Організація правовиховної роботи

Про матеріал

Матеріал допоможе класним керівникам в організації правовиховної роботи в класі та школі. Містить тематику бесід, виховних заходів

Перегляд файлу

 

І  План заходів з правової освіти та правого виховання

учнів школи на 2017-2018 навчальний рік

 

№ з-п

Зміст роботи

Термін

Відповідальний

1

Організація роботи з вивчення основних положень Конституції України та Конвенції ООН про права дитини у 1- 9класах

Протягом року

Кл. керівники

2

Обстеження житлово-побутових умов сімей. Виявлення учнів, які мають схильність до проявів девіантної поведінки з метою корекції негативних проявів у поведінці.

вересень

Кл. керівники, громадський інспектор

3

Організація зустрічей з працівниками міліції, МРЕО з метою попередження правопорушень серед підлітків

постійно

Кл. керівники

   4

Тематичні лекції:

1.«Причини правопорушень та їх наслідки»

2.«Алкоголізм та наркоманія, їх вплив на здоров’я підлітків»

3.«Ти – людина, отже маєш право»

 

4.«Трудові права неповнолітніх»

 

Жовтень

 

Листопад

 

Січень

 

Квітень

 

В.М.Ігнатенко

 

О.В.Палєй

 

Н.П.Палій

 

Н.Г.Дикун

5

Години спілкування у класах:: 1.«Як не стати жертвою злочину»;

2.«Правила і закони у твоєму житті»;

3.«Конституційні обов’язки громадян України»;

4.«Злочин, який не розголошують» (для учениць 8-9 класів).

 

Протягом року

Кл. керівники

6

Проведення декади суспільних дисциплін (за окремим планом)

грудень, березень

В.М.Ігнатенко

 

7

Організація правового всеобучу для батьків, проведення тематичних батьківських зборів

4 рази на рік

Кл. керівники

8

Тиждень прав людини до Міжнародного дня прав людини (за окремим планом)

грудень

В.М.Ігнатенко

 

9

Підтримка постійного зв’язку з родинами, в яких виховуються учні, схильні до правопорушень

постійно

Кл. керівники

10

Залучення учнів до активних форм відпочинку, пропаганда здорового способу життя

постійно

Кл. керівники

ІІ. Організація роботи із  профілактики правопорушень

 

З метою  профілактики правопорушень в учнівському середовищі, створення умов для всебічного розвитку й виховання дітей в школі у 2013 – 2014 навчальному році заплановано проведення низки виховних заходів:

 

1.Обстеження житлово-побутових умов сімей. Виявлення учнів, які мають прояви девіантної поведінки з метою своєчасної її корекції.

2. Організація роботи з вивчення основних положень Конституції України, Конвенції ООН про права дитини серед учнів 1-11 класів.

3. Організація зустрічей з працівниками міліції, МРЕО з метою  

     попередження правопорушень.

4. Проведення всеукраїнського тижня правових знань.

5. Проведення тематичних лекцій:

  • «Причини правопорушень та їх наслідки»;
  • «Алкоголізм та наркоманія, їх вплив на здоров’я підлітків»;
  • «Ти – людина, отже маєш право»
  • «Що треба знати, щоб захистити свої права»
  • «Трудові права неповнолітніх».

 6.  Години спілкування:

                   -  «Як не стати жертвою злочину»;

                   -  «Правила і закони у твоєму житті»;

                   -   «Конституційні обов’язки громадян України»;

                   -   «Злочин, який не розголошують» (для учениць 8-11 кл.)     

 7.  Організація батьківських зборів та проведення правового  всеобучу.

 8.  Залучення учнів до активних форм відпочинку, пропаганда 

        здорового способу життя, занять спортом.

 9.  Підтримка постійного зв’язку із родинами, в яких виховуються  

      учні, схильні до проявів девіантної поведінки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Аналіз  організації правовиховної та правоосвітньої роботи в школі

Правовиховна та правоосвітня робота в Новомайорській ЗОШ І-ІІ ступенів проводиться системно та планово. В організації цієї роботи педагогічний колектив використовує такі форми та методи:

  • бесіди;
  • обговорення правових ситуацій;
  • зустрічі із представниками правоохоронних органів та органів місцевої влади;
  • диспути;
  • ігри;
  • лекції;
  • години спілкування;
  • конкурси малюнків на правову тематику.

 Особлива увага  приділяється проблемі виховання в учнів поваги до тих, хто стоїть на охороні порядку й закону. З цією метою протягом останніх років в школі проводяться регулярні зустрічі із представниками кримінальної міліції у справах неповнолітніх. Частим гостем є Демуренко Валентин Вікторович, колишній учень нашої школи, а нині – начальник кримінальної міліції у справах неповнолітніх у Великоновосілківському районі. Валентин Вікторович проводить з учнями та батьками активну профілактичну роботу, надає допомогу в організації батьківських зборів на правову тематику.

 Профілактика правопорушень неповнолітніх вимагає від педагогів своєрідних підходів і до вибору методів та форм виховної роботи. Так, у роботі з профілактики правопорушень застосовуємо такі методи, які сприяють формуванню у школярів умінь та навичок правомірної поведінки. Досвід переконує, що нерідко учні в певних ситуаціях діють неправомірно, тому що не мають досвіду, а теоретичні знання не спрацьовують. Саме тому намагаємося частіше ставити учнів в ситуацію вибору того чи іншого типу поведінки, організовуємо різноманітні рольові ігри, привчаємо до дотримання правил людського співіснування.

 Значну увагу в роботі приділяємо розумінню учнями користі знань, отриманих у школі, для їх майбутнього, для подальшої професійної кар’єри. Так на уроках правознавства дев’ятикласники знайомляться не лише з основами законодавства в певній галузі, а й вчаться діяти в конкретній правовій ситуації( вчаться як складати заяви, захищати свої права, діяти відповідно до закону). Цьому сприяє практична спрямованість курсу, розвязання різноманітних правових задач та аналіз ситуацій.

 Плідною є і позаурочна система роботи з правознавства, яка допомагає учням закріпити набуті знання в повсякденному житті. Впродовж останніх років учні школи під керівництвом Ігнатенко В.М. залучають до проведення соціальних опитувань з актуальних проблем в житті держави і села. Так  учні дев’ятих класів дізнавалися думки односельців з питань «Ставлення односельців до смертної кари» (2015р), «Причини правопорушень серед неповнолітніх» (2015, 2016р..2018р.), «Ставлення односельців до результатів Всеукраїнського референдуму 1 грудня 1991р(2018р.). Така робота сприяє соціалізації наших вихованців, формуванню комунікативної та соціальної компетенцій.

 Великі потенціальні можливості правовиховного плану закладені в інших навчальних предметах, які вивчаються в школі: «Основи безпеки життєдіяльності», «Ознайомлення з оточуючим світом», «Етика». Виявити і реалізувати їх на уроках прагнуть вчителі школи, педагоги чудово розуміють важливість цієї роботи.

Взаємодія з учнями здійснюється на основі особистісно-орієнтованого підходу, чому сприяє глибоке вивчення індивідуальних особливостей і якостей дитини. Узагальнена інформація про учнів зводиться в соціальні паспорти класів.

Правова робота з учнями не може не враховувати тих умов, які склалися в їх сімях. Тому класними керівниками відвідують родини. вивчають стиль стосунків між членами родин, морально-психологічний клімат. Часто допомагають батькам в налагоджені доброзичливих стосунків із підлітками. (Як приклад, взаємини в багатодітній родині Садухіної І.М., яка сама виховує трьох синів,  допомагали налагодити класні керівники Андрєйченко В.М., та Палєй О.В.) Класними керівниками та класоводами проводяться виховні бесіди з учнями, організаційна робота з батьками на зборах щодо правил внутрішнього розпорядку навчального закладу. Ведеться індивідуальна робота з учнями, що мають низький рівень соціальної адаптації (відвідування сімей, проведення суспільних рейдів-оглядів, індивідуальні бесіди, зустрічі з представниками місцевих органів влади)

Через специфічні особливості малокомплектної школи, а саме: відсутність в штаті завуча з навчально-виховної й організатора, особлива роль в поглибленні правової культури, формуванню правосвідомості учнів та батьків належить класоводам та класним керівникам, а також учителю правознавства, відповідальній за виховну роботу в школі на громадських засадах.

З метою правового виховання, формування громадянина України, формування громадянських та соціальних рис особистості, виховання поваги до державних та національних символів України в школі створено куточки національної державності, до яких входять Прапор, Герб, Гімн та Конституція України. Такі ж куточки створено і в усіх кабінетах. Слід зазначити, що куточки в навчальних кабінетах початкової та старшої школи відповідають віковим особливостям учнів: так в навчальних кабінетах початкової школи куточки доповнені народними символами.

Важливою є система роботи  з профілактики вживання алкоголю, наркоманії та тютюнопаління. Робота  з профілактики згубних звичок проводиться в рамках позаурочної виховної роботи з предметів «Основи здоров’я»  та «Основи безпеки життєдіяльності», а також класними керівниками в рамках діяльності щодо збереження життя та здоров’я учнів. Ця робота проводиться під керівництвом вчителя біології Палєй О.В. за такими формами:

  • години спілкування циклу «Я обираю здоровий спосіб життя»
  • конкурси малюнків «Тююнопалінню – ні», «Наркотики – шлях у безодню», та ін..
  • регулярно проводяться декади здорового способу життя (листопад-грудень)
  • зустріч із фельдшером «Здоров’я та шкідливі звички»
  • відзначається міжнародний День боротьби із СНІДом, день відмови від тютюнопаління.

 Питання правового виховання постійно розглядаються на засіданнях методичної комісії класних керівників, на педагогічних радах: «Про організацію роботи з правової освіти та правового виховання», «Форми і методи індивідуальної роботи з учнями», «звіт класних керівників про роботу з попередження пропусків занять».

 В школі діє правовий лекторій для батьків. Із батьками учнів проводиться активна просвітницька робота, розроблена пам’ятка «Про відповідальність за виховання дітей». Батьки в класних колективах постійно аналізують стан поведінки учнів. Батьківська громадськість залучається до планування дозвілля дітей, проведення шкільний свят.

 Таким чином, система правової освіти та правового виховання, яка діє в школі, дає змогу зробити висновок, що

  • сформованість знань і вмінь, правова культура учнів знаходяться на достатньому рівні;
  • системний підхід до цієї діяльності дає позитивні результати, адже за останні роки жоден учень не перебуває на обліку у відділі кримінальній міліції, не перебувають на обліку і сім’ї, що приділяють недостатню увагу вихованню дітей;
  • в школі здійснюється цілеспрямоване формування правової культури через систему уроків(«Етика», «Правознавство», «Основи здоров’я», «Я і Україна»), позаурочній діяльності. виховних заходів;
  • особистісно орієнтований підхід до навчання та виховання сприяє формуванню у кожного учня своєї точки зору, власної позиції, уміння захищати свої права;
  •  навчально-виховна робота з правового виховання спрямована на вирішення практичних питань щодо захисту прав дітей.

 

 

 

 

 

 

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку