Вступ. Ресторанне господарство це - вид економічної діяльності суб’єктів господарської діяльності щодо надання послуг для задоволення потреб споживачів у харчуванні з організацією дозвілля або без нього. Заклад ресторанного господарства – це організаційно-структурна одиниця у сфері ресторанного господарства, яка здійснює виробничо- торгівельну діяльність: виробляє і доготовляє, продає та організовує споживання продукції власного виробництва й закупних товарів, а також надає послуги з організації дозвілля.
1.1 Характеристика підприємств бару класу «люкс»Бар - підприємство ресторанного господарства з барною стійкою, яке реалізує змішані напої, міцні алкогольні, слабоалкогольні і безалкогольні напої, закуски, десерти, борошняні кондитерські і булочні вироби, товари промислового виробництва. Бари підрозділяються на класи: «люкс», «вищий»і «перший». Бари люкс відрізняються високим класом архітектурно-художнього оформлення торгових приміщень та технічного оснащення, вишуканістю інтер'єру, високим якістю обслуговування, широким асортиментом напоїв, вітчизняних і зарубіжних, багатим вибором фірмових виробів і страв.
1.5 Обслуговування відвідувачів. Бармен - це людина, яка працює за барною стійкою, відповідно до правил та атмосфери закладу. Він вітає, інформує, дає поради споживачам, приймає і виконує їх замовлення. У барах застосовуються різні методи обслуговування відвідувачів: самообслуговування, обслуговування офіціантами і комбіноване обслуговування.
2.1 Історія виникнення Батьківщина барів – Америка. Попередниками барів були різні кафе, які були поділені дерев’яним бар’єром на дві частини: буфет і приміщення для відвідувачів, що й зумовило назву «бар». Історія виникнення бару починається з XVIII століття. Господарі трактирів тоді не безпідставно відгороджувалися від відвідувачів міцним бар'єром, виставляючи на масивну стійку ковбоям і різноманітним мандрівникам келих напою, сандвіч чи гірку смажених земляних горіхів. За багато років бари зазнали низку змін, але сам характер обслуговування в барах «без затримки» закріпився.
2.5 Санітарно-гігієнічні вимоги до працівників і до обладнення під час організації підприємств бару класу «люкс»На підприємствах повинні працювати тільки здорові люди. При влаштуванні на роботу вони мусять обов'язково пройти медичний огляд і дослідження на бацилоносійство, глистоносійство. Медичний контроль за станом здоров'я проводять періодично залежно від характеру дослідження. Дотримання правил особистої гігієни працівниками харчових підприємств і торгівлі є важливою умовою для профілактики ряду інфекційних захворювань і харчових отруєнь.
2.6 Устаткування, яке покращує роботу підприємств бару класу «люкс»Устаткування, за допомогою якого здійснюється обслуговування споживачів, є дуже різноманітним і виконує різні функції. Процес обслуговування споживачів підприємств ресторанного господарства вимагає застосування різноманітних засобів та предметів праці, до яких належить торговий, технологічний, господарський інвентар, столовий посуд та набори, білизна, тканини, папір та паперові вироби, сировина, продовольчі товари та напої тощо. Зазвичай, барна стійка комплектується холодильними шафами для напоїв,льодогенератором, модулем для пивної вежі, апаратами для розливу газованих напоїв.
Висновок. Метою роботи було набуття навичок практичного застосування теоретичних знань, набутих за період навчання, розвиток аналітичного мислення у роботі з документами, та набуття досвіду користування довідковою, науковою, навчальною літературою, нормативними та законодавчими документами. Що повністю описано в даній курсовій роботі. У ході виконання роботи була досягнута її основна мета і вирішені всі завдання.