Міністерство освіти і науки України
Департамент науки і освіти
Харківської обласної державної адміністрації
Державний навчальний заклад
«Слобожанський регіональний центр професійної освіти»
Методична розробка уроку з виробничого навчання
“Підготовка гіпсокартонних поверхонь під обклеювання шпалерами “ по темі
“Виконання основних операцій при підготовці та обробці поверхонь під обклеювання шпалерами “ з професії “Маляр 2 розряду“
Виконала: майстер виробничого навчання
Безбородова С.М.
Зміст
I . Характеристика та навчально - виховні задачі теми .
II. Планування теми
III. Обладнання та оснащення робочих місць учнів .
IV. План уроку виробничого навчання .
V. Структура уроку .
VI . Організаціяйна частина ( 5 хвилин ).
VII. Вступний інструкатаж ( 40 хвилин ):
1. Повідомлення теми , мети , мотивації , методу проведення уроку .
2 . Актуалізація знань .
3. Ознайомлення з інструментами та матеріалами , які потрібні для виконання практичного завдання .
4. Повторення правил з охорони праці .
5.Прийоми виконання робіт .
6. Перевірка учнів засвоєння прийомів .
7 .Пояснення змісту навчально-технологічної документації .
VII .Методичні рекомендації щодо проведення вступного інструктажу
VIII.Поточний інструктаж ( основна частина 195 хвилин ):
1. Цільовий обхід № 1 .
2. Цільовий обхід № 2 .
3. Цільовий обхід № 3.
4. Цільовий обхід № 4.
5. Цільвий обхід № 5.
6 .Цільвий обхід № 6.
Х I. Методичні рекомендації щодо проведення поточного інструктажу та організації самостійної роботи учнів .
Х. Заключний інструктаж (30 хвилин ) :
1. Перевірка та оцінка виконаних робіт .
2. Закріплення нового матеріалу.
3. Підведення підсумків .
4. Повідомлення домашнього завдання .
XI. Критерії оцінювання виконання учнями практичного завдання: “ Підготовка гіпсокартоних поверхонь під обклеювання шпалерами «
Х II. Методичні рекомендації щодо проведення заключного інструктажу .
Х III. Додатки :
1.Презентація“Інструменти для виконання малярних робіт “ з предмету “ Технологія малярних робіт 2 розряду “ .
2. Інструкція №2 з охорони праціі для виконання малярних робіт в приміщеннях .
3. Кросворд – маляра по темі “ Підготовка гіпсокартоних поверхонь під обклеювання шпалерами “ з виробничого навчання для професії «Маляр2 розряду»
4 .Інструкційно- технологічна карта “ Підготовка гіпсокартонних поверхонь під обклеювання шпалерами “ з професії “ Маляр 2розряду "
5. Презентація “Інструкційно- технологічна карта “ Підготовка гіпсокартонних поверхонь під обклеювання шпалерами “ з професії “ Маляр 2 розряду ".
6 . Опорні конспекти для учнів по темі “ Підготовка гіпсокартоних поверхонь під обклеювання шпалерами “ з виробничого навчання для професії Маляр 2 розряду .
7 . Презентація “ Фотошпалери “ для виконання домашнього завдання учнів
I.Характеристика та навчально- виховні задачі теми “Виконання основних операцій при підготовці та обробці поверхонь під обклеювання шпалерами “.
Маляр 2 розряду повинен уміти виконувати підготовку обуштукатурених і бетоних поверхонь, гіпсокартоннх поверхонь, дерев‘ яних поверхонь під обклеювання шпалерами, гіпсових поверхонь під обклеювання шпалерами. Також виконувати відбивання верхньої межі шпалер, очищення від набілу стін, перетирання. Справжній маляр 2 розряду повинен вміти приготувати грунтовки та правильно грунтувати поверхні . Тема “Виконання основних операцій при підготовці та обробці поверхонь під обклеювання шпалерами“ дає можливість учням навчитися правильно виконувати всі підготовчі операції різних поверхонь, тому , що виконання без помилок підготовку поверхонь дає можливість правильно обклеювати шпалерами. Навчально– виховними задачами цієї теми є вміння виконання підготовчих робіт, при цьому правильно використовувати інстументи маляра вивчити властивості матеріалів та навчитися приготуванню грунтовок, шпаклівок . Застосовувати їх відповідно технології. Навчитися необхідним операціям при підготовці обуштукатурених і бетоних, гіпсокартоннх поверхонь, дерев ‘яних поверхонь під обклеювання шпалерами.Творчо підійти до правильного виконання технологічного процесу, дотримання правил охорони праці. Виховувати особистість, що відповідатиме усім критеріям усебічно розвиненої людини. Розвивати логічне мислення при підготовці поверхонь під обклеювання шпалерами та самостійно розвивати мислення у плануванні й організації робочого місця маляра. Розвивати в учнів систему швидкості та якісного виконання робіт. Виховати в учнів почуття відповідальності за якість виконаної роботи. Сформувати почуття етики і естетики в майстерні, повагу до обраної професії .
II. Планування теми “ Виконання основних операцій при підготовці та обробці поверхонь під обклеювання шпалерами “
Урок № 1. Інструктаж з охорони праці при виконанні операцій при підготовці та обробці поверхонь під обклеювання шпалерами . Організація робочого місця - 6 годин .
Урок № 2. Підготовка обуштукатурених і бетоних поверхонь під обклеювання - 6 годин .
Урок № 3. Відбивання верхньої межі шпалер . Очищення від набілу стін , перетирання , приготування грунтовки і грунтування поверхні – 6 годин .
Урок № 4. Підготовка гіпсокартоннх поверхонь під обклеювання шпалерами – 6 годин .
Урок № 5. Підготовка дерев ‘яних поверхонь під обклеювання шпалерами – 6 годин .
Урок № 6. Підготовка гіпсових поверхонь під обклеювання шпалерами – 6 годин .
III. Обладнання та оснащення робочих місць учнів.
12 робочих місць .
Кожне робоче місце оснащене :
1. Інвентарний столик - 1 шт .
2. Шпателі – шириною 10 , 15 . 25 см – 1 шт .
3. Скребок - 1 шт .
4 . Інструктивно – технологічна карта - 1шт .
5. Щітка – макловиця – 1шт .
6 . Ніж – 1шт.
7 . Армірована стрічка - ширина 15 см – 0.8 см – 1шт .
8 . Губка - 1шт .
9 . Відро- 1 шт .
10 . Посуд для шпаклівки - 1 шт .
11. Шпаклівка фініш Кнауф – 1кг .
12 . Клейовий розчин 1 літр .
13 . Наждачний папір – 20см – 0 , 8 – 1шт .
14 . Мусорний пакет - 1шт .
15 . Віник – 1 шт .
16 . Совок – 1шт .
IV. План уроку виробничого навчання .
Тема програми “Виконання основних операцій при підготвці та обробці поверхонь під обклеювання шпалерами “ .
Тема уроку “Підготовка гіпсокартоних поверхонь під обклеювання шпалерами “ .
Мета уроку
Навчальна –
. Навчитися необхідним операціям при підготовці гіпсокартонних поверхонь під обклеювання шпалерами .
. Вивчити властивості матеріалів для підготовчих робіт .
. Навчитися правильно використовувати інструменти маляра для підготовчих робіт .
Розвиваюча –
. Розвивати логічне мислення при підготовці гіпсокартонних поверхонь під обклеювання шпалерами.
. Розвивати самостійність у плануванні й організації робочого місця маляра.
. Творчо підійти до правильного виконання технологічного процесу, дотримання правил охорони праці .
. Розвивати в учнів систему швидкості та якісного виконання робіт.
Виховна –
. Виховувати особистість, що відповідатиме усім критеріям усебічно розвиненої людини .
. Виховати в учнів почуття відповідальності за якість виконаної роботи.
. Сформувати почуття етики і естетики в майстерні , повагу до обраної професії .
Тип уроку – Урок формування первинних умінь .
Вид уроку – Інтегрірований .
Методи проведення уроку– рольова гра , робота в групах, індивідуальне опитування , лекція- бесіда .
Мотивація- Сучасне опорядження не можливо представити без гіпсокартонних поверхонь, тому кожний маляр повиннен знати, як правильно підготувати під обклеювання шпалерами. Опорядження шпалерами дуже широко використовується в сучасному будівництві .
Матеріально-технічне забезпечення уроку– інтерактивна доска; Презентація “Інструменти для виконання малярних робіт“ з предмету “ Технологія малярних робіт 2 розряду“; інструкція №2 з охорони праціі для виконання малярних робіт в приміщеннях; кросворд– маляра по темі “Підготовка гіпсокартоних поверхонь під обклеювання шпалерами“ з виробничого навчання для професії «Маляр 2 розряду»; інструкційно- технологічна карта “ Підготовка гіпсокартонних поверхонь під обклеювання шпалерами“ з професії “Маляр 2 розряду«; презентація “Інструкційно- технологічна карта підготовка гіпсокартонних поверхонь під обклеювання шпалерами“ з професії “ Маляр 2 розряду "; опорні конспекти для учнів по темі “Підготовка гіпсокартоних поверхонь під обклеювання шпалерами “ з виробничого навчання для професії «Маляр 2 розряду».
Міжпредметні та міжтемні зв‘язки– Предмет«Матеріалознавство малярних робіт 2 розряду тема“ Матеріали для обклеювання шпалерами “ та предмет «Технологія малярних робіт 2 розряду» тема “Способи підготовки поверхонь для фарбування та обклеювання “
Список основної та допоміжної літератури - Є. К. Карапузов , В. Г. Соха , Т. Є. Остапченко « Матеріали і технології в сучасному будівництві « ; Т. Є. Остапченко « Технологія опоряджувальних робіт « ; О. Ю. Старченко , Д. В . Гулін « Технології сухого будівництва « ; А. С. Нікуліна , А . С. Заславська , Н. Г. Ничкало , В.В .Томашенко , Д. В. Панькова , Л. В. Яценко « Малярні роботи I , II, III томи» .
V.Стукатура уроку
I. Організаційна частина ( 5 хвилин ) . II. Вступний інструкатаж ( 40 хвилин ): 1. Повідомлення теми , мети , мотивації , методу проведення уроку . 2. Актуалізація знань . 3. Ознайомлення з інструментами та матеріалами , які потрібні для виконання практичного завдання . 4. Повторення правил охорони праці . 5. Прийоми виконання робіт . 6. Перевірка учнів засвоєння прийомів . 7. Пояснення змісту навчально-технологічної документації . II. Поточний інструктаж ( основна частина 195 хвилин ) : 1. Цільовий обхід № 1 . 2. Цільовий обхід № 2 . 3. Цільовий обхід № 3 . 4. Цільовий обхід № 4 . 5. Цільовий обхід № 5 . 6. Цільовий обхід № 6 . III. Заключний інструктаж ( 30 хвилин ) : 1. Перевірка та оцінка виконаних робіт . 2.Закріплення нового матеріалу . 3. Підведення підсумків . 4. Повідомлення домашнього завдання .
Хід уроку .
VI . Організаційна частина ( 5 хвилин) .
Майстер виробничого навчання: Перевіряє підготовку учнів до початку уроку, організацію робочого місця , наявність спеціального одягу , допуск з охорони праці ( мається на увазі запис у журналі проведення інструк- тажі ).
Учні : Готують робочі місця до уроку , звертають увагу на свій зовнішній вигляд.
VII . Вступний інструктаж ( 40 хвилин ) .
1 . Повідомлення теми , мети , мотивації , методу проведення уроку .
Майстер виробничого навчання: Повідомляє тему та мету уроку , проводить мотивацію .
Сьогодні урок проведемо у формі гри, в якій ви братимите безпосередню участь. Уявіть собі , що ви влаштовуєтесь на роботу у будівельну фірму “Форум“. Для того щоб визначити кращю бригаду опоряджувальників директор фірми “ Форум “ влаштував відбірний конкурс. Так , як фірма має направлення виконання шпалерних робіт, то дуже важливо мати досвід з підготовчих робіт під наклеювання шпалер. В сучасних опоряджувальних роботах найчастіше використовують гіпсокатронні поверхні, тому директор фірми має бажання визначити кращу бригаду по підготовці гіпсокартонних поверхонь .
Директором будівельної фірми буде викладач будівельного циклу, помічником буде майстер виробничого навчання . Тепер треба поділитися на три бригади .
Учні: Починають ділитися на три бригади . Якщо можлива проблема , то майстер виробничого навчання допомагає в поділу на бригади . Так , як майстерня має 6 кабінок по 2 робочих місць , то учнів може бути 12 . Кожна бригада має по 4 учня .
Майстер виробничого навчання помічник директора фірми “ Форум “: Кожна бригада повинна вибрати бригадира и придумати назву . Якщо знову можлива проблема , то майстер виробничого навчання допомагає вибирати назву бригади .
У нас є три бригади :“ Майстер“, “ Фаворит “, “ Супер-опоряджувальник “ . Кожна бригада має свого бригадира. (Повідомляє майстер виробничого навчання ) .
Викладач ( директор фірми “ Форум “ ): Для визначення кращої бригади , яка буде працювати в моїй фірмі “Форум “ сьогодні буде запропоновано декілька завдань і конкурсів . 1 . Завдання № 1 , 2 , 3 , 4 на перевірку знань з предметів: матеріалознавства малярних робіт I2 розряду по темі: “ Матеріали для обклеювання шпалерами “ та технології малярних робіт II розряду по темі: “Способи підготовки поверхонь для фарбування та обклеювання “ у вигяді : тестів –завдань , практичних завданнь . Тестові завдання можуть бути не більш 6 балів , в нашому випадку - максимально 3 бали. 2. Завдання на перевірку знань з охорони праці при виконанні малярних робіт у вигляді індивідуальних запитань . Питання початкового рівня , тому максимально– 1 бал .3 . Показ дій ( Максимально- 1 бал )4. Практичне завдання. ( Максимально- 6 балів ). 5.Завдання для закріплення нового матеріалу . ( Максимально- 1 бал ) .
За кожне завдання бригада отримує залікові бали у вигляді карточок . Кожна карточка оцінюватимиться в 1 бал .Чим більше , тим краще . Максимально 12 балів. У кінці уроку , яка бригада отримуватиме більш карточок, та стає переможцем і буде прийнята на роботу в фірму “ Форум “ .
Карточка оцінювання .
Для того щоб практичне завдання виконати без ускладнень , треба мати деякі теоретичні знання . Отже , переходимо до актуалізації опорних знань .
2. Актуалізація знань .
Викладач (директор фірми “ Форум “): Бригади: “ Майстер “, “ Фаворит“ , “Супер-опоряджувальник “ получають папки з завданнями. В яких є завдання на перевірку знань з предметів: матеріалознавства малярних робіт II розряду по темі“ Матеріали для обклеювання шпалерами “ та технології малярних робіт 2 розряду по темі “ Способи підготовки поверхонь для фарбування та обклеювання “ . Ці папки мають чотири завдання у вигяді тестів –завдань , практичних завданнь . Максимально 3 бали .
Початковий рівень .
Завдання № 1 .
Тести-завдання для бригад :“ Майстер “, “ Фаворит “, “Супер-опоряджувальник “ .
Оберіть правильні відповіді .
1 .Чи можно наклеювати шпалери на сиру поверхню ? ( Так чи ні )
2 . Чому поверхня має бути рівною :
а ) для зниження витрат шпалер ;
б ). для поліпшення естетичного вигляду приміщення ;
в ) . для підвищення міцності приклеювання шпалер ?
3 . Які технологічні операції додаються під час наклеювання цупких шпалер на бетонну поверхню :
а) . обклеювання паперовою макалатурою ;
б ) . шліфування пемзою стиків макулатури ;
в ) . повторне нанесення клейової суміші на полотнища шпалер ;
г ) .суцільне шпаклювання поверхні ?
Бажаємо успіхів .
Середній рівень .
Завдання № 2.
Практичне завдання для бригад : “ Майстер “,
“ Фаворит “,“Супер-опоряджувальник “
Виберіть потрібні матеріали для підготовки поверхонь під обклеювання шпалер .
1 . Штукатурний розчин ;
2 . Шпаклівка ;
3 . Грунтовка ;
4. Пігменти ;
5 . Клей шпалерний ;
6 . Водні фарби ;
7 . Підмазувальні пасти ;
8 . Оліфа ;
9. Антигрибок ;
10. Картон .
Бажаємо успіхів .
Достатній рівень .
Завдання № 3 .
Практичне завдання для бригад : “ Майстер» , “ Фаворит “ , “Супер-опоряджувальник “ .
№ |
Назва операцій: Підготовка під обклеювання шпалерами . |
Інструменти . пристосування,інвентар
|
Техніка безпеки |
Технологія виконання.
|
Матеріали.
|
|||||||||
1 |
Обштукатурені поверхні . |
|
|
|
|
|||||||||
Бажаємо успіхів .
Високий рівень . Завдання № 4 . Практичне завдання для бригад : “ Майстер “ , “ Фаворит “ , “ Супер-опоряджувальник “ .
|
Виконання актуалізації знань можно виконати за допомогою комп’ютера . Це пройде цікавіше для учнів .
Учні : Готуються разом . Кто підготовився починають давати відповіді .
Викладач ( директор фірми “ Форум “ ): Дає оцінку роботі кожній бригаді . Корегує відповіді учнів . Повідомляє кількість зароблених карточок і оцінює в балах .
Майстер виробничого навчання( помічник директора фірми “ Форум “ ): А тепер перейдемо до ознайомлення з інструментами та пристроями , які будуть застосовуваться на уроці при виконанні практичного завдання директора фірми .
Для цього проведимо не велике повторення у вигляді презентації, які потрібні інструменти для виконання підготовки поверхні .
Проводиться огляд мультімедійної презентації “Інструменти маляра“ з предмету “ Технологія малярних робіт 2 розряду “ . ( додаток № 1)
Учні: Переглядають презентацію .Сприймають інформацію, розглядають інструменти .
Викладач (директор фірми “ Форум “): Для того щоб в моїй фірмі працювали самі кращі маляри, я пригласила для показу вправ свого помічника . ( Показує на майстра виробничого навчання ). Який зараз вас познайоме з інструментами та пристосуваннями , які потрібні для виконання практичного завдання бригад , покаже як потрібно правильно виконувати дії при підготовці гіпсокартонних поверхонь. Також навчить вас правильно організовувати робоче місто та дотримуватись правил з хорони праці при виконанні малярних робіт .
3.Ознайомлення з інструментами та матеріалами , які потрібні для виконання практичного завдання .
Майстер виробничого навчання( помічник директора фірми “ Форум “): Починає показ дій , які виконують при підготовці гіпсокартонних поверхонь при наклеювання шпалер .
Підходе до гіпсокартонної поверхні . Показує організацію робочого місця . Використовує інвінтарний столик на, якому лежать підготовлені інструменти та матеріали: шпателі– 10 ,15, 25 см ; скребок , ніж , щітка, шліфувальний прилад , наждачний папір , щітка макловиця , армірована стрічка , губка, відро з водою , посуд для приготування шпаклівки , мірний стаканчик , суха шпаклівка фірми Кнауф – фініш ( 1 кг ), клейовий розчин 1 літр . Знайоме учнів з інструментами .
4 . Повторення правил з охорони праці .
Використовує інструкцію № 2 з охорони праці для виконання малярних робіт в приміщеннях. ( Додаток № 2 ) .
Нагадує про правила з охорони праці при виконанні малярних робіт .
- Шпаклівки та грунтовки готують тільки у спеціальних приміщеннях , де є вентиляція .
- При готуванні шпаклівок треба одягати індивідуальні засоби захисту органів захисту ( фільтрувальні респіратори ) .
- При виконанні робіт в закритих приміщеннях має бути від 10 до 20 градусів , відносна вологість повітряі за цих умов не повинна перевищувати 60 % , а швидкість руху повітря -0,3 м/с .
- Для захисту тіла людини застосовують спеціальний одяг ( комбінезон або штани і куртку , головний убір та взуття ) .
- Засобами індивідуального захисту рук є захисні рукавички .
- Для захисту органів зору треба одягати спеціальні окуляри .
- При підготовці поверхонь та матеріалів до опорядження велику увагу слід приділяти дотриманню безпечних методів роботи з електроінструментом ( корпус має бути заземлений , елекропровід справний ).
В процесі своєї розповіді майстер виробничого навчання задає питання учням .
Питання : Що належить до індивідуального захисту рук?; Чи можно залишити машину , що працює , без нагляду ?; Хто допускається до роботи з машинами та механізмами?; Що належить до перших засобів гасіння пожежі? ; Яких правил гігієни слід дотримуватися на виробництві ?
Відповіді: Захисні рукавички; Не можна; До роботи з електрикою допускаються особи віком від 18 років , відповідних кваліфікаційних груп з електробезпеки і з оформленням наряду-допуску; Первинними засобами гасіння пожежі є азбестове рядно, вогнегасники, сухий пісок , водопровідна вода ; Використовувати спеціальний одяг, рукавички, окуляри, прцювати при нормальних умовах праці .
Учні: Пригадують правила з охорони праці і відповідають на питання . Майстер виробничого навчання допомагає .
Викладач ( директор фірми “ Форум “ ): Оцінює відповіді бригад і видає карточку оцінювання . ( Правільні відповіді оцінюються в 1 бал тому , що це початковий рівень , тобто 1 карточка , максимально карточка ) .
5 . Приийоми виконання робіт .
Майстер виробничого навчання( помічник директора фірми “ Форум “ ): Для підготовки гіпсокартонних поверхонь треба виконати такі операції.
( Показує на поверхню ) .
Поверхня має бути без масляних плям і висолів, чистою, сухою, міцною, рівною , мати добру вбирну здатність. Перш ніж почати підготовку поверхні необхідно уважно обстежити стан. Майстер виробничого навчання обстежує стан поверхні ) . Показує учням , що поверхня має деякі недоліки ( очищає її від пилі і грязі задопомогою щітки макловиці ) . Потім показує тріщини на стиках гіпсокартонній поверхні. Для наклеюванні шпалер ці тріщини повинні бути замазані .
Вз’язку з тим , що для замазування тріщин потрібна не велика кількість шпаклівка , то можно приготувати вручну .
Одягає рукавички і іде приготувати шпаклівку у відвідене для цього місце .
Приготовлює шпаклівку ( висипає шпаклівку в посуд , добавляє воду ) .
Показує спочатку трудовий процес в нормальному темпі. А дії для замазування тріщин на стиках гіпсокартонній поверхні показує в сповільненому темпі .
Починає виконувати та розповідати про дії для замазування тріщин на стиках гіпсокартонній поверхні :
- За допомогою шпателя завширшки 10 см нанести тонкий шар шпаклівки обобіч кута ; перегнути арміровану стрічку під кутом 90 градусів .
- Накласти стрічку на кут і шпатель злегка втиснути її шпаклівку ; відрізати зайву частину стрічку .
- Шпателем для внутрішніх кутів занурити стрічку у шпаклівку , тримаючи його під кутом 45 градусів, і рухати його по стрічці, достатньо сильно притискуючи до неї так, щоб з під стрічки вичавлювалося деяка кількість шпаклівки ; рух шпателя здійснюватити до її кінців .
- Розрівняти шпаклівку шпателем для внутрішніх кутів або шпателем завширшки 15 см .
Дати їй затужавити протягом 24 години; злегка зачисити зашпаровану поверхню наждачним папером або протерти вологою губкою до видалення плям шпаклівки ; Нанести другий шар , а потім у разі потреби і третій . ( Розповідає майстер виробничого навчання ) .
Учні: Спостерігають за показом дій майстра та усвідомлюють способи виконання кожної операції .
Майстер виробничого навчання( помічник директора фірми “ Форум “ ): Обшивка з гіпсокартонних плит можна пошкодоти , як під час будівництва , так і при тривалій експлуатації будівель . Такі пошкодження повинні усунені через відповідний ремонт. (Показує на пошкодженні елементи гіпсокартонної поверхні ) .
Починає показувати , як треба усунити пошкоджені міста . ( Виконує дії ) .
Показує спочатку трудовий процес в нормальному темпі, як треба усунити пошкоджені міста на гіпсокартонній поверхні , а потім показує в сповільненому темпі .
За допомогою шпателя завширшки 15 мм нанести на пошкоджену ділянку тонкий шар шпаклівки, розрівняти його і залишити на 24 години для тужавлення. Після цього зашпаровану шпаклівкою поверхню треба зачистити наждачним папером і протерти вологою губкою. В разі потреби можно нанести другий шар шпаклівки .( Повідомляє майстер виробничого навчання)
Учні : Спостерігають за показом дій майстра та сприймають інформацію
Майстер виробничого навчання ( помічник директора фірми “ Форум “ : Інноді потребує замазування тріщин на кутовій захисній накладці гіпсокартонних поверхонь. Підходить до поверхні , показує спочатку трудовий процес в нормальному темпі , а потім замазування тріщин на кутовій захисній накладці на гіпсокартонній поверхні показує в сповільненому темпі .
Для цього потрібно здійснювати такі операції :
- Очистити від шпаклівки отвори кутової захисної накладки і укріпити її планки шурупами з кроком не більше як 15 см по всій довжині тріщини; шпателем завширшки 10 см нанести тонкий шар шпаклівки .
- Розрівняти шпаклівку за допомпгою шпателя завширшки 15 см і дати їй затужавіти протягом 24 години ; для видалення плям шпаклівки зачистити всю зашпакльовану поверхню наждачним папером або протерти її вологою губкою ; нанести другий шар шпаклівки .
Дуже часто бувають виступи на стиках гіпсокартонних поверхнях. Продовжує майстер виробничого навчання і підходить до поверхні . Для замазування таких виступів потрібно виконати такі дії :
_ З метою якомога більшого вирівнювання виступної частини стику з поверхнею треба зачистити її , уникаючи при цьому надмірних пошкоджень картону або армірованої стрічки .
- Шпателем завширшики 25 см нанести тонкий шар шпаклівки на стик ; розрівнювати шпаклівку на відстані приблизно 25 см від виступу; дати шпаклівці затужавіти протягом 24 години ; для видалення плям шпаклівки злегка зачистити зашпакльовану поверхню або протерти її вологою губкою ; шпателем завширшки 25 см нанести другий шар у разі потреби – третій шар шпаклівки .
Учні : Спостерігають за показом дій майстра та сприймають інформацію та усвідомлюють способи виконання кожної операції .
Майстер виробничого навчання (помічник директора фірми “ Форум“): Якщо гіпсокартона поверхня ідеальна , то її потрібно очистити від пилі , виконати обклеювання стиків та проклеювати поверхню. (Показує поклеювання ) . Виконує такі дії :
- Наносить клей на поверхню , за допомогою щітки макловиці.
6 . Перевірка учнів засвоєння прийомів .
Після показу дій для підговки гіпсокартонних поверхонь під обклеювання шпалерами майстер визиває з кожної бригади бажаючих показати, як треба підготовити виступи на стиках гіпсокартонних поверхнях .
Учні: Виходять по черзі , показують дії, які потрібні для підговки гіпсокартонних поверхонь під обклеювання шпалерами .
Майстер виробничого навчання ( помічник директора фірми “ Форум “): Інформірує про типові помилки та їх виправлення .
Викладач( директор фірми “ Форум “ ): Дивиться на роботу учнів і разом з майстром виробничого навчання оцінює роботу , видаваючи карточки . (Правільні дії оцінюються в 1 бал , тобто 1 карточка ) . Потім проводить оцінку роботи за перший етап бригад“ Майстер “ , “Фаворит “ , “Супер-опоряджувальник “ . Повідомляє учням .
Учні: Йдеться обговорення оцінок .
Викладач ( директор фірми “ Форум “): А тепер, як директор фірми “ Форум “ , хочу перевірити , як ви можете працювати .
7 . Пояснення змісту навчально-технологічної документації .
Майстер виробничого навчання ( помічник директора фірми “ Форум “): Видає інструкційо- технологічні картки . Пояснює учням зміст навчально - технологічної документації та правила користування нею .
Інструкційно-технологічні картки одержує кожен учень . Дуже добре для сприяття інформації інстркційно- технологічну картку виконати у вигляді презентації ( Додаток № № 4 , 5 . )
VII. Методичні рекомендації щодо проведення вступного інструктажу.
Метод проведення цього уроку - інтегрірований. Дуже часто, як показує досвід, уроки виробничого навчання не зо всім пов’язані з уроками теоретичного навчання , що погіршує знання учнів.Тому мета цього уроку показати міжпредметні зв’язки , що надають підвищення рівню освіти учнів .
Використання міжпредметних зв’язків повинно допомагати рішенню конкретних задач уроку, таким чином можна зробити висновок, що вивчення виробничого навчання з опорою на міжпредметні зв’язки покращує рівень виробничої підготовки учнів і добре впливає на засвоєння знань учнів з теоретичного навчання. Впровадження між предметної інтеграції у професійно-технічних навчальних закладах є однією з умов підвищення якості підготовки майбутніх кваліфікованих робітників.
Методи активного сприйняття інформації учнями розпочинається з чіткого повідомлення майстром теми і мети уроку з послідовним викладанням завдань вступного інструктажу.
Мета проведення вступного інструктажу перевірка знань учнів з предметів теоретичного навчання “Технологія малярних робіт 2 розряду“ та “Матеріалознавство малярних робіт 2 розряду“, ознайомлення зі змістом роботи , прийомами виконання роботи, організації правильно робочого місця, перевірка знань з правилами охорони праці .
Ігрова форма роботи вибрана для того, щоб вступний інструктаж не був скучним, як іноді це буває. Учні на протязі проведення вступного інструкатажу ведуть себе активно , якщо вибрана ця форма проведення .
При поділі учнів на бригади іноді можуть виникати проблеми, для цього майстер виробничого навчання повинен підготовити списки бригад раніше початку уроку . Найкраще ділити дітей з різними рівнями успішності , що дає змогу працювати слабкішому учню разом з сильним. Завдання для бригад найкраще давати одинакове , щоб учні мали різні відповіді , могли між собой сперичатися, проводити дискусію і прийти до правильного рішення питань . Але іноді відбуваються проблеми , в вигляді сперичання, тоді викладач або майстер повинні допомогти у вірішені проблем .
При проведенні вступного інструктажу для перевірки знань учнів використовувались тести завдання та практичні завдання , над якими можно працювати за допомогою компьютера. Що дасть можливість зацікавити учнів і швидше виконати ці завдання .
З метою зацікавлення учнів вступний інструктаж на уроках з виробничого навчання вважаю доцільним проводити з використанням мультимедійної презентації . Для проведення цього вступного інструктажу вибрані мультімедійні презентації “ Інстументи маляра “ та “ Інструкційно-технологічна картка “ Підготовка гіпсокартоних поверхонь під обклеювання шпалер “ ( Дивись додаток №1 , 4 ) , для того щоб учні згадали інструменти маляра , які вивчали на уроках “ Технології малярних робіт “ . Але також можно використовувати різні мультімедійні презентації , наприклад : “ Гіпсокартонні листи “ , “ Види шпаклівок “ .
Ефективність уроку з виробничого навчання багато в чому залежить від вступного інструктажу. Тому готуючись до показу прийомів і способів виконання трудової дії, важливо правильно відібрати, що демонструвати учням. Показувати треба тільки ті прийоми і способи виконання навчально-виробничих робіт, які для учнів на даному уроці є новими. Раніше вивчені прийоми і способи, які будуть застосовуватися в процесі вправ, показувати немає необхідності, потрібно тільки переконатися, що учні вміють їх виконувати. Тому для вступного інструктажу майстер виробничого навчання починає виконувати дії для замазування тріщин на стиках ; замазування тріщин на кутовій захисній накладці ; замазування виступів гіпсокартонних поверхонь виконуючи тільки правильно всі дії .
Спочатку майстер показує прийом в тому темпі, у якому його виконують у виробничому процесі, а потім в уповільненому темпі з зупинками на окремих трудових діях.
Після показу пояснення прийому організовується тренувальні вправи , також у ігровій формі . Дуже важливий елемент вступного інструктажу - аналіз можливих помилок і шляхи їх попередження.
Окремої уваги потребує пояснення правил з охорони праці при виконання малярних робіт . Для закріплення зань з охорони праці використовано індивідуальне опитування , яке дає можливість закріпити знання з охорони праці .Також слід пам’ ятати про типові недоліки при проведенні вступного інструктажу та слід їх уникнення. А саме правильно демонструвати організацію робочого місця при підготовці гіпсокартоної поверхні під обклеювання шпалерами .
Мистецтво майстра виробничого навчання та викладача при проведенні вступного інструктажу полягає в тому, щоб зміст і методика його були спрямовані на використанні міжпредметних зв'язків, застосуванні інтерактивних методів навчання , показу правильних дій при підготовці гіпсокартонних поверхонь під обклеювання шпалерами .
Типові недоліки при проведенні вступного інструктажу: відсутність міжпредметних та міжтемних зв’язків , тому я хотіла показати інтегрірований урок; не використовуються інновації, тому вибрані були мультімедійні презентації; не надаються відповіді на запитання учнів , тому використала індивідуальне опитування; не проводиться правильно показ прийомів виконання роботи , тому звернула увагу на покази дій майстром виробничого навчання .
VIII. Поточний інструктаж (основна частина 195 хвилин)
Майстер виробничого навчання ( помічник директора фірми “ Форум»): Видає завдання кожному учню з бригади , становить учнів до робочих місць, але щоб вони працювали рядом в одній бригаді .
Учні : Виконують вправи замазування тріщин на стиках гіпсокартонній поверхні .
1 . Цільовий обхід № 1 .
Майстер виробничого навчання ( помічник директора фірми “ Форум “): Проводить цільовий обхід №1 . Передбачає контроль та коригує в процесі замазування тріщин на стиках гіпсокартонної поверхні .
Учні : Виконують вправи усунення пошкоджених міст на гіпсокартонній поверхні.
2 . Цільовий обхід № 2 .
Майстер виробничого навчання ( помічник директора фірми “ Форум “): Проводить цільовий обход № 2 . Передбачає контроль та коригує в процесі усунення пошкоджених міст на гіпсокартонній поверхні.
Учні : Виконують вправи замазування тріщин на кутовій захисній накладці на гіпсокартонній поверхні .
3 . Цільовий обхід № 3 .
Майстер виробничого навчання ( помічник директора фірми “ Форум ): Проводить цільовий обход № 3 . Передбачає контроль та коригує в процесі замазування тріщин на кутовій захисній накладці на гіпсокартонній поверхн.
4 . Цільовий обхід № 4 .
Учні : Виконують вправи очищення від пилу .
Майстер виробничого навчання ( помічник директора фірми “ Форум “): Проводить цільовий обход № 4 .
Учні : Виконують вправи обклеювання стиків гіпсокартонних поверхонь .
5 . Цільовий обхід № 5 .
Майстер виробничого навчання ( помічник директора фірми “ Форум “): Проводить цільовий обход № 5 .
Учні : Виконують вправи по ґрунтуванні поверхні .
6 . Цільовий обхід № 6 .
Майстер виробничого навчання ( помічник директора фірми “ Форум “ ): Проводить цільовий обход № 6 .
В процесі обходів майстер виробничого навчання перевіряє правильність організації робочих місць учнів та дотримування правил з охорони праці . Також перевіряє правильність виконання учнями прийомів роботи . Обо- в ‘язково перевіряє вміння користування учнями навчально- технологічною документацією . Якщо потрібно надає допомогу учням . Викладач ( директор фірми “ Форум “ ) : Перевіяряє хід виконання роботи , якість роботи учнів та виконання ними норму часу . Записує помилки учнів при виконанні робіт по бригадам .
IX. Методичні рекомендації щодо проведення поточного інструктажу та організації самостійної роботи учнів.
Поточний інструктаж передбачає контроль та коригування майстром виробничого навчання процес виконання учнями практичних завдань . Майстер виробничого навчання в процесі роботи контролює та коригує виконання учнями практичних завдань. Якщо майстер виробничого навчання в процесі виконання учнями роботи помітив будь- які помилки, він додатково повинен пояснити та показати учнями виконання роботи : виконування вправ по усуненню пошкоджених міст на гіпсокартонній поверхні ; виконування вправ замазуванні тріщин на стиках гіпсокартонній поверхні ; виконування вправ замазуванні тріщин на кутовій захисній накладці на гіпсокартонній поверхні; виконуванні вправ обклеювання стиків гіпсокартонних поверхонь; виконування вправ по ґрунтуванні поверхні . При проведенні основної частини уроку майстру виробничого навчання слід дотримуваться таких вимог : вникати в роботу кожного учня , не випускаючи з поля зору роботи всіх бригад; розвивати в учнів до самоконтроль; спостерігати за раціональним використанням учнями робочого часу; формувати вміння знаходити причини виникнення помилок та засоби їх усунення; забезпечення умов праці. Типові недоліки , що можуть виникати при проведенні основної частини уроку : відсутня система практичної діяльності учнів ; відсутня чітка ситема в організації поточного інструктажу; не береться до уваги майстром виробничого навчання порушення учнями правил організації робочого місця та правил з охорони праці ; не виконується міжопераційний контроль якості виконання робіт; формально проводяться цільові обходи . Треба правильно застосовувати методичні засоби : інструкційно – технологічні картки “Підготовка гіпсокартоної поверхні під обклеювання шпалерами“; Інструкціяї № 2 охорони праці для виконання малярних робіт в приміщенні .
X. Заключний інструктаж ( 30 хвилин ).
1. Перевірка та оцінювання виконаних робіт .
Викладач ( директор фірми “ Форум “ ) : Зараз , як директор , я маю право прийняти роботу кожного маляра . ( Підходить з майстром виробничого навчання до кожного учня , приймає роботи учнів , аналізує якість виконання робіт , визнає типові помилки допущені учнями ) .
Учні: Здають роботи майстру виробничого навчання , сприймають інформацію , аналізують помилки .
Майстер виробничого навчання ( помічник директора фірми “ Форум “): Повідомлює та обгрунтовує оцінки учням. ( За кожну правильну виконану операцію кожен учень получає 1 бал , тобто 1 карточка ) . Оцінює роботу бригад і видає карточки оцінювання кожній бригаді , максимально 6 балів , 6 карточок , тому , що було 6 завданнь по інструкційно- технологічній карті .
Викладач (директор фірми “ Форум “): Повідомляє загальну кількість балів бригад “ Майстер “ , “ Фаворит “ , “ Супер-опоряджувальник “ .
2. Закріплення нового матеріалу .
Викладач ( директор фірми “ Форум “ ) : Для того , щоб отримати ще бали , кожна бригада зараз матиме можливість . Для закріплення нового матеріалу Вам пропонуються розгадати кросворд . ( Кожній бригаді пропонується кросворд – малярів ). ( Додаток № 3 ) Якщо виникає проблема з відповідями можно користуватися опорним конспектом для учнів по темі : “ Підготовка гіпсокартоної поверхні під обклеювання шпалерами “ . ( Додаток № 6) .
Учні : Решають кросворд .
Викладач ( директор фірми “ Форум “ ) : Кто перший відповідає получає 1 бал , тобто 1 карточку .
Майстер виробничого навчання ( помічник директора фірми “ Форум “ ): Повідомляє переможців цього змагання .
3 . Підведення підсумків .
Викладач ( директор фірми “ Форум “ ) : Підведемо підсумки уроку . Для цього кожній бригаді потрібно порахувати всі карточки .
Учні : Рахують карточки .
Майстер виробничого навчання ( помічник директора фірми “ Форум “): Повідомляє переможців . Поздоровляє .
Викладач ( директор фірми “ Форум “): Переможців запрошуємо на роботу з високою заробітною платою . Дякуємо усім за роботу на уроці .
4 . Повідомлення домашнього завдання .
Майстер виробничого навчання (помічник директора фірми “ Форум “ ): На наступному уроці ми будемо виконувати підготовку дерев ‘яних поверхонь під обклеювання шпалерами , тому вам необхідно повторити матеріал попередніх уроків пов ‘ язаних з підготовчими роботами та охороною праці .
Викладач (директор фірми “ Форум “): А на уроки технології та матеріалознавства малярних робіт підготовити реферати або презентації на такі теми:“Підготовка гіпсокартонних поверхонь під обклеювання шпалерами “ , “ Види шпалер “, “Як підготовити поверхні під шпалери “ Додаток № 7 презентація : “ Фото шпалери «.
Учні: Записують зміст домашнього завдання в щоденниках виробничого навчання .
XI . Критерії оцінювання виконання учнями практичного завдання :“ Підготовка гіпсокартоних поверхонь під обклеювання шпалерами .
Бали по рівням |
Вміє |
Бали бригадам за виконану роботу |
1 |
Початковий рівень . Учень повинен виконувати елементи простих завдань з підготовки гіпсокартонних поверхонь під обклеювання шпалерами . Повинен вміти користуватися ручним інструментом під прямим керівництвом майстром виробничого навчання . |
0 , 5 |
2 |
Учень здатний виконувати окремі фрагменти простих завдань з підготовки гіпсокартонних поверхонь під обклеювання шпалерами : очищати поверхню щіткою , віником ; під прямим руководством майстра виробничого навчання . |
0 , 5 |
3 |
Учень здатний виконувати прості завдання з підготовки гіпсокартонної поверхні під обклеювання шпалерами : способи загладжування поверхні за допомогою різних інструментів під руководством майстра виробничого навчання . Навички навчання потребують структурної підтримки . |
0 , 5 |
4 |
Середній рівень . Учень має обмежений обсяг навичок і більш незначні копетенції , які є загальним за характером з уміння : організувати робоче місце , готувати інструменти . Застосовує навички під керівництвом . Несе часткову відповідальність за своє навчання та результат роботи , відповідає мінімальним нормам . |
0 , 5 |
5 |
Учень має обмежений обсяг навичок і широкі компетенції , які є в основному загальними за характером з умінням підготовити гіпсокартонні поверхні під обклеювання шпалерами . Застосовує навички під керівництвом майстра виробничого навчання . Несе часткову відповідальність за своє навчання . |
0 , 5 |
6 |
Учень має обмежений обсяг навичок і більш широкі компетенції , які в осовному контретні і загальні за характером уміння організувати робоче місце , виконувати роботи із застосуванням інсрукційно- технологічної карти. Застосовує навички під керівництвом . Несе часткову відповідальність за своє навчання . |
0 , 5 |
7 |
Достатній рівень . Учень має конкретні практичні знання , виконує завдання у відповідності з технологічною послідовністю підготовчіх робіт , а саме : очищає від пилу , шпаклює , грунтує . Достатньо користується інструкційно – технологічною картою та інструкцією з охорони праці . Застосовує основні прийоми самоконтролю за якістю роботи , при цьому потребує консультації майстра виробничого навчання . Вміє організувати робоче місце . Здатний виконувати завдання під керівництвом . Відповідає за своє власне навчання і має практичні навички . |
0 , 5 |
8 |
Учень має контретні практичні знання та уміння по виконанню підговчих робіт гіпсокартонної поверхня під обклеювання шпалерами , правильно використовувати інстумети та матеріали . Достатньо усвідомлено користуватися інструкційно – технологічною картою та інструкцією з охорони праці |
0 , 5 |
9 |
Учень має конкретні практичні знання та вміння організувати робоче місце , планує та виконує за типовим алгоритмом навчально- виробничі завдання з піготовки гіпсокартонних поверхонь під обклеювання шпалерами . Правильно використовує інструменти , матеріали . Дотримується правил з охорони праці . Усвідомлено користується інструкційно – технологічною картою та інструкцією з охорони праці . Виконує норми виробітку . Відповідає за власне навчання і має обмежений досвід практичного виконання роботи . |
0 , 5 |
10 |
Високий рівень . Учень має значні конкретні практичні навички та вміння при виконанні підготовчих робіт гіпсокартонних поверхонь . Раціонально організовує робоче місце та дотримується правил з охорони праці . Визначається здатністю застосовувати спеціальні знання , навички і вирішувати пробеми незалежно . Здатен до самокерування . |
0 , 5 |
11 |
Учень має значні конкретні практичні навички та вміння при виконанні підготовчих робіт гіпсокартонних поверхонь. Визначається здатністю застосовувати спеціальні знання з розробки окремих видів технічної документауції. Має навички компетенції вирішувати проблеми самостійно . Має практичний досвід у підготовці гіпсокартоної поверхні під обклеювання шпалерами . |
0 , 5 |
12 |
Учень має значні конкретні практичні і теоретичні знання , навички та уміння виконувати операції по підготовці гіпсокартонних поверхонь шпалерами . Може застосовувати спеціальні знання з виконання окремих видів операцій , вирішувати компетенціїйні проблеми самостійно. Здатен до самокерування при навчанні та виконанні практичних завдань. Вирішувати може, як у простих так і виняткових ситуаціях . |
0 , 5 |
XII. Методичні рекомендації щодо проведення заключного інструктажу.
На заключному інструктажі майстер виробничого навчання стисло повторює навчальний матеріал , який вивчався на уроці . Для цього в даному випадку використовується кросворд – маляра , в якому є всі основні ключіві знання по даному уроці . Але вз ‘ язку з тим , що тема не проста , учням для рішення кросворду дається на допомогу опорний конспкет по новій темі уроку. В процесі виконання учнями практичних робіт виникали помилки , які треба аналізіровати при повідомлені оцінок. Оцінки обгрунтуати. Тобто підведення підсумків виконання завдань уроку треба завжди слід проводити на підставі аналізу успіхів та недоліків діяльності учнів. Але не треба акцентувати увагу на помилки , якщо їх причиною є недосвідчність .Починати аналіз діяльності учнів на прикладі досягнень .Аналіз підсумків уроку проводити об’єктивно та аргументовано, дотримуватися педагогічного такту. Я практикую порівняння робіт учнів із зразками – еталонами .
Типові недоліки при проведенні заключого інструктажу: часто не проводиться підсумки уроків , а тільки формально; не видається домашнє завдання , тому в даному прикладі завдання видається інтегріроване ; не обгрунтованість оцінок учнів , тому я велике значення надала оцінюванні знань учнів .
Додаток №1 .
ПРЕЗЕНТАЦІЯ :
“Інстументи маляра “
з предмету:“ Технологія маляр-
них робіт3(2-3) розряду“.
Виконала: майстер виробничого навчання Безбородова С. М.
Успіх маляра залежить від :
- Професійного інструменту .
- Вміння працювати цим інструментом .
Шпателі .
Шпателі.
Валики .
Щітки .
Професія маляр – цікава !
Гордіться , що Ви майбутній опоряджувальник .
Бажаю успіхів у навчанні !
Додаток № 2 .
Інструкція №2 з охорони праціі для виконання малярних робіт в приміщеннях .
Інструкція
з охорони праці № 2
для маляра
Інструкція з охорони праці для маляра
1. Пам’ятати про особисту відповідальність за виконання правил охорони праці і відповідальність за товаришів по роботі.
1.1. Головні шкідливі та небезпечні виробничі фактори, які діють на маляра:
- дія на організм токсичних барвників;
- дія на шкіру барвників, розчинників;
- падіння предметів;
Інструкція з охорони праці для маляра
- падіння з висоти;
- пожежо- і вибухонебезпека;
- недостатня освітленість робочої зони.
1.2. Маляр забезпечується спецодягом:
- комбінезон бавовняний;
Інструкція з охорони праці для маляра
- рукавиці комбіновані;
- черевики шкіряні;
- респіратор;
- окуляри захисні;
- при роботах із застосуванням шкідливо діючих фарб додатково: рукавички гумові або рукавички гумові на трикотажній основі;
1.3 Клей в герметично закритій тарі на відстані не менше 2 м від системи опалення. Розчини кислоти в щільно закритих скляних бутлях, в плетених кошиках, які установлюють на підлозі в один ряд.
1.4 Рукоятки інструменту повинні бути із деревини твердої в’язкої породи, гладко оброблені, ретельно підігнані і надійно закріплені.
1 .5 Забороняється застосовувати ручний інструмент, який має вибої, відколи на робочих поверхнях, задирки і гострі ребра в місцях їх затискання та інше.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи
Інструкція з охорони праці для маляра 2.1. Перед початком роботи маляр повинен:
2.1.1. Одягти спецодяг, спецвзуття, підготувати засоби індивідуального захисту.
2.1.2. Оглянути робоче місце, підготувати інструмент, пристосування, інвентар.
2.1.3. Прибрати непотрібні матеріали, звільнити проходи, підходи.
2.1.4. Перевірити надійність настилів риштувань, помостів, пересувних столиків, стрем’янок.
3. Вимоги безпеки під час виконання роботи
3.1. Малярні суміші слід готувати, як правило, централізовано.
Інструкція з охорони праці для маляра
Під час їх приготування на будівельному майданчику слід використовувати приміщення, обладнані вентиляцією, яка не допускає перевищення границі допустимих концентрацій шкідливих речовин в повітрі робочої зони.
Приміщення повинно бути забезпечене нешкідливими миючими засобами та теплою водою.
3.2. Експлуатація мобільних малярних станцій для приготування фарбувальних сумішей, не обладнаних примусовою вентиляцією, не допускається.
3.3. Не допускається приготування малярних сумішей з порушеннями вимог інструкцій заводу-виробника фарби, а також застосування розчинників, на які немає сертифіката з вказівками про дію шкідливих речовин.
Додаток № 3 . Кросворд – маляра по темі : “ Підготовка гіпсокартоних поверхонь під обклеювання шпалерами “ .
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||
З |
||||||||||||||||||||||
|
|
А |
||||||||||||||||||||
О |
|
М |
|
|||||||||||||||||||
Ч |
Б |
У |
Л |
Ь |
Б |
А |
Ш |
К |
И |
|||||||||||||
И |
||||||||||||||||||||||
С |
|
Г |
|
Р |
|
З |
|
Л |
||||||||||||||
С |
Т |
Р |
і |
Ч |
К |
А |
|
О |
Т |
У |
Е |
|||||||||||
И |
|
П |
|
Ш |
|
Т |
Щ |
З |
Р |
В |
Й |
|||||||||||
Т |
С |
П |
У |
І |
Р |
І |
А |
О |
||||||||||||||
И |
О |
А |
Ж |
Т |
І |
Щ |
Н |
В |
||||||||||||||
|
К |
К |
А |
К |
В |
И |
Н |
И |
||||||||||||||
Ш |
П |
А |
К |
Л |
Ю |
В |
А |
Н |
Н |
Я |
|
Й |
||||||||||
П |
О |
Р |
Н |
І |
|
Л |
|
Я |
|
|||||||||||||
А |
Ш |
Т |
Н |
В |
Е |
Н |
||||||||||||||||
Т |
К |
О |
У |
К |
Н |
Н |
І |
Ж |
||||||||||||||
Е |
О |
Н |
ф |
А |
Н |
Я |
|
|||||||||||||||
Л |
Д |
Н |
|
Я |
|
|||||||||||||||||
Ь |
Ж |
А |
|
|||||||||||||||||||
|
Е |
|||||||||||||||||||||
Н |
||||||||||||||||||||||
Н |
||||||||||||||||||||||
Я |
||||||||||||||||||||||
Додаток № 3 . Кросворд – маляра по темі : “ Підготовка гіпсокартоних поверхонь під обклеювання шпалерами “ .
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||||
9 |
||||||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||||
11 |
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
1 |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
|
|
3 |
|
8 |
|
|
|
|
||||||||||||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
5 |
|
6 |
7 |
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
2 |
1 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Відповіді :
По горизонтали:
1. Утворення на стиках гіпсокартонних поверхонь .
2 . Операція , яка виконується для піготовки гіпсокартонних поверхонь під облицювання шпалерами .
3. Інструмент маляра .
4. Матеріал для замазування тріщин .
По вертикалі:
1. Виникнення на гіпсокартонній поверхні .
2 .Інструмент маляра .
3 . Поверхня , яку можно обклеювати шпалерами .
4. Фірма , яка випускає шпаклівку .
5 . Матеріал , для підготовчих робіт .
6. Треба залишити на 24 години .
7 . Інструмент маляра .
8 . Операція, яка виконується при підготовці гіпсокартонної поверхні під обклеювання шпалерами .
9 . Операція , яка виконується при підготовці гіпсокартонної поверхні під обклеювання шпалерами .
10 . Розчин для грунтування поверхня .
11 . Операція, яку треба виконати при підготовці поверхні .
12 .Недоліки гіпсокартонних поверхонь .
Додаток № 4 . Опорні конспекти для учнів по темі : “ Підготовка гіпсокартоних поверхонь під обклеювання шпалерами “ з виробничого навчання для професії : Маляр II розряду .
1
Раді запропонувати Вам ексклюзивні високоякісні фотошпалери друковані на висококласному обладнанні із застосуванням матеріалів кращих виробників Європи.
Широкий вибір основ, який дозволяє з легкістю підібрати текстуру під Ваш інтер’єр.
Якість матеріалів і екологічність фотошпалер підтверджені Висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи .
Високоякісні спеціалізовані текстуровані основи німецького виробництва з вініловим покриттям на паперовій або флізеліновій основі. Ідеально підходять для дизайнерсько-оформлювальних робіт.
Відрізняються високою механічною міцністю, стійкістю до сонячних променів, до дії вологи і миючих засобів. Крім того такі фотошпалери відмінно клеяться на стіну за допомогою шпалерного клею для важких шпалер .
Різні текстури підбираються в залежності від обраного сюжету та інтер’єру приміщення.
В нашому каталозі представлені дуже цікаві і багатопланові колекції сюжетів. Є дуже сміливі рішення – наприклад, колекція «одного образу». Це коли всю стіну займає фото квітки (кульбаби, маку ) .
Купуйте та насолоджуйтесь!