект уроку з літературного читання, мета якого за допомогою різних методів та форм, цікавих завдань розширити знання дітей про історичне минуле нашого народу, про населення у давні часи, удосконалити читацькі навички, вміння висловлювати власну думку. Розвивати мовлення учнів, пізнавальні інтереси, творчі здібності. Формувати компетентності ( спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську). Виховувати патріотичні почуття, любов і повагу до історичних героїв
Перегляд файлу

                                                  Анотація

План – конспект уроку з літературного читання, мета якого за допомогою різних методів та форм, цікавих завдань розширити знання дітей про історичне минуле нашого народу, про населення у давні часи, удосконалити читацькі навички, вміння висловлювати власну думку. Розвивати мовлення учнів, пізнавальні інтереси, творчі здібності. Формувати компетентності ( спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську). Виховувати патріотичні почуття, любов і повагу до історичних героїв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                            Тема: Олександр Олесь «Наші предки – слов’яни»

                 Мета: продовжувати знайомити учнів з історією та минулим українського народу; удосконалювати читацькі навички, вміння висловлювати власну думку; розвивати мовлення дітей, творчі здібності; збагачувати словниковий запас; формувати компетентності ( спілкування рідною мовою, соціальна, громадянська); виховувати зацікавленість до історії нашого народу, патріотичні почуття, Бажання стати мужніми захисниками незалежної країни.

Обладнання: презентація «Кошик усної народної творчості», колаж «Наші предки», аркуші паперу, малюнки дітей.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

                                                       Хід уроку

І. Організаційний момент

C:\Users\користувач\Downloads\дошка Олександр олесь.jpg

- Сьогодні у нас незвичайний урок:

У історичне минуле ми зробимо крок.

З історією ми з вами стрічались не раз,

І знову вона завітає у клас

В історії є завжди перешкоди, та знаю

Для творчих дітей їх ніколи немає.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання

Презентація «Калейдоскоп усної народної творчості»( за бажанням учнів). C:\Users\користувач\Downloads\изображение_viber_2024-11-18_08-57-29-600.jpg о о.jpg

 

  1. Мовна розминка

А) Чистомовка

Ами-ами-ами – за шляхами, за дорогами,

Ими-ими-ими -  за Дніпровськими порогами.

За-за-за – за лісами за високими,

Ші-ші-ші – наші прадіди жили.

Б) Мирилка

Я козак і ти козак

Я вояк і ти вояк,

Щоб в бою стояти мужньо

Ми повинні бути дружні.

Ми хоробрі вояки,

Побратими  - козаки.

     3. Вправа «Віднови вірш» (за допомогою LEGO – цеглинок).

Ми всі діти українські,

добра слава йшла у світ.

Дбаймо, щоб про нас маленьких,

український славний рід.

C:\Users\користувач\Downloads\изображение_viber_2024-11-18_08-57-29-994.jpg ол о.jpg

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Робота з колажем «Наші предки».

C:\Users\користувач\Downloads\изображение_viber_2024-11-18_08-57-30-124.jpg ол ол.jpg

  •           Розгляньте уважно картини.
  •           Чи бачили ви їх раніше? Що зображено?

(Відповіді учнів)

  1. Бесіда
  •           Молодці.    То якого ми з вами роду?
  •           Так, я упевненістю можу сказати ,  що українських козаків знають по всьому світі. Їхня сила, мужність, розум і хитрість, і досі  надихають митців на створення нових шедеврів. Часи козацтва – це героїчне минуле України. Козак означає  «вільний» воїн. Справді, їх відвазі та волелюбності можна тільки позаздрити. Вони завжди стояли на обороні рідної землі як на суші, так і на морі.
  •           Сьогодні ми з вами спробуємо знову поринути в історичне минуле нашого народу, нашої держави.
  •           Епіграф

Обійдіть весь світ безмежний.

І скажіть, в якій країні

Так зберігся скарб безцінний .

Як у нашій Україні!

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1.        Робота з підручником
  •           Ми розпочинаємо вивчати новий розділ, який має назву «Сторінками історії України»
    1.  

Вправа «Мікрофон»

  •           Подумайте, і скажіть будь ласка, про що йтиметься у творах цього розділу? (відповіді учнів)

C:\Users\користувач\Downloads\изображение_viber_2024-11-18_09-11-54-989.jpg

  1. Гра «Продовж речення…»
  •           Вивчаючи  розділ, я навчуся…..
  •           З творів цього розділу я дізнаюся…
    1. Читання вступу до розділу.
  1.        Розповідь.

У давні часи, більше як півтори тисячі років тому, наша Батьківщина  і землі виглядали зовсім інакше, як тепер. Не було ані багатих міст, ні містечок, ні сіл, ні доріг, тільки далеко простягалися бори і води. Мешкали на тих землях люди високого зросту, сильні та працьовиті. Називали вони себе слов’янами. Тож давайте, ми відкриємо ще один безцінний скарб історії, який написав О.Олесь . Це уривок з книги «Княжа Україна» - «Наші предки – слов’яни».

  1.        Презентація «Життя і творчість О.Олеся»
  2.        Фізкульхвилинка «Ми маленькі – козачата».

V. Опрацювання уривку О.Олеся «Наші предки – слов’яни» .   

    1. Словникова робота

          Предки – діди, прадіди, прабатьки.

          Словяни – близькі за походжненням  і мовою народи.

          Збіжжя – зернові рослини.

          Кревний – рідний.

         Віче – народні збори.

          Тризна – поминальний обід .

2.Читання твору вчителем.

3.Бесіда за змістом .

     -Які почуття виникли у вас?

       - Що найбільше вас вразило?

         - Кого описано у творі?

       - Чи можна визначити головних героїв?

4. Читання твору учнями («Бджілкою»).

                                 Фізкультхвилинка  для очей

5.Читання в парах.

6.Вибіркове читання.

        - Знайдіть опис місць, де жили наші предки?

          - Як наші предки обирали князя?

      - Що вони цінували у людині найбільше?

        -Що автор розповідає про їхні звичаї?

6.Словесне  малювання.

VI. Підсумок уроку. Рефлексія.

       1.Вправа «Читацьке колесо»

C:\Users\користувач\Downloads\изображение_viber_2024-11-18_08-57-30-457.jpg олек олесь.jpg

 

        2.Сенкан «Козак»  ( І група)

         Сенкан «Слов’яни»(ІІ група)

C:\Users\користувач\Downloads\изображение_viber_2024-11-18_08-57-31-626.jpg олесь.jpg

 

 

docx
Додано
18 листопада 2024
Переглядів
178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку