Презентація досвіду роботи вчителя початкових класів « Впровадження інноваційних технологій в початкових класах як засіб розвитку інтересу учнів до навчання »

Про матеріал
« Впровадження інноваційних технологій в початкових класах як засіб розвитку інтересу учнів до навчання » Підтримує розвиток пізнавальної активності і самостійності учнів Розкриває потенційні можливості та здібності дітей Сприяє розвитку творчого мислення Створює комфортні умови навчання Передбачає урізноманітнення навчальної діяльності
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Бойко Олена Василівна. Вчитель початкових класів ХЗОШ I-III ступенів № 54 Категорія вища. Педагогічне звання : старший вчитель. Стаж роботи :26 років. Методична тема: « Впровадження інноваційних технологій в початкових класах як засіб розвитку інтересу учнів до навчання » Тренер-педагог НУШТренер- педагог курсу ЯДС ( за Концепцією НУШ)Член журі I етапу шкільної олімпіади учнів початкових класів “ Путівка в науку ”Член журі II етапу олімпіади учнів початкових класів “ Путівка в науку ”Член творчої групи вчителів початкових класів Керівник авторського вебінару “ Розвиток творчої особистості учнів початкових класів через створення ситуації успіху ”

Номер слайду 2

Тренер-педагог НУШТренер- педагог курсу ЯДС ( за Концепцією НУШ)Член журі II етапу олімпіади учнів початкових класів “ Путівка в науку ”,конкурсу мовознавців ім. Петра Яцика. Член творчої групи вчителів початкових класів Керівник авторського вебінару “ Розвиток творчої особистості учнів початкових класів через створення ситуації успіху ”

Номер слайду 3

Актуальність досвіду. Підтримує розвиток пізнавальної активності і самостійності учнів. Розкриває потенційні можливості та здібності дітей. Сприяє розвитку творчого мислення. Створює комфортні умови навчання. Передбачає урізноманітнення навчальної діяльності

Номер слайду 4

Дитина – це сонце, навколо якого мають обертатися всі засоби навчання. Учитель повинен створювати лишеатмосферу,в якій дитина маєМожливістьвисловлюватись. Ш. Амонашвілі

Номер слайду 5

Супроводжую педагогічну практику студентів Харківського гуманітарного інституту. Протягом вересня майбутні педагоги опановували премудрості роботи у НУШ

Номер слайду 6

Робота з підвищення кваліфікації та самоосвіти

Номер слайду 7

Активна і успішна участь у всеукраїнських інтернет - олімпіадах11 переможців Всеукраїнської інтернет - олімпіади з математики(2017 – 2018 н.р.)14 переможців Всеукраїнської інтернет - олімпіади з предметів початкової школи (2017 – 2018 н.р.)8 переможців Всеукраїнської інтернет - олімпіади з української мови (2017 – 2018 н.р.)11 переможців Всеукраїнської інтернет - олімпіади з української мови (2018 – 2019 н.р.)11 переможців Всеукраїнської інтернет - олімпіади з математики(2018 – 2019 н.р.)13 переможців Всеукраїнської інтернет - олімпіади з предметів початкової школи (2018 – 2019 н.р.)19 переможців конкурсу до Дня української писемності та мови «Слово до слова»

Номер слайду 8

Виховна робота

Номер слайду 9

Дистанційні курси по системі Moodle

Номер слайду 10

Сайт Бойко О. В. працює з 2011 року

Номер слайду 11

Методична тема. ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙНАВЧАННЯ У ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ІНТЕРЕСУ В УЧНІВ ДО ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН

Номер слайду 12

Тлумачення поняття “технологія”як синонім понять "методика" чи "форма організації навчання" - технологія спілкування, технологія взаємодії, технологія організації індивідуальної діяльностіяк сукупність методів, засобів і форм у конкретній педагогічній системі - традиційна технологія навчання, інноваційна технологія навчанняяк сукупність і послідовність методів і процесів, спрямованих на одержання запланованого результату – інтерактивна технологія

Номер слайду 13

Інноваційні технологіїПедагогічна інновація - процес створення, поширення й використання нових засобів (нововведень) для розв'язання тих педагогічних проблем, які до цього розв'язувались по-іншому Індивідуалізоване навчання Кооперативне навчання Критичне мислення

Номер слайду 14

Напрями впровадження інноваційних технологій. Використання системного знання для вирішення практичних задач Використання у навчальному процесі технічних засобів

Номер слайду 15

Інтерактивні технологіїПозитивні сторони. Негативні сторони1. Вчитель отримує можливість раціональніше розподілити свій час, допомагаючи активніше дітям зі спеціальними проблемами – особистісними та інтелектуальними.1. Важко налагодити взаємонавчання як постійно діючий механізм.2. Вчитель менше часу змушений витрачати на подолання труднощів з дисципліною.2. Дорослим важко контролювати процес взаємонавчання, а результат не завжди ефективний.3. Учні, які мають свій досвід вчителювання, ставляться до вчителів з більшою повагою.3. За невдалого навчання необхідно перевчати учня школяра-вчителя (і його самого), що потребує додаткового часу.

Номер слайду 16

ТРЕБА ПАМ’ЯТАТИ :Інтерактивна взаємодія потребує певної зміни всього життя класу, а також значної кількості часу для підготування як учням, так і педагогу. Можна навіть створити план поступового впровадження інтерактивного навчання. Можна провести з учнями особливе «організаційне заняття»і створити разом із ними «правила роботи в класі». Налаштуйте учнів на старанну підготовку до інтерактивних занять. Використання інтерактивного навчання не самоціль. Це лише засіб для досягнення тієї атмосфери в класі яка найкраще сприяє співробітництву, порозумінню і доброзичливості,надає можливості дійсно реалізувати особистісно-орієнтоване навчання. Якщо застосування вами інтерактивної моделі у конкретному класіведе до протилежних результатів, треба переглянути вашу стратегію й обережно ПІДХОДИТИ ДО ЇЇ ВИКОРИСТАННЯ.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Що таке інтерактивне навчання? Слово «інтерактив» прийшло до нас з англійської від слова «interact» Інтерактивний — здатний до взаємодії, діалогу.Інтерактивне навчання має конкретну, передбачувану мету —створити комфортні умови навчання,за яких КОЖЕН учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.«inter» — взаємний«act»—діятиstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 20

КРЕДО ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯТе, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, я трохи пам'ятаю. Те, що я чую, бачу і обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я здобуваю знання і навички. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.

Номер слайду 21

Форми і методи інтерактивного навчання (за О. Пометун)Групова (фронтальна) *Мікрофон *Незакінчені речення *Мозковий штурм *Навчаючи – учусь *Ажурна пилка *Аналіз ситуації *Обговорення проблеми в колі *Дерево рішень. Колективна (кооперативна)  *Робота в парах *Перехресні групи *Карусель *Спільний проект *Коло ідей *Асоціативний кущ *Акваріум. Ситуативне моделювання *Суд prose - спрощене судове слухання*Громадські слухання*Рольова, ділова гра, *Тренінг. Опрацювання дискусійних питань *Метод Прес *Займи позицію *Зміни позицію *Ток – шоу *Дискусія *Дебати   

Номер слайду 22

ПРИНЦИПИ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯОдночасна взаємодія - працюють в один і той же час. Одночасна участь - однаковий час кожному. Позитивна взаємодія - обов’язкова умова успішної роботи кожногоІндивідуальна відповідальність – участь кожного на спільний успіх

Номер слайду 23

робота з першоджереламиробота в малих групах«сенкан», «кубування» , «гронування»ажурна пилка. Методи:style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 24

Метод «ажурна пилка»:сприяє формуванню навичок читанняіз розумінням, аналізом отриманої інформаціїі пошуком головної думки в тексті,вчить співпраці і відповідальностіза працю в групі;дає можливість учням вдосконалювативміння спілкування і презентації;дозволяє залучити до роботи слабших учнівта учнів, які мають проблеми з взаємовідносинами в групі;активізує всіх учнів. Опис методу «ажурна пилка»style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 25

1-й етап: Вчитель об'єднує учнів у групи. Добре, якщо у групі стільки учнів, скільки утворилося груп. Кожен учень отримує свій номер. Цей номер вкаже йому на номер групи,у якій він буде працювати на наступному етапі.2-й етап: Вчитель роздає всім учням текст,який розділено на частини. Група І отримує першу частину,група II отримує другу частину і т.д. Хід роботи:style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 26

3-й етап: Кожен учень ознайомлюється з текстом спочаткусамостійно, підкреслює в ньому те, що вважаєнайсуттєвішим. Після цього група спільнорозмовляє про прочитаний текст, погоджується щодо головного змісту. Учні можуть робити нотатки, записуючи головний зміст.4-й етап: Тепер створюємо нові групи, до складу кожної з яких входить представник з попередньої групи. Кожен учень у новоствореній групі є експертом з питань, що були викладені в одній з частин навчального матеріалу. Експерти розповідають те, чому навчилися у попередніх групах.

Номер слайду 27

Кубування є методом навчання,який полегшує розгляд різних сторін теми. Цей підхід передбачає використання кубикаіз написаними на кожному його боці вказівками щодо напряму мислення та письма: Опишіть це. Порівняйте це. Встановіть асоціації. Проаналізуйте це. Знайдіть застосування цьому. Запропонуйте аргументи за або проти цього. Метод «Кубування»style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 28

Правила складання сенканів:1 рядок містить слово, яке позначає тему (іменник)Другий рядок — це опис теми, (2 прикметника)Третій рядок – дія, пов'язана з темою, (3 дієслова)Четвертий рядок є фразою, яка складаються з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми. Останній рядок складається з одного слова – синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, робиться підсумок. Метод «Сенкан» (п’ятирядок)Сенкан — це вірш, що складається з п'яти рядківstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 29

Вулкан. Червоний, гарячий. Вирує, палахкотить, гуркоче. Душа здригається від жаху. Пекло Приклад сенкану:style.colorfillcolorfill.typeppt_x

Номер слайду 30

Гронування — це стратегія, яка допомагає краще зрозуміти самого себе, свої знання, переконання щодо теми. 5 кроків: Описати цей вид діяльності та його етапи. Обрати тему, цікаву для учасників та змоделювати цей процес для групи. Обрати іншу тему, цікаву для групи, створити гроно з цієї теми. Дозволити 4-5 учасникам представити грона групі. Обговорити, як учасники уявляють застосування гронування на наступному занятті. Метод “Гронування”style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 31

Напишіть центральне слово або фразу посередині аркушу паперу, на слайді, на дошціабо на будь-якій іншій поверхні для письма. Починайте записувати слова та фрази,які спадають на думку з обраної теми. Коли всі ідеї записані на папері,починайте встановлювати, там де це можливо,зв'язки між поняттями. Пишіть стільки ідей, скільки дозволить час,або ж доки всі вони не будуть вичерпані. Етапи гронування:style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 32

Основні правила: Записуйте все, що спадає на думку. Не турбуйтеся про орфографію та інші правила письма. Не зупиняйтеся доти, доки не пройшлодостатньо часу, щоб зрозуміти,що ідеї вичерпалися. Якщо раптом думки загальмувались, можетемашинально намалювати щось на папері,чекаючи на нові ідеї. Встановіть якомога більше зв'язків. Не обмежуйте кількість ідей чи зв'язків. Коли практикуєте групове гронування,оберіть тему, знайому всій групі. 

Номер слайду 33

Асоціативний кущ  (асоціація - від лат. associo — з'єдную, зв'язую) - прийом актуалізації знань – розвиток критичного мислення головне слово теминавколо — всі слова й фрази, що асоціюються з темоювстановлюються зв’язкивиділяються аспекти, що потребують додаткової інформації

Номер слайду 34

Метод Прес – вміння відстоювати свою позицію. Позиція “Я вважаю, що …”Обґрунтування “Так є, тому що…”Приклад “Наприклад…”Висновки “Тому, я вважаю…” – заклик зайняти Вашу позицію

Номер слайду 35

Сенкан (сінквейн)— це вірш з п’яти рядків СЛОВО, ЩО ПОЗНАЧАЄ ТЕМУ –ІМЕННИКОПИС ТЕМИ – ДВА ПРИКМЕТНИКАНАЗИВАЄ ДІЮ, ПОВ’ЯЗАНУ З ТЕМОЮ - ТРИ ДІЄСЛОВАФРАЗА З ЧОТИРЬОХ СЛІВ - СТАВЛЕННЯ ДО ТЕМИ, ПОЧУТТЯ ОДНЕ СЛОВА — СИНОНІМ ДО ПЕРШОГО СЛОВА - СУТНІСТЬ ТЕМИ, ПІДСУМОК

Номер слайду 36

КООПЕРАТИВНО - ГРУПОВЕ НАВЧАННЯ Передбачає одночасну спільну роботу всього класу. мікрофон незакінчені речення мозковий штурм

Номер слайду 37

Колективно - групове навчання( передбачає одночасну спільну роботу всього класу)Робота в групах

Номер слайду 38

Робота в парах- ефективна на початкових етапах навчання;- розвиває навички спілкування, вміння висловлюватися, переконувати, вести дискусію;- розвиває вміння пристосуватися до роботи в групах.

Номер слайду 39

Ситуативнемоделювання Розігрування ситуації за ролями (“Рольова гра” , “Програвання сценки”, “Драматургія” )

Номер слайду 40

Навчання у грі«Гра-це іскорка,що запалює вогник допитливості і любові до знань» В. Сухомлинський

Номер слайду 41

Робота з матеріалами НУШ під час навчальних занять. Палички « Кюізенера»

Номер слайду 42

Математичний планшет

Номер слайду 43

Магнітні дошки

Номер слайду 44

Лего «6 цеглинок»

Номер слайду 45

Танграм

Номер слайду 46

Документ камера

Номер слайду 47

“Зібратися разом – це початок, триматися разом – це прогрес, працювати разом – це успіх”. Генрі Форд

Номер слайду 48

За допомогою іноваційних технологій діти вчаться: Доводити свою точку зору. Cлухати іншу людину. Формувати власну думку. Аргументувати і дискутувати. Розвивати навички самостійної роботи

Номер слайду 49

ВИСНОВКИ: Інноваційні технології:дозволяють розв'язати одразу кілька завдань: розвивають комунікативні вміння й навички, допомагають встановленню емоційних контактів між учасниками процесу;забезпечують виховне завдання, оскільки змушують працювати в команді, прислухатися до думки кожного; знімають нервове напруження, дають можливість змінювати форми діяльності, переключати увагу на основні питання.

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
10843
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку