Сценарій виховного заходу "Збережемо ми природу-України гарну вроду".

Про матеріал
Сценарій виховного заходу про збереження природи. Під час заходу учні узагальнюють свої знання про чинники забруднення природи та як потрібно її охороняти. Захід розрахований на 20-25 хвилин.
Перегляд файлу

                                                                  Усний журнал

                                   «Збережемо ми природу –України гарну вроду»

 

 

Мета. Поглибити знання дітей про багатогранність і цінність природи. Розвивати бережливе ставлення до природи. Виховувати любов до рідного краю, бажання захищати і примножувати багатство природи.

 

Обладнання.   Презентація . Пам'ятки про збереження природи.

 

Ведуча.   Добрий день, шановні вчителі, діти. Ми раді вітати всіх вас у нашому класі .

Послухайте, будь ласка ,вірш. Слайд 1.

 

УСЕ МОЄ, ВСЕ ЗВЕТЬСЯ УКРАЇНА

 

Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, –

оці степи, це небо, ці ліси,

усе так гарно, чисто, незрадливо,

усе як є – дорога, явори,

усе моє, все зветься – Україна.

Така краса, висока і нетлінна,

що хоч спинись і з Богом говори.

 

Ліна Костенко

 

Ведуча. Наша країна дуже гарна, мальовнича і ми повинні оберігати її природу . Сьогодні у нас у класі  відбудеться  усний журнал «Збережемо ми природу –України гарну вроду» Ми поговоримо про проблеми нашої природи.

 

 

Ведуча.

            3 давніх-давен на Землі володарювала цариця Природа, яка дбала про

взаємини живих організмів з природою і поєднувала в собі всі науки. Проходили сторіччя, люди все більше бездумно  використовували природу. Занепокоїлась цариця Природа, але вона нічого не може вдіяти.  І зараз вийде привітати   всіх присутніх   дівчинка Природа.

 

 

 

Природа:

 

Людино мила, схаменись!

 Поглянь навколо подивись,

Якої шкоди завдала. Невже не жаль свого села?

Озер і рік своїх не жаль? Тому й в душі моїй печаль. (Слайд 2)

 

 

Ведуча : Добре, Природо, не засмучуйся ,согодні ми спробуємо пригадати ,що треба  робити ,щоб ти була радісна. Залишайся з нами.

 

- Діти, відгадайте загадку:

 

 «Куди ступиш — всюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш».

 

Так, це повітря. Перша сторінка нашого журналу «Повітря»   (Слайд 3)

 

 Усе живе дихає повітрям: люди, птахи, звірі, рослини.

   Найбільше забруднює повітря різноманітна господарська діяльність людей. Відпрацьовані гази автомобілів  містять речовини,що є надзвичайно небезпечними для здоров'я людини .

  Заводи і фабрики викидають у повітря дим,у якому є отруйні гази ,сажа ,пил. Забруднене повітря стає загрозою для всього живого. Воно подразнює очі, ніс та горло людини, викликає отруєння, вбиває рослини.  (Слайд 4)

        Чорнобильська катастрофа теж не пройшла безслідно для цілого світу. Внаслідок аварії реактор Чорнобильської АЕС майже два тижні безперервно викидав в атмосферу радіоактивні матеріали. За цей час у повітря потрапила велика кількість різних радіоактивних речовин. (Слайд 5)

 

Для того , щоб не забруднювати повітря ,необхідно. (Слайд 6)

 

1)Встановлювати пилочистні фільтри на підприємствах.

2)Використання автомобілів,які працюють на електриці.

3)Озеленення міст і сіл,приміщень.

4)Дотримання чистоти в будівлях і на вулицях.

 

Ведуча. - Так ,все вірно .А зараз наступна сторінка нашого журналу .

У морях і річках живе,

Але часто по небу літає.

А як набридне їй літати,

На землю знову осідає. (Вода)  (Слайд 7)

        Без води немає життя на Землі. Вона входить до  складу тіл організмів. Без води засихають рослини і гинуть тварини, люди.

Людина завдає шкоди воді: забруднює її, використовує не економно. Нестача питної води вже відчутна майже в усіх регіонах земної кулі.

Часто у водойми потрапляє  брудна вода із заводів ,фабрик ,будинків. Забруднена вода спричиняє різні хвороби в  людей.         

                 Ще однією важливою і, мабуть, найбільшою проблемою забруднення вод  є засмічення пластиковим сміттям . (Слайд 8)

Від пластику гине не лише риба, а і водні ссавці, птахи та інші мешканці водойм.

      Для збереження води необхідно :               (Слайд 9)

 1)Будувати очисні споруди.

 2 )Використовувати воду бережливо.

3) Упроваджувати новітні технології,щоб повторно та зменшими витратами використовувати воду.

4) Зменшувати обсяги стічних вод і припинити забруднення водойм сміттям.

 

 

 

- Які ще ресурси окрім води та повітря дає нам природа?

 

Мене різали, топтали,

І товкли, і перевертали.

Мужньо усе стерпіла,

Врожаями  відплатила. Земля

 

Наступна сторінка журналу «Охорона Грунтів» (Слайд 10)

 

 - Це земельні ресурси, а саме родючі грунти.

  Потреби людини в ресурсах безперервно зростають. Природні земельні ресурси планети Земля не лише використовуються людиною, але і забруднюються та знищуються. 

  Процес формування грунту складний і тривалий. Адже для утворення грунту потрібні століття. Родючість грунту може погіршуватись з різних причин.

Спека висушує, сильні вітри видувають,а зливи змивають верхній родючий шар.

         Значної шкоди грунту завдає людина : викидає в землю побутові вітходи,

Ось деякі цифри скільки років розкладається сміття. (Слайд 10)

• папір — 2–3 роки;

• вироби з тканини — 2–3 роки;

• дерев’яні вироби — кілька десятків років;

• консервна банка — понад 90 років;

• поліетиленовий пакет — понад 200 років;

• пластмаса — 500 років;

• скло — 1000 років.

               Людина  вирубує ліси,спалює стерню,листя. Використовує отруйні речовини для боротьби зі шкідниками. (Слайд 11)

               Щоб запобігти руйнуванню грунтів необхідно висаджувати лісові смуги , правильно розорювати грунти на схилах,  не викидати в землю побутові відходи.

         Забруднення повітря ,води ,грунтів призвело до зменшення видів рослин та тварин на нашій планеті.

Загадка

Ця книга незвичайна

Червоний колір має.

Та на свої сторінках

Про небезпеку

Нам повідомляє.  (Слайд 12)

 

       Вчені вивчають, кількість яких тварин і рослин зменшилась, а які взагалі перебувають на межі зникнення. Такі рослини і тварини заносяться до Червоної книги.

 

Вчитель.

 

-         Що таке Червона книга?

 

      Вчені всього світу одностайно вважають, що потрібно берегти багатство рослинного і тваринного світу, фонд живої природи. Понад 20 років Міжнародна спілка охорони природи працювала над створенням Червоної книги.

    У неї занесені всі види рослин і тварин, що охороняються. У нас в Україні також є Червона книга. Вперше вона була видана у 1980 році. Щороку вона поповнюється новими видами рослин і тварин.

 

-         Чому книгу, в яку записують рідкісних і зникаючих рослин і тварин, назвали «Червоною»?  Про що свідчить червоний колір?  (Слайд 13)

 

    «Червона книга» названа так тому, що червоний колір – це сигнал, який попереджає про небезпеку, що нависла над великим багатством природи – рослинами і тваринами.

  Як не сумно, а в «Червоній Книзі» є й «чорні» сторінки. На «чорних» сторінках записані назви тварин, які зовсім зникли на Землі. Це тарпан (дикий кінь), тур (дикий бик).

 

У   «Червоній книзі» є й «зелені» сторінки. На цих сторінках записані назви рослин і тварин, кількість яких збільшилась завдяки турботі людей).

 

       Проте занести рідкісних і зникаючих тварин і рослин до «Червоної книги» - лише частина справи. Потрібно ще й багато робити для їх охорони і збереження. У справі охорони природи велика заслуга належить заповідникам, які створені і працюють у нашій країні.  (Слайд 14)

         Заповідник – це територія, на якій забороняється господарська діяльність людей. Усе, що є в межах заповідника: грунти, земні надра, водні простори, рослинний і тваринний світ, - охороняється законом.

       У різних куточках України є 15 заповідників навідоміші з них :Асканія-Нова, Чорноморський, Канівський, Карпатський, Поліський, Український степовий та інші. (Слайд 15)

       Рослинам і тваринам нікому скаржитись, за них нікому заступитись, крім нас, людей, які разом з ними заселяють цю планету. Пожаліймо їх!

Дівчинка природа. (Слайд 16)

Природа

Люди,   я бачу ви  знаєте, чого мені треба.

Чистого дощику з синього неба.

Треба і чути, і бачити літом,

Як запивається жайвір над житом.

Як підпадьомкають в мідній пшениці

Досвітком тихим перепелиці.

Треба, щоб в лісі для лиса і лося

Місця живого хоч трохи знайшлося,

Треба ще рибок, малих і великих,

В чистих-пречистих озерах і ріках.

Треба, виходить, не так і багато.

Люди, не важко про все це подбати.

 -Я переконалася , що ви знаєте як охороняти природу.А щоб не забували я приготувала для вас ось такі пам'ятки.(Дівчинка роздає пам'ятки про збереження природи)

.

 1 учень

          Кожна рослина, дерево, пташина –

 то все чудова наша Україна.

 Наше завдання – зберегти природу,

 Для мене, тебе , всього народу.

2 учень   Хай завжди будуть ...

Всі   РІКИ!

3 учень. Хай завжди буде ...

Всі  РИБА!

4 учень   Хай вода буде в..

Всі  МОРІ!

5 учень А в пустелі – верблюд!

6 учень Хай завжди будуть люди!

7 учень Хай завжди будуть діти.

8 учень Хай завжди в чистім небі..

Всі  Буде сонце світити!  (Піднімають малюнок сонця) (Слайд 17) 

 

Вчитель. Ось і закінчився наш усний журнал

 

 

 

docx
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку