Опис досвіду роботи майстра виробничого навчання

Про матеріал
Використання командної форми роботи на уроках виробничого навчання з метою вдосконалення умінь та навичок здобувачів освіти. Майстер виробничого навчання повинен планувати проведення уроку так, щоб поряд з методичним та організаційним супроводженням основної групи учнів забезпечити таке супроводження і тих здобувачів освіти, які виконують роботи підвищеної складності.
Перегляд файлу

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ

 

«Використання командної форми роботи на уроках виробничого навчання з метою вдосконалення умінь та навичок                   здобувачів освіти»

ЧЕРНІГІВ, 2022

Селюченко Ольга Миколаївна

Майстер виробничого навчання

Категорія: 14 тарифний розряд.

Робітнича кваліфікація:

Бригадир колії – 5 розряд;

Провідник пасажирського вагону;

Оглядач вагонів – 5 розряд;

Черговий по станції першого класу.

Нагороди:

  • Почесна грамота Управління освіти і науки Чернігівської ОДА, 2002р.
  • грамота в зв’язку з 95-річчям Чернігівського професійного ліцею залізничного транспорту за сумлінну працю, особистий внесок у справу навчання і виховання підростаючого покоління, 2017рік.

Педагогічний стаж: 41 рік.

 

Методична проблема, над якою працює:

«Використання командної форми роботи на уроках виробничого навчання з метою вдосконалення умінь та навичок

здобувачів освіти»

 

 

 

Актуальність:

Хто у працю виснажливу втілює думку,
Хто до учнів несе її подих живий,
Той дає їм науку такого гатунку,
Що відкриє дорогу до здійснення мрій.
Запорукою тому талант і натхнення,
Що стає чарівнішим ледь не кожен урок,
Бо майстри перетворюють сіре будення
На незвіданий шлях до далеких зірок.

 Майстер виробничого навчання повинен планувати проведення уроку так, щоб поряд з методичним та організаційним супроводженням основної групи учнів забезпечити таке супроводження і тих учнів, які виконують роботи підвищеної складності. Період навчання на підприємстві – найважливіший, вважає Селюченко О.М., бо майстер формує навчальні уміння, вивчає можливості кожного учня, закладає базу для правильного і раціонального виконання окремих трудових прийомів, вчить основам майбутнього професіоналізму;
До кожного уроку готується комплексно – методичне забезпечення.

Оскільки учні оволодівають в ліцеї професією за обраним фахом, урокам виробничого навчання приділяється першочергова увага. Це широке і необхідне поле діяльності, яке дає необмежені можливості роботи з учнями в напрямі економічного виховання.

Ольга Миколаївна завжди прагне виховувати такого громадянина суспільства, який усвідомлює всю важливість економічних знань, прагне змін на краще для своєї держави і для себе, формує в собі здібність до саморозвитку, самоосвіти, творчої ініціативи та активності, самостійності в прийнятті рішень.

 

 

 

 

 

 

 

 

Практичне застосування та результативність:

 Прийшовши в ліцей працювати майстром в/н, Ольга Миколаївна зрозуміла, що це її покликання.  Духовне єднання з учнями відбувається просто і невимушено. Завжди розмовляє з ними, як з дорослими людьми, чесно і прямо, шануючи їхню гідність і поважає їх як особистості.

C:\Users\USER\Desktop\DSC04758.JPGСистема роботи майстра заслуговує на увагу тому, що перш за все це — педагог-лідер, який володіє методикою безпосереднього емоційного спілкування з дітьми, розуміє світ їхніх інтересів і захоплень, дорожить довірливими відносинами зі своїми вихованцями,  є справжнім наставником .

Свою роботу будую на рівні сучасної педагогіки, враховую, поєдную відомі ідеї, теорії виховання, вдосконалюю форми та методи роботи з дітьми, експериментую, випробовую нові інтерактивні методики.

Як результат організованої та створеної системи роботи – збагачення внутрішнього світу учнів, відсутність порушень статутних вимог, підвищення свідомого ставлення до своїх доручень, громадських обов’язків, зростання авторитету батьків та педагогів, які допомагають виховувати громадянина України, забезпечення реалізації загальнолюдських, духовних і національних потреб особистості, цілеспрямованості та наполегливості у формуванні творчої індивідуальності.

Підготовка сучасного робітника для сучасної залізниці повинна відповідати цілому ряду вимог: вміння самостійно виконувати і оновлювати знання, ставити проблеми, творчо мислити, приймати оригінальні рішення в нестандартних ситуаціях, бути соціально-активною особистістю. Роботодавцю  потрібні конкурентоспроможні робітники, здатні адаптуватись до швидких суспільних та економічних змін, а це потребує істотного підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників.

Працює над використанням нових методів, для розв’язання проблеми активного засвоєння учнями  матеріалу, застосування його у виробничій діяльності та їх подальшій професійній діяльності. Готуючись до проведення уроків,  намагається внести щось нове, щоб зацікавити учнів живим і небуденним уроком.

Багато уваги приділяє розвитку творчого мислення учнів. Сформувавши проблему, Ольга Миколаївна дає змогу учням самим відкрити і подолати суперечності, які виникають в процесі її розв’язання, що створює відповідні умови до самостійного обґрунтування та застосування набутих знань на практиці.

Серед інноваційних технологій надаю перевагу інтерактивним методам навчання. Методичний арсенал наповнений дидактичними та рольовими іграми, нетрадиційними уроками.

Працює над використанням різних форм і методів. Надає  перевагу командній формі навчання та використання інтерактивних методів навчання.

З досвіду роботи можна сказати, що командна форма навчання є однією із основних форм навчання. ЇЇ можна використовувати на всіх уроках в/н не зважаючи на період навчання, місце проведення, вивчення операційних чи комплексних робіт, у всіх елементах структури уроку.

Командна форма навчання зміцнює навчальну і трудову дисципліну та контакти між учнями і обмін думками; створює здоровий матеріально-психологічний клімат в команді і групі; колективні якості особистості і активність життєвих позицій; стимулює розвиток мислення учнів; розширює індивідуальний досвід; привчає вирішувати різного виду проблем, які виникають в житті та на виробництві.

Використання на уроках в/н командної форми навчання дає можливість майстру в/н готувати учнів для самостійної праці в робітничих групах після закінчення ліцею, де вони вміло можуть долати будь-які труднощі і впевнено приймати рішення у непередбачених виробничих ситуаціях.

  Проблемне навчання, що застосовує на своїх уроках Ольга Миколаївна вчить учнів: вирішувати непередбачені ситуації; сприяє розвитку розумових здібностей аналітичного і логічного мислення, формує новий світогляд та вміння і навички застосовувати у повсякденному житті; виховує здатність до узагальнення висновків та обґрунтування; привчає учнів до самостійних пошукових і дослідницьких дій. 

 

 

Методист                                 Наталія Корж

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
18 січня 2023
Переглядів
724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку