26 травня о 18:00Вебінар: Як вчителю створити та розвивати власний YouTube-канал

Урок на тему "“Ознайомлення з інструментами, які використовуються під час вирощування та догляду за квітами”

Про матеріал
Даний конспект уроку може бути використано для модуля "Технологія вирощування рослин" в 5-8 класах
Перегляд файлу

Урок  2

Тема: Інструменти, пристрої, матеріали, які використовуються під час вирощування та догляду за квітами. Санітарно - гігієнічні вимоги, правила безпечної праці, організація робочого місця під час вирощування й догляду за квітами.

Лабораторно-практична робота:Ознайомлення з інструментами, які використовуються під час вирощування та догляду за квітами

Мета: навчальна: Ознайомити учнів з інструментами, пристроями, матеріалами, які  використовуються під час вирощування та догляду за квітами;

 розвивальна: формувати вміння правильно використовувати інструменти та    матеріали при вирощуванні квітів та догляді за ними;

 виховна: виховувати бережливе ставлення до інструментів та матеріалів, що використовуються при вирощуванні та догляді за квітами; виховувати культуру праці, чіткість у дотриманні правил безпечної роботи, дотримуватись санітарно – гігієнічних вимог, правильно організовувати робоче місце під час вирощування та догляду за квітами.

Тип уроку: формування нових знань

Матеріали: малюнки із зображеннями інструментів та матеріалів

Хід уроку

І. Організаційний момент

Перевірка наявності учнів та готовності їх до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

 Повторення вивченого матеріалу

Бесіда

  1. Що таке квітникарство?
  2. На які групи поділяються квіткові рослини?
  3. Чим розмножуються однорічні рослини? Дворічні? Багаторічні?
  4. Які основні правила добору квітів для квітника?
  5. Які квіти є традиційними для українців? (опитування домашнього завдання кількох учнів, з обов’язковим коментуванням)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 - Оформити квітники біля під’їзду чи будинку доволі просто. Створити ж квітники за всіма правилами – задача з нелегких. Адже кожна рослина має свої особливості догляду. Тому для створення квітників, клумб необхідно мати певні знання про квіти, які використовують для оздоблення території;  правила підбору їх до відповідних клумб; види клумб та квітників. А ще для догляду будь – яких  квітів необхідні інструменти , пристрої та відповідні матеріали. Тому і тема сьогоднішнього нашого уроку  саме така.

IV. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель записує на дошці  тему уроку

V. Вивчення нового матеріалу

 Для вирощування гарних квітів необхідно правильно  і своєчасно обробити грунт, насамперед розпушити. У такий грунт краще проникає вода і повітря, він швидше прогрівається. У ньому добре проростає насіння та розвиваються корені рослин, а їх ростки швидше проникають на поверхню грунту.

 Найвідповідальніший час для садівника – весна: від того, наскільки  правильно та вчасно будуть виконані роботи, залежить зовнішній вигляд  квітників.

Насамперед потрібно прибрати на квітниках. Провести розпушування  грунту серед    багатолітників. Підготувати місце для посадки нових рослин. Якраз час створювати композиції в горщиках  і підвісних кошиках, які будуть окрасою з пізньої весни до пізньої осені.

 Коли загроза заморозків минула, у відкритий грунт висаджують розсаду теплолюбних рослин, а також цибулини канн, жоржин, гладіолусів.

  Влітку у денні спекотні дні необхідно поливати рослини, особливо ті , що ростуть у горщиках та контейнерах.

 Осінь – пора збирання насіння однорічних квітів, та підготовки до зими інших. Одні треба пересадити, інші обрізати чи підстригти.  Кореневища жоржин та канн слід викопувати після перших заморозків. Треба обов’язково посадити весняноквітнучі цибулинні.  Одна з найважливіших осінніх справ – мульчування рослин. Це треба зробити до настання заморозків, коли грунт прогрітий.

  Щоб усі  роботи в саду виконувати безпечно та якісно, щоб робота приносила задоволення, потрібно мати повний набір справних інструментів, знарядь та пристосувань.

Лабораторно – практична робота  Ознайомлення  з інструментами, пристроями та матеріалами, що використовуються для вирощування та догляду за квітами

Ось основні інструменти, що використовуються для  вирощування  та догляду за квітами. (додаток 1)

1 – лопата овальна (для викопування)

2 – мотика для легких ґрунтів

3 – лопата прямокутна, універсальна

4 – мотика для важких ґрунтів

5 – лопата  гострокінцева ( для перекопування)

6 – розрихлювач – кішка

7 – лопата совкова

8 – вило – мотика

Звичайно,  це не весь перелік інструментів, що використовується в саду чи квітнику. Для роботи використовується ще багато інших інструментів та матеріалів. І на домашнє завдання вам треба записати, які ще інструменти, матеріали та пристрої використовують для вирощування та догляду за квітами.

Також ми з вами знаємо, що при виконанні будь – якої роботи необхідно дотримуватися правил безпечної праці й особистої гігієни. (додаток 2)

 Фізкультхвилинка

А тепер нам, діти, час

Трохи відпочити.

Тож хочу на зарядку

Всіх вас запросити.

Руки – вгору, руки – вниз,

Руки – вгору, руки – вниз,

І легесенько пригнись.

На хвилинку зупинімось,

Пострибали, пострибали.

Всі присіли, на хвилинку встали.

Час за парти всім сідати.

Знову вчитись починати.

VІ. Підсумок уроку

 Бесіда

1) Яку роль, на вашу думку, відіграють квіти в нашому житті?

Назвіть квіти, які нас оточують.

2) Де в нашому селі можна  зробити квітники?

3) Що по вашому  повинна вміти людина, яка створює квітники?

VІІ.  Домашнє  завдання

  1. Підготувати матеріали для виконання практичної роботи  (картон, кольоровий папір, ножиці, клей, лінійка, олівець)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

C:\WINDOWS\Temp\FineReader11\media\image1.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 – лопата овальна (для викопування)

2 – мотика для легких ґрунтів

3 – лопата прямокутна, універсальна

4 – мотика для важких ґрунтів

5 – лопата  гострокінцева ( для перекопування)

6 – розрихлювач – кішка

7 – лопата совкова

8 – вило – мотика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 2

Правила безпечної праці та особистої гігієни

  1. Перед початком виконання робіт надіти халат або фартух. Вони мають бути зручними в роботі  і не заважати рухам.
  2. Волосся сховати під берет чи хустину.
  3. Працювати тільки у взутті.
  4. Не можна заколювати одяг шпильками, булавками, голками, зберігати в кишенях гострі предмети.
  5. Виконувати тільки ті види робіт, що доручає вчитель (якщо працюєте вдома – виконувати посильну і добре знану роботу)
  6. За виявлення неполадок, несправностей обладнання,  інструменту, знарядь праці негайно припинити роботу.
  7. Не можна пити воду з відкритих водойм.
  8. Колючі і ріжучі знаряддя праці слід переносити й розміщувати гострими частинами вниз, а передавати – різальною частиною  “до себе”.
  9. Грунт  розпушувати тільки  граблями, сапами, боронами, але не руками.
  10.  Висаджувати рослини в грунт, прибирати рослинні рештки, розкидати добрива дозволяється тільки в рукавицях.
  11.  Щоб не простудитися, не можна сідати і лягати для відпочинку на землю.
  12.  Після закінчення роботи почистити інструмент, скласти його у відведене місце.
  13.  Привести себе та робочий одяг в порядок. Вимити з милом руки, обличчя. Особливу увагу слід звернути на чистоту нігтів.
  14.  За незначних поранень рану обробити пероксидом водню, змастити йодом і забинтувати стерильним бинтом.

 

 

docx
Додав(-ла)
Гасяк Галина
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
987
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку