ВСТУП ................................................................................................................. 3
ХАРАКТЕРИСТИКУ ТА НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНІ ЗАДАЧІ ТЕМИ
УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ «ОПРАЦЮВАННЯ
ГРАФІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ У WORD» .................................................... 4
ПЛАНУВАННЯ ВИВЧЕННЯ ТЕМИ (розбивка теми програми на уроки) .. 7
ОБЛАДНАННЯ ТА ОСНАЩЕННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ УЧНІВ ........... 9
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ВСТУПНОГО
ІНСТРУКТАЖУ .......................................................................................... 12
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ
САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ УЧНІВ ТА ПОТОЧНОГО
ІНСТРУКТАЖУ МАЙСТРА ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ .......... 20
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ
ЗАКЛЮЧНОГО ІНСТРУКТАЖУ .......................................................... 21
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКОНАННЯ
ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ .................................................................. 22
ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ: ........................................................................... 23
Додаток 1 ........................................................................................................... 24
Додаток 2 ........................................................................................................... 25
Додаток 3 ........................................................................................................... 29
Додаток 4 ........................................................................................................... 30
Додаток 5 ........................................................................................................... 31
Додаток 6 ........................................................................................................... 32
Додаток 7 ........................................................................................................... 33
Додаток 8 ........................................................................................................... 34
Додаток 9 ........................................................................................................... 35 ВСТУП
,,Хто думає про науку, той любить її, а хто її любить, той ніколи не перестає вчитися”. Г. Сковорода
В сучасному світі неможливо навчатися та працювати без знань та навичок роботи на комп’ютері. Практично кожна людина сьогодні зустрічається з необхідністю підготовки тих чи інших документів - листів, статей, службових записок, звітів, рекламних матеріалів і т.д.
Дана методична розробка призначена для вивчення та набуття практичних навичок роботи в текстовому процесорі на уроці виробничого навчання по темі «Технології обробки інформації», за професією «Оператор комп’ютерного набору», які необхідні для роботи в сучасному офісі та на підприємствах.
Для роботи з текстовою інформацією дуже ефективною є спеціальна програма підготовки текстів – текстовий процесор Microsoft Word, який входить до групи програм Microsoft Office.
Microsoft Word - потужний текстовий процесор, призначений для виконання всіх процесів обробки тексту: від набору і верстки, до перевірки орфографії, вставки в текст графіки в стандарті *pcx або *bmp, роздруківки тексту.
Засвоєння теми уроку «Опрацювання графічної інформації у Word» має дуже важливе значення для подальшої роботи учнів у текстовому процесорі.
Під час вивчення матеріалу на уроці виробничого навчання учні отримують навики роботи з графічними інструментами текстового процесора Microsoft Word, яrі надають різноманітні можливості оформлення документів. З їх допомогою можна виготовити буквально все: від запрошення до газети чи плаката для дошки оголошень. Створюючи документ, можна комбінувати різними способами текст і малюнки, оформляти текст, використовуючи спецефекти: обрамлення, заповнення і т.д. Добре ілюстрований текст доставляє при читанні більше задоволення і дозволяє читачеві швидко сприйняти найбільш важливу інформацію (так, графіки та діаграми більш виразно передають сухі колонки цифр). Спецефекти покращують зовнішній вигляд документа, роблять його привабливішим.
Для засвоєння основних понять та здобуття навичок роботи по опрацюванню графічної інформації у MS Word розроблені: інструкційна картка, презентація, відео фрагменти, тести та картки-завдання для виконання самостійних робіт учнями, які дозволяють засвоїти матеріал на високому рівні відповідно до вимог кваліфікаційної характеристики «Оператора комп’ютерного набору».
"При вивченні наук, приклади корисніші за правила"
Ісак Ньютон
Відповідно до Державного стандарту професійно-технічної освіти ДСПТО 4112.К72040-2006 за професією оператор комп'ютерного набору і програмою виробничого навчання тема «Робота в текстових редакторах» містить урок в/н «Опрацювання графічної інформації у Word».
У процесі вивчення теми «Робота в текстових редакторах» відповідно до програми виробничого навчання необхідно сформувати в учнів уміння та навички організації настройки робочого середовища текстового процесора Microsoft Word, відпрацювати прийоми введення, редагування та форматування символів, абзаців і сторінок, навчитися оформляти текст у колонках, таблицях, вставляти графічні об'єкти, а також автоматизувати процеси обробки документів за допомогою полів злиття форми.
При вивченні теми «Інтерфейс користувача. Налаштування вікна. Налаштування робочого середовища. Роботи з документами на рівні файлових операцій. Введення і редагування тексту. Перевірка орфографії і граматики» учні ознайомляться з інтерфейсом користувача, вікном процесора MS Word, розглянуть основні файлові операції, навчаться виконувати перевірку орфографії.
Під час вивчення теми «Форматування символів, абзаців, сторінок. Засоби форматування документів. Робота з колонками» учні ознайомляться з основними прийомами форматування символів, абзаців, сторінок: установкою кегля, гарнітури, накреслення, кернинга, установкою відступів і інтервалів абзаців і параметрів сторінок, практично освоять прийоми оформлення тексту в колонці, навчаться встановлювати буквиці, також розглянуть застосування розривів розділів.
При вивченні теми «Побудова та форматування таблиць.» учні освоять навички створення таблиць за допомогою меню Таблиця, панелей інструментів Стандартна і Таблиця. Практично освоять прийоми і операції над таблицями, такі як внесення даних в таблицю, виділення таблиці й окремих її частин, форматування осередків і даних в комірках, форматування таблиці в цілому засобами автоформату.
Урок «Опрацювання графічної інформації у Word» дасть змогу учням отримати знаннями, вміннями, та навички вставки готового малюнка, редагування вставленого малюнка, малювання за допомогою засобів MS Office, вставка стандартного змінюваного мальованого об'єкта, зміна розмірів мальованого об'єкта, виділення декількох об'єктів, видалення мальованого об'єкта, обертання мальованого об'єкта, переміщення та копіювання мальованих об'єктів, створення художньої написи, малювання об'єктів довільної форми, перетворення об'єкта в об'ємний і назад, обтікання тексту навколо об'єкта, угруповання. А також опанує додаткові графічні можливостей Word при оформленні текстових документів, такі як створення підкладки або фону під текстом.
У процесі вивчення теми «Робота з колонками. Використання полів форм і злиття для обробки документів» учні отримають практичні навички використання технології злиття, для автоматизації роботи з типовими документами зі змінною інформацією, навчаться застосовувати поля форми для заповнення бланків і анкет.
Ця тема має міжпредметні зв'язки з теоретичним предметом «Технологія комп'ютерної обробки інформації». Знання та вміння, отримані на уроках теорії , при виконанні лабораторних робіт будуть актуальними при виконанні вправ і навчально-виробничих завдань на уроках виробничого навчання.
Навички, отримані в процесі вивчення цієї теми, використовуються при вивченні наступних тем, а саме: обробка табличній та графічної інформації, робота у видавничих системах.
Знання, вміння і навички, сформовані в процесі вивчення цієї теми, мають велике значення в професії 4112. Оператор комп'ютерного набору, оскільки, згідно кваліфікаційної характеристики, оператор комп'ютерного набору II категорії повинен володіти систематичними професійними знаннями, вміннями та навичками на високому рівні, самостійно підбирати алгоритми для вирішення поставлених завдань. Цілі опанування теми:
Навчальна: формувати вміння та навички прийомів введення, редагування та форматування символів, абзаців і сторінок, навчитися оформляти текст у колонках, таблицях, вставляти графічні об'єкти, а також автоматизувати процеси обробки документів за допомогою полів злиття на високому професійному рівні.
Розвиваюча: розвивати уміння аналізувати, порівнювати, робити власні висновки; розвивати в учнів образне, критичне, дивергентне мислення; здібності самостійного аналізу представленого матеріалу, творче самовираження; наполегливість досягнення цілей, розвивати вміння і навички самоосвіти і самовдосконалення в освоєнні обраної професії.
