Опис педагогічної ідеї вчителя фізичної культури

Про матеріал
Педагогічна ідея "Формування здоров’язбережувальної компетентності здобувачів освіти через застосування рухливих і спортивних ігор на уроках фізичної культури та в позаурочний час"
Перегляд файлу

Волинський ліцей імені Нестора Літописця

 

 

Формування здоров’язбережувальної компетентності здобувачів освіти через застосування рухливих і спортивних ігор на уроках фізичної культури та в позаурочний час

 

                                                            Підготувала:

                                                                                   вчитель фізичної культури

                                                          Т.В. Іванюк

 «Турбота про здоров’я дитини – найважливіша праця вчителя» В.А.Сухомлинський

Вимоги до результату освітнього процесу постійно змінюються і потребують від педагога нових ідей, розв’язання нових завдань, креативного і мобільного мислення.

Основну мету власної педагогічної ідеї вбачаю в активному впровадженні технологій здоров’язберігаючої педагогіки та розвитку рухових якостей.

Інноваційна значущість. В умовах модернізації змісту національної освіти в Україні, пошуку нових освітніх парадигм, орієнтованих на розвиток всебічно освіченої, здорової особистості, особливого значення набуває реалізація в педагогічній практиці сучасної школи саме здоров’язберігаючої технології. Таким чином, розвиток рухових якостей учнів на уроках фізичної культури та в позаурочний час збільшує результативний компонент освіти.

Моєю провідною ідеєю є вироблення певної сукупності технологій щодо формування в учнів компетентного ставлення до власного здоров'я шляхом розвитку рухових якостей учнів, що неможливе без реалізації всіх складових здоров'я.

Сьогоднішні реалії такі, що стара, іноді і відверто застаріла, система фізичного виховання учнів у закладах загальної середньої освіти вже не відповідає вимогам інформаційного суспільства та глобалізованого світу. Нація очікує від сучасного вчителя фізичної культури, який постійно працює над розвитком своєї педагогічної майстерності, проведення цікавих, здоров’язбережувальних уроків фізичної культури, на яких учні разом із педагогом вчаться думати, творити та діяти. Проведення таких «неправильних» уроків розумного руху в школі можливо лише на засадах особистісно та компетентнісно орієнтованої парадигми освіти з використанням ігрових, креативних та кооперативних методик навчання учнів. Тому моїм головним завданням на сучасному етапі є збереження і зміцнення здоров’я дітей, формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя учнів, вчителів та батьків. Суть нового уроку фізичної культури - дати свободу вибору здобувачу освіти. Варіативні модулі на уроках передбачають: вибір для дитини, безпеку на уроках, гендерність та доступність.

Основну мету власної педагогічної ідеї вбачаю в активному впровадженні технологій здоров’язберігаючої педагогіки та розвитку рухових якостей.

Я, як учитель, у своїй роботі вважаю ключовим моментом не дати моїм вихованцям втратити інтерес до предмету, для цього урізноманітнюю методи, принципи та форми навчання, що роблять цей процес дійсно творчим. На уроках використовую методи слова, демонстрації, а також практичні методи. Впроваджую принципи доступності та індивідуалізації, наочності, систематичності, принцип прогресування і інтерактивні методи навчання:

робота в групах, робота в парах, коло ідей, мікрофон, асоціативний кущ, дискусії. Особливу увагу приділяю таким ключовим компетентностям: володіння державною мовою, математична, культурна, інформаційно-комунікаційна, інноваційність, навчання впродовж життя.

 На уроках велику увагу приділяю патріотичному вихованню школярів. Відроджую народні ігри та забави, видозмінюю та пристосовую їх до сьогодення. Формую свідомого громадянина, людину з рисами характеру, способом мислення, почуттями, вчинками та поведінкою, які спрямовані на розвиток незалежної України. Сформовую відповідального члена громади й суспільства, який веде здоровий спосіб життя, застосовуючи наскрізні лінії: громадська відповідальність, здоров’я і безпека.

Використання ігрових форм занять веде до підвищення творчого потенціалу учнів і до глибшого, осмисленого і швидкого освоєння матеріалу. Застосовую ігрові форми роботи в освітньому процесі, які несуть ряд функцій: навчальна, виховна, коректувально-розвивальна, психотехнічна, комунікативна, розважальна, релаксаційна.

Для актуалізації опорних знань та житєвого досвіду використовую наступні прийоми: «Дай визначення», «Я вважаю», «Закінчи речення».

Пріоритетним напрямком роботи кожної школи є підвищення якості освіти через використання інноваційних технологій на уроках і позакласних заняттях. Тому я, як  сучасний педагог, володію знаннями в області цих технологій і успішно застосовую їх у своїй діяльності.  Використовуючи сучасні технології, удосконалюю не лише фізичні якості, а й розвиваю творчий потенціал учнів.

Щоб уроки були цікавими використовую такі інноваційні технології:

  • нестандартні уроки (диспути, онлайн урок);
  • інформаційні уроки (з використанням фото та відео матеріалів);
  • уроки з використанням комп’ютерної мультимедії;
  • інтегровані уроки;
  • пресконференції.

Пріорітетною формою роботи зі здобувачами освіти обираю ігрову технологію, яка є унікальною формою вчення та дозволяє зробити звичайний урок цікавим і захоплюючим. Ігрова діяльність на заняттях фізичної культури займає важливе місце в освітньому процесі. Цінність ігрової діяльності полягає в тому, що вона враховує педагогічну та психологічну природу дитини, відповідає її потребам і інтересам. Гра формує типові навики соціальної поведінки, специфічні системи цінностей, орієнтацію на групові і індивідуальні дії, розвиває стереотипи поведінки в суспільстві.

Ігрова діяльність на уроках у школі дає можливість підвищити в учнів інтерес до навчальних занять. Дозволяє засвоїти більшу кількість інформації, заснованої на прикладах конкретної діяльності, що моделюється в грі, допомагає дітям у цьому процесі навчитися ухвалювати відповідальні рішення в складних ситуаціях.

Прискорення темпу сучасного життя ставить завдання активніше використовувати гру для виховання підростаючого покоління. Зараз зрозуміло, що ігри необхідні для забезпечення гармонійного поєднання розумових, фізичних і емоційних навантажень, загального комфортного стану. Застосовую рефлексію в стресових ситуаціях в умовах воєнного стану. Особливу увагу приділяю рухливим іграм у середній ланці, оскільки в цьому віці закладаються основи ігрової діяльності, направлені на вдосконалення  умінь і техніко-тактичних взаємодій, необхідних при подальшому вивченні та опануванні спортивних ігор. І, звичайно, рухливі ігри - це прекрасна база по розвитку рухових умінь і навичок.

У ході модернізації освіти одним із основних завдань у викладанні предмету «Фізична культура» стає засвоєння знань про фізичну культуру і спорт, їх історію і сучасний розвиток, роль у формуванні здорового способу життя.

Не дивлячись на те, що урок фізкультури - це практика, тут є місце й теорії. Вчителеві необхідно знаходити і використовувати такі методи навчання, які дозволили б кожному учневі проявити свою активність, творчість, активізувати рухову і пізнавальну діяльність. Сучасні педагогічні технології, а також використання Інтернет–ресурсів, нових інформаційних технологій, дають можливість мені досягти максимальних результатів.

ІКТ дозволяють організувати освітній процес на новому, вищому рівні, забезпечувати повніше засвоєння навчального матеріалу. Інформаційно- комунікативні технології дозволяють вирішити проблему пошуку і зберігання інформації, планерування, контролю та керування заняттями фізичною культурою, діагностування стану здоров'я і рівня фізичної підготовленості тих, що займаються.

Використання презентацій на уроках дозволяє детальніше і наочно подавати теоретичний матеріал, що робить процес освіти найбільш ефективним. Цей спосіб роботи застосовую при розучуванні техніки виконання рухів, оскільки за допомогою наочної картинки даний рух можна розбивати не лише на етапи виконання, але і короткі фрагменти, а також створити правильний показ рухових дій, що вивчаються при засвоєнні технік.

За допомогою презентації доступно пояснюю правила спортивних ігор, тактичні дії гравців, барвисто підношу історичні події, біографії спортсменів. Наявність візуального ряду інформації дозволяє закріпити матеріал у пам'яті.

Створення флеш-презентацій і відеороликів з комплексами загальнорозвиваючих вправ (зрв) стають моїми помічниками. Такий матеріал використовую також при проведенні ранкової зарядки.

Одним із видів домашнього завдання є створення презентацій на теми: «Здоровий спосіб життя і я», «Способи гартування», «Шкідливі звички», «Гімнастика» тощо. Діти виконують такі завдання як самостійно, так і в групах, що дозволяє переходити їм до створення проєктів, проявляючи свою творчість.

Сьогодення диктує свої реалії життя і тому я, як сучасний вчитель, маю бути завжди  підготовленою до різних ситуацій. Використовую різні платформи для  онлайн-занять: Zoom, Classroom, для спілкування: Viber, Messenger. Дистанційне навчання проводжу, дотримуючись методичних рекомендацій. Щоб зацікавити дітей на уроці, застосовую квести, руханки, оздоровчу гімнастику, фан-ап, табата-тренування, гімнастику для очей…

На сучасному етапі завданням родини і школи в питанні зміцнення здоров’я дітей є мотивація учнів до занять фізичними вправами. Позакласна робота є одним із видів  фізкультурної та спортивно-масової роботи в школі, яка займає провідну роль у системі фізичної культури. Організовую її у вигляді занять з легкої атлетики, міні-футболу на гуртках, факультативах та секціях. Традиційно проводжу такі позакласні заходи: олімпійський урок, олімпійський тиждень (проходить під гаслом «Швидше, Вище, Сильніше»), Чемпіонат України із бейсболу, Чемпіонат з велотреку серед школярів, приурочений Дню Збройних Сил України; сеанс одночасної гри з шашок та шахів, турнір з волейболу пам’яті  В.А. Осецького, Відкриття меморіальної дошки та футбольного турніру пам’яті Героя-захисника України Олексія Соколовського, родинні фестини «Тато, мама, я, вчителька моя – разом ми сім’я», свято спорту «Похід в країну Спортландія», рухливі ігри та естафети, флеш-моб, турнір з футболу, козацькі забави, спортивне свято «Спортивна родина – міцна країна»,  фестиваль патріотичної пісні. Спортивно-оздоровчий клуб «Лицар» організовує прес-зустрічі із видатними спортсменами Кременеччини.

Минають роки, ми змінюємося. Починаємо інакше дивитися на наше минуле. Однак є речі, що зберігаємо і цінуємо все життя. Обравши професію вчителя, я завжди буду відчувати відповідальність за свої слова і вчинки, за дії, на які не наважилась, за помилки.

Отже, як вчитель, я маю зробити все для того, щоб організувати процес навчання таким чином, аби випускник школи вмів застосовувати набуті знання в житті, розумів, що вони можуть стати в нагоді в будь-якій життєвій ситуації як на професійному, так і на соціально-побутовому рівні, що будь-яка з наук не існує сама по собі, а тісно пов’язана з життям. Своїм випускникам зичу дивитися вперед з надією, назад із вдячністю, вгору з вірою, по сторонах з любов’ю.

 

«Хто вирішив вчити інших, ніколи не повинен припиняти навчатися сам».

                                                                                                                    Д.К. Дана

 

docx
Додано
25 січня 2023
Переглядів
1202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку