Тема. Закріплення звукових значень букв «ер ». Читання слів. Анаграми. Складання речень за малюнками та графічними схемами.
Мета. Формувати навички читання слів і речень з буквою «р»; формувати уміння складати слова із літер; впізнавати та називати знайомі літери; розвивати логічне мислення, зорову та слухову увагу, дрібну моторику.
розвивати образне мислення, уміння чітко висловлювати свої думки, зв’язне мовлення; виховувати у дітей повагу до людей, що обробляють землю.
Обладнання. Малюнок «День народження букви «ер», демонстраційний матеріал, макети – «Ромашки», звукові моделі, магнітна дошка, кольорові шаблони-намистинки на ниточці, окремі намистинки із літерами. Казкові гості. «Буквар» М. Д. Захарійчук, В. О.Науменко.
Хід уроку.
I. Організаційний момент.
Мелодійний наш дзвінок скликав усіх на урок.
Сьогодні гості завітали до нашої родини .
Вас, шановні, вітаємо дружньо й гостинно.
Діти, отож встаньте всі рівненько й привітайтеся гарненько.
Девіз нашого уроку:
Будем добре працювати,
Щоб знання міцніші мати.
Будем вчитись залюбки,
Доведем, що вже - не малюки.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Край нашого села,
Пролетіла звістка нова.
Що послання знайшли звірята,
Усім запрошення на свято.
— Не тільки люди, але й букви мають свій День народження.
Святкова музика у класі лунає
Ми святковий урок для букви «ер» розпочинаєм.
Щоб у букви настрій був казковий,
Дизайнери груп прикрасять торт святковий.
За кожне виконане завдання
Прикріпите емблеми свого старання.
Сьогодні на уроці : проведемо мовні ігри, графічні хвилинки, розв’яжемо ребуси, попрацюєм з Буквариком, складемо звукові моделі слів, проведемо цікаву музичну фізкультхвилинку і побуваємо на святі.
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу..
Щоб сонячним день для нас усіх став,
Зберемо росинки із духмяних трав,
Прочитаєм без вагання
Зашифроване в росинках послання. Свя роз ча час.
то по ти
1
Візьмемо хороший настрій у дорогу,
Прочитаємо «Вправу квіткову».
Господар по стежці повзе,
На собі хатинку везе.
Друзі кличуть його Павлик,
Звісно, це рогатий ...
(Равлик)
Він на свято поспішає?
Звук р в цьому слові яке місце займає?
На свято Равлик поспішає
Та слова чомусь минає.
Прискоримо йому шлях
І приєднаєм склади у словах.
Ось і Равлику ми допомогли
На день народження до букви «ер» прийти.
Ось і Гриб на свято поспішає?
Звук р в цьому слові яке місце займає?
Гриб на стежці зупинився
На ромашки задивився.
Нарвати вдасться нас тоді,
Коли прочитаєш на пелюстках слова нові.
Вправу «Ромашку» прочитаєм
І букет Грибочку ми назбираєм.
На день народження з букетом до букви «ер» прийти.
Ось і Карлсон на свято поспішає?
Звук р в цьому слові яке місце займає?
Карлсон не дуже поспішав,
На галяві танцював,
Слова – із будинків задивились
І до танцю з ним пустились.
Час Карлсону на свято добиратись,
А словам в свої хатинки повертатись.
Підрахуйте кількість звуків у словах
Їх число підкаже вам шлях.
На день народження до букви «ер» прийти.
Ось і Краб на свято поспішає?
Звук р в цьому слові яке місце займає?
Краб до свята готувався 2
Бути чемним намагався
Не доніс свої послання
Квіткові побажання.
Руки - клешні розпустив
І завдання розділив.
Допоможем йому, малята
Все написане зібрати.
І завдання собі оберіть.
І звукові моделі побудуйте.
І моделі слів підберіть.
На день народження до букви «ер» прийти.
Ось і Тигрик на свято поспішає?
Звук р в цьому слові яке місце займає?
Тигрик на свято поспішав
Трюки цікаві нам показала.
Прочитаєм за його рухами ряд слів,
І дізнаємось, як добирався він.
На день народження до букви «ер» прийти.
Ось і Русалка на свято поспішає?
Звук р в цьому слові яке місце займає?
Русалка перед святом добре працювала
Намиста із перлів - найкращі зібрала
Одне для себе, друге - подрузі рибці!
Ну а третє – нашій імениниці.
Море хвилі підіймало
І намиста розірвало.
Нанизайте перлинки на нитку,
Дивлячись на шаблон кольоровий,
І дарунок Русалки тоді
Буде на свято готовий.
Робота в групах.
Повернемо намиста і зберемо квітки.
Для цього візьміть чарівні пелюстки.
Надрукуйте на них нові слова ,
Із літер, що є в утворених словах.
На день народження до букви «ер» прийти.
І квіти для святкової зали , 3
Ми дружно всім класом зібрали.
ІV. Фізкультхвилинка
А тепер усім класом відпочиваємо
Таночком букву «ер» вітаємо.
V. Робота за Букварем.
Щоб збулися найкращі бажання
Рибку Золоту запрошено на святкування.
Та до нас вона пливе
І свої три бажання несе.
Коли мої бажання виконаєте завзято.
За змістом і малюнком складіть схеми речень.
-Про яку музичну скриньку розповідається у оповіданні.
- А зараз прочитаємо текст буксиром. Я ведуча, а ви читаєте за мною.
5. Розігрування ситуації. Читання в особах.
-Зачитайте розмову між Лисичкою та Сорокою.
- То хто закрив бджіл у дуплі?
6. Складання речень за малюнком . Побудова схем речень.
- Що ми бачимо на першому малюнку?
- Складіть речення за малюнком , щоб відповідало схемі під малюнком.
- Що ми бачимо на другому малюнку?
- Складіть речення за малюнком , щоб відповідало схемі під ним.
VI. Фізкультхвилинка
7. Створення асоціативного куща. Робота в групах
Діти приготували іменинниці вітальні листівки. Тільки вони всі переплуталися. Так, як ми ще не зовсім вміємо читати, то відберемо листівки з зображенням малюнків, в назвах яких є звук (Р) Діти, вітальні листівки підготуйте і імениниці їх подаруйте, малюнки потрібні підберіть, що звук р у назвах їх є доведіть.
VII. Підсумок уроку
Гра «Мікрофон»
Які вправи вам найбільше сподобалось виконувати?
У якої букви було сьогодні День народження?
Вихід Букви Р «ер».
Ой які ж ви молодці! Які розумні, гарні діти. Я вам так вдячна! Подарували мені казкове, шикарне свято. І дякую, дітки, вам і усім гостям. Я теж приготувала вам гостинця. Пісня «Щастя і добра» - Запрошую друзі усіх до святкового частування. 4
Підсумок: виконання пісні
РО-РО-РО, РИ-РИ-РИ
Пісня весело дзвени.
З днем народження вітали
Букву «Р» сьогодні ми.
Ось і казочці кінець,
Як завжди щасливий,
Раді діти, раді букви.
Класні іменини!