Виховна: виховувати шанобливе, толерантне відношення до точок зору своїх товаришів, до авторського права; знати і виконувати вимоги нормативних актів з охорони праці та навколишнього середовища; дотримуватися норм, методів і прийомів безпечного виконання роботи; прищеплювати любов до праці та професії; розвивати дисципліну, самостійність, організованість, працьовитість; дбайливе ставлення до техніки.
Задачі теми:
Навчальна: сформувати в учнів базове уявлення про програму Word, навчити і показати, як і у яких випадках використовується той або інший інструмент, навчити вибирати і систематизувати матеріал для створення та обробки інформації, коротко висловлювати об'ємний матеріал; навчити представляти готові документи.
Розвиваюча: розвинути уміння відстоювати свої ідеї, свої роботи, правильно висловлювати свою думку при захисті робіт. Виробити в учнів навички самостійної роботи з комп'ютером. Методи проведення уроків виробничого навчання:
Словесні: пояснення з елементами бесіди
Наочні: демонстрація прийомів роботи з програмою, показ основних операцій при опрацюванні графічної інформації.
Репродуктивні: виконання трудових прийомів, операцій за зразком та у
відповідності до інструктивних вказівок майстра або інструктивно-технологічних карток.
Практичні: виконання вправ різного рівня складності практичних робіт, участь у дидактичних іграх
Пошукові: виконання завдань по карті, яка не має інструктивних вказівок, самостійне визначення технології виконання завдань.
Очікуваний результат - «готовий продукт»: текстові документи, бланки ділових та святкових листів, візитки, логотипи, фотоальбоми, листівки (вітальні, запрошення), календарі,
Основний критерій при виборі обладнання - це відповідність задачам, які потрібно вирішувати. Щоб забезпечити ефективність роботи учня, його робоче місце повинно відповідати всім санітарно-гігієнічним нормам, тобто мати комфортні умови – достатнє освітлення, відповідну температуру та свіже повітря.
Для вивчення теми «Опрацювання графічної інформації у Word» необхідно мати наступне оснащення уроку:
Матеріально-технічне оснащення уроку:
• персональний комп'ютер;
• операційна система Windows XP ;
• пакет Microsoft Office
• програма електронних тестів Test++;
• проектор;
• письмове приладдя;
• локальна мережа класу та Інтернет. Учбово-технічна документація і дидактичні матеріали:
• учбовий елемент по роботі з графічними об’єктами;
• карта інструкції по опрацюванню графічної інформації;
• відеоролик по опрацюванню графічної інформації;
• електронний пакет з матеріалами (текстова інформація, фотоматеріали, емблема ЦПТО № 1);
• презентації інструктажів по техніці безпеки;
• презентації по опрацюванню графічної інформації;
• критерії оцінювання робіт;
• підсумкова таблиця балів за урок ;
• демонстраційні зразки з графічною інформацією.
Робоче місце учня – оператора комп’ютерного набору – це певна ділянка лабораторії ІКТ. Робоче місце ОКН оснащується робочим столом, стільцем. Основним обладнанням, що застосовується на робочому місці ОКН, є системний блок, монітор, клавіатура, миша.
Робоче місце відповідає сучасним вимогам виробничої культури, ергономіки і технічної естетики.
Наукова організація праці на робочому місці передбачає перш за все раціональний виробничий процес, зниження втоми при роботі учнів, виключення безцільних рухів, забезпечення високої продуктивності праці і якості роботи.
ПЛАН УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ 4.4
Дата ________________
Професія: Оператор комп’ютерного набору ІІ категорії Тема програми:Робота в текстових редакторах Тема уроку:Опрацювання графічної інформації у Word Мета уроку:
Навчальна: формування та відпрацювання умінь, навичок учнів при опрацюванні графічної інформації і Word.
Розвиваюча: сприяння розвитку творчого, логічного мислення учнів, здатності самостійно аналізувати інформацію, формуванню уміння співпрацювати в малих групах.
Виховна: сприяння вихованню працьовитості, наполегливості в досягненні високої якості роботи, навичок взаємоконтролю і взаємодопомоги, умінню раціонально планувати робочий час.
Тип уроку : комплексний урок.
Вид уроку Ділова гра з елементами проектної діяльності Методи проведення:
вступного інструктажу: бесіда, пояснення, показ нових трудових прийомів; по рівню навчально-пізнавальної діяльності учнів: пояснювальноілюстративний, репродуктивний, проблемний.
поточного інструктажу: пояснення, роз'яснення, самостійна практична робота
учнів; по рівню навчально-пізнавальної діяльності учнів: репродуктивний, дослідницький.
заключного інструктажу: проблемний, аналітичний, ділова гра «Виграй тендер», технологія «Чорний та білий опонент».
Дидактичний матеріал: електронний урок, який містить: критерії оцінювання навчальних досягнень учня за урок, інструкційно-технологічну картку, картку-завдання, шкалу оцінювання логотипу, візитної картки та рекламного проспекту для замовника, інформацію для створення цих робіт, електронний тест, бланк оцінювання «Мої досягнення».
Міжпредметні зв’язки: предмет «Технології комп’ютерної обробки інформації» - тема «Обробка текстової інформації»; предмет «Охорона праці;. предмет «Основи роботи в Інтернет» - тема: «Робота з пошуковими системами»; предмет «Основи галузевої економіки та підприємництва» - тема «Підприємництво».
Форма роботи: індивідуальна, диференційовано-групова
Завдання: Створення логотипів, візитних карток, рекламного проспекту Ключові слова: автофигура, SmartArt, шаблони, об’єкти, WordArt.
№ з/п |
СТРУКТУРА УРОКУ |
Трива лість |
I. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА |
2хв. |
|
1.1 |
Вітання з учнями |
|
1.2 |
Перевірка наявності учнів на уроці (звіт чергового про присутність учнів) |
|
1.3 |
Перевірка зовнішнього вигляду учнів та їх розміщення за персональними комп’ютерами. |
|
1.4 |
Зосередження уваги та готовності учнів до уроку |
|
II. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ |
43 хв. |
|
2.1 |
Повідомлення теми і мети уроку, мотивація |
|
2.2 |
Актуалізація опорних знань учнів: перевірка знань, умінь і навичок за матеріалами уроків за матеріалами попередніх уроків (бліцтурнір); |
|
2.3 |
Пояснення характеру і призначення запланованої на уроці роботи |
|
2.4 |
Пояснення нової навчальної інформації з навчального елементу (Додаток 2) |
|
2.5 |
Демонстрація нових операцій і прийомів діяльності згідно інструкційній картці (Додаток 3) |
|
2.6 |
Ознайомлення учнів з матеріалами, вимогами завдань (Додаток 4) |
|
2.7 |
Картка-завдання (Додаток 5) |
|
2.8 |
Демонстрація готових робіт інших підприємств та ПТНЗ |
|
2.9 |
Пояснення вимог т/б та організації робочих місць учнів при виконанні завдань, презентація на цю тему учнів І команди (Додаток 7) |
|
2.10 |
Повідомлення про критерії оцінювання робіт |
|
2.11 |
Опанування ними нових прийомів роботи з метою перевірки засвоєння матеріалу вступного інструктажу. Відповіді на питання тесту (додаток 8). |
|
III. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ |
180 хв. |
|
3.1 |
Самостійне виконання учнями завдань гри |
|
3.2 |
Перевірка правильності організації робочих місць. |
|
3.3 |
Перевірка дотримання правил з охорони праці. |
|
3.4 |
Перевірка вмінь користуватися інструкційними картками. |
|
3.5 |
Перевірка правильності виконання учнями операцій по карткам-завданням. |
|
3.6 |
Проведення фізкультхвилинок (Додаток 6) |
|
3.7. |
Перевірка ходу виконання робіт (контроль за виконанням операцій). |
|
3.8 |
Надання допомоги учням. |
|
3.9 |
Проведення індивідуальних, групових інструктажів. |
|
3.10 |
Збереження робіт учнів у папці «Роботи учнів гр.. ОС-11» |
|
IV ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ |
45хв. |
|
4.1 |
Підбиття підсумків уроку: |
|
|
Аналіз робіт учнів |
|
|
Повідомлення та обґрунтування оцінок |
|
|
Аналіз причин помилок учнів та способи їх усунення |
|
|
Розгляд випадків нераціонального використання навчального часу |
|
4.2 |
Оголосити оцінки учнів за урок. Назвати кращу творчу групу на уроці |
|
4.3 |
Рефлексія. Складання сінквейну |
|
4.4 |
Оголосити тему наступного уроку «Робота з колонками. Використання полів форм і злиття для обробки документів». |
|
4.5 |
Видача домашніх завдань |
|
4.6 |
Вимкнення комп’ютера, прибирання робочих місць |
Метод виробничого навчання – інструктаж - належить до комбінованих методів і, крім сукупності словесних, включає групу наочних методів, зокрема демонстрацію готових рекламних об’яв, візиток, логотипів підприємств; демонстрацію виконання прийомів роботи зі вставкою об'єктів, текстів, схем; алгоритм виконання роботи за інструкційною карткою; використання можливостей Інтернету; фото та текстових матеріалів для оформлення текстів; доповіді та презентації для уроку, які підготували 3 творчі групи (команди). Для активізації процесу навчання проводиться перевірка теоретичних знань, яка здійснюється на цьому уроці у вигляді бліцтурніру «Віртуози мислення», за темами попередніх уроків. Великим плюсом є самостійний розподіл часу і індивідуальне сприйняття питань учнями, а також об'єктивність результатів, яку забезпечує інтерактивна презентація. (Додаток 1)
На цьому уроці особливе місце посідає ділова гра, яка моделює виробничу ситуацію, відображає стиль майбутньої професії і є своєрідним полігоном, на якому учні відпрацьовують професійні навички в умовах наближених до реальних. Цінність цього методу в тому, що він сприяє успішному формуванню позитивних ділових якостей. В учнів формується здатність швидко адаптуватися в групі, уміння встановлювати особисті контакти, обмінюватися інформацією і формувати необхідну точку зору, готовність приймати на себе відповідальність за діяльність групи, правильно розподіляти і організовувати роботу. Використання інструкційно-технологічної картки (Додаток 2), допомагає поясненню нової теми. Послідовність виконання дій для опрацювання графічної інформації - за інструкційною карткою. Саме таке навчання впливає на розвиток потреби у самонавчанні і самоврядуванні, допомагає людині оволодіти ситуацією, виключити виникнення некерованих явищ на виробництві та в житті.
На вступному інструктажі йде докладне пояснення технологічного процесу, який супроводжується показом певних дій, операцій, прийомів. Майстер демонструє прийоми виконання дій, згідно інструкційної картки в уповільненому темпі, з паузами, і лише потім переходить до показу в нормальному темпі. На вступному інструктажі методи поєднуються: показ + інструктування; пояснення + демонстрація (відеоролик).
Показ майстром прийомів трудової дії допомагає сформувати у свідомості учнів точний, живий і конкретний образ трудових дій. Щоб усім було добре видно, майстер використовує проектор.
Таблиця 3.
№ п/п |
Діяльність майстра |
Діяльність учнів |
1 |
Пояснити призначення сформованих умінь. |
Засвоєння значущості трудового процесу професійній діяльності. |
2 |
Показати весь трудовий процес у нормальному темпі. |
Спостереження, цілісне сприймання трудового процесу. |
3 |
Виділити операції, прийоми та основні дії в трудовому процесі. |
Аналіз складу та структури трудової діяльності |
4 |
Показати окремі операції, прийоми та пояснити способи їх виконання за інструкційною картою. |
Засвоєння способів виконання кожної операції, прийомів роботи згідно з інструкційною картою. |
5 |
Сформувати питання, для аналізу інструкційної карти. |
Відповіді на питання |
6 |
Показати весь трудовий процес в сповільненому темпі |
Сприйняття трудового процесу |
№ п/п |
Діяльність майстра |
Діяльність учнів |
7 |
Запропонувати декільком учням відтворити показані операції |
Спостереження, усвідомлення, аналіз, відтворення |
8 |
Проаналізувати помилки учнів |
Аналіз прийомів роботи |
9 |
Повторити весь трудовий процес в нормальному темпі |
Уявне відтворення всього трудового процесу |
Перевірку дотримання правил техніки безпеки, пожежної безпеки, електробезпеки та організації робочого місця оператора комп’ютерного набору, виробничій санітарії учні виконують у вигляді творчих домашніх робіт - презентацій. Підготовку і захист цих робіт учні здійснюють по черзі - з уроку в урок. На цьому уроці запропонована до виступу робота 1 команди. Після закінчення виступу учні озвучують питання, побажання, зауваження до цієї групи (Додаток 3).
Ця форма перевірки дотримання правил ТБ активізує розумову діяльність учнів і дозволяє швидко перевірити правильність відповідей, у тому числі за допомогою самих учнів.
Фронтальна бесіда з виділенням порядку роботи з графічною інформацією. Рекомендується у формі фронтальної бесіди обговорити технологію створення зображення, виділяючи при цьому основні операції виконання роботи та вимоги до логотипів, візиток, рекламних проспектів. Виконання учнями з кожної команди. Для демонстрації робіт використовується проектор.
Мета вступного інструктажу - підготувати учнів до активного і свідомого виконання вправ.
Результатом проведення цього етапу уроку стає систематизація знань учнів і їх практичне застосування, що сприяє розкриття творчого потенціалу учнів.
Учні відповідають на питання електроного тесту (Додаток 4).
ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА ВСТУПНОГО ІНСТРУКТАЖУ
Ет ап уро ку |
Час хв. |
Зміст етапу |
|||||||
|
|
I. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА |
|||||||
|
2. |
Діяльність майстра в/н |
Діяльність учня |
||||||
1. 1 |
Вітання з учнями |
Вітання |
|||||||
1. 2 |
Перевірка наявності учнів на уроці (звіт чергового про присутність учнів) |
|
|||||||
1. 3 |
Перевірка зовнішнього вигляду учнів та їх розміщення за персональними комп’ютерами. |
Оглядають себе |
|||||||
1. 4 |
Зосередження уваги та готовності учнів до уроку |
Зосереджуютьсядля роботи на уроці |
|||||||
|
|
II. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ |
|||||||
|
2
|
Мета |
Компетенції |
Методи |
Форми |
Використовувані ресурси |
|||
Знання |
Уміння |
||||||||
Повідомлення теми і мети уроку, мотивація |
|
|
Пояснювально- ілюстративний |
Розповідь, бесіда |
Презентація |
||||
Діяльність майстра в/н |
Діяльність учня |
||||||||
Постановка мети уроку Добридень! Сьогодні нам головний адміністратор мережі зоомагазинів запропонував зробити для них рекламну продукцію. Кожна команда буде використовувати свій заздалегідь підготовлений фото і текстовий матеріал. За результатами комплексної оцінки визначимо переможця в командному та особовому заліку. Команда отримає тендер на виготовлення візиток, календарів, рекламних проспектів, а також логотип фірми. Відзначу: Ваша робота на уроці може вважатися успішною, якщо по його закінченню Ви: - умієте визначати і описувати переваги і недоліки створених робіт; - створите рекламний проспект, логотип, візитку, емблему використовуючи всі додатки до уроку та Інтернет – ресурси. Всі етапи Вашої роботи на уроці знаходяться в інтерактивній презентації уроку. |
|
Слухають пояснення. Формування установки мотиваційно-цільового підґрунтя
Виявлення потреби у вивченні матеріалу
Роблять записи в зошиті.
|
|||||||
Інтерфейс електронного уроку |
|||||||||
|
|
Демонструє логотипи, емблеми, візитки, рекламні проспекти, календарі |
|
Порівнює свої уподобання з вимогами пропонованих зразків |
||||
|
5 |
Мета |
Компе |
тенції |
Методи |
Форми |
Використовувані ресурси |
|
Знання |
Уміння |
|||||||
Створення безпечних умов праці та результативної роботи на уроці |
Вимог техніки безпеки, організації робочого місця |
Правильно застосовувати знання з т/б перед початком уроку, під час роботи і після закінчення роботи |
Демонстраційнопояснювальний |
Інтерактив на групова |
Тест - Допуск «Так» чи «Ні» Презентація по техніки безпеки та організації робочого місця |
|||
Діяльність майстра в/н |
|
Діяльніст |
ь учня |
|||||
Перевіряє знання учнів з охорони праці та організації робочого місця оператора комп’ютерного набору |
|
Коментують презентацію з охор питання. Отримують допуск до в |
они праці. Дають відповіді на иконання практичної роботи |
|||||
|
1 |
Мета |
Компе |
тенції |
Методи |
Форми |
Використовувані ресурси |
|
Знання |
Уміння |
|||||||
Концентрація уваги учнів на основних якісних характеристиках буклету |
Вимог до рекламної продукції |
Уміння обирати потрібний текстових і графічний матеріал |
Проблемний, роз’яснення |
Пояснення |
Критерії оцінювання продукції |
|||
Дія майстра |
|
Дія уч |
ня |
|||||
Зосередження уваги на вимогах до текстової та графічної інформ |
ації |
Усвідомлює причини співвіднош інформації у рекламних виробах |
ення текстової та графічної |
|||||
|
5
|
Мета |
Компе |
тенції |
Методи |
Форми |
Використовувані ресурси |
|
Знання |
Уміння |
|||||||
Перевірки засвоєння матеріалу вступного інструктажу |
1. Форматування, структуризація тексту 2. Проста обробка графічних зображень; |
ü Написів у документів; ü Робота із зображеннями; |
Індивідуальна робота |
Практична, тест |
Програма Word, Електронний тест Test++ ; |
|||
Дія майстра |
Дія учня |
|||||||
|
|
Перевіряє правильність засвоєння нового матеріалу |
Демонструє засвоєння нового матеріалу |
|||||
Поточний інструктаж - це метод в/н, де чітко визначена система вказівок, рекомендацій, які стосуються способів виконання трудових дій. Увагу учнів зосереджують на виконанні трудових операцій, прийомів.
Метою поточного інструктажу є комплексне застосування практичних умінь і навичок для виконання завдання. На цьому етапі уроку майстрові виробничого навчання рекомендується акцентувати увагу учнів на виділенні найбільш суттєвих ознак при виконанні завдання, що сприяє раціональному використанню прийомів мислення, аналізу, синтезу, порівняння, абстрагування, узагальнення, конкретизації.
Для більшого поля діяльності учнів рекомендується застосувати результати підготовчої роботи, яка поєднує в собі роботу попередніх уроків виробничого навчання і домашні завдання :
•збір і обробка текстової інформації;
• підготовка фотоматеріалу; вимоги до документу.
Інформація про історію появи візиток, логотипів, рекламних проспектів, різновиди цих документів була зібрана командами, як випереджувальне завдання.
Створення цих виробів припускає такі основні напрями роботи: створення фігурного тексту, робота з автофігурами, картинками, з організаційними діаграмами, робота в кольорі. Отже, для успішнішого виконання роботи рекомендується ці напрями розподілити між членами малих груп. Однозначні завдання різним групам сприяють розвитку креативного мислення учнів. Результатом роботи учнів передбачається готові рекламні проспекти, візитки, емблеми, логотипи, календарі. Захист кращих робіт команди готують згідно інструкції для захисту рекламного проекту:
1. Подання рекламної фірми (назва фірми, її логотип, візитна картка).
2. Причини, з яких саме вашій команді потрібно довірити рекламну кампанію даної фірми.
3. Процес подання календаря та рекламного проспекту (основні достоїнства їх, на які ви у своїй фірмі звернули увагу, чим можна залучити споживача і т. д.).
Заключний інструктаж - підбиття підсумків виконання учнями трудових завдань з використанням сукупності методів виробничого навчання, які застосовувались на уроці; об'єктивне оцінювання підсумків їх практичної діяльності.
Основна мета цього інструктажу - на основі фіксації досягнень і недоліків показати учням, чому вони навчилися на уроці, оцінити рівень їх досягнень і творчої активності.
Заключний інструктаж проводиться у формі активної бесіди, яка ґрунтується на аналізі робіт, створених командами на уроці. Оскільки цей урок виробничого навчання припускає готовий продукт, перегляд і оцінювання результатів здійснюється не лише майстром виробничого навчання, але і учнями. Створені роботи демонструються усім учням. Ілюстрацією доцільності методу ділової гри є отримання балів по критеріям оцінювання за готовий документ. Кожна творча група обирає по 1 кращий роботі кожного виду і отримує у підсумковій таблиці ще бали за захист цих робіт. Оцінка за захист враховує чіткість, логічність висловлення, аналіз доцільності застосування того чи іншого кольору заливки, фігури чи малюнку.
До розгляду слід вибрати також завдання, виконані із зауваженнями. На базі цих матеріалів проводиться завершальний інструктаж. При підбитті підсумків уроку майстер в/н аналізує, як пройшло заняття, яких успіхів досягла кожна команда і окремі учні; які були помічені помилки в роботі того або іншого учня, які заходи потрібно вжити, щоб уникнути недоліків надалі.
Система контролю якості знань допомагає активізувати пізнавальну діяльність учнів, перетворити репродуктивне навчання у продуктивну освіту. Тому для оцінювання роботи учня на уроці застосоване комплексне оцінювання, яке складається з балів отриманих згідно таблиці (додаток 8):
Систематичне самостійне опрацювання навчального матеріалу та своєчасне написання домашнього завдання є важливим і обов'язковим етапом вивчення будь-якої навчальної дисципліни та набуття професійних знань, умінь і навичок.
За дидактичним цілям виділяють наступні види домашніх завдань: що готують до сприйняття нового матеріалу, вивченню нової теми; спрямовані на закріплення й застосування знань, отриманих на уроках,
вироблення вмінь і навичок;
такі, що сприяють розширенню й поглибленню навчального матеріалу,
вивченого раніш;
спрямовані на формування й розвиток умінь самостійного виконання
вправ;
такі, що сприяють розвитку самостійності мислення шляхом виконання індивідуальних завдань в обсязі, що виходить за рамки програмного матеріалу, але відповідає можливостям учнів.
Учням пропонується: повторити тему «Опрацювання графічної інформація у Word»: скласти на кросворд (по темі «Графічна інформація у Word»);
Команді ІІ підготувати презентацію на тему «Техніка безпеки та організація робочого місця оператора комп’ютерного набору».
Використовуючи ресурси Інтернету проведіть пошукову роботу з метою збору інформації для виготовлення буклету. Підсумки пошукової роботи збережіть в окремій теці. Створіть презентацію «Історія буклету».
1. Державний стандарт професійно-технічної освіти
ДСПТО 4115.К74054 – 2006 ПРОФЕСІЯ – Секретар керівника (організації, підприємства, установи) КОД – 4115. К74054 – 2006 КВАЛІФІКАЦІЯ – Секретар керівника (організації, підприємства, установи) 2. Сучасний урок професійної підготовки – шлях до формування конкурентоспроможного робітника (на допомогу медпрацівникам ПТНЗ)
Навчально-методичний кабінет професійно-технічної освіти в
Кіровоградській області Кіровоград 2004
3. Глущик С.В. Сучасні ділові папери 2003р. _О.Ю. Гаєвський Інформатика, Київ А.С.К.,2005
4. О.Ю. Гаєвський Інформатика, Київ А.С.К.,2005
5. С. Сагман Microsoft office XP быстрый старт, Москва ДМК, 2002
6. Хуторской А.В. Методика личностно-ориентированного обучения. М., 2005 7. Угринович Н.Д. Информатика и информационные технологии. – М.: Лаборатория Базовых Знаний, 2002.
8. Макарова Н. В. Информатика и информационно-коммуникационные технологии: Учебник: 11 кл. СПб.: Питер, 2006.
9. Ресурси Інтернет:
http://kursymaster.ru/word.php http://www.slideshare.net/programmers/word-4512715