Онлайн-вікторина з інформатики для повторення курсу 10 класу
Посилання на завдання: https://jeopardylabs.com/play/10-4856
Групова онлайн-вікторина розроблена з використанням хмарного сервісу для створення дидактичних завдань JeopardyLabs. У формі такої вікторини можна проводити інтерактивний урок узагальнення знань з усього пройденого матеріалу в курсі інформатики 10 класу. Для участі у вікторині школярі поділяються на групи, кількість яких встановлюється в налаштуваннях завдання перед початком гри. Кількість груп й учасників кожної групи може варіюватись в залежності від кількості учасників освітнього процесу загалом й визначається на розсуд вчителя. Призначаються капітани команд і починається гра. Команди почергово обирають категорію, з якої буде питання. Питання вікторини розбиті на 4 категорії-теми: «Інформаційні технологій в суспільстві», «Моделі й моделювання. Аналіз й візуалізація даних», «Системи керування базами даних», «Мультимедійні та гіпертекстові документи». Далі обирається складність запитання, від якої залежить кількість набраних балів у випадку надання правильної відповіді. Усе це відбувається завдяки смарт-дошці, на якій вчитель демонструє питання вікторини і веде рахунок. Під час такої гри в учнів не тільки закріплюються знання з курсу інформатики 10 класу, а ще й розвиваються навички суспільної комунікації, роботи в групі й культурна компетентність, адже вчитель слідкує за порядком у кабінеті й контролює освітній процес. Командну комунікацію можна, до прикладу, зорганізувати таким чином: вчитель виставляє таймер, або, наприклад, піщаний годинник, і поки йде час, команда обговорює відповідь. При готовності надати відповідь або коли час вичерпано, капітан підіймає руку і називає учасника, який відповідатиме. Наприкінці уроку виставляються оцінки: учасникам командипереможця по 12, за друге місце – 11, а за трете – по 10 балів. А можна навіть провести невеличку церемонію нагородження сертифікатами чи призами за успішне опанування теми. Етап узагальнення можна організувати за технологією мікрофону чи незакінчених речень, де учні висловлять свої враження від уроку, й розкажуть, що вони запам’ятали, а що повторили під час заняття.