ПРОЕКТ № 4 «ПАЗЛИ»
Об’єкт проектної діяльності: Пазли
Основні технології: технологія обробки деревинних матеріалів (ДВП, фанери); технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом.
Додаткові технології: технологія декупажу, художнього (декоративного) розпису.
Мета: узагальнення й систематизація знань учнів про конструкцій матеріал ДВП, фанера; фетр як конструкційний матеріал; засвоєння знань про роботу із цими матеріалами; формування вміння розпізнавати якість матеріалів; ознайомитись з історією розвитку техніки й знарядь праці; розвиток фантазії, образного мислення, навичок аналізу; узагальнення вивченого матеріалу; виховання уважності, культури праці.
Матеріали та інструменти:
Хлопці |
Дівчата |
Фанера 4-5 мм, ручний лобзик, пилочки для лобзика; наждачний папір, струбцина, ґрунтовка, клей для декупажу (ПВА), серветка для декупажу, файлик, пензлик, ємкість для води, лак, фарби. |
Фетр цупкий, змилок мила, ножиці, декоративні елементи, голка, нитка, наперсток |
План роботи над проектом:
Урок № 29-30.
Тема: Розвиток техніки та знарядь праці. Обирання виробу для проектування. Конструювання деталей пазлів методом фантазування. Виконання малюнка розпилювання, розкроювання пазлів. Економне розмічання на фанері/ДВП, тканині обраним способом. Добір матеріалів, інструментів та пристосувань для виготовлення пазлів.
Робота: Новий матеріал §____ ст. _____ (книга трудового навчання для хлопців).
Мотиваційний етап. Розділити учнів на чотири команди, роздати простенькі пазли та запропонувати скласти на швидкість; потім поміняти завдання за часовою стрілкою. (Інший варіанти виготовити всі чотири завдання для кожної команди і видавати наступне після проходження попереднього, так дітям не доведеться витрачати час на очікування завдання). Кожна команда має скласти всі чотири варіанти пазлів. Підрахувати середній час для кожної команди. Учням команди-переможець дати жетони діаметром 5 см, другому–4см, третьому–3 см, четвертому–2 см.
Підготовчий етап – учні отримують знання про конструкційний матеріал. Пригадують правила роботи з лобзиком. Робота в зошиті оформлення організаційно-підготовчого етапу. Обрати моделі-аналоги, проаналізувати їх.
Конструкційний етап – учні ознайомлюються з правилами створення ескізів, нюансами на які варто звернути увагу при конструюванні пазлів. Робота в зошиті оформлення конструкційного етапу. Створення ескізу власної роботи, підбір матеріалів та необхідних інструментів, удосконалення конструкції майбутнього виробу.
Практична робота «Новорічні 3d пазли»
Шаблони (для друку збільшити розміри картинок)
Пазли для 4 груп (4 варіанти мають бути різні за своїм виконанням)
Моделі-аналоги
Пазли з фетру
Моделі-аналоги
Пазли з фанери
Урок № 31-32
Тема: Технологічний процес випилювання деталей пазлів із фанери або ДВП. Розкроювання пазлів з тканини. Виготовлення 3D пазлів з фетру/картону.
Робота: в зошиті над технологічним етапом. Визначення послідовності роботи.
Технологічний етап – учні виготовляють власний виріб за попередньо складеною послідовністю.
Оцінювання роботи на уроці.
Урок 33-36
Тема: Технологічний процес виготовлення пазлів.
Робота: Учні продовжують працювати над виготовлення пазлів. Оздоблюють обраним методом.
Оцінювання роботи на уроці.
Урок 37-38
Тема: Завершення технологічного процесу виготовлення пазлів. Захист проекту
Робота: Працюємо в робочому зошиті над заключним етапом. Підведення підсумків роботи, презентація та аналіз.
Оцінювання виступу учнів. Тематичне оцінювання.
Фото-звіт до проекту.