"Орфографічно-пунктуаційний практикум" 1 частина (варіант Д)

Про матеріал
Тестові завдання на закріплення вивчених правил з граматики і пунктуації, а також як варіант підготовки до ЗНО, 1 частина "Орфографічно-пунктуаційний практикум" 1 частина варіант Д
Перегляд файлу

Варіант Д

 

І. Позначте рядок, у якому кількість букв і кількість звуків співпадають:

  1. преосвященство, проїзний, заряджений, мільйон
  2. прізвисько, Єгипет, дьоготь, дощаний
  3. прізвище, медальйон, збуджений, дивізія
  4. мільярд, йогурт, досьє, військовозобов’язаний

 

ІІ. Позначте рядок, у якому в усіх словах відбувається подовження чи подвоєння:

  1. безсон...я, роз...ява, вояч...ина, повноліт...я
  2. воз...єднаний, жадан...ий, розпродан...ий, скопійован...ий
  3. роз...броєн...я, здвоєн...ий, шален...ий, довгождан...ий
  4. багат...я, видан...ий, вихован...ий, заслужен...ий

 

ІІІ. Позначте рядок, у якому в усіх словах додаванням суфікса  -ськ-  або  -ство- відбувається зміна кінцевого приголосного основи:

  1. студент, депутат, черкес, гігант
  2. Лейпциг, Збараж, чумак, бурлака
  3. Трускавець, Кембридж, герцог, Здолбунів
  4. чех, казах, Женева, Кравець

 

IV. Текст - це:

  1. група речень, об’єднаних граматичним та смисловим зв’язком, що виражають думку вільніше й повніше порівняно з реченням;
  2. використання виражальних засобів мови в процесі конкретного говоріння, що відбувається у звуковій або писемній формі;
  3. продукт мовленнєвого процесу, що характеризується тематичною завершеністю, цілісністю,  відображає ставлення автора до висловленого змісту;
  4. різновид літературної мови, що обслуговує певну сферу суспільного життя.

 

V.  Позначте рядок, у якому в усіх словах у Р.в. однини іменники чол. роду  мають закінчення  -а(-я):

  1. каталог, Брюссель, буддизм, іспит
  2. ієрарх, інгредієнт, циферблат, Вашингтон
  3. Карабах, делікатес, Ватикан, імідж
  4. Крим, В’єтнам, брифінг, імунітет

 

VI. Позначте рядок, у якому немає граматичних помилок у словосполученнях:

  1. при вашій допомозі; добрий по натурі; розкажи за брата; не з’явився із-за хвороби.
  2. говорив біля години; дорожчий за все; відправити лист по пошті; старший по віку.
  3. по дорученню адміністрації; по вихідним дням; при допомозі словника; по непорозумінню.
  4. знати з газет; на замовлення; переказати телеграфом; близько двох тисяч гривень.

 

VII. Позначте рядок, у якому є речення з неузгодженим означенням:

  1. Бажання виходити на сонце не було.
  2. Кожна нація і народ створили десятки тисяч слів. (В. Симоненко)
  3. Сніжні зорі все мені цілують чоло гаряче. (Л. Українка)
  4. Справді шляхетні люди ніколи нічим не чваняться. (Ф. Ларошфуко)

 

VIII. Перепишіть речення і розставте потрібні розділові знаки. Зробіть синтаксичний розбір речення.

 

Нині кожен має бути людиною в людстві щоб кожним нервом відчувати його болі і тривоги нині кожен мусить почувати себе органічною часткою великого собору людської цивілізації щоб самовіддано тримати на собі його споруду.

(Є. Сверстюк)

 

 

 

 

docx
Додано
27 березня 2021
Переглядів
574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку