Оновлене коло читання

Про матеріал
Тема. Буква Її, позначення нею сполучення звуків {й і}. Звуковий аналіз слів. Читання слів. Опрацювання вірша Павла Тичини «Україна». Робота з дитячою книжечкою. Оновлене коло читання. Зірка Мензатюк «Український прапор», основні і похідні кольори, утворення нового кольору.
Перегляд файлу

Тема. Буква Її, позначення нею сполучення звуків {й і}. Звуковий аналіз слів. Читання слів. Опрацювання вірша Павла Тичини «Україна». Робота з дитячою книжечкою. Оновлене коло читання. Зірка Мензатюк «Український прапор», основні і похідні кольори,  утворення нового кольору.

Мета. Ознайомити учнів з буквою Її та її звуковим значенням ;формувати навички читання слів з буквою ї; розвивати мислення, мовлення, увагу; познайомити з новою художньою книгою; розвивати вміння утворювати похідні кольори шляхом злиття двох основних; виховувати ціннісне ставлення до рідної країни, до її символів, до держави,виховувати інтерес до читання, бажання вчитися.

Тип уроку: інтегрований урок навчання грамоти з образотворчим мистецтвом

Обладнання: підручник «Українська мова. Буквар. Частина 2» В.І.Наумчук, М.М.Наумчук с.40,Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1,2 класах с.44-45, ілюстрація їжака, каса букв, «Кошик ідей», мультимедійна презентація, фарби, пензлик, папір для малювання .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Повторення та закріплення вивченого матеріалу

1.Мовленннєва розминка

Артикуляційні вправи

«Вітерець», «Киця п`є молочко», «Білочка гризе горішка»

Робота над чистомовкою

Ай – ай – ай – ми  підемо в гай.

Ій – ій – ій – край  чарівний мій.

Ей – ей – ей – запрошуєм  гостей.

Ім – ім – ім – раді будем їм.

2.Гра «Виправ слово»

- Знайдіть слово, в якому допущено помилку

  • Падав сніг на поріг 

Кінь зліпив собі пиріг(кінь-кіт)

  • Гусеня одне гуляло,

Гусеня когось гукало.(гусеня-оленя)

  • В каплі чорні черевички,

Вона чапа до водички.(каплі-чаплі)

3.Відгадування загадки

Котиться клубок,

Повний голочок.(Їжак)

4.Гра «Букви розгубилися»

ЇКАЖ (їжак)

Фізкультхвилинка

III. Робота за букварем(с.40)

1.Розглядання опорних малюнків, читання звукових моделей під ними

- Скільки звуків у слові їжак?(5)

Звуки {й і} позначаються буквою Ї.

- Добираємо до слово до звукової моделі. Слово «переїзд». Звуків-8, букв 7.

- Третій малюнок «трамваї» 8 звуків, 7 букв.

2. Ознайомлення учні з буквою Її, її назвою

Учитель показує велику і малу букви Її, учні вимовляють їхню назву, повторюють, що буква позначає не один, а відразу два звуки-{й},{і}.

Учитель показує місце букви в касі розрізної азбуки

Ранні пташки солов`ї,

Покажіть нам букву «ї»!

Буква «ї» така ж, як «і»,

Тільки зверху крапки дві.

                        В.Гринько

3. Читання слів за схемами

Слова читає вчитель, після чого з`ясовує значення незрозумілих слів. Потім слова читають учні.

4. Читання слів у стовпчиках

Слова читає вчитель, пояснює нові для дітей слова. Учні складають з ними речення. Читання слів з великої букви, тих, що означають багато предметів, тих, що означають один предмет.

5. Опрацювання вірша Павла Тичини «Україна»

Робота над ілюстрацією

- Розгляньте малюнок. Що на ньому зображено?Які кольори використав художник?

- Який настрій у вас викликає ця ілюстрація?

- Чи подобається вам це місце?

Читання вірша учителем

- Послухайте вірщ і скажіть, які почуття він викликає.

Самостійне читання вірша учнями.

- Прочитайте слово з буквою ї(Україна).

- Де стоїть  буква?Скільки звуків позначає?

- Прочитайте перше речення.

- Скільки слів містить друге речення?третє?

Вправлення у виразності читання

За бажанням вірш діти можуть вивчити напам`ять.

Руханка під музичний супровід

IV. Робот а з дитячою книжкою

Людей, що живуть в Україні, називають українцями. Вони люблять свою Україну, пишаються нею, дорожать, захищають, прославляють. Вони – справжні патріоти.

Сьогодні ми познайомимось з письменницею, яка об`їздила дуже багато країн, але найбільше їй подобається рідна земля –Україна, де бережуть свої звичаї, свята, страви та символи.

Це – Зірка Мензатюк(слайд 1)

Народилася письменниця 21 жовтня 1954 р. в селі Мамаївці Кіцманського району Чернівецької області. Закінчила факультет журналістики Львівського університету імені Івана Франка. Писати твори почала у 2 – му класі, коли вчителька задала написати переказ «Ліс восени», а в неї вийшло 5 сторінок про ліс, лісових мешканців, потім як вони будуть зимувати. Писала юна поетеса і вірші, і казки. Працювала кореспондентом у газеті, але вирішила присвятити своє життя дітям. Твори письменниці друкували дитячі журнали «Барвінок», «Соняшник», «Малятко». Вийшли у світ багато творів: це книжки «Тисяча парасольок», «Таємниця козацької шаблі», «Катрусині скарби» та багато інших.

Що потрібно, щоб книга сподобалась?

Звісно, це гарні казки та яскраві ілюстрації до них.

Перед нами книжка Зірки Мензатюк «Казочки – куцохвостики », з короткими повчальними казками та чудовими акварельними ілюстраціями Світлани Хміль.(слайд 2)

Видання дуже гарне, великий формат, щільний, крейдований папір, що не виблискує, ілюстрації на весь розворот, все як завжди у видавництві Старого Лева.

Казки коротенькі, саме тому їх автор назвала – «куцохвостики», але з них можна дізнатися багато чого цікавого.

Головна героїня – дівчинка Марійка. Наша Марійка говорить, що казочки саме про неї.(с.44 Хрестоматії) Слайд 3

В книзі 12 казок:

  • Золоті палаци
  • Новий рік
  • Сім днів
  • Сім барв
  • Сім нот
  • Сім зірок
  • Чумацький шлях
  • День народження Місяця
  • Як дощик цвіте
  • Як пальці посварилися
  • Усмішка
  • Український прапор

Сьогодні ми познайомимось із останнім твором збірки «Український прапор»

Технологія «Кошик ідей». Діти висловлюють свої думки

- Як ви гадаєте, про що може йти мова?

- Чому автор захотіла про це написати?

- З яких кольорів складається цей прапор?

- Що означає кожен колір?

- А що станеться якщо кольори змішати?

- Давайте послухаємо казку і дізнаємось про все

Читання казки вчителем

Усвідомлення змісту прочитаного(слайд 6)

- Як звати героїню твору?(Марійка)

- Що робила дівчинка?(малювала)

- Що намалювала спочатку?(небо)

- Якого кольору олівець взяла дівчинка?(блакитний)

- Що захотіла домалювати на небі?(сонце)

- Якого кольору вона взяла олівець?(жовтий)

- Якого кольору була земля?(чорна)

- Який настрій був у землі?(сумний)

- Які барви вирішили розвеселити землю?(блакитна-дощиком, а жовта-промінчиками злинули додолу)

- Що спало у землі?(насінинка)

- Що з нею сталося?(проросла)

- Вона була одинока чи їх було багато?

- Якого кольору вони були?(зелені)

- Яке відкриття зробила Марійка?(Де жовте й блакитне удвох – там весна)

Жовтий колір змішують із блакитним – дає зелений. Зелений колір – це колір життя!

Визначення головної думки:

Наш прапор блакитний із жовтим не тільки гарний, але й символізує нове життя. Наш прапор – державний символ і ми повинні пишатися ним, любити рідну землю.

Технологія «Навчання як дослідження»

- Чи хочете ви дослідити кольори так, як це зробила Марійка?

Візьміть аркуші паперу, намалюйте блакитну смужку фарбою вгорі, як у нашого прапора, а під нею жовтою барвою розмістіть смужку  так, щоб вона перекривала блакитну(вчитель показує наочно). Злиття двох основних кольорів дало третій похідний(жовтий і блакитний – основні кольори, а зелений – похідний)

V. Підсумок уроку

- Який у вас настрій?

- Що вам сподобалося робити на уроці?

- З якого твору ви дізналися як отримати новий колір?

- З якої збірки цей твір?

- Хто їх написав?

- Чи вважаєте ви себе патріотами України?

- Чому?

- Як потрібно ставитися до Державного прапора України?

- Який вірш ми читали на початку уроку?

- Хто йог написав?

- Повторне читання вірша «Україна. Рідний край»

 

 

 

docx
Додано
22 березня 2019
Переглядів
937
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку