Опис власного досвіду роботи з теми: «Гібридне навчання- новий формат для кожного»

Про матеріал
Опис власного досвіду роботи з теми: «Гібридне навчання- новий формат для кожного» Гібридне навчання-одночасне проведення уроку для учнів у школі та для школярів, які залишилися вдома.
Перегляд файлу

Опис власного досвіду роботи з теми:«Гібридне навчання- новий формат для кожного»

                                                                                Вступ

      Увесь освітній процес спрямовано на реалізацію Державного стандарту початкової освіти  та Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті.де зазначається, що одним із пріоритетів є рівний доступ громадян України до якісної освіти незалежно від національності, статі, соціального походження і майнового стану, віросповідання, місця проживання і стану здоров’я.                                                                                                                                               З урахуванням досягнень та викликів сучасного сьогодення пріоритетності набуває організація освітнього процесу в умовах очної, дистанційної,  змішаної форм навчання.

   Відповідно до статті 9 закону “Про освіту” середня освіта може бути організована за такими формами:

інституційна (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева);

індивідуальна (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж).

-Очна - коли всі учасники процесу перебувають у шкільних приміщеннях в освітньому спілкуванні, відбувається взаємодія вчителя з учнями,  налагоджується командна робота самих учнів.

-дистанційна -це форма навчання, при якій учень знаходиться на відстані від педагога, навчальних засобів і освітніх ресурсів. В даний час ця форма навчання припускає, як правило, наявність в учня і педагога доступу до Інтернету, телекомунікаційного обладнання та ПК (комп’ютер, ноутбук, смартфон, планшет і т. д.) Однак, можуть бути варіанти обміну матеріалами та інформацією в неелектронній формі. Це може бути поштове посилання або особиста передача даних на паперових або електронних носіях. Дистанційне навчання може бути свідомим вибором дитини і її батьків, коли учень чи учениця не ходять в школу, опановують матеріал дистанційно, мають індивідуальний план навчання і проходять атестацію у визначений школою спосіб.

-Онлайн – це форма синхронного дистанційного навчання,  за якого учні  мають бути присутніми біля моніторів комп’ютерів чи  увімкнених мобільних телефонів одночасно з вчителем (викладачем) за розкладом. В цьому випадку навчальний матеріал доступний в діалоговому режимі, тож є більше можливостей для інтерактивної взаємодії. Онлайн-навчання може бути і в школі – якщо діти працюють в класі з використанням певної інтернет-платформи

-зміщана форма навчання передбачає, що частина навчального процесу переходить у дистанційну форму, а інша – залишається у звичному форматі.

Форми організації освітнього процесу можна уточнювати і розширювати за умови дотримання Державного стандарту початкової освіти.

    Але як бути з тими учнями, які з тих чи інших причин   не мають змоги  одночасно очно бути присутніми на уроці, як забезпечити їх  право на якісну освіту, спілкування?

    Саме тут дистанційне навчання підготувало ґрунт для нових освітніх форматів. Один з яких – гібридне навчання, тобто одночасне проведення уроку для учнів у школі та для школярів, які залишилися вдома.

    Саме гібридне  навчання максимально враховує всі форс-мажорні обставини, динаміку соціального прогресу, прискорене зростання інформаційного потоку, створить для онлайн та офлайн-учнів спільний освітній простір, що підвищить рівень згуртованості, допоможе їм відчути причетність до спільної справи та зв’язок одного з одним. Воно формує здатність не лише швидко адаптовуватися до будь-якої ситуації, а й створює умови для взаємодії, співпраці, розвитку емоційного інтелекту,вчить вирішувати проблеми та знаходити вихід з будь-якої критичної ситуації.

                  Гібридне навчання- новий формат для кожного.

      Гібридна форма організації навчального процесу є справжнім викликом як для учнів так і для вчителя. Її реалізація можлива лише  за наявності бажання до навчання та злагодженій взаємодії між всіма її учасниками.

    Під час вибору гібридної  форми навчання учитель має:

-Подбати про наявність технічних засобів;

-враховувати конкретні умови роботи;

-забезпечувати досягнення очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

     Попри розповсюджений міф: «Це коштує ,багато грошей» –потрібен мінімум: доступ до Інтернету, пристрій із вебкамерою. Цього цілком достатньо для роботи. Просто поставте ноутбук на учительский стіл, направте камеру на себе та увімкніть потрібний додаток (Viber, Zoom, Skype тощо). Іноді ноутбук потрібно повертати навколо своєї осі, щоб онлайн-учні бачили дошку та однокласників.

      Я почала застосовувати гібридне навчання ще з  2019 року У класі було кілька учнів, які часто й довго хворіли. Ці діти мали велике бажання і потребу вчитися та спілкуватися з однокласниками. Тому за згодою батьків вирішили спробувати підключатися до уроку онлайн. Даний експеримент дуже сподобався всій класній родині. З того часу ніхто не хвилювався через прогалини в знаннях , які могли виникнути через відсутність на уроці . значно знизився рівень тривожності як батьків, так і дітей. Коли дитина не могла відвідувати школу, батьки звечора турбувались про можливість відеоконференції. З часом з`явився  в безкоштовному доступі додаток Google Meet. , який значно полегшив процес приєднання та розширив моживості як вчителя так і дітей. Сервіс простий у використанні. Можна скласти розклад наперед та закріпити єдине посилання до основних предметів, які викладає вчител

                     Переваги і недоліки гібридної форми навчання.

    Гібридне навчання з моєї точки зору має свої переваги це:

-прозорість та відкритість  навчального процесу;

-учні привчаються до свідомої самоорганізації;

-мають можливість спілкування на перервах з однокласниками;

-можуть працювати в команді;

- в курсі подій у класі:

-розвивають свої здібності і таланти;

-мають змогу задавати запитання вчителю та отримувати на них відповіді.

- діти швидко й легко в разі необхідності тимчасово переходять на будь яку іншу форму навчання;

-виховання взаємоповаги.                                                                         

     Але поряд з цими позитивами для дітей вчителю потрібно значно більше часу витрачати на підготовку до уроків, щоб всі діти в класі мали можливість одночасно здобувати знання. Слід ретельно продумувати кожен етап уроку, підбирати доступні для синхронного  виконання завдання, готувати онлайн-дошку вже з потрібними записами, щоб кожен учень відчув ситуацію успіху. Кожен такий урок по своїй суті можна назвати відкритим уроком, адже майже завжди поряд з онлайн-учнем знаходяться всі члени його родини, що є додатковим психологічним навантаженням для вчителя.

                       Підготовка до уроку у новому форматі:

-підготувати небхідні ТЗН з можливістю їх автономної роботи;

-створити заздалегідь доступне для всіх онлайн посилання для доступу на урок;

-підготувати необхідні матеріали на  онлайн дошках  з метою швидкої демонстрації;

-за кілька хвилин до початку уроків підключити онлайн учнів;

-ставити досяжні цілі, яких вони зможуть досягти, працюючи в команді;

- коли учні працюють у групах, зосереджувати увагу на побудові  дружньої співпраці, а не конкуренції;

- на випадок  поганого інтернет-зв’язку заздалегідь повідомити доступні для самостійного виконання завдання;

 -слід виробити разом з учнями та дотримуватись певних правил :

-учням, які залишилися на дистанційному навчанні, неодмінно вмикати відеокамеру під час уроків. Це створює ефект присутності у школі, а також допомагає підтримувати дисципліну.

-виробити спільно правила класу на зразок « Говорити по черзі», «Вимкнений мікрофон», «Тиша в класі»-діти вчаться взаємоповазі, витримці, самоорганізованості.

-перед початком уроків (за 5-10хв) підключатися онлайн;

- у випадку поганого інтернет-зв’язку спокійно чекати його появи та за можливості продовжувати самостійно розглядати сторінку підручника на якій працювали, виконувати поставлені завдання;

-вчитися ставити перед собою досяжні цілі з допомогою вчителя;

-вчитися без паніки справлятися з помилками.

                                               Підготовчі вправи.

      Перед початком занять завжди намагаюсь проводити Ранкове коло.  Ця вправа згуртовує дітей та спрямовує на подальшу пізнавальну діяльність. Перше, що відбувається під час ранкового кола, це привітання. Його можна проводити в різних формах з елементами фізкультхвилинки(можна  просто помахати одне одному руками або пограти в гру « якщо готовий до уроків роби так..», «привітаємось за ручку-показуємо ніжку» і т. п. На

                                                          

проведення групового заняття можна провести гру«Правда або вигадка»(Якщо правда пострибати на місці, ні-покрутити головою)   можна говорити  про улюблену їжу, домашніх улюбленців, членів родини, хобі, подорожі, «Це про мене». Учитель називає фразу з протилежностями, наприклад: «Я люблю котів і боюся жаб» або «Я більше люблю гратися, ніж малювати. Той, хто згоден із твердженням, піднімає руку і викрикує «Це про мене!»Ця вправа дає відчуття згуртованості, спільності поглядів. «Компліменти»-Діти по черзі говорять одне одному. Гра завершується, коли останній учень говорить комплімент учню, який починав гру. Ця  гра згуртовує і робить відносини в будь-якому колективі теплішими. «Дотокнись до ...»,   «Пантоміма», «Дощик»(одна група тре  по колінах  руками, друга плескає по них, третя легенько постукує двома пальчиками по столу-разом створюється шум дощу). і т. п.   

Співпраця та комунікація учнів на уроці

       Учні молодшої школи — особлива категорія дітей, яка сприймає навчання через гру. Тож вчителю потрібно буде продумати урок не лише з ігровими елементами, а й з обов’язковою комунікацією та співпрацею учнів одне з одним. Слід комбінувати  невеликі теоретичні блоки з цікавими завданнями. Не може бути нецікаво, не може бути без наочності, не може бути одноманітно, не може бути без  творчих та розвивальних вправ.  Якщо проведення інтегрованих уроків у звичайному шкільному режимі не є щоденною вимогою, то за нових обставин воно стало нагальною потребою. Діяльнісний, компетентнісний  підхід та інтеграція  двох-трьох предметів забезпечує нестандартний підхід до подачі навчального матеріалу, дозволяє попрацювати в групах, реалізовувати проєктну діяльність, що викликає у дітей інтерес, а отже, і краще засвоєння. Дуже вдалим є спосіб відштовхнутися від теми уроку «Я досліджую світ» і поєднати її з математичними завданнями, вправами з письма і обов’язково доповнити їх цікавою додатковою інформацією. Наприклад, на початку уроків прошу дітей розглянути шишки та жолуді, з`ясовуємо, як називаються  дерева,  де вони ростуть . Записуємо речення «Дуб і сосна - дерева».  Встановлюємо відмінності в листі( хвойні, листяні),між деревом та кущем. Складаємо речення про дерева- народні символи Украіни Читаємо ЯДС. Кожен бере по 5 однакових або жолудів або шишок-каліграфічно пишемо цифру 5, об`єднуємось у пари шишки до шишок-записуємо приклад 5+5=10. Намочимо,щоб проростити шишки й жолуді. Насіння може зійти не все, тому в кожну ємність вкинемо по десятку, рахуємо десятками і т.п.Скільки найбільше  десятків  дубочків може вирости? Скльки сосен? Запишемо дані. Скільки разом? На скільки більше? Малюємо наземну частину дерева або ліпимо фантастичне дерево з пластиліну. Основний навчальний матеріал можна подавати, створюючи презентації в Power Point, Key Note і т.п.

                                                                  Висновок.

       Одночасне офлайн та онлайн-навчання – новий формат для кожного. Під час дистанційної освіти кожен вчитель має свої напрацювання додатків та інтернет-ресурсів. Не варто про них забувати! Їхнє використання знизить рівень стресу, адже діти працюватимуть у вже звичному для них режимі. Також це створить для онлайн та офлайн-учнів спільний освітній простір, відчуття підтримки одне одного, що тільки підвищить рівень згуртованості.

На сьогодні гібридне навчання:

 –це вимушена форма навчання яка народилася в умовах постійних карантинних обмежень та воєнного стану.

-є єдиною можливістю доступу до якісної освіти, для дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах.

-дає психологічну підтримку та єднає.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 січня 2023
Переглядів
954
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку