ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ УРОКУ ХІМІЇ на тему: "Загальна характеристика металічних елементів".

Про матеріал

Завдання:

-з'ясувати місце елементів-металів у періодичній системі;

-розглянути особливості будови атомів металів;

-визначити особливості металічного зв'язку;

-навчитися характеризувати фізичні властивості металів;

-розглянути знаходження металів у природі.

Завдання 1. Місце елементів-металів у періодичній системі.

Впишіть пропущені слова в текст:

До металів належать усі елементи _____, ______, _______ головних підгруп ( окрім _________________ та _______________________), усі елементи _______________________________ підгруп,а також____________________________ і ___________________________.

Перегляд файлу

Прізвище ім'я­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­____________________________________________________                            № групи_____

ОПОРНИЙ Конспект уроку

Тема:Загальна характеристика металічних елементів.

Завдання:

  •       з’ясувати місце елементів-металів у періодичній системі;
  •       розглянути особливості будови атомів металів;
  •       визначити особливості металічного зв’язку;
  •       навчитися характеризувати фізичні властивості металів;
  •       розглянути знаходження металів у природі.

Завдання 1. Місце елементів-металів у періодичній системі.

Впишіть пропущені слова в текст:

До металів належать усі елементи _____, ______, _______ головних підгруп ( окрім _________________ та _______________________), усі елементи _______________________________ підгруп,а також____________________________ і ___________________________.                         

Завдання 2. Особливості будови атомів металів.

Впишіть пропущені слова у текст:

На зовнішньому енергетичному рівні елементів-металів як правило міститься ___________ електрони. Кількість енергетичних рівнів та радіус атомів у елементів-металів _______________, ніж у елементів-неметалів, розміщених в тій же групі. У зв’язку з цим атоми металів мають _____________________ електронегативність і ________________ віддають валентні електрони.

Завдання 3. Металічний хімічний зв’язок.

а) підпишіть назви частинок на схемі:

б) визначте особливості утворення металічного зв’язку:Металічний зв’язок утворюється за рахунок__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

в) Впишіть пропущені слова:Кристалічні ґратки, у вузлах яких містяться позитивно заряджені ___________________ і деяка кількість нейтральних атомів, між якими рухаються відносно вільні ___________________, називаються ___________________________.

Завдання 4. Загальні фізичні властивості металів.

а) Впишіть пропущені слова в текст:

Усі метали, крім _________________, за звичайних умов _______________________ речовини.

У компактному стані метали мають характерний ________________________ блиск, тому що метали відбивають від своєї поверхні світлові промені. Найкраще відбивають світло _____________ та ______________, тому їх використовують для виготовлення _________________.

__________________ – це здатність легко змінювати форму під дією зовнішніх сил і зберігати одержану форму після припинення цієї дії. Найбільш пластичним є _________________.

Метали – ______________ провідники електрики і теплоти. Найбільшу електропровідність має _______________.Оскільки срібло дороге, в електротехніці використовують ____________ і _________________.

За густиною метали поділяють на ______________ (густина яких не перевищує 5000 кг/м3) – літій, натрій, магній, алюміній, і _______________ (густина яких понад 5000 кг/м3) – цинк, залізо, мідь, свинець, ртуть. Найважчий – ______________, найлегший – ________________.

За твердістю метали поділяють на ____________ (найтвердіший _____________ і _____________ – ріжуть скло), і _____________ (___________________ є натрій, калій, індій, цезій, рубідій).

За температурами плавлення розрізняють _____________ (tпл. до 1000°C) та _____________ (tпл. понад 1000°C). Найбільш легкоплавкий метал ________________. _____________ – найбільш тугоплавкий метал (+3410°C). Він застосовується для виготовлення __________________________.

Майже всі метали (за винятком __________ та ___________) мають білий або сірий колір з різними відтінками. Розрізняють _____________ метали (Fe, Mn, Cr) і ________________ (всі інші).

________________ властивості – це здатність притягуватися магнітом. Магнітні властивості характерні для _______________, _______________, ____________________.

Завдання 5. Тест-контроль.

Визначте правильні твердження:

№ п/п

Твердження

+/-

  1.  

Елементів-металів більше, ніж елементів-неметалів.

 

  1.  

Усі елементи побічних підгруп – метали.

 

  1.  

Усі елементи головних підгруп – метали.

 

  1.  

На зовнішньому енергетичному рівні елементів-металів як правило міститься 1-3 електрони.

 

  1.  

Радіус атомів металів як правило менший, ніж радіус атомів неметалів.

 

  1.  

Атоми металів легко віддають валентні електрони.

 

  1.  

Хімічний зв’язок в металах – йонний.

 

  1.  

Всередині металу постійно циркулює так званий електронний газ.

 

  1.  

Електропровідність – характерна ознака металів.

 

  1.  

За стандартних умов усі метали за винятком ртуті – рідини.

 

 

Додаткові бали __________________________________________________________________

                                      Всього отримано: _____________балів.

docx
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
2212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку