ОНОВЛЕННЯ ФОРМ І МЕТОДІВ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ З ІНФОРМАТИКИ

Про матеріал
ОНОВЛЕННЯ ФОРМ І МЕТОДІВ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ З ІНФОРМАТИКИ В сучасному суспільстві тривають швидкі й фундаментальні зміни в основних напрямках людської діяльності. Людство має нагальну потребу обробки інформації. Тому я, як вчитель інформатики, ставлю перед собою завдання пошуку нових організаційних форм і методик навчання інформатики серед них такі методи:
Перегляд файлу

ОНОВЛЕННЯ ФОРМ І

МЕТОДІВ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ З ІНФОРМАТИКИ

В сучасному суспільстві тривають швидкі  й  фундаментальні зміни в основних напрямках людської діяльності. Людство має нагальну

потребу обробки інформації. Тому я, як вчитель інформатики, ставлю перед собою завдання

пошуку нових організаційних форм і методик навчання інформатики серед них такі методи:

«МОЗКОВИЙ ШТУРМ»

Мозковий штурм є колективним пошуком нетрадиційних шляхів розв'язання проблем. Цей

метод враховує думку не лише окремої людини, а й цілого класу. Під час мозкового штурму забороняється будь-яка критика (словесна,

жестикуляційна, мімічна), підтримується будьяка ідея, навіть жартівлива або безглузда.

«ДЕБАТИ»

Дебати сприяють розвитку логічного та критичного мислення, навичкам організації власних думок, навичкам усного мовлення, толерантності, умінню працювати в колективі

«КОМЕНТУВАННЯ»

Діє за принципом «думаю, говорю, записую». Учень вголос оголошує, чим у даний момент він займається;

одночасно вирішується задача управління діяльністю всього класу.

За допомогою коментованого управління:

        середній і слабкий учень тягнеться за сильним;

        розвивається логіка суджень, доказовості, самостійність     мислення;

        учень стає на місце вчителя, який керує класом.

«Інтерактивне навчання»

Інтерактивне навчання сприяє формуванню навичок та вмінь як предметних, так і загально навчальних; виробленню життєвих цінностей; створенню атмосфери співробітництва, взаємодії; розвитку комунікативних якостей. Дана технологія передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв'язання проблем.

Інтерактивне навчання — це навчання діалогу, під час якого відбувається взаємодія учасників педагогічного процесу з метою взаєморозуміння, спільного розв'язання навчальних задач, розвитку особистісних якостей учнів.

«Ігрові технології»

Технології  ігрового навчання — це така організація навчального процесу, під час якої навчання здійснюється в процесі включення учня до навчальної гри (ігрове моделювання явищ, «переживання» ситуації).

Навчальні ігри мають на меті крім засвоєння навчального матеріалу, умінь і навичок, ще й надання учневі можливості самовизначитися, розвивати творчі здібності, сприяють емоційному сприйманню змісту навчання

«Критичнемислення»

Критичне мислення — мислення вищого порядку, яке спирається на інформацію, усвідомлене сприйняття власної інтелектуальної діяльності та діяльності інших.

Параметрами критичного мислення є: особистісне ставлення до об'єкта, аргументованості висновків; логічність викладу; здатність змінити позицію на основі контраргументу.

Основні прийоми технології: мозковий штурм, розширена лекція, постановка учнями запитань, "читання з позначками, дискусія. Розумові дії, які формуються під час використання технології:

       знання;

       розуміння;

       використання знань та вмінь;

       аналіз;

       синтез;

       оцінювання, уміння роботи висновки.

«Метод проектів»

Проект—це робота, що самостійно планується та реалізується учнями де  вони

привчаються творчо мислити, самостійно планувати свої дії, естетично реалізувати засвоєні засоби та способи роботи, а також удосконалювати свої навички та культуру особистого спілкування і співробітництва.

Формування компетентностей учнів зумовлене не лише реалізацією відповідного оновленого змісту освіти, а й

пошуком адекватних методів та технологій навчання. Всю свою роботу я спрямовую на реалізацію основної групи

компетентностей, які дають можливість реалізувати  предмет інформатика: соціальну, полікультурну, комунікативну,    інформаційну,

саморозвитку та самоосвіти, продуктивної творчої діяльності.

       При вивченні інформаційних технологій, з одного боку, повинні одержати розвиток і конкретизацію всі основні

змістові лінії курсу інформатики (інформації, подання

інформації, інформаційних процесів, алгоритмів, формалізації

і моделювання, інформаційних технологій, телекомунікацій), з іншого боку, ці змістові лінії є науковою основою досліджуваних інформаційних технологій.

     

Я вважаю, що серед завдань навчання інформатики найосновнішими є підвищення рівня викладання предмета, спрямування його на формування в учнів компютерної

грамотності, показ практичного застосування  набутих знань в основних галузях виробництва, удосконалення методів

навчання, навчання учнів самостійної роботи над підручником, підвищення ефективності основної форми навчальновиховного процесу уроку.

      Успішне виконання цих завдань багато в чому залежить від того, як буде підготовлений урок і як його проведе вчитель.

Тому завжди починаю свою роботу з розробки календарнотематичних планів для кожного класу, під час якої продумую і планую які форми і методи навчання будуть

використовуватись під час вивчення тої чи іншої теми. Під час поурочного планування  визначаю оптимальні шляхи

реалізації основних функцій: освітньої, розвиваючої, виховної.

     

З досвіду роботи вважаю, що позакласна робота з інформатики є важливою ділянкою навчально-виховної діяльності . Вона сприяє розширенню і поглибленню знань учнів з різних питань сучасної науки, техніки і

виробництва, формуванню в них практичних умінь, дає змогу розвивати творчі здібності учнів, підвищувати

їхній інтерес до інформатики, допомагає у підготовці учнів до вибору майбутньої професії. Позакласні

заняття мають великий вплив на урок, підвищують якість навчання з інформатики.   

pdf
Пов’язані теми
Інформатика, Презентації
Додано
8 лютого
Переглядів
44
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку