Опис досвіду « Впровадження інноваційних технологій в початкових класах як засіб розвитку інтересу учнів до навчання »

Про матеріал
Управління освіти адміністрації Новобаварського району Харківської міської ради Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №54 Харківської міської ради Харківської області Досвід роботи вчителя початкових класів Бойко Олени Василівни Тема: « Впровадження інноваційних технологій в початкових класах як засіб розвитку інтересу учнів до навчання » Харків – 2020\21 н. р. Педагогічне кредо: "У серце увійде лише те, що йде від серця". Якщо знання – це новий капітал, то інновації – нова валюта. Кевін Келлі Сучасний етап розвитку системи освіти в Україні характеризується освітніми інноваціями, спрямованими на збереження досягнень минулого і, водночас, на модернізацію системи освіти відповідно до вимог часу, новітніх надбань науки, культури і соціальної практики. Характерною особливістю цього періоду розвитку педагогічної освіти є пошук нових змісту, форм, методів і засобів навчання; розгортання широкої експериментальної роботи, спрямованої на впровадження освітніх інновацій на засадах сучасної філософії освіти. І цей пошук спрямований на те, як мотивувати дитину до навчання, як привернути увагу дитини до вивчення різних навчальних дисциплін? Сьогодні гостро виникає необхідність проаналізувати фактори, що негативно впливають на підвищення якості освіти та формування життєздатної та конкурентоспроможної особистості. Дитину необхідно навчити використовувати ці знання. Для цього учень сучасної школи повинен володіти певними якостями: • гнучко адаптуватися у мінливих життєвих ситуаціях; • самостійно та критично мислити; • уміти бачити проблему, знаходити шляхи раціонального її вирішення; • усвідомлювати, де і яким чином здобуті знання можуть бути використані в оточуючій його дійсності; • бути здатним генерувати нові ідеї, творчо мислити; • грамотно працювати з інформацією (вміти збирати потрібні факти, аналізувати їх, висувати гіпотези вирішення проблем, робити необхідні узагальнення, зіставляння, давати аргументовані висновки, використовувати їх для вирішення нових проблем); • бути комунікабельним, контактним у різних соціальних групах, уміти працювати в колективі, легко запобігати та вміти виходити з будь-яких конфліктних ситуацій; • вміти самостійно працювати над розвитком особистої моральності, інтелекту, культурного рівня. Такими якостями учень може оволодіти тільки завдяки вчителеві, який виступає в ролі компетентного консультанта і помічника. Його професійні вміння повинні бути спрямовані не просто на контроль знань та умінь школярів, а на діагностику їх діяльності та розвитку. Це досягається за допомогою освітніх технологій. Тому важливою й актуальною проблемою сучасної школи є правильний вибір освітніх технологій. Тільки завдяки ефективно обраним педагогічним технологіям, методам та прийомам, можна формувати ключові компетентності учнів, необхідні для гідного життя в суспільстві. За проектом «Нової української школи» шляхів реалізації два: - компетентнісний підхід (формування предметних і ключових компетентностей); - педагогіка партнерства (спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками). Визнання компетентнісного підходу провідним у навчанні передбачає формування не лише предметної, а й ключових компетентностей, зміщення акцентів зі знаннєвого на діяльнісний освітній результат. З огляду на суть зазначеного підходу, знання мають бути інструментом у розв’язанні життєвих проблем, засобом особистісного розвитку, соціалізації учнів, успішного професійного становлення та облаштування особистого життя. Тому зміст навчального матеріалу визначено з огляду на корисність, потрібність його за межами школи. Скорочення обсягу теоретичного матеріалу на користь практичної діяльності збільшує можливості для формування предметних і ключових компетентностей. Найбільш ефективною формою навчання вважаю поєднання сучасних інноваційних методів і прийомів з традиційними засобами. У моєму класі з’явилася мультимедійна дошка за програмою НУШ. Учні навперебій хочуть вийти до дошки виконувати завдання. Траплялося і таке, що дитина зголосилася відповідати, але більшість відповідей були неправильними. Тоді наголошувала, що важливо добре підготуватися та подумати перед відповіддю. Тож, інтерактивна дошка може додатково мотивувати учнів сумлінно навчатися. Найбільше ми користуємося мультимедійною дошкою на уроках математики, української,іноземної мови та ЯДС. Цьогоріч багато інтерактивних завдань беремо з програми «Розумники». Дітям подобається перетягувати стилусом пропущену літеру чи слово, обирати правильний варіант розв’язку для математичних виразів та писати відповіді. На інтерактивній дошці напрочуд зручно складати звукові моделі слів та проводити математичні обчислення. Корисною є можливість обрати фон для написання: чистий аркуш, у клітинку або у лінійку. Це дозволяє показати дітям як правильно пишуться цифри, літери та всі види з’єднань між ними. Я можу написати літери одним кольором, а з’єднання між ними – іншим. А учні повторюють написане у своїх зошитах. Завдяки високій якості зображення та звуку мультимедійна дошка чудово підходить для показу презентацій. Дітям з будь-якої парти добре видно та чутно всю інформацію. Тематичні відеоролики гарно ілюструють навчальний матеріал до багатьох предметів. Наприклад, більш цікавими та зрозумілими стають уроки про таємниці космосу чи колообіг води у природі з дисципліни «Я досліджую світ». Зручно, що є можливість писати на дошці під час презентації та малювати схеми для наочності. Також можна зафарбовувати частини зображення різними кольорами. Різноманітні програми, які можна використовувати завдяки інтерактивній дошці, подають навчальний матеріал у ігровій формі. Для учнів початкових класів це дуже важливо: вони краще зосереджуються на темі заняття, менше відволікаються. Адже їм цікаво те, що ми робимо. Якщо у класі є інтернет, можна працювати і в онлайн режимі. Є багато сайтів, які пропонують готові завдання з різних предметів, приміром, learningapps.org. Високий темп опрацювання інформації дає мені змогу швидше оцінювати рівень засвоєння учнями кожної теми. Відповідно, я можу оперативно коригувати план подачі матеріалу. За потреби ми трохи більше часу приділяємо складним питанням. Як наслідок, маємо у класі кращий рівень засвоєння інформації та опанування навичок. Використання документ-камери істотно розширює можливості комп’ютерних технологій у створенні засобів наочності. Часто готові матеріали, завдання на закріплення і контроль знань, напрацьовані вчителями та методистами за минулі роки не відповідають вимогам НУШ. Тоді на виручку вчителю приходять засоби наочності створені ним самим. Так вчитель реалізує свій творчий потенціал і отримує можливість створювати засоби, за допомогою яких навчальний матеріал буде пояснюватися більш дохідливо, закріплення знань буде більш надійним і контроль знань учнів стане більш точним. На даному етапі використання комп’ютерних технологій в навчанні, документ-камера є новим, але вже незамінним помічником у роботі вчителя. При використанні інноваційного обладнання, зокрема документ-камери, наочність досліджуваного матеріалу значно зростає. Всі ілюстрації, навчальні об’єкти, динамічні посібники, які раніше демонструвалися лише в свою натуральну величину, тепер видаються на весь екран. Інтерес і увагу до досліджуваних об’єктів і процесів, якщо вони проектуються на екран интеактивної дошки, у школярів, що навчаються в початковій ланці, на порядок вище, ніж, при демонстрації тих же матеріалів в натуральному вигляді. Розуміння навчальних тем дітьми, при використанні засобів наочності створених за допомогою документ-камери, росте з тієї причини, що у вчителя з’являється можливість більш наочно показати дітлахам всі причинно-наслідкові зв’язки в темі. Звернути увагу учнів на особливо важливі моменти досліджуваного. Рівень запам’ятовування складного матеріалу, термінів, правил значно зростає. При використанні на уроках зрозумілого та яскравого наочного матеріалу, в тому числі створеної за допомогою документ-камери, в свідомості учнів молодшого шкільного віку легко створюються чіткі зорові образи Розглянемо, які ж технології, методи і прийоми вважаю доцільним використовувати на уроках. Не завжди вдається використати досвід попередників, не всі методи і прийоми є однаково ефективними. Для визначення, які ж прийоми використати на уроці, враховую вікові, психологічні особливості учнів. Обираючи, враховую такі складові: кількість учнів в класі;рівень сформованості та успішності дітей;зміст навчального матеріалу;предметну і ключову компетентність. Треба зазначити, що на різних етапах уроку використовуються різні методи, прийоми інноваційних технології з метою формування певної компетентності. На етапі актуалізації уваги учнів використовую такі методи:мотивація;стимулювання;збудження інтересу;створення проблемних ситуацій. Для створення інтерактивних кросвордів використовую програму Microsoft PowerPoint, сервіс LearningApps. Тож ці прийоми:супроводжуються позитивними емоціями;підвищують цікавість до навчання;призводить до зосередження уваги;сприяють формуванню і розвитку пізнавального інтересу. На етапі засвоєння нових знань використовую такі методи:дослідницький;конкретно-індуктивний;евристичний;доцільних завдань тощо. Реалізуючи конкретно-індуктивний метод, можна використовувати інтерактивні плакати. У цього прийома велика кількість переваг: 1. Зацікавленість дітей зростає; 2. Можливість подати більший об’єм потрібної наукової інформації в доступній формі; 3. Розвиток вміння вирізняти головну і другорядну інформацію; 4. Можливість виконання тренувальних наукових вправ; 5. Зменьшення часу на опрацювання матеріалу. Для створення інтерактивних плакатів використовую сервіс ThingLink. Інфографіка – прийом, який безперечно зацікавить учнів (використання дослідницького методу). Це не тільки спосіб подання інформації. Техніку інфографіки використовую для створення маршрутних карт (листів) на сервісі Piktochart. Учні звертаються до карт під час виконання певних завдань, наприклад проходження квесту . Квести для дітей – найулюбленіші прийоми виконання завдань, адже квести носять не тільки навчальний, а й пізнавальний та розважальний характер. У вигляді квестів проводжу не тільки уроки, а й позакласні заходи Квест – надзвичайно ефективний інноваційний прийом, адже в ньому поєднуються елементи ігрової, проектної технології, технології творчого мислення. Застосовую на уроках також інтерактивні вправи (вікторини, тести, ігри «Перший мільйон», «Знайди пару» тощо), створені на сервісі LearningApps. Вивчаючи окремі поняття застосовую такі прийоми: «Інформаційне гронування», «Асоціативний кущ», «Сенкан», «Доміно», «Мої асоціації», адже вони сприяють:розвитку пізнавальної діяльності;збільшенню активності;формуванню творчих навичок;розвитку критичного і логічного мислення тощо. Важливим етапом в структурі уроку є рефлексія. Сьогодні це важлива складова уроку. Рефлексія діяльності допомагає оптимізувати навчальний процес. Учні з її допомогою осмислюють свій образ роботи з навчальним матеріалом (методи, прийоми, вправи). Вельми продуктивною рефлексія є наприкінці уроку, вона дозволяє оцінити активність учнів на всіх етапах уроку. У 1-2 класах використовую прийом «Ланцюжок» . В 3-4 класах доречно використовувати листи самооцінювання, самоконтролю Не слід забувати про те, що учні оцінюють не тільки свої знання, але й знання всіх учасників групи. Окрім цього, ці прийоми надають змогу вчителеві швидко проаналізувати результат і скорегувати подальшу діяльність. Серед уроку доречно використовувати хвилинки відпочинку. Надаю перевагу музичним фізкультхвилинкам. Також обираю хвилинки релаксації. Дітям подобається вправа «Малюнок на спині» . Внаслідок проведення цих вправ формується здоров’я-збережувальна компетентність. Досягти ефективної співпраці можливо, використовуючи методи ігор, проектів, групових завдань. Тож у своїй роботі спираюсь на ці методи. Таким чином, аналізуючи ефективність інноваційних технологій, можна виділити прийоми, які найбільше сприяють формуванню інтересу до знань:міні-проекти,інтерактивні тести, вправи, кросворди,квести,навчальні ігри, вікторіни, гранування,робота в групах, парах,прийоми релаксації тощо. За результатами своєї практичної діяльності визначилася з найбільш ефективними сучасними технологіями, методами і прийомами та навчилася планувати свою діяльність на отримання позитивного результату. Використовуючи інноваційні технології на уроках в початковій школі вивела свою формулу успішної роботи на уроці. Головне, дотримуватись двох основних правил: 1.Залучити до роботи всіх дітей класу. 2.Поставити учня у позицію творця. Висновок. Розвиток освіти ХХІ століття спонукає до оновлення методів та прийомів навчання, запровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій, сучасних концепцій та способів формування в учнів предметних та життєвих компетенцій. Працюючи над даною науково-методичною проблемою, з’ясувала, що найбільш ефективною формою навчання для мене є використання сучасних технологій в поєднанні з традиційними засобами. Вважаю доцільним на уроках використовувати елементи інноваційних технологій разом із традиційними, що дозволяє урізноманітнити діяльність учнів, а саме:навчає здобувати знання самостійно;акумулює вміння користуватися здобутими знаннями для рішення нових завдань;сприяє набуттю комунікативних навичок і умінь (тобто умінь працювати в різноманітних групах, виконуючи різні соціальні завдання і ролі);надає можливість широких людських контактів в знайомстві з різними точками зору на одну проблему; навчає користуватися дослідницькими методами: збирати інформацію, факти, уміти їх аналізувати з різних точок зору, висувати гіпотези, робити висновки; надає можливість висловлювати свої власні думки. Учні швидше сприймають новий навчальний матеріал, із задоволенням шукають разом шляхи вирішення поставлених завдань, відповідей на проблемні запитання. Адже набагато цікавіше і пізнавальніше дітям керуватися власним розумом, а не спиратися на чужі думки. Окрім того, не слід забувати, що набагато результативнішим є навчання, що проходить у співробітництві вчителя та учня. Саме таке навчання, з використанням інноваційних технологій, сприяє формуванню ключових компетентностей учнів, стимулює активність і творчість, підвищує інтелект дитини, зміцнює її віру у власні здібності. Тому взаємоповага, взаєморозуміння, доброта, підтримка, сучасні інноваційні методи і прийоми – невід’ємні супутники моїх уроків.
Перегляд файлу

Управління освіти адміністрації Новобаварського району

Харківської міської ради

Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №54

Харківської міської ради Харківської області

 

 

 

Досвід роботи

вчителя початкових класів

  Бойко Олени Василівни

 

Тема: « Впровадження інноваційних технологій в початкових класах як засіб розвитку інтересу учнів до навчання  »

 

 

Харків – 2020\21 н. р.

 

 

Педагогічне кредо:

  серце увійде лише те,

 що йде від серця".

Якщо знання – це новий капітал,

                                                                         то інновації – нова валюта.

                                                                                                         Кевін Келлі

  Сучасний етап розвитку системи освіти в Україні характеризується освітніми інноваціями, спрямованими на збереження досягнень минулого і, водночас, на модернізацію системи освіти відповідно до вимог часу, новітніх надбань науки, культури і соціальної практики. Характерною особливістю цього періоду розвитку педагогічної освіти є пошук нових змісту, форм, методів і засобів навчання; розгортання широкої експериментальної роботи, спрямованої на впровадження освітніх інновацій на засадах сучасної філософії освіти. І цей пошук спрямований на те, як мотивувати дитину до навчання, як привернути увагу дитини до вивчення різних навчальних дисциплін?

   Сьогодні  гостро виникає необхідність проаналізувати фактори, що негативно впливають на підвищення якості  освіти та формування життєздатної та конкурентоспроможної особистості. Дитину необхідно навчити використовувати ці знання. Для цього учень сучасної школи повинен володіти певними якостями:

 гнучко адаптуватися у мінливих життєвих ситуаціях;

 самостійно та критично мислити;

 уміти бачити  проблему, знаходити шляхи раціонального її вирішення;

 усвідомлювати, де і яким чином здобуті знання можуть бути використані в оточуючій його дійсності;

 бути здатним генерувати нові ідеї, творчо мислити;

 грамотно працювати з інформацією (вміти збирати потрібні факти, аналізувати їх, висувати гіпотези вирішення проблем, робити необхідні узагальнення, зіставляння, давати аргументовані висновки, використовувати їх для вирішення нових проблем);

 бути комунікабельним, контактним у різних соціальних групах, уміти працювати в колективі, легко запобігати та вміти виходити з будь-яких конфліктних ситуацій;

 вміти самостійно працювати над розвитком особистої моральності, інтелекту, культурного рівня.

      Такими якостями учень може оволодіти тільки завдяки вчителеві, який  виступає в ролі компетентного консультанта і помічника. Його професійні вміння повинні бути спрямовані не просто на контроль знань та умінь школярів, а на діагностику їх діяльності та розвитку.

       Це досягається за допомогою освітніх технологій. Тому важливою й актуальною проблемою сучасної школи є правильний вибір освітніх технологій.  Тільки завдяки  ефективно обраним педагогічним технологіям, методам та прийомам, можна формувати ключові компетентності учнів, необхідні для гідного життя в суспільстві.

     За проектом  «Нової української школи» шляхів реалізації два:

  •                  компетентнісний підхід (формування предметних і ключових компетентностей);
  •                  педагогіка партнерства (спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками).

       Визнання компетентнісного підходу провідним у навчанні передбачає формування не лише предметної, а й ключових компетентностей, зміщення акцентів зі знаннєвого на діяльнісний освітній результат. З огляду на суть зазначеного підходу, знання мають бути інструментом у розв’язанні життєвих проблем, засобом особистісного розвитку, соціалізації учнів, успішного професійного становлення та облаштування особистого життя. Тому зміст навчального матеріалу визначено з огляду на корисність, потрібність його за межами школи.

      Скорочення обсягу теоретичного матеріалу на користь практичної діяльності збільшує можливості для формування предметних і ключових компетентностей.

      Найбільш  ефективною формою навчання вважаю  поєднання сучасних інноваційних методів і прийомів  з традиційними засобами.

     У моєму класі з’явилася мультимедійна дошка за програмою НУШ.  Учні навперебій хочуть вийти до дошки виконувати завдання. Траплялося і таке, що дитина зголосилася відповідати, але більшість відповідей були неправильними. Тоді наголошувала, що важливо добре підготуватися та подумати перед відповіддю. Тож, інтерактивна дошка може додатково мотивувати учнів сумлінно навчатися. 

       Найбільше ми користуємося мультимедійною дошкою на уроках математики, української,іноземної мови та ЯДС. Цьогоріч багато інтерактивних завдань беремо з програми «Розумники». Дітям подобається перетягувати стилусом пропущену літеру чи слово, обирати правильний варіант розв’язку для математичних виразів та писати відповіді. 

       На інтерактивній дошці напрочуд зручно складати звукові моделі слів та проводити математичні обчислення. Корисною є можливість обрати фон для написання: чистий аркуш, у клітинку або у лінійку. Це дозволяє показати дітям як правильно пишуться цифри, літери та всі види з’єднань між ними. Я можу написати літери одним кольором, а з’єднання між ними – іншим. А учні повторюють написане у своїх зошитах. 

Завдяки високій якості зображення та звуку мультимедійна дошка чудово підходить для показу презентацій. Дітям з будь-якої парти добре видно та чутно всю інформацію. Тематичні відеоролики гарно ілюструють навчальний матеріал до багатьох предметів. Наприклад, більш цікавими та зрозумілими стають уроки про таємниці космосу чи колообіг води у природі з дисципліни «Я досліджую світ». Зручно, що є можливість писати на дошці під час презентації та малювати схеми для наочності. Також можна зафарбовувати частини зображення різними кольорами. 

       Різноманітні програми, які можна використовувати завдяки інтерактивній дошці, подають навчальний матеріал у ігровій формі. Для учнів початкових класів це дуже важливо: вони краще зосереджуються на темі заняття, менше відволікаються. Адже їм цікаво те, що ми робимо. Якщо у класі є інтернет, можна працювати і в онлайн режимі. Є багато сайтів, які пропонують готові завдання з різних предметів, приміром, learningapps.org. Високий темп опрацювання інформації дає мені змогу швидше оцінювати рівень засвоєння учнями кожної теми. Відповідно, я можу оперативно коригувати план подачі матеріалу. За потреби ми трохи більше часу приділяємо складним питанням. Як наслідок, маємо у класі кращий рівень засвоєння інформації та опанування навичок. 

      Використання документ-камери істотно розширює можливості комп’ютерних технологій у створенні засобів наочності. Часто готові матеріали, завдання на закріплення і контроль знань, напрацьовані вчителями та методистами за минулі роки не відповідають вимогам НУШ. Тоді на виручку вчителю приходять засоби наочності створені ним самим. Так вчитель реалізує свій творчий потенціал і отримує можливість створювати засоби, за допомогою яких навчальний матеріал буде пояснюватися більш дохідливо, закріплення знань буде більш надійним і контроль знань учнів стане більш точним. На даному етапі використання комп’ютерних технологій в навчанні, документ-камера є новим, але вже незамінним помічником у роботі вчителя.

При використанні інноваційного обладнання, зокрема документ-камери, наочність досліджуваного матеріалу значно зростає. Всі ілюстрації, навчальні об’єкти, динамічні посібники, які раніше демонструвалися лише в свою натуральну величину, тепер видаються на весь екран. Інтерес і увагу до досліджуваних об’єктів і процесів, якщо вони проектуються на екран интеактивної дошки, у школярів, що навчаються в початковій ланці, на порядок вище, ніж, при демонстрації тих же матеріалів в натуральному вигляді. Розуміння навчальних тем дітьми, при використанні засобів наочності створених за допомогою документ-камери, росте з тієї причини, що у вчителя з’являється можливість більш наочно показати дітлахам всі причинно-наслідкові зв’язки в темі. Звернути увагу учнів на особливо важливі моменти досліджуваного. Рівень запам’ятовування  складного матеріалу, термінів, правил значно зростає. При використанні на уроках зрозумілого та яскравого наочного матеріалу, в тому числі створеної за допомогою документ-камери, в свідомості учнів молодшого шкільного віку легко створюються чіткі зорові образи

 Розглянемо, які ж технології, методи і прийоми вважаю доцільним використовувати  на уроках. Не завжди вдається використати досвід попередників, не всі  методи і прийоми  є однаково ефективними. Для визначення, які ж прийоми використати на уроці, враховую  вікові, психологічні особливості учнів. Обираючи, враховую  такі складові: кількість учнів в класі;рівень сформованості та успішності дітей;зміст навчального матеріалу;предметну і ключову компетентність.

  Треба зазначити, що на різних етапах уроку використовуються різні методи, прийоми інноваційних технології з метою формування певної компетентності. На етапі актуалізації уваги учнів використовую такі методи:мотивація;стимулювання;збудження інтересу;створення проблемних ситуацій.

  Для створення інтерактивних кросвордів використовую програму Microsoft PowerPoint, сервіс LearningApps.

    Тож ці прийоми:супроводжуються позитивними емоціями;підвищують цікавість до навчання;призводить до зосередження уваги;сприяють формуванню і розвитку пізнавального інтересу.

  На етапі засвоєння нових знань  використовую такі методи:дослідницький;конкретно-індуктивний;евристичний;доцільних завдань тощо.

  Реалізуючи конкретно-індуктивний метод, можна використовувати інтерактивні  плакати. У цього прийома велика кількість переваг:

  1. Зацікавленість дітей зростає;
  2. Можливість подати більший об’єм потрібної наукової інформації в доступній формі;
  3. Розвиток вміння вирізняти головну і другорядну інформацію;
  4. Можливість виконання тренувальних наукових вправ;
  5. Зменьшення часу на опрацювання матеріалу.

Для створення інтерактивних плакатів використовую сервіс ThingLink.

       Інфографіка – прийом, який безперечно зацікавить учнів (використання дослідницького методу). Це не тільки спосіб подання інформації. Техніку інфографіки використовую для створення  маршрутних карт (листів) на сервісі Piktochart. Учні звертаються до карт під час виконання  певних завдань, наприклад проходження квесту  .

Квести для дітей – найулюбленіші прийоми виконання завдань, адже квести носять не тільки навчальний, а й пізнавальний та розважальний характер. У вигляді квестів проводжу не тільки уроки, а й позакласні заходи

     Квест – надзвичайно ефективний інноваційний прийом, адже в ньому поєднуються елементи ігрової, проектної технології, технології творчого мислення.

Застосовую на уроках  також інтерактивні вправи (вікторини, тести, ігри «Перший мільйон», «Знайди пару» тощо), створені на сервісі LearningApps.

     Вивчаючи окремі  поняття застосовую такі прийоми:  «Інформаційне гронування»,  «Асоціативний кущ», «Сенкан», «Доміно», «Мої асоціації», адже вони сприяють:розвитку пізнавальної діяльності;збільшенню активності;формуванню творчих навичок;розвитку критичного і логічного мислення тощо.

  Важливим етапом в структурі уроку є рефлексія. Сьогодні це важлива складова уроку. Рефлексія діяльності допомагає оптимізувати навчальний процес. Учні з її допомогою осмислюють свій образ роботи з навчальним матеріалом (методи, прийоми, вправи). Вельми продуктивною рефлексія є наприкінці уроку, вона дозволяє оцінити активність учнів на всіх етапах уроку. У 1-2 класах використовую прийом «Ланцюжок» . В 3-4 класах доречно використовувати листи самооцінювання, самоконтролю  Не слід забувати про те, що учні оцінюють не тільки свої знання, але й знання всіх учасників групи. Окрім цього, ці прийоми надають змогу вчителеві швидко проаналізувати результат і скорегувати подальшу діяльність.

     Серед уроку доречно використовувати хвилинки відпочинку. Надаю перевагу музичним фізкультхвилинкам. Також обираю хвилинки релаксації. Дітям подобається вправа «Малюнок на спині» . Внаслідок проведення цих вправ формується здоров’я-збережувальна компетентність.

     Досягти ефективної співпраці можливо, використовуючи методи ігор, проектів, групових завдань. Тож у своїй роботі спираюсь на ці методи.

     Таким чином, аналізуючи ефективність інноваційних технологій, можна виділити прийоми, які найбільше сприяють формуванню інтересу до знань:міні-проекти,інтерактивні тести, вправи, кросворди,квести,навчальні ігри, вікторіни, гранування,робота в групах, парах,прийоми релаксації тощо.

     За результатами своєї практичної діяльності  визначилася з найбільш ефективними сучасними технологіями, методами і прийомами та навчилася планувати свою діяльність на отримання позитивного результату.

    Використовуючи інноваційні технології на уроках в початковій школі вивела свою формулу успішної роботи на уроці. Головне, дотримуватись двох основних правил: 1.Залучити до роботи всіх дітей класу. 2.Поставити учня у позицію творця.

Висновок.

       Розвиток освіти ХХІ століття спонукає до оновлення методів та прийомів навчання, запровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій, сучасних концепцій та способів формування в учнів предметних та життєвих компетенцій.

       Працюючи над даною науково-методичною проблемою, з’ясувала, що найбільш  ефективною формою навчання для мене є використання сучасних технологій в поєднанні з традиційними засобами.

      Вважаю доцільним на уроках використовувати елементи інноваційних технологій разом із традиційними, що дозволяє урізноманітнити діяльність учнів, а саме:навчає здобувати знання самостійно;акумулює вміння користуватися здобутими знаннями для рішення нових завдань;сприяє набуттю комунікативних навичок і умінь (тобто умінь працювати в різноманітних групах, виконуючи різні соціальні завдання і ролі);надає можливість широких людських контактів в знайомстві з різними точками зору на одну проблему;

навчає користуватися дослідницькими методами: збирати інформацію, факти, уміти їх аналізувати з різних точок зору, висувати гіпотези, робити висновки;

надає можливість висловлювати свої власні думки.

     Учні швидше сприймають новий навчальний матеріал, із задоволенням шукають разом  шляхи вирішення поставлених завдань, відповідей на проблемні запитання. Адже набагато цікавіше і пізнавальніше дітям  керуватися власним розумом, а не спиратися на чужі думки. Окрім того, не слід забувати, що набагато результативнішим є навчання, що проходить у співробітництві вчителя та учня. Саме таке навчання, з використанням інноваційних технологій, сприяє формуванню ключових компетентностей учнів, стимулює активність і творчість, підвищує інтелект дитини, зміцнює її віру у власні здібності. Тому взаємоповага, взаєморозуміння, доброта, підтримка, сучасні інноваційні методи і прийоми – невід’ємні супутники  моїх уроків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Терешко Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
20557
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку