![]() |
![]() |
||
" Я досліджую світ"
Проєктне навчання – це метод, навчаючись за яким, учні, певний час досліджуючи і реагуючи на справжні, цікаві та складні питання, отримують потрібні знання та навички.
Навчання на основі проекту передбачає таке: учні застосовують знання та навички для вирішення реалістичних проблем у реальному світі;
підвищується рівень відповідальності учня за виконаний обсяг роботи;
вчителі виконують ролі тренерів та фасилітаторів дослідження, проводять рефлексії;
часто учні працюють в парах або групах.
Учасники проєкту мають можливість використовувати не лише знання з
![]() |
перемовини, ухвалювати спільні рішення,
нести відповідальність
Переваги проектного навчання для учнів:
традиційна аудиторія перетворюється у відкритий навчальний простір, в якому учні рухаються у власному темпі;
у процесі виконання проекту виникає потреба в самонавчанні та самовдосконаленні;
Переваги проектного навчання для учнів:
навчання на основі запам’ятовування та повторення переходить до інтеграції, відкриття та презентації набутих знань;
учні мають можливість проходити всі етапи “виробництва”: від ідеї, створення моделі майбутнього продукту до його реалізації.
ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ:
надає вчителям можливість вибудувати позитивну історію стосунків з учнями за нових умов;
підібрати учням ролі, підкресливши їхні індивідуальність і природні таланти.
Звичайно, на фоні очевидних переваг існує й певна небезпека застосування проектного навчання: виникає ризик не виконати навчальну мету і не досягти результатів. Але цього можна уникнути, якщо раціонально спланувати процес.
ЗА ДОМІНУЮЧИМ ВИДОМ ДІЯЛЬНОСТІ: дослідницький проект (це найскладніший проект, обрана тема повинна бути актуальною, а мета – чіткою,
наприклад, історія екзамену);
пошуковий проект
( анкетування, складання таблиць, діаграм); творчий проект (результатом такого проекту можуть бути: газета, літературна збірка, відеофільм, свято, вистава тощо);
ЗА ДОМІНУЮЧИМ ВИДОМ ДІЯЛЬНОСТІ:
![]() |
ЗА КІЛЬКІСТЮ УЧАСНИКІВ ПРОЕКТУ: особистісні;
парні;
ЗА ТРИВАЛІСТЮ ПРОВЕДЕННЯ:
короткотривалі;
середньої тривалості;
довготривалі.
Планування навчального проекту:
Визначаємо навчальні цілі.
Плануємо “що” і “як”, а не “коли”.
Плануємо, як відбуватиметься публічна презентація результатів проекту.
Дитина вміє:
орієнтуватися в різних життєвих ситуаціях;
критично мислить, використовує
сучасні технології;
формулює і відстоює власну думку;
вміє працювати з інформацією;
комунікабельний, уміє працювати в колективі.
![]() |
![]() |
||
Дякую за увагу!