ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ НА УРОКАХ СПЕЦІАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН

Про матеріал
Дистанційне навчання – найбільш оптимальна та безпечна форма організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, за якою його учасники здійснюють навчальну взаємодію принципово і переважно на відстані, яка не дозволяє і не передбачає безпосередню навчальну взаємодію учасників. У цей час інтернет-навчання як основа безперервної освіти націлене на оволодіння здобувачами освіти навичок самостійної освітньої роботи. Водночас, викладач і учень залишаються учасниками цього процесу в активному діалозі
Перегляд файлу

Організація освітнього процесу в умовах воєнного стану на уроках спец предметів.

Викладач Селидівського  професійного ліцею

Довгоброд Л.В.

Під час війни  професійний ліцей став  осередком, який дає змогу молоді отримувати не лише знання, але й психологічну підтримку, не втрачати відчуття приналежності до спільноти. Надзвичайно важливо гнучко підходити до організації освітнього процесу так, щоб він був комфортним для здобувачів освіти.

Дистанційне навчання – найбільш оптимальна та безпечна форма організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, за якою його учасники здійснюють навчальну взаємодію принципово і переважно на відстані, яка не дозволяє і не передбачає безпосередню навчальну взаємодію учасників.

У цей час інтернет-навчання як основа безперервної освіти націлене на оволодіння здобувачами освіти навичок самостійної освітньої роботи. Водночас, викладач  і учень залишаються учасниками цього процесу в активному діалозі.

 На своїх уроках,звертаю увагу на необхідність психологічної підтримки здобувачів освіти. У цей важкий час  допомагаю учням, стимулюю їх до самостійних роздумів. Сьогодні, в умовах повномасштабної війни, яку розв’язала росія -агресор проти України, вже ні в кого не викликає сумнівів той факт, що зараз ми маємо приділити особливу увагу національно-патріотичному вихованню. Тому,щоденно на першому  уроці, проводиться загальнонаціональна хвилина мовчання за захисниками та мирними громадянами, за співвітчизниками, загиблими внаслідок збройної агресії російської федерації проти України. Виконується Гімн України. В процесі навчання увага приділяється  підвищенню рівня знань  учнів про видатних особистостей  українського державотворення, визначних українських учених,

Існують різноманітні сервіси для навчання  онлайн. Для організації освітнього процесу в умовах воєнного стану використовую освітні веб-ресурси, онлайн-платформи, мультимедійні матеріали, навчальні відеофільми, відео майстер-класів та інтерактивні вправи, онлайн-тестування, електронні підручники з предметів та довідники. Надаю перевагу тим, що забезпечують зворотний зв’язок та можливість організовувати змістовне навчання. На своїх уроках, під час онлайн-зустрічей   проводжу консультації , інтегровані уроки, навчальні заняття-бесіди.

 Організація дистанційного навчання в умовах воєнного стану дуже непросте завдання:

 - це визначення конкретного змісту й обсягу навчального матеріалу, що розглядатиметься на уроці,

-  ретельне ознайомлення з нормативними вимогами навчальної програми,     

- реалізація  на уроці лише найважливіших теоретичних положень,

- надаю належної уваги практичному матеріалу, що сприяє розкриттю й засвоєнню цих положень, однак не зловживаю фактами (підбираю,разом з учнями,інколи, прямо в уроці,  найцікавіші факти й приклади), ширше застосовувати відеоматеріали..

Використовую  опорні конспекти, відображення опорного конспекту є доцільнішим, оскільки презентацію уроку можна використати в процесі проведення навчального заняття. Однак необхідно враховувати, що файл презентації є більшим за обсягом, тому остаточний вибір (лише презентація, текстовий документ і презентація) залежить від можливостей і запитів учнів.

 У структурі опорного конспекту дистанційного заняття доцільно передбачити кілька складників, а саме:

мотиваційний (який саме навчальний матеріал, для чого і чому вивчатимемо на уроці),

актуалізаційний (актуалізація попереднього навчального матеріалу, котру можна поєднати з перевіркою домашнього завдання),

 інформаційний (викладення навчального матеріалу уроку),

реалізаційно-контрольний (завдання на закріплення і застосування навчального матеріалу уроку, завдання практичного/тестового контролю), підсумковий (стисле викладення висновків і підсумків за навчальним матеріалом уроку), домашнє завдання, схеми.

 Опорний конспект уроку можна розмістити в текстових повідомленнях і файлах у месенджерах Telegram,  Viber тощо, файлі на Google-диску, до якого учнівство матиме доступ, у завданнях, у вебсервісі Google Classroom . Завдяки цьому до навчального матеріалу уроку (отже, до процесу дистанційного навчання) отримують доступ представники учнівства, які не мають стабільного інтернет-з’єднання

У дистанційному режимі навчання в умовах воєнного стану  використовую наступні форми комунікації, взаємодії між учасниками освітнього процесу:

• асинхронна (e-mail-листування, пересилання навчальних матеріалів, обмін файлами, відео тощо);

• синхронна (чат – миттєвий обмін повідомленнями, консультування в режимі он лайн; відео бесіди та спілкування в телефонному режимі, обговорення в режимі он лайн.

Для організації дистанційного навчання в умовах воєнного стану

• створила групи із батьками та учнями у соціальних мережах (Viber, Telegram тощо);

• інформую батьків здобувачів освіти про особливості освітнього процесу в період воєнного стану;

• передбачаю форми зворотного зв’язку з учнями та їх батьками;

• створюю власний контент з розміщенням уроків, інформаційних матеріалів, посилань на додаткові ресурси.

опорні конспекти уроків, які можна відобразити у вигляді текстового файлу (повідомлення), файлу презентації.

• розміщую завдання та рекомендації на сайті освітнього закладу;

• використовую електронні платформи,  Google Mett, Google Clasroom; створюю тести, використовуючи  сайт на УРОК, Всеосвіту.

Для здійснення тестового контрою м застосовую, відомі всім Google Форми, тестові розробки на освітніх порталах УРОК.ВСЕОСВІТА,   особисті тестові завдання, створені  за допомогою освітнього порталу «На урок», на цей інтернет-ресурс можна перейти за посиланням https://naurok.com.ua/test). Цікавий сайт Розвиток дитини, де можна регенерувати  практичні завдання,кросворди,анаграми.   https://childdevelop.com.ua/ .

Так,як багато здобувачів  знаходяться у різних  областях України,та за межами  країни, має місце недостатньо якісний зв'язок та доступ до інтернету. З огляду на те, що існують обмежені можливості щодо застосування інтернет-ресурсів у роботі зі здобувачами освіти, акцент роблю  на інформаційно-пошукову роботу.

 У процесі перевірки наявності  учнів на уроці, дізнаюся  про безпечність умов, в яких вони  перебувають , наявність у них доступу до засобів навчання, про їхній настрій. У разі оголошення повітряної тривоги необхідно наполегливо рекомендую перейти до укриття.

Шановні колеги! Навчальний рік 2022-2023, не простий,але ми мусимо рухатися вперед! Бажаємо, щоб він, для нас усіх, був вдалим, ефективним, а головне тихим і мирним. Віримо в Перемогу! Тримаємо стрій! Разом до Перемоги!

docx
Пов’язані теми
Технології, Інші матеріали
Додано
16 грудня 2022
Переглядів
1223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку