Метод. розробка уроку з предмета «Організація обслуговування в барах та ресторанах» на тему: «Підготовка торгового залу до обслуговування».
Тема уроку: Підготовка торгового залу до обслуговування. Мета уроку: а) навчальна – ознайомити учнів із підготовкою торгового залу до обслуговування; б) виховна – удосконалити навички естетичного ставлення до сервірування столів та створення комфорту для гостя; в) розвивальна – поглибити зв’язок предметів професійно-теоретичної та професійно-технічної підготовки; Тип уроку:формування умінь і навичок. Метод проведення: урок-змагання. Обладнання уроку: підноси, столові прибори, ручники, столовий та скляний посуд ,серветки. Міжпредметні зв’язки: товарознавство, кулінарна характеристика страв, організація обслуговування, санітарія та гігієна. Хід уроку:
Сценарій проведення уроку-змагання. Добрий день! Прошу сідати. Хто сьогодні відсутній? (відповідає Іванік О.) Тема сьогоднішнього уроку: «Підготовка торгового залу до обслуговування». Слайд № 1. Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання з теми: підготовка торгового залу до обслуговування та використання набутих знань при обслуговуванні та створенні комфорту для відвідувачів. Сьогодні, ми будемо вивчати такі важливі теми: План: слайд № 2. 1.Зовнішній вигляд офіціанта ; 2.Робота офіціанта з підносом; 3.Складання серветок; 4.Сервірування столів; Епіграф уроку: Слайд №3. Існує такий вислів «Мистецтво красиво сервірувати нічим не відрізняється від усіх вишуканих мистецтв, вони споріднені з музикою, поезією чи живописом». Сьогоднішній урок – нестандартний, проведемо його у формі уроку–змагання, в якому братимуть участь дві команди: «Фантазія» капітан– Денис Вікторія, команда «Артишок» капітан – Іжик Світлана. Оцінювати завдання поставлені перед вами будуть: голова журі – заступник директора з НВР – Василишин І. І., члени журі : викладачі спецдисциплін – Вереницька О. М., Беднарська Ж. П. Наш урок буде складатися із 7 етапів. Слайд № 4.
А зараз переходимо до жеребкування. Капітанів двох команд прошу підійти. Перед вами 2 квадрати на яких записано цифри «1»; «2». Ці цифри будуть для команд порядком виступу. Прошу витягати. Дякую. Переходимо до першого конкурсу «Привітання». Цей конкурс готувався командами заздалегідь і був домашнім завданням. Учасники команд повинні виконати 3 завдання: 1. Представити свою професію. 2. Зовнішній вигляд офіціанта. 3.Санітарно-гігієнічні вимоги до торгових приміщень. Переходимо до другого конкурсу «Демонстрація фірмового одягу та робота з підносом». Слайд № 5, 6. Існує такий вислів: «Ресторан - це театр, а артисти в ньому – офіціанти» - і це напевно так. Відвідувачів зустрічає офіціант, розсаджує, приймає замовлення. Команда «Артишок» Команда «Фантазія» Куприч Андрій Гирович Іванна Дусин Анна Денис Вікторія Не можливо не звернути увагу на такі важливі елементи: зовнішній вигляд, осанка, ходьба, зачіска, взуття, що практично асоціюється з організованістю в роботі. Журі підводить підсумки другого конкурсу. А ми переходимо до третього конкурсу «Оволодіння практичними навичками (складання серветок)». Слайд № 7, 8, 9, 10, 11. З кожної команди виходить по 2 учасники і на протязі 2 хв. складають серветки різними способами . Команда «Артишок» Гориль Світлана Стефанник Оксана Команда «Фантазія» Іванік Ольга Середич Неля Я розповідаю про історію виникнення серветок. У Греції більше 3000 років тому серветкою служили листки фігового дерева, якими рабині витирали губи рабовласникам. У Європі в XVI ст. серветки стали атрибутом столу, вони відігравали і декоративну роль, їх виготовляли із шовку, кружева, дорогої тканини. Сьогодні без серветки не можна уявити ні одного святкового столу. Журі переглядає складені серветки та підводять підсумки. Переходимо до конкурсу «Ерудит». Слайд №12.
7. Що є основою холодних супів? 8.Назвіть варіанти сервірування столу до обіду? 9.Як необхідно зняти шкіру з оселедця(в якому напрямку)? 10. Для чого призначені грилі електричні ? Журі підводить підсумки 4 конкурсу, а ми продовжуємо змагання. Наступний конкурс «Що, я люблю». Слайд №13. І так. Якось я прокинулась вранці. Підсмажила собі: а) бутерброд; б) яєчню; в) пиріжок з двома шматками: а) ковбаси; б) риби; в) сиру; і з’їла з насолодою. Попила: а) кефіру; б) кави, чаю; в) коктейлю. І пішла працювати. Працювала. О 13:00 пішла обідати і мені запропонувала першу страву: а) картопляне пюре з котлетою і соусом; б) борщ; в) салат. Другу страву мені подали: а) розсольник; б) кисіль; в) картопляне пюре з соусом. Салат я взяла: а) овочеву нарізку; б) салат з морепродуктів; в) рибу під овочами. На десерт мені подали: а) шашлик; б) тістечко; в) запіканку макаронну. Попила: а) каву; б) пива; в) компоту. Вечеряла я: а) супом овочевим; б) фруктовим салатом; в) гречкою з сарделькою; з’їла: а) ватрушку; б) хот-дог; в) чебурек і попила: а) коктейлю; б) води; в) какао з молоком. Переходимо до конкурсу «Чи вірите Ви, що…?». Слайд №14.
А тепер переходимо до останнього конкурсу нашого уроку «Домашнє завдання». На домашнє завдання буде задано навчитись сервірувати стіл «до сніданку» і «до вечері». Слід зазначити, що сервірування столів, ми вивчали на попередніх уроках і ви уже знаєте як сервірувати. І як бачимо столи ви за сервірували заздалегідь. Прошу капітанів розказати про свої за сервіровані столи. До сніданку сервірувала команда «Фантазія», а до вечері команда «Артишок». Учні розказують про сервіровку столу.
Підведення підсумків: -аналіз діяльності учнів в процесі уроку; -аналіз помилок та засобів їх усунення; -повідомлення та обґрунтування оцінок. Використана література: В.В.Архіпов, В.А.Русавська Організація обслуговування в закладах ресторанного господарства.Київ-2009 Я.М.Сало Барна справа.Львів-200 В.В.Архіпов Організація ресторанного господарства.Київ-2007 |