Розрізняють наступні види опитування: анкетування, інтерв’ю, бесіда. У процесі анкетування інформація виходить у виді листовних відповідей опитуваних. Інтерв’ю припускає одержання інформації шляхом усних відповідей респондентів запитання, даються в усній формі. Метод бесіди заснований на одержанні інформації в процесі двостороннього чи багатобічного обговорення цікавлячого дослідника питання.
Широко розповсюджений упедагогічній практиці метод опитування. Опитування – це одержання інформації, укладеної в словесних повідомленнях випробуваного. Розрізняють наступні види опитування: анкетування, інтерв’ю, бесіда. У процесі анкетування інформація виходить у виді листовних відповідей опитуваних. Інтерв’ю припускає одержання інформації шляхом усних відповідей респондентів запитання, даються в усній формі. Метод бесіди заснований на одержанні інформації в процесі двостороннього чи багатобічного обговорення цікавлячого дослідника питання.
Ще одним методом дослідження є аналіз продуктів діяльності. У педагогічній практиці в якості продукту навчальної діяльності можуть розглядатися твори, щоденники, альбоми по малюванню, журнали тощо. Для реалізації зазначеного методу дослідження визначається категорія аналізу, наприклад, оцінка, тема твору, пропуски занять. Далі підраховується частота елемента, що відповідає категорії спостереження в продуктах діяльності ігрових, навчальних, трудових досліджуваного. Після цього виробляється змістовна інтерпретація результатів статистичного аналізу.
Моделювання – це метод дослідження, в основі якого лежить побудова моделей досліджуваного явища. Модель являє собою копію цікавлячого дослідникачи об’єкта явища в якому-небудь аспекті. Модель завжди є спрощенням досліджуваного явища. Вона призначена для виділення самого головного у досліджуваному об’єкті. Таке спрощення полегшує процес якісного і кількісного аналізу. Наприклад, ми можемо моделювати процес взаємодії в навчальній групі чи педколективі [8, c. 45].