Опис роботи гуртка "Юні квітникарі-аранжувальники"

Про матеріал
Опис роботи гуртка містить звіт діяльності гуртківців. форми роботи , методи. Може бути корисний вчителям біології, керівникам гуртків природничого напрямку
Перегляд файлу

             

             

 

 

 

 

 

 

Опис роботи гуртка

«Юні квітникарі-аранжувальники».

 

                            Підготувала керівник гуртка

                                                                               Сафронова О.О.

 

 

 

 

 

 

                                     

Ще в сиву давнину мандрівники, які побували в Україні, були вражені надзвичайною красою оздоблення української садиби. Будівлі просто ховались

в прекрасному розмаїтті квітів, плодових дерев, кущів.

Зелені комплекси є ще й надійними природними очисниками повітря, адже 1 га зелених насаджень може відфільтрувати з повітря 70 т пилу на рік; упродовж години може поглинати з повітря стільки вуглекислого газу, скільки видихають за цей самий час 200 чоловік.

Споруди для очищення повітря від пилу і газу не можуть забезпечити повне очищення повітря від шкідливих промислових викидів і не можуть підвищити кількість кисню в повітрі. Зелені рослини широко використовуються при створенні санітарно - захисної зони між промисловими підприємствами і житловими районами, виконують вони найефективніше роль живого фільтра.     Зростання кількості населення, транспортних засобів вимагає найбільш сучасних і прогресивних методів озеленення, захисні можливості якого багато в чому залежать від вибору видів дерев і кущів.

Тому створені передумови поставили необхідність розробки і застосування спеціального курсу, який би дав можливість добирати рослини для сучасного озеленення території школи таким чином, щоб створити не просто декоративні, а декоративно-оздоровчі,  високоестетичні, вишукані насадження..

Яка казкова і багата природа! Які неймовірні почуття переповнюють нас при зустрічі з нею! У будь-яку пору року  вона відкриває свою красу по-різному, даючи простір для фантазії та творчості, укріплюючи ніжні й добрі почуття в людини.  Програма роботи гуртка «Юні квітникарі-аранжувальники»  дуже цікава та різноманітна, дає можливість кожному учаснику розкрити себе, проявити свою фантазію, спостережливість, відчути свою єдність із природою.

Головною метою  гуртка є:

-розширення і поглиблення знань учнів з біології і екології,квітництва;

- виховання в учнів переконань про необхідність охорони і вивчення природи;

- вдосконалення трудового, екологічного і естетичного виховання;

-ознайомлення з методами наукових досліджень;

- розвиток здатності особистості до дослідницької діяльності,

- сприяння свідомому вибору професії.

Виходячи з даної мети передбачаємо вирішення таких завдань:

-забезпечення більш глибокого вивчення основних біологічних теорій;

-усвідомлення необхідності, набуття знань, вміння застосовувати теоретичні знання на практиці;

-прищеплення бережливого ставлення до природи, а також усвідомлення необхід­ності активної природоохоронної діяльності;

-формування наукового світогляду, а також загальнолюдських духовних ціннос­тей, естетичне, патріотичне, трудове і екологічне виховання та;

-створення оптимальних умов для самореалізації талановитих учнів та забезпе­чення розвитку їх творчих здібностей;

-підготовка гуртківців до участі в учнівських науково-практичних конференціях. виставках, конкурсах, святах квітів;

-систематизація знань, отриманих учнями в школі та в позаурочний час;

-вироблення цілісної системи уявлень про живу природу;

-засвоєння сутності законів природи та методів її пізнання;

-ознайомлення з конкретними фактами і явищами з точки зору загально-біологічних закономірностей і теорій;

-застосування сучасних технологій навчання;

-формування свідомого ставлення до власного здоров’я.

Форми і методи роботи. Під час занять з гуртківцями я  використовую різноманітні форми роботи і методи навчання:

-групова, яка відкриває для дітей можливості співпраці, взаємостосунків, пізнання навколишнього світу, які в поєднанні допомагають успішному навчанню юннатів, а їх активність та самодіяльність підвищують ефективність заняття.

-індивідуальна форма роботи при якій кожний юннат працює самостійно і ефективність його роботи визначається ступенем цілеспрямованості розвитку інтересів і нахилів. Успіх його діяльності також залежить від навчальних можливостей і підготовленості недоліки фронтальної та індивідуальної діяльності гуртківців компенсуються груповою формою.

-фронтальна форма роботи, коли весь гурток працює над одним навчальним завданням під керівництвом керівника гуртка, який орієнтується на рівень середніх знань і прагне рівномірно впливати на всіх учнів.

-лабораторний метод роботи передбачає самостійне виконання учнівськими бригадами різноманітних дослідницьких завдань.

-ланкова форма організації навчальної діяльності щодо постійних малих груп , керованих лідерами. Учні працюють над єдиним завданням.

-мала група – двох і більше осіб об’єднанні єдиною метою , схожими за інтересами і потребами у спілкуванні та спільній діяльності, перебувають в безпосередньому контакті одне з одним.

-метод проектів передбачає планування і виконання поступово ускладнюваних проектів озеленення території школи, позашкільного навчального закладу.

-парна форма навчальної роботи – два учні виконують частину роботи разом та ін.

В процесі роботи юні  квітникарі виготовляють різноманітні наочні посібники - колекції, гербарії, таблиці. Великого значення набирає при цьому освоєння засушування квітів, завдяки такому способу майже зовсім зберігається колір квітки чи суцвіття квітково - декоративних рослин.

Підсумки роботи юних квітникарів проводяться в школі -  «Свято квітів»,  «Виставка виробів із природних матеріалів».

Кількість гуртківців-15. Серед них не лише дівчата,але й хлопці.

На заняттях гуртка учні  отримують короткі відомості про мистецтво складання квіткових букетів, проводять екскурсії до шкільних квітників, лісу; збирають природні матеріали та вивчають процес створення аплікацій різними матеріалами: сухим листям, пелюстками, насінням, соломкою.

Важливе місце має навчально-дослідна робота з різними групами рослин у напрямах: інтродукція та акліматизація, способи розмноження квітково-декоративних рослин, селекція. В процесі дослідної роботи слід навчити учнів спостерігати природу, аналізувати і узагальнювати отримані знання з подальшим застосуванням при створенні квіткових композицій і букетів, виготовленні різних навчальних посібників.

Практичні роботи виконуємо, використовуючи різні техніки та матеріали.

Гуртківцям дуже подобається робота по виготовленню оберегів із природних матеріалів (на основі віника, підкови), адже використовуємо всі наявні підручні матеріали : природні суховіття, насіння в поєднанні із крупами та бісером

Учні  мислять творчо ,швидко орієнтуються в поставлених завданнях, подають нові їдеї,

На заняттях гуртка « Квітникарі - аранжувальники», юнати ознайомлюються з технікою виготовлення флористичних об’єктів з природного матеріалу, з напрямком у флористиці – ікебана, фітокомпозиції, виготовленням цих фіто композицій та принципами розподілу матеріалу в них і закріплюють це на практиці.

Займаючись на гуртках юннати виражають у композиціях красу природи, показують витонченість і досконалість її ліній.

Найскромніша композиція з кількох гілочок і листків не показних на перший погляд, зробить все навкруги світлішим, святковішим. Адже вибір квітів, гілок, листя, їх розміщення, залежить від фантазії, настрою, почуттів, спогадів, мрій.З метою кращого вивчення природи з юннатами організовуються екскурсії в ліс, в заказник, під час яких гуртківці не тільки вчаться спостерігати за природою, а також заготовляють природній матеріал ( шишки, жолуді, коряги) для виготовлення композицій. За цей час учні ознайомилися з деякими видами квіткового оформлення, вивчали історію розвитку квітникарства, збирали цікавий матеріал до занять(легенди та історичні відомості про квіти).Була проведена екскурсія до садово-паркового господарства. За цей час  учні ознайомилися також з назвами  деяких видів рослин на латинській мові.

Гуртківці дбають про квіти , які знаходяться в приміщенні нашої школи( поливають, допомагають пересаджувати).

Слід відзначити особливо активних учасників гуртка: Костючик Світлану, Кіпень Іванну,Бляшук Катерину, Самарчука Володимира,Михальчук Ірину.Юні гуртківці  Бляшук Катерина та Костючик Світлана ведуть записник латинських назв кімнатних рослин.  Михальчук Ірина любить працювати із солоним тістом, тому шукаю індивідуальний підхід до кожної дитини, зацікавлюю вивченням додаткової яскраво ілюстрованої літератури і намагаюсь створити педагогічну ситуацію успіху, адже немає нічого приємнішого, ніж втілювати свої задуми в життя, ніщо так не об'єднує людей, як спільна творча праця.     Пробуємо виконувати практичні роботи, працюючи з кожним із запропонованих природних матеріалів, але ці роботи повинні бути невеликі, посильні, щоб учні справились із ними за відведений час. Саме так ми готували новорічні зимові композиції та ялинкові прикраси.  Для зимових композицій , різдвяних оберегів - віночків дівчатка використали лісові природні матеріали – гілочки ялинки, шишки, жолуді. Красиві та неповторні  роботи виготовили Михальчук Ірина, Кіпень Маргарита,Бляшук Катерина.  Легкими, ніжними ангелочками – прикрасами для ялинки, виготовленими із  ниток та серветок порадували Самарчук Наталка та Костючик Світлана.Гуртківці презентують свої роботи у спеціально підготовленій шкільній виставці робіт «Юних флористів», яка постійно поповнюється новими цікавими, творчими екземплярами - ідеями, втіленими у життя. Після вивчення кожного розділу ми здійснюємо контроль рівня знань учнів у вигляді співбесіди, тестування, вікторини, учні також пишуть повідомлення та реферати ,плани  озеленення своєї школи, позашкільного закладу, виготовленню композицій і букетів.

Гуртківцями був створений проект «Школа моєї мрії».У підготовці до цього проекту учні ознайомились з каталогами газоноутворюючих, хвойних та квітково-декоративних рослин, вивчили їх переваги та недоліки.Особливу увагу

вони приділили  вивченню таких рослин :

агератум мексиканський, сальвія блискуча,чорнобривці(сорт «гном»),ялівець козацький,очиток видний.

Опрацювали  наступну літературу:

журнал «Гарна садиба»;

журнал «Мій прекрасний сад»;

журнал «Орхідея»;

газета «Сільський вісник»;

Ю.Є.Єлен, Л.Т. Оляницька, С.І.Ільченко «Шкільний визначник рослин»

П.М.Мазурак «Методичні поради із застосування ландшафтного дизайну.»

Учні із задоволенням працювали над проектом.(див.додаток)

Я налаштована оптимістично продовжувати творити з гуртківцями, адже віриться, що діти, які пізнали радість творчості, будуть і надалі творити з природного матеріалу, будуть бачити красу навколишнього світу, будуть зростати духовно.

 


Додаток. Проект «Школа моєї мрії»

    

   

    

    

 

   

 

    

   

   

    

    

    

    

           

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 січня
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку