Мета: розкрити особливості об'єднавчого процесу в Німеччині, причини суперництва між Пруссією та Австрією під час створення національної держави; здійснити порівняльний аналіз двох шляхів об'єднання Німеччини, визначити роль об'єктивного і суб'єктивного факторів під час формування централізованої держави; формувати вміння учнів визначати причиново-наслідкові зв'язки, робити висновки; розвивати критичне ставлення учнів до окремих історичних подій; продовжити формування в учнів системи демократичних цінностей.
Тема. Об’єднання Німеччини
Завдання уроку:
Основні дати:
1862 р.
1864 р.
1866 р.
1866-1867 рр.
1870-1871 рр.
18 січня 1871 р.
Основні поняття: капіталізм, революція, канцлер, імперія
«Закодовані дати» 1848181518711849
Передумови об’єднання |
|
Економічні |
Політичні |
|
|
Концепції об’єднання |
|
Малонімецька (під верховенством Пруссії) Великонімецька ( під верховенством Австрії) |
Етапи об’єднання
Дата |
Подія |
Результат |
1862 р. |
Призначення Отто фон Бісмарка канцлером Пруссії |
Шлях на об’єднання «залізом і кров’ю» |
1864 р. |
|
Шлезвіг і ………… — у спільному володінні Пруссії та Австрії |
|
Війна з Австрією |
Австрія мала вийти з Німецького союзу і відмовитися від Шлезвіга і Гольштейна на користь Пруссії |
1866 р. |
Утворення ………. союзу |
|
1870- 1871 рр. |
Війна з Францією |
Приєднання Ельзасу і Лотарінгії, контрибуція у 5 млрд франків |
18 січня ……… р. |
|
Німецька імперія стала новим центром сил у Європі |
Завдання до відео фрагменту
«Закодовані дати» 18661871186418621870
На уроці я дізнався…