Мета превентивного виховання. Завдання превентивного виховання. Розробка заходів щодо профілактики правопорушень; формування й розвитку свідомої особистості із активною громадською позицією , здатної змінити на краще своє життя й життя свої країни ; докорінне підвищення правової культури всіх учасників навчально – виховного процесу ; формування здорового способу життя , попередження девіантної поведінки серед учнів. Формування в учнів свідомого ставлення до власного здоров я , створення й розвиток цінностей громадського суспільства , системи підготовчих та профілактичних заходів педагогів , спрямованих на запобігання негативних проявів , підліткової злочинності , а також організаціяналежного догляду та супроводу за діяльністю учнів
Функції превентивного виховання. Діагностично - прогностична. Корекційно - реабілітаційна. Освітньо - консультативна. Організаційно - методичнаІнтегровано - просвітницька. Аналітична робота зі з ясування причин і умов відхилень у поведінці дитини . Використання оптимальної коригувальної допомоги , перевиховання та подолання негативних проявів у поведінці , налагодження стосунків для позитивного способу життя . Використання сучасних технологій надання оптимальної освітньої , консультативної інформації ; попередження і нейтралізація надмірної інформації про види і форми негативних явищ . Дослідження соціально – гігієнічних і медико – біологічних факторів розвитку схильності неповнолітніх до негативної поведінки та розвитку заходів щодо її профілактики . Збір , аналіз , адаптація та впровадження вітчизняного й зарубіжного досвіду превентивної практики
Типи превентивних заходів. Первинна соціальна превенція. Вторинна соціальна превенція. Третинна соціальна превенція. Спрямована на збереження і розвиток умов , що сприяють здоров ю , збереженню життя дітей , на попередження несприятливого впливу на дитину. Виявлення якомога раніше негативних змін у поведінці дитини з метою попередження їх подальшого розвитку. Сукупність заходів , спрямованих на попередження переходу відхилень у поведінці дитини в більш важку стадію
Типи важковиховуваних дітей та напрямки роботи з ними. Створення ситуації психологічного комфорту. Формування у дитини позитивноїсамооцінки. Формування мотивації досягнення. Створення ситуації успіху в діяльності , котра викликає зацікавленість дитини. Розробка правильних навичок поведінки і спілкування. Формування пізнавальних інтересів . Розширення кругозору. Визначення шляхів самореалізації учня , формування сфери самоповаги. Педагогічно занедбалі діти. Діти з порушенням емоційно – вольової сфери. Діти з хибною або ситуативною важковиховуваністю. Робота будується відносно функціонування рівнів ураження емоційної сфери особистостіВиділення афективної зони. Розв 'язок конфліктної ситуації
Cистема правового виховання і освіти. Правоосвітня робота. Профілактика правопорушень. Контроль за відвідуванням учнями школи. Чергування учнів та вчителів по школіОблік дітей , схильних до правопорушень. Батьківський педагогічний всеобуч. Правоосвітня робота класних керівників. Проведення місячника Права, днів правових знань. Зустріч з працівникамиправоохоронних органів. Накази по школі на правову тематику , наради при директорові , засідання ради профілактики правопорушень , педагогічні ради
Ефективність позитивного впливу на здоров’я школярів та подолання ними шкідливих звичок визначається не хаотичністю методів , а системною роботою за всіма напрямками. Практика показує , що процес формування свідомого ставлення до власного здоров'я потребує інформаційного й мотиваційного компонентів із практичної діяльності учнів , що сприятиме оволодінню дітьми необхідними здоров'язберігаючими вміннями і навичками
Фактори , які впливають на стан здоров'я. Причини і наслідки порушенняздоров я дитини. Зростання начального навантаження. Проведення великої частки часу за комп'ютерними іграми. Шкідливі звички. Призводить до гіподинаміїПризводить до порушення зору та постави. Порушення роботи внутрішніх органів , та формування хронічних хвороб
Реалізація фізичної складовоїЗдоров'я. Знання свого здоров'я. Ранкова гімнастика. Фізкультхвилинки. Рухливі ігри запобіганнягіподинамії профілактика шкідливих звичокконтроль за правильною поставоювиконання гімнастики для очейнавчання правильному і регулярному чищенню зубів навчання культурі споживання їжі дотримання режиму навчання , харчування праці , відпочинку
Реалізація соціальної складовоїЗдоров'я. Створення умов самовираження. Стимулювання аргументів відповідей. Заохочення ініціативи учнів. Розвиток інтуїції , творчостіФормування правильного мовлення. Закінчення навчального процесу має бути своєчасним. Використання в навчальному процесі проблемного навчання діалогового навчання рефлексивного навчання колективної розумової діяльності диференційованого навчання
Реалізація психічної складовоїСтворювання психологічного кліматув спілкуванні з учнями. Дотримання позитивного мислення. Демонстрація ненасильницьких засобів навчання. Вміння відмовлятися від шкідливих звичок. Навчання вміннюпідтримувати дружні стосунки. Підтримання впевненостіу своїх можливостях , задатках. Самооцінка , самоконтроль Вміння керувати емоціями. Кольоротерапія. Музикотерапія
Реалізація духовної складовоїАБСДНавчання доброзичливого ставлення до товаришів у класі , до учнів школи ,до дорослих. Навчання відповідальності за власні вчинки Вироблення навичок само -обслуговування. Навчання висловлювати свої погляди щодо здорового способу життя Навчання усвідомлення життєвих цінностей. Навчаннявмінню розрізняти добро і зло , духовне і бездуховне . Долати прояви зла в собі
Ефективні форми і методи превентивного виховання. Години спілкування. Тренінги,, Круглі столи ,,Спільні з батьками заходи. Діяльність органів учнівського самоврядування. Гуртки за інтересами. Конференції , інтелектуальні та розвивальні ігри. ВідеолекціїФестивалі соціальної реклами. Просвітницькі акції Колективна творча справа. Моніторинг. Батьківські збори