«Олівець – малювець ( червоний)»
Заняття з сенсорики для другої молодшої групи.
Програмовий зміст: навчати групувати предмети за кольором. Закріпити вміння розпізнавати основні кольори: жовтий,червоний, зелений. Активізувати та розвивати зв’язне мовлення. Вчити орієнтуватися у просторі. Формувати вміння правильно тримати пензлика в руці під час малювання та користуватися обладнанням (фарбою, серветкою). Збагачувати та посилювати враження дітей за допомогою музичного супроводу. Розвивати цікавість, спостережливість, самостійність. Виховувати пізнавальний інтерес, доброзичливість, бажання допомагати іншим.
Матеріали: олівець червоного кольору, сонечко, хмари, квіти, дерева, червоні яблука, вишні, мозаїка червоного та зеленого кольору, кошик, ребриста доріжка, лісові звірі (лисичка, зайчик, ведмедик),фарба червоного кольору, серветки, полуниця для частування.
Хід заняття
Вступна частина
Коло вітань
Добрий день діти рідненькі.
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене.
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь « Добрий день»!
Вихователь: Одного ранку прокинулося сонечко, потягнулося промінцями, вмилося ранньою росою і виглянуло у віконечко. Яке сонечко? (кругле, жовте, гаряче)
Бачить сонечко а на галявині дівчинка грається, торкнулось сонечко її щічок своїми промінцями, щічки і почервоніли. Так сподобався сонечку той червоний колір, що він подарував їй червоний олівець, щоб дівчинка розфарбувала все навколо.
(З’являється червоний олівець великого розміру).
Вихователь: Взяла дівчинка той червоний олівець і пішла розфарбовувати світ навколо.
Вихователь: Діти, а ви хочете подорожувати? Поїхали
А на чому ми можемо вирушити в подорож? Сідаємо в автобус і вирушаємо.
Діти будують автобус зі стільців. А подивіться, де червоний олівець місця нам позначив?Діти сідають тільки на місця позначені червоним кольором.
Музична гра з рухами « Ми в автобусі сидим та у віконце виглядаєм»
Вихователь: Ось наш автобус прибув до місточка через річку, давайте його перейдемо, щоб вирушити далі.
(Діти по черзі проходять по ребристій доріжці)
Основна частина
Вихователь: Ми з вами опинилися у саду де росте багато фруктів.
На чому ростуть фрукти? Правильно на деревах. Які фрукти ми бачимо? Чим відрізняються? Які вони за кольором? Червоний олівець і тут вже побував та фрукти нам розфарбував.
Дидатична гра «Поклади у кошик»
А тепер візьмемо кошики, і зберемо в них фрукти червоного кольору. А зелені ще залишимо на галявинці, щоб Червоний колір міг теж їх пофарбувати.
Діти збирають ягідки червоного кольору у кошики.
Вихователь: Молодці! Сідаємо у автобус і вирушаємо у подорож далі.
Музична гра з рухами « Ми в автобусі сидим та у віконце виглядаєм»
Вихователь: Діти ми потрапили з вами до лісової школи. Хто тут навчається? Але наші звірі чомусь засумували, вони захворіли. Як ми можемо їм допомогти? Треба їх вилікувати, а лікувати ми їх будемо ягідками малини. Але ще не вся малина достигла , давайте за допомогою червоного олівця розфарбуємо ягідки в червоний колір. Дидактична гра «Вітамінки для звірят»
Вихователь: Діти доторкаються олівцем до елементів червоної мозаїки.
Давайте виберемо для наших друзів саме червоні ягідки малинки і покладемо їх звірятам в тарілочки.
Діти вибирають вмалинку червоного кольору.
Вихователь: Молодці малята! Нашим друзям стало набагато краще, вони дуже вдячні за допомогу і дуже хотіли б з нами погратися, але в них в лісовій школі нема ніяких іграшок. А чим граємося ми з вами? Яка ваша улюблена іграшка?
Загадка: Круглий, гарний і легенький,
Високо літає. Йому діти дуже раді,
Бо ним кожен грає.
Червоний олівець пропонує нам намалювати для наших друзів м’ячики, щоб вони могли гратися. Якого кольору м’ячики ми малюватимемо?
Показ малювання
Давайте підготуємо наші пальчики до роботи.
Пальчикова гімнастика
Крапля раз, крапля два
(повільно стукають пальцем по долоні)
Дощ помалу полива,
Крап… крап… крап…
Крап…крап… крап…
(оплеск на кожен «крап»)
Швидше,дощик, припускай
(швидко стукати пальцем по долоні)
Крап… крап… крап…
Крап… крап… крап…
(швидкі оплески)
Парасольки розкривай
Від дощу себе ховай
(руки вгору і в сторони «розкрили»
парасольки).
Діти малюють під музичний супровід.
Заключна частина
Вихователь: Молодці дітки! Лісові звірі обов’язково заберуть м’ячики до лісової школи. Червоний олівець дуже гарно попрацював сьогодні , але йому час вирушати далі, бо він має ще багато роботи.
Вихователь: Давайте повторимо разом зі мною віршик про колір, з яким ми подорожували сьогодні.
Вишні і порічки,
гарні полунички, –
в мене на долоні
ягідки червоні.
Але за те. Що ви були старанними він приготував вам маленький сюрприз – червоненькі полунички. Давайте подякуємо йому і попрощаємося до наступної зустрічі